www.asu.pl :: Zobacz temat - Spadek wolnych obrotów i falowanie
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Spadek wolnych obrotów i falowanie

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Instalacje gazowe
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
sianiczek
*
*


Dołączył: Nov 18, 2009
Posty: 300
Skąd: Zambrów podlaskie

PostWysłany: Czw Lis 03, 2011 17:00    Temat postu: Spadek wolnych obrotów i falowanie Odpowiedz z cytatem

Witam.
Zaczął się chłodniejszy okres i drobne problemy.
Mój objaw jest taki, że zatrzymuję pojazd i spadają mi obroty na 400-500 (skrzynia na "D") po chwili często dłuższej idzie w górę i jest normalnie. Jak wrzucę na "P" to od razu obroty się stabilizują. Rozumiem, że na "D" silnik jest obciążony ale na benzynie tego nie ma. Ustawiłem na parowniku (LPG na śrubę I gen.) większą dawkę gazu wolnych obrotów to się trochę poprawiło, ale za to obroty falują 600-800. Zdarzy mu się spaść również na 500. Krokowiec przeczyszczony mam nadzieję dokładnie syfu dużo nie było. Jutro zmienię filtr powietrza, ale myślę, że to nie pomoże.
Macie jakieś pomysły? Na sekwencję zmienić ciężko bo do Lukiego dość daleko w razie problemów Surprised .
_________________
Plymouth Grand Voyager (jajko)3,3 1995r. - zagazowany Igen.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
zwierzak
*
*


Dołączył: Jun 24, 2008
Posty: 1289
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Czw Lis 03, 2011 19:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tez mam podtlenek LPG i miałem podobny problem po dokładnym wyczyszczeniu reduktora LPG. Pojechałem do gazownika który wpiął w układ lambdę i ślicznie ustawił w jednej chwili wszystkie dolegliwości ustąpiły.
_________________

Pontiac Trans Sport 93' 3.1
Pontiac Trans Sport 92' 3.1 Black Edition
Chłopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
sianiczek
*
*


Dołączył: Nov 18, 2009
Posty: 300
Skąd: Zambrów podlaskie

PostWysłany: Sob Lis 05, 2011 13:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ślicznie tylko napisz jeszcze czy spalanie zwiększyło się czy zostało takie samo. A i jeszcze taka mała dygresja. Jak zmieniałem jakieś 3 miechy temu parownik i paliło mi auto 20l/100 to jeden "renomowany" gaziarz ustawiał na słuch i zakręcił wolne obroty - oczywiście pierwsze skrzyżowanie i zgasł. Drugi natomiast miał Forda Aero i zdziwiony bo jego poniże 20l nie schodzi. No porażka w tym kraju. Ustawiłem sam i pali na śrubie 15l/100. Czy mam otwierać warsztat? Very Happy
_________________
Plymouth Grand Voyager (jajko)3,3 1995r. - zagazowany Igen.


Ostatnio zmieniony przez sianiczek dnia Sob Lis 05, 2011 17:01, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
zereb
*
*


Dołączył: Aug 29, 2010
Posty: 337
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Sob Lis 05, 2011 16:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kolego ja nie mam falowania na LPG ale auto potrafi mi zgasnąć przy zwalnianiu, mam tak jak mam niej jak pół butli gazu. Na benzynie cycuś malina. Odpowietrzenie z pokrywy zaworów mam puszczone pod auto więc krokowiec mam czysty. Nie mam pomysłu co dalej. Mam instalacje 2gen...
_________________
Chrysler T&C AWD 3.8LPG 1998r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sianiczek
*
*


Dołączył: Nov 18, 2009
Posty: 300
Skąd: Zambrów podlaskie

PostWysłany: Sob Lis 05, 2011 16:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Z tego co mi się wydaje możesz mieć już zużyty parownik albo za mocno przykręconą śrubę na nim. Pomijam sprawę regulacji komputera gazowego.
Miałem kiedyś taki objaw to zmieniłem cały parownik 220zł OMVL. Jestem z niego zadowolony nawet jak obroty spadają na 500 to jakoś wiem, że nie zgaśnie. Po odkręceniu o pół obrotu śrubki od wolnych obrotów objaw prawie zniknął, ale jeszcze coś czasem się zdarzy.
_________________
Plymouth Grand Voyager (jajko)3,3 1995r. - zagazowany Igen.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
zereb
*
*


