www.asu.pl :: Zobacz temat - naprawa silnika - zagwozdka Vision 3.5
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

naprawa silnika - zagwozdka Vision 3.5

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
mariuszx
*
*


Dołączył: Jan 19, 2009
Posty: 87

PostWysłany: Wto Lis 29, 2011 7:44    Temat postu: naprawa silnika - zagwozdka Vision 3.5 Odpowiedz z cytatem

Cześć

Powoli posuwa się naprawa mojego chryslera vision 3.5 1993 (albo 1994 Smile ) ale trafiliśmy na dylemat. Przy założeniu kół paska rozrządu na wałki w głowicy okazało się że to od strony kierowcy jest ok, ale to koło od strony pasażera ma luz !
Co ciekawe luz nie wynika z niedopasowania czy cudownej zmiany średnicy a spowodowany jest ścięciem wałka zabezpieczającym koło przed obrotem a obecnie to wcięcie albo się pogłębiło, albo był tam jakiś dodatkowy element w rodzaju płaskiego klina który ustalał pozycję o grubości możę 0.8 mm. W efekcie luz jest tylko i wyłącznie w płaszczyźnie koła tzn. można je obracać o jakieś 20...30 stopni. Zastanawiamy się czy coś tam było jeszcze - właśnie płaska blaszka która wypełniała ten ubytek czy tak np. było bo ktoś kiedyś coś zakombinował. Ale przecież nikt nie powiększałby wycięcia w wałku bo i po co ?!
Koło natomiast ma w gnieździe wałka widać wprasowaną metalową blaszkę więc wygląda jakby wszystko jest jak miało być tam.

Wątpię aby taki luz był fabryczny bo w tym momencie zmienia się charakterystyka pracy tej głowicy.
Hmm... ktoś coś pamięta z rozbiórki ?
_________________
Chrysler 300M 2002, 3.5 ("ostał się tylko jeden")
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Wto Lis 29, 2011 17:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Daj fotki dokładne i coś poradzimy
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Sro Lis 30, 2011 17:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

kurcze u siebie sciagalem te kola pare lat temu ale nic dziwnego w nich nie zauwazylem...moze u ciebie kolo poprostu sie wyklepalo juz na rowku pod klina?
powinno to byc raczej zmontowane na sztywno - bo inaczej faktycznie mogly by sie zmieniac fazy rozrzadu a visio z tego co wiem nie ma takiego wynalazku jak "zmienne fazy rozrzadu" Wink
PS. a czy przypadkiem polaczenie kola pasowego z walkiem nie jest przypadkiem na stozek? jesli tak to cala moment przeniesc powinno pasowanie stozkow, a klin bedzie wtedy tylko i wylacznie jako dodatkowe zabezpieczenie - ale wtedy znow musialby byc na walku jakis znak ktorym ustalaloby sie pkt np.GMP bo inaczej mozna by to poskladac z przestawionym walkiem - ale nie sadze by tam byly az takie kombinacje. looknij dokladnie jeszcze raz na kolo i ocen czy nie jest wytluczone
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
mariuszx
*
*


Dołączył: Jan 19, 2009
Posty: 87

PostWysłany: Czw Gru 01, 2011 8:05    Temat postu: zdjecia Odpowiedz z cytatem

obrazki załączam, mam nadzieję że będzie je widać

Wałek nie jest stożkiem więc to jednak nie ta przyczyna. Zagwozdka niezła dlaczego jest tak a nie inaczej

[/img]http://asu.pl/modules.php?name=coppermine&file=displayimage&meta=random&cat=12894&pos=5675

[img]http://asu.pl/modules.php?name=coppermine&file=displayimage&meta=random&cat=12894&pos=5674[/img]

Jakby co to ten linki są adresami zdjęć. Nie wrzucałem tu żadnych jeszcze to coś nie bardzo mi to mogło wyjść
_________________
Chrysler 300M 2002, 3.5 ("ostał się tylko jeden")
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
mariuszx
*
*


Dołączył: Jan 19, 2009
Posty: 87

PostWysłany: Czw Gru 01, 2011 8:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

[img]http://asu.pl/modules.php?name=coppermine&file=displayimage&meta=random&cat=12894&pos=5674[/img]

[img]http://asu.pl/modules.php?name=coppermine&file=displayimage&meta=random&cat=12894&pos=5675[/img]

druga próba - może będzie lepiej
_________________
Chrysler 300M 2002, 3.5 ("ostał się tylko jeden")
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Czw Gru 01, 2011 17:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

http://imageshack.us/ tu wrzuc obrazki i po zaladowaniu wklej kod(link) forum.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
mariuszx
*
*


Dołączył: Jan 19, 2009
Posty: 87

PostWysłany: Czw Gru 01, 2011 22:06    Temat postu: ZDJĘCIE WAŁKA Odpowiedz z cytatem

http://imageshack.us/photo/my-images/717/kopiap1040593.jpg/

chyba dobrze widać o co chodzi z tą szczeliną Smile
_________________
Chrysler 300M 2002, 3.5 ("ostał się tylko jeden")
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
mariuszx
*
*


Dołączył: Jan 19, 2009
Posty: 87

PostWysłany: Pią Gru 09, 2011 20:55    Temat postu: cd Odpowiedz z cytatem

Ktoś ma jakiś pomysł bo jak się zastanawiamy w naszym gronie to zagadka nielicha skąd taka różnica w ścięciu ?
_________________
Chrysler 300M 2002, 3.5 ("ostał się tylko jeden")
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group