www.asu.pl :: Zobacz temat - instalacja na parę - ktoś coś wie ??
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

instalacja na parę - ktoś coś wie ??

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Off-topic
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Sob Lut 04, 2012 11:07    Temat postu: instalacja na parę - ktoś coś wie ?? Odpowiedz z cytatem

Oglądałem ostatnio u znajomego w Blazer 2001 4.3L instalacje na parę. Ze zbiorniczka układ zaciągał wodę do płaszcza wodnego zaraz za katalizatorem. Następnie para trafiała przez zawór do dolotu. Podobno oszczędność paliwa/gazu to ok. 30% (z 20L do 13L na 100km). Układ podobno bardzo prosty i tani w zrobieniu.
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
mardan03
*
*


Dołączył: Sep 24, 2007
Posty: 184
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Sob Lut 04, 2012 12:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Lincoln na wodę Smile

http://www.youtube.com/watch?v=4ywP3ghVWuw&feature=fvwrel
_________________
Mercury Sable LS 95r / 3.8L

www.roadrunners.pl - Zapraszamy !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Pon Lut 06, 2012 15:17    Temat postu: na wode Odpowiedz z cytatem

To widziałem ale to jest instalacja HHO a mi bardziej chodzi o auto typowo na parę zamiast powietrza . Podobno oszczędność do 65% . Jest to patent Jana Gulaka http://www.youtube.com/watch?v=Ku06FJFRTpo&feature=related . 65% oszczędność i większa moc brzmi obiecująco... Very Happy
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
zybel
*
*


Dołączył: Jul 07, 2009
Posty: 299

PostWysłany: Pon Lut 06, 2012 16:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nawinąłem na kolektor 3 zwoje 6 miedzi słoik z wodą. coś jak w www.econokit.fr kiepsko bąbelkowało, bo przed przepustnica jest małe podciśnienie, niemniej jednak zrobiłem tak dwa zbiorniki i na 60-61 litrach przejechałem 407 i 410 km, wcześniej zwykle około 370. później zająłem się hho i temat na razie odłożyłem. Dziś przyszedł chip do hho. jeśli nadal nie będzie jakichś znaczących oszczędności to podrążę temat pary. pomyślałem, żeby wpiąć się miedzy tylna odmę a zawór PCV, będzie bąbelkować aż miło i adekwatnie do zapotrzebowania. na jednym filmie widziałem mieszaninę wody i benzyny 1:1.
_________________
gmc vandura 5,7 1987
buick rew 5,7 1995
chevrolet caprice clasic 5,0 1991
chrysler grand voyager 3.3v6 AWD 1999
chevrolet transsport 3,4 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Pon Lut 06, 2012 16:09    Temat postu: woda Odpowiedz z cytatem

Dziś koleś będzie montował coś takiego w jeep cherokee 4.0L (jestem ciekaw czy zadziała Confused )
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
zybel
*
*


Dołączył: Jul 07, 2009
Posty: 299

PostWysłany: Wto Lut 07, 2012 7:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

koniecznie zdaj relacje
_________________
gmc vandura 5,7 1987
buick rew 5,7 1995
chevrolet caprice clasic 5,0 1991
chrysler grand voyager 3.3v6 AWD 1999
chevrolet transsport 3,4 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
funkykoval
*
*


Dołączył: Aug 22, 2010
Posty: 111

PostWysłany: Wto Lut 07, 2012 9:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

..a nie ma obawy, ze z czasem jakosc oleju spadnie?

Czym jest ten tajemniczy dodatek/dyfuzor (czy jak go tam zawal) dzieki ktoremu uzyskujemy z pary wodnej wodor?
_________________
pozdrav
T&C 3.8 2008
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Wto Lut 07, 2012 11:31    Temat postu: olej Odpowiedz z cytatem

funkykoval napisał:
..a nie ma obawy, ze z czasem jakosc oleju spadnie?

Czym jest ten tajemniczy dodatek/dyfuzor (czy jak go tam zawal) dzieki ktoremu uzyskujemy z pary wodnej wodor?


