www.asu.pl :: Zobacz temat - CERAMIZER i FLASHLUBE
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

CERAMIZER i FLASHLUBE
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sob Lis 19, 2011 16:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

"Auto ma kopa identycznie jak na PB."-co w tym dziwnego Very Happy
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
zwierzak
*
*


Dołączył: Jun 24, 2008
Posty: 1289
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Sob Lis 19, 2011 16:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no wcześniej jak zresztą w stage 1 czuć było kiedy się jedzie na PB a kiedy na LPG (o wiele słabszy)
_________________

Pontiac Trans Sport 93' 3.1
Pontiac Trans Sport 92' 3.1 Black Edition
Chłopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Sob Lis 19, 2011 17:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A co z temperaturą silnika?,ja po wlaniu do 2 silników zauważyłem że temperatura szybciej wzrasta (szybciej dochodzi do załączania wentylatorów)
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
waldek44
*
*


Dołączył: Oct 30, 2008
Posty: 808
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob Lis 19, 2011 18:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wmarek65 napisał:
A co z temperaturą silnika?,ja po wlaniu do 2 silników zauważyłem że temperatura szybciej wzrasta (szybciej dochodzi do załączania wentylatorów)


czyli po wlaniu wystąpiło większe tarcie ??,a jak większe tarcie to efektem tarcia jest wydzielanie ciepła??
a chyba ten preparat po wlaniu do silnika ma za zadanie właśnie zmniejszyć tarcie ??
_________________
Chrysler  Voyager 3,3 z 2000r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sob Lis 19, 2011 19:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja tez zauwazylem,ze sie wolniej nagrzewa i ogolnie temperatura pracy jest nizsza. moze to jednak auto Laughing sugestia
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
zwierzak
*
*


Dołączył: Jun 24, 2008
Posty: 1289
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Sob Lis 19, 2011 20:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jak wyżej
_________________

Pontiac Trans Sport 93' 3.1
Pontiac Trans Sport 92' 3.1 Black Edition
Chłopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Nie Lis 20, 2011 12:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przy pierwszym z tą temperaturą też wydawało mi się że to moje odczucie Wink .W drugim już się trochę zaniepokoiłem,ale z uwagi na opisywaną wadę zacierającej się klawiatury i fakt że kupiłem auto z zatartym silnikiem,postanowiłem też wlać specyfik pt.ceramizer.
I tak jak w pierwszym przypadku po niedługim czasie zauważyłem że silnik szybciej się grzeje(przed dodaniem dość długo musiał chodzić na wolnych obrotach by właczyły się wiatraki,po wlaniu czas ten wg.mnie skrócił się o połowę)

Silniki do których to dolałem (3.8 l ) miały 80 i 170 tyś. km .
W moim obecnym (130 tyś) już nic nie dodawałem i tak jak w poprzednich przed wlaniem silnik powoli nabiera temperatury.

Nie zastanawiałem się dlaczego temperatura wzrasta,być może ma to coś wspólnego z wygładzaniem rys honowniczych i brakiem chłodzenia przez olej który się tam powinien osadzać (zatrzymywać)
Faktem jest że w obydwu silnikach wzrosło ciśnienie sprężania ,nie zapobiegło zużyciu oleju (widocznie przyczyna zużywania była inna niż luzy tłok -pierścienie)a w zużyciu paliwa to się nie będe wypowiadał bo wiadomo ile 3.8 pali Very Happy
Nie odradzam ale i nie polecam ,decyzja należy do każdego,ja już tego nie wleje Wink
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Nie Lis 20, 2011 16:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wmarek65 napisał:

I tak jak w pierwszym przypadku po niedługim czasie zauważyłem że silnik szybciej się grzeje(przed dodaniem dość długo musiał chodzić na wolnych obrotach by właczyły się wiatraki,po wlaniu czas ten wg.mnie skrócił się o połowę)


W moim obecnym (130 tyś) już nic nie dodawałem i tak jak w poprzednich przed wlaniem silnik powoli nabiera temperatury.