Dołączył: Aug 29, 2010
Posty: 337
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Sob Lis 05, 2011 17:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Właśnie się wybieram do speców od gazu coby mi tam zobaczyli do środka...
_________________
Chrysler T&C AWD 3.8LPG 1998r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
zwierzak
*
*


Dołączył: Jun 24, 2008
Posty: 1289
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Sob Lis 05, 2011 18:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

sianiczek napisał:
Ślicznie tylko napisz jeszcze czy spalanie zwiększyło się czy zostało takie samo. A i jeszcze taka mała dygresja. Jak zmieniałem jakieś 3 miechy temu parownik i paliło mi auto 20l/100 to jeden "renomowany" gaziarz ustawiał na słuch i zakręcił wolne obroty - oczywiście pierwsze skrzyżowanie i zgasł. Drugi natomiast miał Forda Aero i zdziwiony bo jego poniże 20l nie schodzi. No porażka w tym kraju. Ustawiłem sam i pali na śrubie 15l/100. Czy mam otwierać warsztat? Very Happy


Powiem ci tak przed rozbiórką i czyszczeniem miałem falowanie obrotów niestabilne obroty itp ale nie gasł. Wywalało mi kody albo 44 lub 45 czyli albo za bogata mieszanka albo za uboga po rozbiórce i wstępnej regulacji też mi wywalało kody 44 i 45 wiec pojechałem do gazownika ustawić. Wpiął się w lambdę i wyregulował. Ale bez jaj mi pali 20 i tak ma być jak zejdzie niżej to znaczy że śmiga na ubogiej a gniazda zaworów powiedzą papa bo sie zjarają i co z tego że zejdzie do 15.

Zereb masz blisko z roboty do gazownika gość sprawdzony na żernickiej 197a tel 782 958 351 (kupiłes tira ? Wink - ciekawe czy pamiętasz)
_________________

Pontiac Trans Sport 93' 3.1
Pontiac Trans Sport 92' 3.1 Black Edition
Chłopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
zereb
*
*


Dołączył: Aug 29, 2010
Posty: 337
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Nie Lis 06, 2011 10:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

qrde dziwni ci goście na żernickiej, dwa razy już byłem z sintrą na regulacji i chcieli mi wcisnąć sekwencję, ale po wymianie świec i kabli nie ma co marudzić na instalkę 1gen. Do mojego jajka też chcieli montować sekwencję, ale mój zaprzyjaźniony gazownik kazał ją zostawić jeżeli nie mam z nią problemów. Narazie mam problem tylko z tym gaśnięciem ale zrobię parownik i powinno być gites.
_________________
Chrysler T&C AWD 3.8LPG 1998r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sianiczek
*
*


Dołączył: Nov 18, 2009
Posty: 300
Skąd: Zambrów podlaskie

PostWysłany: Nie Lis 06, 2011 15:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja też chciałem już zmieniać na sekwencję, ale pomyślałem najpierw o parowniku. Po wymianie przestał gasnąć. Więc warto wymienić. A gaziarz dobrze Ci mówi. Sekwencja jest super, ale jak fura bez problemu śmiga to nie ma tam się co zepsuć. Na sekwencji: wtryski, komputer, map sensor no i kwestia ustawień. Czasami trzeba mieć duuużo cierpliwości do gazowników. Faktem jest, że jak wszystko super ustawione to jazda miód malina.
_________________
Plymouth Grand Voyager (jajko)3,3 1995r. - zagazowany Igen.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
zwierzak
*
*


Dołączył: Jun 24, 2008
Posty: 1289
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Nie Lis 06, 2011 18:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

u mnie nie za bardzo jest jak zamontować sekwencje
_________________

Pontiac Trans Sport 93' 3.1
Pontiac Trans Sport 92' 3.1 Black Edition
Chłopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
zereb
*
*


