www.asu.pl :: Zobacz temat - Mercury Villager. Szarpnięcia z1na2 i wysokie obroty (?)
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Mercury Villager. Szarpnięcia z1na2 i wysokie obroty (?)

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
RPK
*
*


Dołączył: Sep 01, 2009
Posty: 7
Skąd: Jelenia Góra

PostWysłany: Czw Wrz 03, 2009 19:31    Temat postu: Mercury Villager. Szarpnięcia z1na2 i wysokie obroty (?) Odpowiedz z cytatem

Witam Serdecznie wszystkich.

Jestem tu nowy : )

Stałem się posiadaczem samochodu Mercury Villager 3.0 GS. Z racji, że kupiłem go w stanie “do roboty” i ze skrzynią w trybie awaryjnym tak więc nie wiem jak ona powinna pracować prawidłowo. Otóż skrzynia jest po kapitalnym remoncie. Przejechałem na niej około 600 mil. I tu mam pierwsze pytania:

- skrzynia przełącza w górę na 4000 obrotów natomiast w trybie Power E AT 5.500 obrotów. Czy w pierwszym przypadku nie za wysoko ?
- lekko szarpie, ale tylko z 1 na 2. Szczególnie kiedy zaczynam się rozpędzać na 1 biegu i odpuszczę gaz następnie wcisnę go ponownie wchodzi na 2 i wtedy szarpnięcie jest największe. Niewyczuwalne kiedy rozpędzam się nie odpuszczają gazu. Czy jest to normalne zachowanie przy tych skrzyniach?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Czw Wrz 03, 2009 20:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

RPK ja miałem Villagera z 95, poniżej przesyłam ci tabelke z serwisówki Villagera przy jakich prędkościach skrzynia powinna zmieniac biegi.
Oznaczenie Power znaczy z właczonym "Power E A-T" Tej funkcji powinienes używac w górach lub jak ciągniesz przyczepe, to wymusza że skrzynia przerzuca biegi przy wyższych prędkościach.

U mnie tez było lekkie szarpnięcie kiedy skrzynia zmieniała 1na2 ale najbardziej wyczuwalne to było kiedy była właczona klima.
Przy normalnej jezdzie zmiany biegów następowały przy około 2200RPM

Jak bedziesz miał jeszcze jakieś pytania o Villagera to pisz, bo tutaj na forum na tą chwile nie ma nikogo kto by miał Villagera.


_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
RPK
*
*


Dołączył: Sep 01, 2009
Posty: 7
Skąd: Jelenia Góra

PostWysłany: Sob Wrz 05, 2009 13:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki za szybką odpowiedź .Tabela bardzo się przydała.
Oczywiście (niestety) mój Villager wchodzi na wyższe biegi przy większych prędkościach. Na moje rozumowanie to zachowuje się tak jakby miał włączony cały czas kickdown mimo że pedał gazu nie jest dociskany do końca. Wariat z niego jest, tylko nie potrzebuję jeździć cały czas z wariatem : ))) Czy ktoś wie jaki sensor jest odpowiedzialny za kickdown by to sprawdzić. Czy podłączenie go pod komputer to wykryje? (o ile znajdę serwis który to zrobi).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Sob Wrz 05, 2009 23:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

z Jeleniej góry masz blisko do ASU, tam ci zdiagnozują co i jak.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
jacekz
*
*


Dołączył: Dec 15, 2007
Posty: 326

PostWysłany: Wto Wrz 08, 2009 15:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Za kickdown można powiedzieć jest odpowiedzialny czujnik obciążenia, (podciśnienia). Posprawdzaj przewody podciśnienia miedzy silnikiem, kolektory a komponentami. Bardzo możliwy jest zanik podciśnienia co PCM interpretuje jako mocne otwarcie przepustnicy i podwyższa punkty zmian biegów + zwiększa twardość ich zapinania. Są to jedynie moje domysły nie poparte praktyką Smile ale wg znanej teorii może być to także przyczyną.
Czy urządzenia klimatyzacji i nawiewu działają prawidłowo?
_________________
Windstar 3.0 '97 - ręka noga mózg na ścianie Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
RPK
*
*


Dołączył: Sep 01, 2009
Posty: 7
Skąd: Jelenia Góra

PostWysłany: Sob Paź 10, 2009 17:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

I po problemie.
Tak jak się domyślałem winny był czujnik TPS. Oczywiście sam bym błądził nie wiadomo ile jeszcze czasu gdyby nie pomoc Sz.P.. Bronka z Jeleniej Góry który jest posiadaczem Villagera i zna go lepiej jak chirurg swojego pacjenta po zdjęciu rentgenowskim : )
Zastanawiające , że komputer tego nie pokazał.