Nie zastanawiałem się dlaczego temperatura wzrasta, Wink
Panowie - najpierw nalezy sprecyzowac wypowiedz.Jezyk polski nie jest wcale latwy i niechcaco mozna zmienic sens . Idea " Temperatura wzrasta" znaczy zupelnie co innego niz " Silnik szybciej sie nagrzewa" lub "Temperatura szybciej wzrasta". Arrow Jesli powiesz "temperatura wzrasta" to oznacza ze silnik nagrzewa sie do wyzszej temperatury niz poprzednio , a wiec jest jakby " bardziej goracy" . Ale jak powiesz "temperatura szybciej wzrasta" lub "silnik szybciej sie nagrzewa" - to oznacza ze silnik osiaga temperature taka jak poprzednio (wlasciwa) ale tylko w szybszym czasie. Idea A wiec pytanie? Czy po wlaniu ceramizera silnik sie przegrzewa ,czy tez osiaga normalna temperature ale szybciej Question Question Idea Trzeba jeszcze pamietac,ze czynnikiem chlodzacym silnik jest takze olej.Jego szybkosc przeplywu i odpowiednia lepkosc sa wazne w bilansie procesu chlodzenia.Tym wiecej ciepla odbierze olej od wspolpracujacych czesci silnika - im bardziej bedzie szybko plynal ( mniejsza lepkosc) i mial dobry kontakt z metalem. Byc moze ceramizer pozostawia powloke na czesciach metalowych ktora jest bardziej izolacyjna dla przeplywu ciepla.A wiec olej nie jest w stanie odbierac wszystkiego ciepla z tych czesci i dlatego temperatura plynu szybciej wzrasta - wiekszy odbior ciepla spada na uklad chlodzenia plynem. W efekcie tego wspolpracujace ruchome czesci metalowe moga wtedy miec wyzsza temperature pracy .>><< Bo tak faktycznie nasze zegary najczesciej pokazuja tylko temperature plynu ,a nie dokladna temperature poszczegolnych czesci silnika. Idea Nie oznacza to wcale ze firmowy "ceramizer" jest zly. W usa istnieje juz od 2002r cala masa oryginalnych dodatkow XADO ,nawet sa specjalne oleje z tym dodatkiem - pytanie tylko kiedy i w jakich okolicznosciach najlepiej je stosowac. Question
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Nie Lis 20, 2011 18:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

MarkSeven napisał:


Ale jak powiesz "temperatura szybciej wzrasta" lub "silnik szybciej sie nagrzewa" - to oznacza ze silnik osiaga temperature taka jak poprzednio (wlasciwa) ale tylko w szybszym czasie.

Czy po wlaniu ceramizera silnik sie przegrzewa



To właśnie chciałem powiedzieć Laughing

A co do przegrzewania ,to się nie zastanawiałem nad tym ,sprawdzałem testerem parę razy,wentylatory załączaja się równo na 105 C ,i wyłączają gdy spadnie do 95 C ,więc o przegrzewaniu nie myślałem,ale może kiedyś zmierzę jaka jest temperatura w komorze silnika Wink
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
lamina
*
*


Dołączył: Nov 20, 2011
Posty: 9

PostWysłany: Nie Lis 20, 2011 19:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja ze swojej strony polecic moge "militec 1".
dodatek rodem z USA stosowany od lat w armii...
wlewalem to do kazdego auta jakie mialem i :
octavia 1.9 tdi ze 110 koni zachipowana na 142KM.... sprzedalem ja po 180tys KM (mialem ja od nowosci), turbina jak nowa, kompresja jak w nowej... silnik jak nowy.

almera 1,4.... po 290ty km w tym 150tys na gazie.... silnik jak nowy do dzis jezdzi u znajomego...

vw polo zony.... zrobila dziure w misce... do domu dojechala bez oleju (te kobiety) po zmianie miski i wlaniu oleju auto jezdzi do dzis bez zmian.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Pon Lis 21, 2011 6:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przeczytalem w wolnej chwili od poczatku ten temat ,i nasuwa sie pytanie z punktu widzenia psychologii : Dlaczego wiekszosc uzytkownikow aut slepo wierzy w reklame " cudownych srodkow" ktore nigdzie nie sa oficjalnie zalecane ani dokladnie przebadane pod kazdym wzgledem w silnikach aut ?. A malo kto w Polsce chce uwierzyc amerykanskim instrukcjom producenta aut ze tylko czesta wymiana oleju daje najlepsza gwarancje dlugiej bezawaryjnej jazdy. Idea We wspolczesnych olejach silnikowych sa juz zawarte wszystkie niezbedne dodatki w celu poprawnej pracy silnika,dobrej jego ochrony i niskiej emisji spalin.Nic o lepszym dzialaniu niz odpowiedni olej nie zostalo jeszcze wymyslone Exclamation>><<Wniosek: byc moze te cudowne srodki doraznie poprawiaja prace - np.jak trzeba odwlec remont albo niedlugo sprzedac auto.A potem niech sie martwi kto inny......
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
zwierzak
*
*


