www.asu.pl :: Zobacz temat - Czy wymieniać okresowo pompę wody?
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Czy wymieniać okresowo pompę wody?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
sianiczek
*
*


Dołączył: Nov 18, 2009
Posty: 300
Skąd: Zambrów podlaskie

PostWysłany: Pon Lut 13, 2012 0:19    Temat postu: Czy wymieniać okresowo pompę wody? Odpowiedz z cytatem

Pytanie moje wzięło się z tego, że silnik na łańcuchu nie potrzebuje wymiany rozrządu. W innych rozrząd wymienia się wraz z pompą wody co 60-90tyś (zależy od modelu). Co w takim razie z naszymi pojazdami. Nie przejmować się póki nie zacznie piszczeć lub ciec, czy może wymieniać co ileś tam przejechanych tysięcy?
_________________
Plymouth Grand Voyager (jajko)3,3 1995r. - zagazowany Igen.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
zwierzak
*
*


Dołączył: Jun 24, 2008
Posty: 1289
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Pon Lut 13, 2012 5:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dokładnie jak mówisz póki nie zaczyna się lać i piszczeć to nie ma co ruszać
_________________

Pontiac Trans Sport 93' 3.1
Pontiac Trans Sport 92' 3.1 Black Edition
Chłopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
kuman
*
*


Dołączył: Jan 04, 2012
Posty: 58
Skąd: Szwecja

PostWysłany: Pon Lut 13, 2012 8:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja podszedlem do tego inaczej - nowa pompa i wymiana jest tak tania, ze wolalem nie ryzykowac, ze padnie mi w trasie i temperatura rozwali silnik.

A ze inne pompy (poza ABS) juz i tak musialem wymienic wiec stwierdzilem, ze wodna tez zaraz padnie.
Jak masz stare auto i jezdzisz w dlugie trasy to zastanow sie nad wymiana.
Ale jak jezdzisz tylko po miescie - moze rzeczywiscie nie ma sensu.
_________________
Byl: Pontiac Trans Sport 3.1 '94 Canada (2004-2013)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Alexander25
*
*


Dołączył: Apr 07, 2010
Posty: 1627

PostWysłany: Pon Lut 13, 2012 17:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja wtmieniam w swoich autachjak zacznie przeciekac. Nic sie nie przegrzewalo bo w mercurym dostalm radiator coolant level warning to sie zatrzymalem zobaczylem ze jest malo podjechalem na sacje uzupelnilem pod domem otworzylem maske zonavzylem ze pod autem sie robi kaluza to wjechalem do garazu i uzywalem innego auta przez 2 tyg jak mi do przyszla pompa wody to wymienilem. Tak bylo z pompami w sho i grand marquisie. Jesli sie ma pojecie i sprawdza sie raz na pare dni poziom plynow to nie trzeba sie martwic. pompe wody wymienia sie z paskiem i napinaczem rozrzadu lub e sutach na lancuh jak zacznie cieknac. Po to wlasnie w silnikach aut USA jest taki wielki zbiornik na plyn zeby go nie brakowalo szybko. U mnie mogliby zrobic 3 razy mniejszy i tez byloby ok.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sianiczek
*
*


Dołączył: Nov 18, 2009
Posty: 300
Skąd: Zambrów podlaskie

PostWysłany: Pon Lut 13, 2012 21:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zbiornik wyrównawczy jest dla mnie zagadką już od jakiegoś czasu. Wężyk od chłodnicy jest wyżej niż odpływ nadmiaru. Jak to się reguluje bez podciśnienia to czarna magia, a może fizyka, której nie pojmuję?
_________________
Plymouth Grand Voyager (jajko)3,3 1995r. - zagazowany Igen.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
zwierzak
*
*


Dołączył: Jun 24, 2008
Posty: 1289
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Wto Lut 14, 2012 3:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tutaj korek w chłodnicy robi za zawór zbiornika wyrównawczego. Korek to regulator ciśnienia w układzie chłodzenia natomiast termostat to regulator temperatury przez wiele osób oba mylone w obie strony.
_________________

Pontiac Trans Sport 93' 3.1
Pontiac Trans Sport 92' 3.1 Black Edition
Chłopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
zereb
*
*


Dołączył: Aug 29, 2010
Posty: 337
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Pon Mar 26, 2012 17:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dziś zmarło się mojej pompie. Zaczęła intensywnie lecieć woda a kółko rozchlapywało po całej komorze silnika. Jedna ze śrubek zrobiła karate i musiałem wiercić. Teraz będzie w tym miejscu nakrętka. Mam nadzieje że nie bedzie ciekło.
_________________
Chrysler T&C AWD 3.8LPG 1998r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group