Hmmm. W sumie to jakość oleju nie powinna się zmienić Confused Wczoraj robiliśmy pierwsze testy i para jest bardzo sucha więc nie ma tam mowy o dostawaniu się wilgoci do oleju. Moim zdaniem nie ma żadnego dyfuzora bo po co Question Sama kompresja pary to chyba powoduje ale mogę się mylić. A może chodzi tylko o to, że para jest mniej ściśliwa od powietrza przez co zwiększa się kompresja, co za tym idzie moc więc mniej wciskamy pedał gazu (i z tąd oszczędność). Znajomy co to ma założone (zakładał gdzie w Opolu) nie dodaje nic do wody. Leje zwykłą deszczówkę ze względu na jej miękkość.
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
funkykoval
*
*


Dołączył: Aug 22, 2010
Posty: 111

PostWysłany: Wto Lut 07, 2012 12:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Gulak wspominal cos o jakims dodatku, a na stronie econkit pokazuja tajemniczy dyfuzor i tlumacza, ze nastepuje rozklad pary na gaz ktory wspomaga spalanie - stad moje pytanie

Cos mi sie zdaje, ze ma zadnego wodoru, a tylko poprostu nawilzamy sobie powietrze i tyle.. potem - tak jak napisales - wlasciwosci pary wodnej daja pewne oszczednosci..
_________________
pozdrav
T&C 3.8 2008
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Wto Lut 07, 2012 12:26    Temat postu: Znajomy Odpowiedz z cytatem

Znajomy który ma to założone w blazerze mówi o realnych oszczędnościach rzędu 30% z 18 na 13 więc coś w tym musi być Confused
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
funkykoval
*
*


Dołączył: Aug 22, 2010
Posty: 111

PostWysłany: Wto Lut 07, 2012 14:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ciekawe co na to amerykanie.. (czytaj Mark7) Question
_________________
pozdrav
T&C 3.8 2008
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Stasheck
*
*


Dołączył: Mar 03, 2007
Posty: 451
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto Lut 07, 2012 15:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zróbcie sobie wtrysk wody do dolotu (w postaci mgiełki, nie pary) - chłodzi powietrze wchodzące do silnika, przez co tego powietrza jest więcej i moc wzrasta. Ale jak para miałaby działać, to nie wiem.
_________________
Dodge Intrepid 3,2l ES '99
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
funkykoval
*
*


Dołączył: Aug 22, 2010
Posty: 111

PostWysłany: Wto Lut 07, 2012 15:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

http://en.wikipedia.org/wiki/Water_injection_%28engines%29

a tu pisza ze:
- woda dodana do tłoka powoduje zwiększenie liczby oktanowej paliwa powodując zanik "stukania" i bardziej płynne spalanie,
- Poprawia sprawność silnika oraz zmniejsza jego przegrzewanie się (rzeczywiście działa też jako chłodziwo),
- Zwiększa ciąg / moc silnika.

i uwaga:
A limited number of road vehicles with large-displacement engines from manufacturers such as Chrysler have included water injection.
_________________
pozdrav
T&C 3.8 2008
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
funkykoval
*
*


Dołączył: Aug 22, 2010
Posty: 111

PostWysłany: Wto Lut 07, 2012 16:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

http://fr.wikipedia.org/wiki/Injection_d%27eau_dans_les_moteurs

co ciekawe - we francuskojezycznej wersji opisane minusy.. tak wiec odwrotnie proporcjonalnie do opisu po ang Question

- spadek osiagow silnika
- redukcja mocy znamionowej silnika..

mozna tez tak jak R Nadal:
Smile
http://www.marca.com/2012/02/07/tenis/1328622257.html
_________________
pozdrav
T&C 3.8 2008
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
funkykoval
*
*


Dołączył: Aug 22, 2010
Posty: 111

PostWysłany: Wto Lut 07, 2012 17:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

krotkie streszczenie:
http://www.darmowa-energia.eko.org.pl/pliki/ekoauto/woda.html
_________________
pozdrav
T&C 3.8 2008
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Wto Lut 07, 2012 17:39    Temat postu: woda Odpowiedz z cytatem

Przy spalaniu 20L na 100 sikanie do zbiornika nie wchodzi w grę Wink

Znajomy chce jechać do Opola tam gdzie montują (może dowie się czegoś więcej). Jak nie to będzie pewnie chciał zamontować od razu.
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
zereb
*
*


Dołączył: Aug 29, 2010
Posty: 337
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Wto Lut 07, 2012 17:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

kiedyś się tym "bawiłem" ale nie doczytałem do końca opisu i nie pracowało mi to za dobrze. Zalewałem wężownicę od razu wodą i nie powstawała mi para. Zanim mi się to nagrzało mijały wieki... Czekam na rozwój tematu na forum...
_________________
Chrysler T&C AWD 3.8LPG 1998r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Wto Lut 07, 2012 21:10    Temat postu: para Odpowiedz z cytatem