Dołączył: Jun 24, 2008
Posty: 1289
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Pon Lis 21, 2011 7:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wiesz co reklama dzwignią handlu jak to się mówi. Jak byś produkował jakiś cudowny wynalazek i chciał żeby producenci olei oferowali go wraz ze swoimi produktami to myślisz że pewnie za darmo by to robili ? Heh to śmierdzi cholernie grubą kasą. Druga sprawa czy wierzy ślepo to powiem Ci zanim sam się za to zabrałem to w h.. czasy spędziłem na obadaniu czy to nie ściema zanim sam nie spróbowałem. Wcześniej czy później każdy silnik czeka remont. Tylko dziwni mnie fakt że skoro ściema to z każdym przejechanym kilometrem silnik PTS ma lepsze parametry pracy o zużyciu paliwa nie wspomnę bo tylko ciągle spada.
_________________

Pontiac Trans Sport 93' 3.1
Pontiac Trans Sport 92' 3.1 Black Edition
Chłopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
HarryAngel
*
*


Dołączył: Jan 23, 2010
Posty: 787

PostWysłany: Pon Lis 21, 2011 10:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zwierzak napisał:
z każdym przejechanym kilometrem silnik PTS ma lepsze parametry pracy o zużyciu paliwa nie wspomnę bo tylko ciągle spada.


kiedy dojdziesz do momentu ze przestanie je spalac a zacznie wytwarzac ponformuj nas. wtedy pewno sie skusze na próbe w czyms na czym mi nie zalezy Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pon Lis 21, 2011 10:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

chyba sobie znowu wleje przy nastepnej wymianie. pisali,ze styka na 70 tys i wlasnie tyle mi dobija. w zwiazku z tym,ze zaoszczedze na oleju lejac tani 10w30 petrocanada moge wlac ceramike Wink
w sumie podobno i tak pali mi najmniej ze znanych mi ptsow ,ale moze pobije swoj wlasny rekord Smile
przed zalaniem ceramizera palil mi tak z litr wiecej.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
darryd
*
*


Dołączył: Aug 18, 2005
Posty: 869
Skąd: Głogów - ...ja chcieć nowy dodge charger srt8!!!

PostWysłany: Pon Lis 21, 2011 14:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mark Seven, a może właśnie producentom olei nie zależy aby wydłużać żywot silnika i czas wymiany? Jeśli okaże się że ten olej jest nie do zajechania bo zawiera ceramizer, to wymiany spadną do okresów 50-70 tys...a tego chyba żaden producent nie chce...Wink

To tylko moje gdybanie i żadna prawda...ot co...
_________________
Pozdrawiam
darry dooman
Oldsmobile Aurora 4.0L V8
---------------------------------
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Pon Lis 21, 2011 16:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czuję ,że będzie burza mózgów. Laughing Wink
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Wto Lis 22, 2011 4:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