Dołączył: Aug 29, 2010
Posty: 337
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Sro Lis 09, 2011 15:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No i mam nowy reduktor po pierwszej przejażdżce stwierdzam stabilne niskie obroty i narazie nie gaśnie.
_________________
Chrysler T&C AWD 3.8LPG 1998r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sianiczek
*
*


Dołączył: Nov 18, 2009
Posty: 300
Skąd: Zambrów podlaskie

PostWysłany: Sro Lis 09, 2011 17:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To super. Ciekawe jeszcze jak ze spalaniem. Ja ustawiałem przez 2 tygodnie i zwiedziłem kilku gaziarzy zanim ustawiłem odpowiednią dawkę. I to sam na dodatek bo po ustawieniach przez gazowników samochód gasł. Napisz jeszcze jaki parownik kupiłeś.
_________________
Plymouth Grand Voyager (jajko)3,3 1995r. - zagazowany Igen.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
zereb
*
*


Dołączył: Aug 29, 2010
Posty: 337
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Sro Lis 09, 2011 18:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Parownik lovato.
_________________
Chrysler T&C AWD 3.8LPG 1998r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sianiczek
*
*


Dołączył: Nov 18, 2009
Posty: 300
Skąd: Zambrów podlaskie

PostWysłany: Pią Lis 11, 2011 15:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja mam OMVL z oddzielną śrubką od wolnych obrotów.
_________________
Plymouth Grand Voyager (jajko)3,3 1995r. - zagazowany Igen.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
zereb
*
*


Dołączył: Aug 29, 2010
Posty: 337
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Sob Lis 26, 2011 14:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Po zdemontowaniu kolektora dolotowego pojawiło mi się falowanie obrotów jak zimny silnik. Jak się zagrzeje to znika. Efekt tylko sprawdzony na paliwie bo na gaz przełącza się jak już ciepły...
_________________
Chrysler T&C AWD 3.8LPG 1998r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
zwierzak
*
*


Dołączył: Jun 24, 2008
Posty: 1289
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Sob Lis 26, 2011 15:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a lewego powietrza nie łapie ?
_________________

Pontiac Trans Sport 93' 3.1
Pontiac Trans Sport 92' 3.1 Black Edition
Chłopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
zereb
*
*


Dołączył: Aug 29, 2010
Posty: 337
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Sob Lis 26, 2011 18:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jeszcze nie sprawdzałem. Ale jak się zagrzeje to obroty się stabilizują.
_________________
Chrysler T&C AWD 3.8LPG 1998r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Sob Lis 26, 2011 19:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a odpowietrzenie przedniej głowicy do filtra założone?
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
zereb
*
*


Dołączył: Aug 29, 2010
Posty: 337
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Sob Lis 26, 2011 21:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mam zaślepione a wężyk idzie sobie do tyłu tak jak z tylnej głowicy, przynajmniej przepustnica się nie brudzi...
_________________
Chrysler T&C AWD 3.8LPG 1998r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sianiczek
*
*


Dołączył: Nov 18, 2009
Posty: 300
Skąd: Zambrów podlaskie

PostWysłany: Nie Lis 27, 2011 16:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jak zdejmowałeś kolektor to mam nadzieję, że dałeś nową uszczelkę bo jak nie to raczej łapie lewy tlen. Jeszcze kwestia silnika krokowego i przepływomierza - przeczyść może pomoże. A może przewód podciśnienia gdzieś nie podpięty albo słabo wsadzony?
_________________
Plymouth Grand Voyager (jajko)3,3 1995r. - zagazowany Igen.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
zereb
*
*


Dołączył: Aug 29, 2010
Posty: 337
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Nie Lis 27, 2011 17:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kolektor na sylikon. Wcześniej dawało radę. Jutro i tak czeka mnie dłubanie więc ogarne...
_________________
Chrysler T&C AWD 3.8LPG 1998r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Instalacje gazowe Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group