Nam wczoraj parę udało się wytworzyć ale dopiero po puszczeniu spirali miedzianej 6 przez piec "koze". Jak rurkę poprowadziliśmy po kolektorze to delikatnie para szła ale za mało. Może przekrój rurki jest też ważny Question
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
zybel
*
*


Dołączył: Jul 07, 2009
Posty: 299

PostWysłany: Wto Lut 07, 2012 21:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

http://www.youtube.com/watch?v=tYFDTVFFXmg

znalazłem coś takiego. widać zaworek regulujący przepływ do kolektora ssącego. jednak podłączę się pomiędzy odmę, a zawór PCV. układ samoregulujący i do tego zasysa ciepłe spaliny z komory korbowej ->lepsze parowanie wody.

tutaj jeszcze widać wodę i benzynę. http://www.youtube.com/watch?v=Wd4ekSUoFXQ&feature=related
_________________
gmc vandura 5,7 1987
buick rew 5,7 1995
chevrolet caprice clasic 5,0 1991
chrysler grand voyager 3.3v6 AWD 1999
chevrolet transsport 3,4 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Wto Lut 07, 2012 21:41    Temat postu: woda Odpowiedz z cytatem

Hmmm. Metodą prób i błędów trzeba będzie kombinować dalej. Najważniejsze to musi być wysoka sprawność grzewcza wody i tu trzeba coś pomyśleć Confused
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
zybel
*
*


Dołączył: Jul 07, 2009
Posty: 299

PostWysłany: Wto Lut 07, 2012 23:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jeszcze należałoby, gwoli ścisłości powiedzieć, że to o czym ja mowie to zasysanie nawilżonego powietrza i ewentualnie par benzyny i po ogrzaniu przy kolektorze wydechowym podanie do dolotu. drugi sposób to podanie dużej ilości pary wodnej i ten sposób podobno bardziej do diesli.
_________________
gmc vandura 5,7 1987
buick rew 5,7 1995
chevrolet caprice clasic 5,0 1991
chrysler grand voyager 3.3v6 AWD 1999
chevrolet transsport 3,4 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Sro Lut 08, 2012 0:07    Temat postu: duża ilość pary Odpowiedz z cytatem

Duża ilość pary w znaczny sposób zwiększy kompresję ale amerykańskie silniki są dość mocno odprężone więc jedna i druga metoda nie powinna zaszkodzić silnikowi.
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
zereb
*
*


Dołączył: Aug 29, 2010
Posty: 337
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Sro Lut 08, 2012 8:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja miałem ze starej instalacji LPG wężyk fi 6mm nawinąłem tego sporo na kolektor wydechowy. Teraz nawijałbym ze 2-3 zwoje na główną rurę wydechową bo tam najlepiej by to przylegało i owinął jakąś folią do pieców.
_________________
Chrysler T&C AWD 3.8LPG 1998r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
funkykoval
*
*


Dołączył: Aug 22, 2010
Posty: 111

PostWysłany: Sro Lut 08, 2012 9:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tu tez chlopaki walkuja temat:

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic780162-0.html
_________________
pozdrav
T&C 3.8 2008
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
zereb
*
*


Dołączył: Aug 29, 2010
Posty: 337
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Czw Lut 09, 2012 19:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

w Turcji widać jest to bardzo popularne
http://www.youtube.com/watch?v=rCine6EDGjo&feature=related
_________________
Chrysler T&C AWD 3.8LPG 1998r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Czw Lut 09, 2012 19:43    Temat postu: auto na wode Odpowiedz z cytatem

Na pewno będziemy dalej walczyć tylko musimy znaleźć jakiś wolny wieczór ...
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
zybel
*
*


Dołączył: Jul 07, 2009
Posty: 299

PostWysłany: Czw Lut 09, 2012 21:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zrobiłem dziś niemal identycznie. od tylnej odmy do butelki po petrygu poźniej na trzy zwoje miedzi 6 mm na kolektorze wydechowym i poprzez zawór pcv do kolektora ssącego. buzuje aż miło. zdam relację o efektach. zastanawiam się czy by nie dolać tam trochę benzyny np. ekstrakcyjnej
_________________
gmc vandura 5,7 1987
buick rew 5,7 1995
chevrolet caprice clasic 5,0 1991
chrysler grand voyager 3.3v6 AWD 1999
chevrolet transsport 3,4 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Stasheck
*
*