darryd - producentom olei nie tyle zalezy aby wydluzac zycie silnika ,ale glownie aby Ograniczyc Emisje Spalin.Bo w usa jest to ostry wymog federalny i obowiazuje zarowno producentow aut jak i producentow materialow eksploatacyjnych.Utrzymanie minimalnej emisji spalin wiaze sie scisle z utrzymaniem nalezytej kondycji silnika - a ta z kolei zalezy od czystosci i jakosci oleju. (oczywiscie jakosc innych mat.eksploatacyjnych jak - paliwa,plyny ,itp takze jest wazna ,ale my skupiamy sie teraz na oleju). I dlatego w ameryce jest ta cala kampania czestego servisu,pisemnych gwarancji na silnik przez firmy olejowe jak sie bedzie czesto u nich wymieniac. Upieczone zostaly dwie pieczenie na jednym ogniu - zminimalizowano emisje spalin wydluzajac jednoczesnie zycie silnikow. Dowodem jak bardzo sa te przepisy w usa przestrzegane - jest wprowadzenie przez GM na oleje od 2011 roku ostrej normy Dexos . Reguluje ona technologie olejow co do ochrony silnika ,emisji spalin oraz calkowitej kompatybilnosci ze starymi modelami silnikow oraz calkowitej mieszalnosci ze wszystkimi dotychczasowymi olejami. W I polowie tego roku w usa w handlu pojawily sie juz nowe oleje ( zwykle i syntetyczne) klasy SN oraz SN Dexos a oleje nizszych klas zostaly prawie calkowicie wycofane. Teraz kazdy syntetyczny olej klasy SN w usa moze byc bez obaw uzywany w starych silnikach - co glosi specjalny dopisek na etykiecie.>< Nie wszystkie firmy potrafia sprostac tak wysokim wymogom produkcji - oto spis firm ktore dostaly licencje na nowy olej klasy SN Dexos : http://www.gmdexos.com/licensedbrands.html Pozostale niewymienione firmy produkuja juz tylko oleje SN. Arrow No coz, w europie zachodniej nie ma takiego wariactwa w wymogach co do emisji ani tez zbytnich ograniczen predkosci , nie ma tez ostrych praw konsumenckich - a wiec jest nieco inne podejscie co do serwisu oraz preferowanie olejow i dodatkow z nastawieniem na jazde bardziej sportowa. Idea Oryginalny dodatek ceramizera (XADO) i oleje XadoAtomic nie zdobyly zadnej powaznej aprobaty w usa - trudno powiedziec z jakiego powodu.Ukraincy zglaszali je wiele razy do amerykanskich testow - wynik : proby wykazaly jakosc olejow na poziomie klasy API SL/CF a niektore klasy SM /CF bez spelnienia normy energooszczednosci , z zakwalifikowaniem co najwyzej na Europe ,bo w usa obowiazuja oddzielne oleje do siln.benzynowych. Najprawdopodobniej ze wzgledow emisyjnych.A takze ochrony wlasnych koncernow ktore maja przeciez podobne dodatki olejowe obnizajace tarcie i w pelni bezpieczne dla skomplikowanych ukladow hydrauliki rozrzadu.. A wiec wracamy do punktu wyjscia - w autach nowych z malym przebiegiem dobry olej ,filter i regularna wymiana w/g instrukcji , w autach z wiekszym przebiegiem - zwykly dobrej klasy olej + dobry filter i bardzo czesta wymiana + mozna dodac "ceramizera" ale tylko oryginalnego xado poprawiajac nieco "kondycje" silnika no i samopoczucie! Arrow Oto certyfikat API na oleje xado : http://www.friktiontek.com/certification/cert_api_big.jpg A to link do opisu tego wynalazku http://pl.wikipedia.org/wiki/Rewitalizant Idea Wnioski jak zwykle zostawiam dla zainteresowanych.Ale jedno jest pewne: nawet zastosowanie najlepszych "ceramizerow" nie przedluzy zycia silnika bez regularnej wymiany oleju.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
zwierzak
*
*


Dołączył: Jun 24, 2008
Posty: 1289
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Wto Lis 22, 2011 8:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ale przecie tu się nie mówi że się śmiga bez wymiany oleju a tym bardziej jeździć bez niego !
_________________

Pontiac Trans Sport 93' 3.1
Pontiac Trans Sport 92' 3.1 Black Edition
Chłopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Wto Lis 22, 2011 8:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

mam w silniku to:
http://allegro.pl/opel-gm-5w30-dexos2-5l-mamy-filtry-w-super-cenie-i1937055952.html
a mam zamiar na wiosne wlac to:
http://allegro.pl/olej-silnikowy-petro-canada-5w-30-supreme-4-litr-i1905387012.html
to dobry czy zly ruch?
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Wto Lis 22, 2011 8:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

darryd napisał:
Jeśli okaże się że ten olej jest nie do zajechania bo zawiera ceramizer, to wymiany spadną do okresów 50-70 tys...a tego chyba żaden producent nie chce..
Odpowiem moze jeszcze na ten cytat: obecnie prawie kazdy wspolczesny olej jest " nie do zajechania" -- gdyby mozna bylo go calkowicie przefiltrowac wytrzymal by kilkadziesiat tysiecy km.Ale niestety w silniku zachodza procesy powodujace dosc szybko zmiany chemiczne i fizyczne nawet najlepszego oleju .Czym wiekszy przebieg tym zmiany te nastepuja szybciej. Nie jest to moze tak istotne dla smarowania cylindrow i panewek - ale bardzo wazne dla poprawnej pracy i niskiego zuzycia ukladow rozrzadu .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Wto Lis 22, 2011 8:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

