www.asu.pl :: Zobacz temat - problem z asb voyager 2.4
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

problem z asb voyager 2.4

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
lepiama
*
*


Dołączył: Jan 18, 2012
Posty: 14
Skąd: Warszawa Chrysler voyager 2.4 asb 98r.

PostWysłany: Sro Sty 18, 2012 23:06    Temat postu: problem z asb voyager 2.4 Odpowiedz z cytatem

Witam serdecznie szanownych forumowiczow.
Jestem w posiadaniu chryslera voyagera 2.4 z 1998r. Tak jak w temacie mam problem z asb. Przedwczoraj pojawil sie problem, a mianowicie: podczas podjezdzania pod wiadukt na trasie (na 4 biegu) wcisnalem mocniej gaz i poczulem ze zamiast zredukowac bieg lub przyspieszyc na danym biegu, skrzynia utrzymywala obroty na stalym poziomie ale predkosc nie wzrastala. Odpuscilem gaz i zwolnilem. Skrzynia zredukowala ladnie biegi do 2 (dojezdzalem do swiatel) ale po dodaniu gazu jiz nie chciala przelaczyc na 3. Zatrzymalem sie wlaczylem i wylaczylem silnik. Ruszylem. Po 3km znowu zgubil mi ta trojke. Dojechalem tak do domu jakies 4km. Sprawdzilem olej i okazalo sie ze smierdzi spalenizna, jest spieniony tzn z babelkami i jakby troche zzmienil kolor. Poziom oleju byl ok. Zobaczylem ze mam wyciek spod auta i okazalo sie ze to olej wlasnie ze skrzyni. Nie byl to jakis ogromny wyciek ale faktycznie po 1h postoju jest mala plamka 2x2cm. I tutaj zaczynaja sie moje pytania: czy takie zachowanie skrzyni moze byc spowodowane kiepskim stanem oleju? Czy szykuje mi sie jakis remont skrzyni? Nie daje mi spokoju tylko to ze jeszcze jakis tydzien temu sprawdzalem olej w skrzyni i ani nie mial przebarwien ani niesmierdzial zad.na spalenizna Embarassed . Nie wiem jak sie na to zapatrywac. I jeszcze jedno: czy ktos jest w stanie mi powiedziec jaka mam skrzynie tzn. Jakie ma oznaczenie? Jest duzo o tym na forum ale juz sie pogubilem...
Dzieki za ewentualne podpowiedzi
Pozdr[/list]
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Czw Sty 19, 2012 7:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Od zlego albo zuzytego oleju tak od razu nie spali sie skrzynia.Beda tylko zaklocenia w poprawnej pracy i dopiero po czasie pojawia sie rozne usterki tak ,ze skrzynia bedzie czesto wchodzic w tryb awaryjny. Natomiast jazda z niskim poziomem oleju moze spowodowac przegrzanie skrzyni az do spalenia wlacznie.Zakladajac ze poziom oleju byl sprawdzany prawidlowo-to jest na pracujacym rozgrzanym silniku - usterka twoja wystapila z innego powodu niz ten drobny wyciek.Ale jezeli sprawdzales na zgaszonym silniku i poziom byl ok. to znaczy ze oleju bylo za malo ,co spowodowalo awarie. Moze byc jeszcze tak,ze niedawno kupiles to auto ,mialo ono juz kiepska skrzynie a sprzedawca podratowal sytuacje wlewajac dla niepoznaki swiezego,nie zawsze odpowiedniego oleju. Arrow Ja niewiele moge Ci pomoc,bo umiem tylko diagnozowac w/g procedur serwisowych.Po sprawdzeniu poziomu oleju od razu podlaczylbym skaner DRB III i odczytal zapamietane parametry i bledy,a takze mierzylbym cisnienia . Wiele kolegow z tego forum zna te skrzynie dokladnie,naprawiali we wlasnym zakresie i na pewno podpowiedza co mozesz ewentualnie sam zrobic i jak mozesz sam skrzynie dokladnie sprawdzic. Idea Twoja skrzynia to model 41TE z rodziny A604 , dla silnika 2.4 , o przelozeniu calkowitym (Final Drive Ratio ) = 3.91 .Skrzynie od innych silnikow maja inne przelozenie. Na skrzyni jest etykieta z kodem kreskowym, i nad kodem jest numer identyfikacyjny do odszyfrowania tylko u dilera.Nawet servisowka czesto nie podaje jak to odszyfrowac.Wiem tylko ze pierwsza litera to miejsce produkcji - najczesciej K- kokomo,pierwsze trzy cyfry to nie pamietam co oznaczaja .Nastepne 4 cyfry to data produkcji ,a ostatnie 4 cyfry to numer produkcyjny.Jest jeszcze osobna tabliczka Mopara z numerem na czesci zamienne w ktorym koncowka AA albo AB okresla wersje skrzyni w zal.od daty produkcji.>><< Jeszcze Dobra Rada na przyszlosc - uzywaj TYLKO oleju o specyfikacji ATF + 4 ktory obecnie zastepuje przestarzaly ATF+3. . Obojetnie jakiej firmy,nie musi byc koniecznie Mopar.Wazne jest ,aby na butelce Z PRZODU byl wielki napis "ATF+4". I pamietaj,ze ten olej nie ma zadnego innego zamiennika - Pisze po to,aby nikt nie wciskal ci kitu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
zereb
*
*


Dołączył: Aug 29, 2010
Posty: 337
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Czw Sty 19, 2012 9:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

kolego masz to co ja miałem u siebie... usmażone tarczki. Miałem podobne objawy jak u ciebie. Skończyło się na wymianie wszystkich tarczek i 4 przekładek. Tu masz mój temacik
http://asu.pl/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=10746
_________________
Chrysler T&C AWD 3.8LPG 1998r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
lepiama
*
*


Dołączył: Jan 18, 2012
Posty: 14
Skąd: Warszawa Chrysler voyager 2.4 asb 98r.