Dołączył: Mar 03, 2007
Posty: 451
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią Lut 10, 2012 15:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W sumie jak się tak zastanowiłem, to:
1) wtrysk wody w silnikach np. lotniczych ma przede wszystkim za zadanie schłodzić silnik - co umożliwia zwiększenie mocy silnika bez jego natychmiastowego zniszczenia. Efekt drugorzędny tego schłodzenia to zwiększenie gęstości powietrza -> więcej tlenu -> można jeszcze bardziej wzbogacić mieszankę (przy czym ten efekt jest porównywalny z zamontowaniem intercoolera)

2) para wodna to nie woda w postaci gazu, tylko drobinki wody jako zawiesina w powietrzu. Z tego wniosek, że para wodna podlega waporyzacji, czyli może odebrać energię z otoczenia zmieniając stan na gazowy (w przypadku wody bardzo dużo energii) -> czyli schładza silnik - przypuszczam, że to zwiększa jego sprawność (bo zwiększa różnicę temperatur), ale szczerze to zdziwiłbym się, gdyby ten efekt był mierzalny

Ale fizyk ze mnie żaden, więc jeśli gadam bzdury to niech mnie ktoś poprawi.

PS. W silnikach lotniczych dodawali do tego składnik antykorozyjny - woda+wysoka temperatura+żelazo...
_________________
Dodge Intrepid 3,2l ES '99
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
luky
*
*


Dołączył: Oct 07, 2005
Posty: 885
Skąd: masłońskie/częstochowa

PostWysłany: Pią Lut 10, 2012 20:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja ostatnio zajmuje sie dotryskiem lpg do diesla. zasada podobna do dotrysku pary czy wodoru, tylko mam temat z glowy jesli chodzi o ta produkcje dodatkowej energii, bo lpg tankuje na stacji. wiec jesli opanujecie temat produkcji wodoru czy pary, ja moge to wysterowac, gdzie i ile w jakim zakresie, zeby silnik byl mocniejszy, ale przede wszystkim zeby byly oszczednosci. montujac w tirach ten system zamieniam ok 25% ON na tyle samo lub miniej LPG. mozna zamienic nawet 35%, ale kierowca dostajac silnik mocniejszy o 80KM traci glowe i oszczednosci sie zmniejszaja. jesli chodzi o wodor to w praktyce oszczednosci sie zmniejsza bo spora czesc energi pojdzie na produkcje tego. podejrzewam ze z para bedzie podobnie. pamietajmy ze silnik niedogrzany (wystarczy ze termostatu nie ma) pali duzo wiecej.bylo by najlepiej jesli systemy te odzyskiwalyby nie wykorzystana energie (np z hamowania) do produkcji pary czy wodoru
_________________
lumina 95 3,8 ,grand prix gxp 5,3 2007, dakota 5,2 1999, luka_f@o2.pl tel. 0691388944 www.luky-garaz.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Sob Lut 11, 2012 13:02    Temat postu: produkcja pary Odpowiedz z cytatem

Luky ale produkcja pary nic nie kosztuje (woda jest podgrzewana przez kolektor który i tak jest gorący)
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
zybel
*
*


Dołączył: Jul 07, 2009
Posty: 299

PostWysłany: Sob Lut 11, 2012 14:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

niestety woda mi zamarzła i odpowietrzenie silnika szło przez przednia glowice i na rurce skraplala się woda. na razie podlaczylem przez trojnik i odpowietrzenie działa jak nalezy. poczekamy do wtorku ma być odwilż
_________________
gmc vandura 5,7 1987
buick rew 5,7 1995
chevrolet caprice clasic 5,0 1991
chrysler grand voyager 3.3v6 AWD 1999
chevrolet transsport 3,4 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
orzech
*
*


Dołączył: Nov 16, 2007
Posty: 337
Skąd: Chorzów

PostWysłany: Sob Lut 11, 2012 15:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no panowie Exclamation Exclamation Exclamation czapki z głów przed Waszymi myślami innowacyjnymi Exclamation Exclamation - luky Exclamation zgłoszę się do Ciebie na"podrasowanie" autobusu Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Pią Lut 17, 2012 18:46    Temat postu: para Odpowiedz z cytatem