esdarek napisał:
mam w silniku to:
http://allegro.pl/opel-gm-5w30-dexos2-5l-mamy-filtry-w-super-cenie-i1937055952.html
a mam zamiar na wiosne wlac to:
http://allegro.pl/olej-silnikowy-petro-canada-5w-30-supreme-4-litr-i1905387012.html
to dobry czy zly ruch?
Bardzo dobry ruch! Dlatego ze Dexos 2 jest to norma na europe - a w usa Dexos 2 jest uzywany tylko do diesli.Do benzyny jest tylko i wylacznie Dexos 1. Co nie znaczy ze twe auto sie uszkodzi , bo to nie jest zly olej tylko po prostu gorszej klasy. PetroCanada Supreme to specjalny olej do benzyny i gazu ,w stanach juz tylko w klasie SN - w/g mnie bardziej odpowiedni do amerykanca.Tylko szkoda ze w PL sprzedaja jeszcze ten stary SM ale jak sam widzisz spelnia normy bardziej amerykanskie niz europejskie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Wto Lis 22, 2011 8:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zwierzak napisał:
ale przecie tu się nie mówi że się śmiga bez wymiany oleju a tym bardziej jeździć bez niego !
Wiem ze sie nie mowi. Ale nikt nie pochwali sie ze wlasnie wymienil olej co 5 tys.km / jak nakazuje instrukcja dla warunkow w PL/ i w ten sposob zapewnil silnikowi dluzsze zycie. Tylko kazdy chwali sie ze znalazl "cudowny srodek ". Jak ja tu czytam ze gosc robi wymiane co 12 a nawet i co 15 kkm w starym aucie to rece opadaja Rolling Eyes Albo ktos pisze ze armia usa uzywa cudownych srodkow po to ze jak przestrzela miske olejowa to jedzie dalej bez oleju! Very Happy Przeciez pojazdy w sluzbie militarnej maja inne tzw.Suche Miski Olejowe" .Olej jest zgromadzony w specjalnym zasobniku i nie ma zadnej miski!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Wto Lis 22, 2011 9:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja sie pochwale,wymieniam olej co 5000 km,w kazdym swoim aucie,dlatego tez escort usa ma przejechane blisko 350000km , jezdzi i pali na dotyk,pts rowniez podobny przebieg,a chevy blisko 200000.Z zadnym autem nie ma w czasie zimy problemow o lecie nie wspominajac.
Jedyna rzecz jaka robie to w escorcie zaslaniam w okresie zimowym chlodnice bo pali jak smok,robiony do kaliforni i stany poludniowe usa.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Wto Lis 22, 2011 9:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

co 5000 czyli co rok w twoim przypadku Laughing
ja wymieniam co pol roku tak co 8 tys. tez wszystko dziala. moze jakbym mial lepsze warunki garazowe to bym wymienial czesciej ,a tak zawsze musze sie komus (jedi_v) zwlac na leb Wink
z mniej smiesznych rzeczy od "nowosci" nie dzila mi czujnik cisnienie oleju. wymmienilem czujnik ,podpialem inne zegary i nic...
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Wto Lis 22, 2011 10:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Daro wpadnij do mnie to zobaczymy. Wink
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
miksik
*
*


Dołączył: Oct 17, 2011
Posty: 13

PostWysłany: Czw Lis 24, 2011 11:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Panowie!
Przeczytawszy ten temat "od deski do deski" dochodzę do wniosku,
że najlepszym zajęciem na świecie - to bycie adwokatem Wink
W zasadzie można wszystko poprzeć co napisał każdy z was.
Ale i podważyć.

Od "czasu przyrostu temperatury" - bo przecież trzeba by było zbadać czy nie ma to związku z temp. zewnętrzną (-20 do +35 ) czy innymi awariami (termostat, czujnik temp. itd..itp..). Wiadomo też, że moc nie bierze się z "mrozu". Więc i silnik o po zwiększeniu mocy powinien wprost proporcjonalnie mieć również większy wydatek strat ciepła. A że "radiator" dalej ten sam, to gdzieś to musi się podziać i pokazać.