A serwis w którym robiłem skrzynię ma wielki minus u mnie. Mieli na to czas 6 tygodni, bo tyle stało auto u nich i nie dość że odebrałem auto w stanie jak pisałem to jeszcze wyciek oleju z miski. Jak się okazało nie dokręcono 5 śrub, a uszczelka to silikon. Dziwne, bo nie ma problemu o uszczelki do tego auta. Reklamując tą nieprawidłowość z pozostałymi usłyszałem “to niech pan sam dokręci te śruby, a skrzynia kręci jak kręci bo silnik mocy nie ma”. Szok !

Ale teraz cieszę się tym autem. Panowie, co za przyjemność w prowadzeniu tego auta. To pierwsze wrażenie po 1000 mil ze sprawnym juz Villagerem.

PZDR.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
freex
*
*


Dołączył: Sep 14, 2008
Posty: 68

PostWysłany: Pon Paź 12, 2009 16:18    Temat postu: witam Odpowiedz z cytatem

tez posiadam villagera....u mnie rowniez skrzynia lekko szarpie przy przelaczaniu z 1 na 2...jesli teraz u ciebie przestala szarpac to moze napisz dlaczego szarpala. posiadasz gaz w swoim villagerze?

pozdr.
_________________

mercury villager 3.0 V6, bmw 540iT 4.0 V8 Manual Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
RPK
*
*


Dołączył: Sep 01, 2009
Posty: 7
Skąd: Jelenia Góra

PostWysłany: Pon Paź 12, 2009 20:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Skrzynia szarpała już po remoncie. Przyczyną bezpośrednio był czujnik TPS. Tak było w moim przypadku.
Gaz miałem. Odłączyłem go, a za tydzień gazownik wyciągnie wszystko co związane z gazem i przywróci auto do stanu jak przed instalacją gazową. W każdym bądź razie instalacja nie miała wpływu na działanie skrzyni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Pon Paź 12, 2009 23:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Co wyrzucasz instalacje gazową?
Mój też lekko szarpał pomiędzy 1a2, ale jak mu wyciąłem jednego kata to zrobił się znacznie mocniejszy i szarpnięcie pomiędzy 1a2 zrobiło się prawie niewyczuwalne.

Panowie mam kilka części do Villagera/Questa do sprzedania, poszukajcie moje ogłoszenie w dziale sprzedam, może coś będziecie potrzebować.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
RPK
*
*


Dołączył: Sep 01, 2009
Posty: 7
Skąd: Jelenia Góra

PostWysłany: Sob Paź 31, 2009 14:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Z gazu nie zrezygnowalem. Jestem juz po zamianie ze starszej generacji na instalacje sekwencyjna.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Sob Paź 31, 2009 22:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

RPK napisał:
Z gazu nie zrezygnowalem. Jestem juz po zamianie ze starszej generacji na instalacje sekwencyjna.


i jakie wrażenia? Check nie świeci się jak przełączy się na gaz?
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
RPK
*
*


Dołączył: Sep 01, 2009
Posty: 7
Skąd: Jelenia Góra

PostWysłany: Nie Lis 01, 2009 10:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Obecnie jestem zadowolony. Check się nie zapala. Samo przejście z benzyny na gaz jest niewyczuwalne. Problem ten występował przy wcześniejszej instalacji. Zresztą, wykonanie pozostawiało wiele do życzenia dlatego pierwszą rzeczą jaką zrobiłem to wyrzuciłem ją z samochodu. Po wyciągnięciu miksera auto ożyło. Obecnie instalacja oparta jest na Stag-300 plus.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
viarus81
*
*


Dołączył: Sep 04, 2011
Posty: 32
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto Lut 07, 2012 11:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Lutek34 napisał:
Co wyrzucasz instalacje gazową?
Mój też lekko szarpał pomiędzy 1a2, ale jak mu wyciąłem jednego kata to zrobił się znacznie mocniejszy i szarpnięcie pomiędzy 1a2 zrobiło się prawie niewyczuwalne.

Panowie mam kilka części do Villagera/Questa do sprzedania, poszukajcie moje ogłoszenie w dziale sprzedam, może coś będziecie potrzebować.

zainteresowała mie ta historia z katem . u mnie już chyba żadnego niema bo tylko słychać nie szczelności w wydechu i tu pada moje pytanie jaki wpływ ma dziurawy układ wydechowy na prawidłową prace skrzyni?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group