Majki i Bambo pojechali założyć instalację na parę w G20 5.7L (do warsztatu gdzie zajmują się montażem takich instalacji). Dam znać jak to wyszło i czy są faktyczne oszczędności (podobno około 30%)
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
transsport23
*
*


Dołączył: Jan 16, 2012
Posty: 852
Skąd: LODZ

PostWysłany: Pią Lut 17, 2012 19:11    Temat postu: .... Odpowiedz z cytatem

Witam,sorry że się wicinam,ale gdzie w tym jest haczyk?Bo woda(para)w komorze spalania jakoś mi nie podchodzi.Ja rozumiem że nie są to duże ilości ale na długą metę może się okazac że to co zaoszczędzimy pójdzie w remont.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Pią Lut 17, 2012 19:20    Temat postu: Re: .... Odpowiedz z cytatem

transsport23 napisał:
Witam,sorry że się wicinam,ale gdzie w tym jest haczyk?Bo woda(para)w komorze spalania jakoś mi nie podchodzi.Ja rozumiem że nie są to duże ilości ale na długą metę może się okazac że to co zaoszczędzimy pójdzie w remont.


Dlatego to testujemy (teraz Majki i Wojtek w swoich G20) Very Happy (ale nie możemy doszukać się minusów). Przez parę wzrasta kompresja i obniża się temp. Przy amerykańskich silnikach (które są odprężone) wzrost sprężania nie zmniejsza żywotności. Więc paradoksalnie obniżenie temp. może spowodować wydłużenie żywotności silnika Very Happy
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
transsport23
*
*


Dołączył: Jan 16, 2012
Posty: 852
Skąd: LODZ

PostWysłany: Pią Lut 17, 2012 19:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Oby tak było,argumenty za są OK.Czekam na rozwój tematu,bo na swoim aucie i tak bym się nie odwarzył eksperymentowac.Ale moze z bańką u mnie nie tak bo nawet lpg mi nie podchodzi, o dieslu nie wspomne ale niestety czasy takie że w końcu chyba niestety będę musiał pomyślec o jakiejś alternatywie dla bp.Bo noga ciężka(18-19l) ceny paliwa masaka
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Pią Lut 17, 2012 19:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

transsport23 napisał:
Oby tak było,argumenty za są OK.Czekam na rozwój tematu,bo na swoim aucie i tak bym się nie odwarzył eksperymentowac.Ale moze z bańką u mnie nie tak bo nawet lpg mi nie podchodzi, o dieslu nie wspomne ale niestety czasy takie że w końcu chyba niestety będę musiał pomyślec o jakiejś alternatywie dla bp.Bo noga ciężka(18-19l) ceny paliwa masaka


To wyobraź sobie teraz spalanie 13 i większa moc Very Happy
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
transsport23
*
*


Dołączył: Jan 16, 2012
Posty: 852
Skąd: LODZ

PostWysłany: Pią Lut 17, 2012 20:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No dobra, to gdzi to mozna kupic Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Pon Lut 20, 2012 22:12    Temat postu: gdzie montować Odpowiedz z cytatem

Gdzie montować to dokładnie nie wiem (nie znam adresu). Wojtek wczoraj wyjechał w trasę na zachód. Jak będę wiedział czy i o ile mniej mu spalił to dam znać (zapytam też o adres).
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
transsport23
*
*


Dołączył: Jan 16, 2012
Posty: 852
Skąd: LODZ

PostWysłany: Pon Lut 20, 2012 22:40    Temat postu: .... Odpowiedz z cytatem

No to fajno,czekam na info i Dzięki
_________________
PTS-2.3. 94' 420 TYŚ. I NADAL JEŹDZI Wink
Chevrolet Cavalier 2.2 automat Smile
PTS-3.1 94 Canada łezka w gazie Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
majki
*
*


Dołączył: Sep 20, 2007
Posty: 430

PostWysłany: Pon Lut 20, 2012 22:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Na tą chwilę Wojtek powinien mieć już jakieś oszczędności anie ma.
Zobaczymy jak wróci.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Pon Lut 20, 2012 22:52    Temat postu: para Odpowiedz z cytatem