Druga sprawa. Mówienie w dzisiejszych czasach o "zaleceniach producenta" to anachronizm. OK! co do Voyagera z lat 2000.
Ale dziś nie jest tajemnicą, że prawie każdy producent posiada specjalną komórkę zajmującą się takim dobraniem materiałów i ich parametrów, by auto tuż po zakończeniu gwarancji zamęczyło użytkownika awariami.
Co zmusi go do .......... oczywiście ... kupienia nowego !

Więc proszę. Nie piszcie o tym, że dobry producent będzie dbał byście jeździli jednym autem do końca swych dni! To jest dopiero Bayer Full Wink
Tu obowiązuje zasada ruchu kasy (tak jak z małym):
"zawsze musi być ruch w interesie lub interes w ruchu" Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
HarryAngel
*
*


Dołączył: Jan 23, 2010
Posty: 787

PostWysłany: Czw Lis 24, 2011 11:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

miksik napisał:

Nie piszcie o tym, że dobry producent będzie dbał byście jeździli jednym autem do końca swych dni! Wink


a o co bedzie dbał ZŁY producent i co mozemy pisac?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Czw Lis 24, 2011 12:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

eee no przeciez nikt nie pisze ze obecnie producenci robia cokolwiek zeby auta byly wieczne. malo tego-w kombinowaniu jak zrobic zeby auto rozlecialo sie po gwarancji niektorzy sa do tego stopnia nadgorliwi,ze te auta rozlatuja sie przed jej koncem co tylko nabija kabze prawnikom reprezentujacym obydwie strony w procesach.
te wszystkie sciemy typu wymiana oleju po 60 tys km,brak potrzeby wymiany innych plynow sluza temu zeby auta po np 100tys km padly na ryjek.
kiedys mercedes sobie strzelil w kolano modelem 124 ktory praktycznie byl niezniszczalny ,a do tego mial ponadczasowy wyglad. potem sie szybko poprawili bo "okular" sie sypie jak choinka po trzech krolach ,a wyglada jak kupa jeza Laughing
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Czw Lis 24, 2011 13:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Daro a myślisz kto to zrobił.Ekonomiści podpuścili prezesa i teraz kasa płynie do nich.
Co raz więcej nierobów się rodzi aby tylko udawać ,że pracują.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
kasa
*
*


Dołączył: Jul 10, 2010
Posty: 158
Skąd: Tychy

PostWysłany: Czw Lis 24, 2011 19:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Koncerny samochodowe jakby chciały, to wyprodukowali by silnik taki co był by zalany olejem raz i służył do końca eksploatacji auta .Tak jak np. manualne skrzynie biegów.
Ale jak kolega wczesnij napisa,ł to w tych czasach panuje syndrom "małego" Very Happy interes musi być w ruchu Very Happy Very Happy Very Happy
Ale w końcu jesteśmy tu po to ,by wydłużyć Agonii naszym silnikom ,bo producent zaleca płyny eksploatacyjne dla nowych silników a pózniej ... to powstaja takie jak te Fora i zmusza Nas do kombinowania Very Happy .
Pomyślcie tylko jakby auto było tak dopracowane ,żeby służyło na całe życie ,to nie poznalibyśmy się i nie dzielilibyśmy się naszymi doświadczeniami ,którymi możemy sie pochwalić Very Happy
_________________
Chrysler Cirrus 2.5 V6 / Fiat Marea 1.6 .Wcześniej 14 innych mniej lub bardziej udanych samochodów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
nivek
*
*


Dołączył: Nov 06, 2010
Posty: 114
Skąd: Łomża, '07 Chrysler 300C SRT-8 -był '98 Mercedes-Benz E55 AMG

PostWysłany: Sob Lis 26, 2011 19:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wracajac do tematu, to moim skromnym zdaniem taki ceramizer, czy jakakolwiek inna dolewka do oleju, to dla niego(oleju) tylko dodatkowy niepotrzebny syf. A cala ta rzekomo poprawa po jego zastosowaniu to tylko wplyw na was dobrego marketingu a reszte zalatwia sila sugestii.
ale to tylko moja opinia, a ja sie nie znam Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
funkykoval
*
*


Dołączył: Aug 22, 2010
Posty: 111

PostWysłany: Pon Lis 28, 2011 14:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie wiem czy po wypowiedzi marka7, zwolennicy ceramizerow zabiora glos.. :)

Nie jestem pewien czy to dobry przyklad ale wydaje mi sie, ze podobna technologia istnieje: na przyklad na stale jest wprowadzona przy produkcji bezolejowych sprężarek tłokowych (jest i tlok i cylinder, a oleju nie ma..)