PostWysłany: Czw Sty 19, 2012 17:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Odwiozlem voytka do mechanika i wymienial bede olej wlasnie na atf+4. Samochod faktycznie mam od niedana wiec tez nie wiem co tam poprzedni wlasciciel wlal. Jesli faktycznie sa to tarczki do wymiany to powiem szczerze ze troszke mnie przerazaja koszta naprawy:( podjechalem do dwoch servisow zajmujacych sie wlasnie skrzyniami w w-wie i odrazu w zasadzie "oj panie naprawa to napewno okolo 4000zl"-nawet za duzo nie opowiedzialem o awarii:) Zareb czytalem juz twoj temat z 10 razy Smile wczesniej i najbardziej mi odpowiadal w przyczynach wlasnie. Zrobiles dobra rzecz ze sam zdjales skrzynie i ja naprawiles... Ja chyba nie podjalbym sie. Czy w razie czego jestescie w stanie koledzy podeslac mi ten zeczony manual naprawy skrzyni? Moze cos wymysle z tym?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Czw Sty 19, 2012 18:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Uzupełnij dane w profilu.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
lepiama
*
*


Dołączył: Jan 18, 2012
Posty: 14
Skąd: Warszawa Chrysler voyager 2.4 asb 98r.

PostWysłany: Czw Sty 19, 2012 19:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dane uzupełniłem. nie mogłem wcześniej, chociaż próbowałem, bo pisałem posty z komórki a tam jakoś nie dało się:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
demer
*
*


Dołączył: Jun 05, 2011
Posty: 33

PostWysłany: Pią Sty 20, 2012 9:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nadal nie uzupelniony profil.
nie wiem gdzie Cie kierowac bo nie wiem skad jestes
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
lepiama
*
*


Dołączył: Jan 18, 2012
Posty: 14
Skąd: Warszawa Chrysler voyager 2.4 asb 98r.

PostWysłany: Pią Sty 20, 2012 20:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no teraz już chyba dobrze? Wymieniłem olej i jest lepiej Laughing stary, zlany okazał się brązowy... czas pokaże czy to coś dało na dłuższą metę. Okazało się że nie mam magnesu na dnie miski olejowej - jakiś "mechanik" musiał zapomnieć włożyć oprzednim razem. nie mogłem go dostać teraz bo potrzebowałem voyka na przszły tydz. ale muszę tak czy siak pod koniec tyg. jeszcze raz oddac i dołożyć ten magnesik...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sob Sty 21, 2012 3:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jezeli wyplukali ci skrzynie i wymienili caly olej - 9 litrow - to jest nadzieja,ze przedluzyles jej zycie. Laughing A jesli tylko wymienili to,co zlecialo z miski - to w dalszym ciagu masz mix spalenizny z opilkami tylko nieco "uszlachetniony". Rolling Eyes
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
waldek44
*
*


Dołączył: Oct 30, 2008
Posty: 808
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob Sty 21, 2012 5:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

lepiama, też tak miałem z tym magnesem, ale zastosowałem inne rozwiązanie,kupiłem 2 magnesy neodymowe wielkości 50 gr(pastylki) i przyłożyłem je do miski olejowej z zewnętrznej strony Smile , opiłki metalu na pewno i tak zostaną przyciągnięte, a w ten sposób nie będziesz musiał jeszcze raz rozkręcać miski i spuszczać oleju, a przy następnej wymianie oleju owe magnesy możesz przełożyć do środka miski
_________________
Chrysler  Voyager 3,3 z 2000r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
lepiama
*
*


Dołączył: Jan 18, 2012
Posty: 14
Skąd: Warszawa Chrysler voyager 2.4 asb 98r.

PostWysłany: Sob Sty 21, 2012 17:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no powiem szczerze że to całkiem niezły pomysł ale... no właśnie jest to ale:( okazuje się że moja wymiana oleju nie zawiele pomogła... sytuacja sie powtarza tak więc bez remontu/wymiany skrzyni się nie obejdzie. Rozglądałem się już za rozwiązaniami - jak by to zrobic by było tanio i dobrze Very Happy Raczej nie chce oddawać do fachmanów od skrzyń w W-wie (sama wstępna rozmowa z takim odstrasza), naprawa samemu raczej jest wykluczona (beję się robić to sam), ewentualnie kupić już zregenerowaną, zdjąć starą, założyć nowąSmile znalazłem zregenerowaną na allegro za 2300zł tak więc liczę że w 3000zł bym się wwyrobił
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
lepiama
*
*


Dołączył: Jan 18, 2012
Posty: 14
Skąd: Warszawa Chrysler voyager 2.4 asb 98r.

PostWysłany: Sob Sty 21, 2012 17:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Znalazłem cos takiego http://moto.allegro.pl/chrysler-voyager-2-4-96-00-skrzynia-biegow-a604-i2026451105.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group