Hmmm. Czyżby ta para to jedna wielka bajka Question Confused Może kwestia regulacji jeszcze...
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Wto Lut 21, 2012 2:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

funkykoval napisał:
ciekawe co na to amerykanie.. Question
Co na to? Jak na lato Laughing Amerykanie dobrze wiedza,ze jak na razie zadne inne "wynalazki" (elektryczne,CNG,Diesel,) nie przewyzszyly benzyny niskooktanowej jako paliwa do zasilania silnikow w pojazdach nieuzytkowych .Jedyne co mozna bylo na razie wprowadzic masowo - to mix 90% Benzyny i 10% Ethanolu dla starszych aut,oraz przystosowac najnowsze do Ethanolu (FlexFuel) Arrow Auto na codzien dla "masowki" musi spelnic nastepujace wymogi :wysoki poziom bezpieczenstwa , w miare wysoki komfort jazdy i obszernosc wnetrza,niski koszt wytworzenia pojazdu, niski koszt produkcji i dystrybucji paliwa ,niska emisja spalin w calym zakresie pracy i w kazdych warunkach klimatu,bardzo duza niezawodnosc pojazdu w kazdych warunkach pracy i klimatu,duze zasiegi na zatankowanym paliwie , odpowiednia dynamika pojazdu - b.wazne w usa ,niski koszt servisu biezacego , latwosc obslugi i kontroli ,mozliwie najmniejszy ciezar pojazdu,niski poziom halasu silnika i wydechu, niskie zuzycie paliwa(energii),duza trwalosc, ,niski koszt utylizacji zuzytych podzespolow - oraz wiele innych,drobnych,ale waznych rzeczy. Idea Jak dotychczas najlepszym kompromisem spelniajacym powyzsze warunki jest auto zasilane benzyna niskooktanowa +10% ethanolu - oczywiscie przy zachowaniu odpowiedniej polityki cenowej sprzedazy paliwa. >><<Dlatego w stanach od wielu lat auta osobowe (nieuzytkowe) o innym zasilaniu sa rzadko spotykane. >< Jesli jakies nowe rozwiazania okaza sie lepsze i tansze do stosowania masowego - napewno amerykanie wprowadza je pierwsi.Nad takimi badaniami caly czas pracuja sztaby inzynierow majac do dyspozycji wielkie zaplecze finansowe. Idea Pamietajcie,ze usa to zupelnie inny kraj.To co w europie ,a tym bardziej w Polsce wydaje sie byc "luxusem" - w stanach jest codziennoscia i czesto koniecznoscia. I dlatego uzytkowanie duzych,wygodnych aut z wielkimi silnikami per saldo obniza Globalne Koszty Spoleczne funkcjonowania kraju .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
zybel
*
*


Dołączył: Jul 07, 2009
Posty: 299

PostWysłany: Wto Lut 21, 2012 7:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

znalazłem takie forum http://translate.google.com/translate?hl=pl&prev=/search%3Fq%3Dchip%2Bvolo%26hl%3Dpl%26client%3Dseamonkey-a%26rls%3Dorg.mozilla:pl:unofficial%26biw%3D1356%26bih%3D631%26prmd%3Dimvns&rurl=translate.google.com&sl=en&u=http://www.fuel-saver.org/Thread-Hydrocarbon-cracking-System

przebrnąłem przez wszystko. w skrócie chodzi o rozbicie długich łańcuchów węglowodorowych z benzyny na krótsze do metanu i etanu. ma to spowodować szybsze i dokładniejsze spalenie mieszanki. właściwie to spalanie stukowe, ale jeśli dodamy pary wodnej to ona pochłonie energię wybuchu i rozszeżając się wykona prace nacisku na tłok.
w reaktorze jest pręt stalowy, później doszli że wystarczy owinąć kawałek rurki miedzianej wokół kolektora wydechowego. niemniej jednak chyba warto spróbować z kawałkiem kwasówki która zawiera nikiel, który jako katalizator może przyspieszać proces.
_________________
gmc vandura 5,7 1987
buick rew 5,7 1995
chevrolet caprice clasic 5,0 1991
chrysler grand voyager 3.3v6 AWD 1999
chevrolet transsport 3,4 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Sro Mar 07, 2012 11:52    Temat postu: para Odpowiedz z cytatem

Jak na razie po zamontowaniu w dwóch salonkach G20 nie widać oszczędności. Jeszcze poczekamy (podobno trwa to jakiś czas zanim będą oszczędności , gdyż musi się nagar itp. wypalić). Jak się coś zmieni to dam znać.
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Off-topic Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group