Osobiscie nie jestem jednak za wlewaniem jakichkolwiek dodatkow, (jak wynika z opisu produktu) do sprawnego silnika. Bo po co? Skoro nie ma wymiernych oszczednosci lub sa znikome...
_________________
pozdrav
T&C 3.8 2008
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Pon Lis 28, 2011 15:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie chce mi sie juz powtarzac,ale u mnie to zadzialalo,zreszta wyniki pomiarow sprezania mowia same za siebie.
Majac jeszcze w 1982 r. pierwszego escorta z usa pojechalem nim do znajomego,ktory zaiwestowal w maszyne do czyszczenia wewn.silnika teflonem,tez sie sprawdzilo,co wykazaly pomiary sprezania.Autko w sumie przejechalo ponad 500 tysiecy km,zanim polski mechanik nie wlal full syntetyku.
Ktos tu wspomnial o srodku rodem z armi usa mianowicie Militec,stosowalismy w pracy ten srodek jako domieszke do smarow i oleji,co spowodowalo kilkukrotne wydluzenie okresow bezawaryjnej pracy czesci i urzadzen.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pon Lis 28, 2011 17:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

funkykoval napisał:

Nie jestem pewien czy to dobry przyklad ale wydaje mi sie, ze podobna technologia istnieje: na przyklad na stale jest wprowadzona przy produkcji bezolejowych sprężarek tłokowych (jest i tlok i cylinder, a oleju nie ma..).


ja tam nie jestem ani za ani przeciw - tak na marginesie...a co do sprezarek bezolejowych to generalnie sa 2 techniki ich wytwarzania - 1.lozyska samosmarowne (to takie pi razy oko porowate odlewy stopu brazu ktore smaruje sie tylko raz i pozniej juz olej "wyplywa" z porow)
2.totalna chinczyzna (np.kompresorki 24litry w okolicy 350zl) ktorych uklad korbowo-tlokowy jest wykonany calkowicie lub czesciowo z plastiku o takich luzach ze tam poprostu nie ma sie co zatrzec, ale tez sprawnosc takiego wynalazku w porownaniu z olejowa sprezarka jest poprostu znikoma - no cos za cos Smile

>Majac jeszcze w 1982 r. pierwszego escorta z usa pojechalem nim do >znajomego,ktory zaiwestowal w maszyne do czyszczenia wewn.silnika >teflonem

u nas w latach 90 szumnie wchodzil teflon jako super srodek do silnikow - ale dosc szybko sie z niego wycofano bo jedna z wlasciwosci teflonu jest jego "puchniecie" pod wplywem temperatury, co moze skutkowac zatarciem silnika....teraz znowu na kazdym specyfiku jest duzymi literami napisane "bez dodatku teflonu" ...i byc tu czlowieku madry Smile
PS. u mnei w robocie do duzych przekladni tez sie stosuje Militec/Motorlife Profesional i generalnie przynosi to efekty
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
jacekz
*
*


Dołączył: Dec 15, 2007
Posty: 326

PostWysłany: Wto Kwi 10, 2012 17:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dwa przypadki z mojego doświadczenia.
Ceramizer wlałem do wspomagania - windstar. Głos pompy jaki był taki jest.....
Szwagier wlał do silnika audi80, przebieg ok.200kkm benzyna2.0. Emisja, zużycia płynów w tym aucie były w normie i nie wiem po co zrobił... z naczytania reklam? Po pół roku pojawiły się poranne stuki, w prawdopodobnie układzie tłok/korbowód i to akurat w momencie wystawienia na sprzedaż! Na szybko doradziłem mu zmianę oleju na 15W/50. Silnik się wyciszył, nowy właściciel niczego nie zauważył i nie reklamował.
MarkSeven, zalecanie wymian olejów w silniku co 5tyś km to przepraszam Cię ale jakaś paranoja... 3 dekady temu we fiatach 125 wymiany wystarczyły w zupełności co 10kkm. Przy czym pamiętajmy jakie to były oleje wg API SB w najlepszym przypadku SC. Z całym szacunkiem, bo widzę Twój udział i niekwestionowane doświadczenie w dziedzinie aut USA, ale 5tyś km to zdecydowanie źle siadczy albo o silnikach albo o samych olejach.
_________________
Windstar 3.0 '97 - ręka noga mózg na ścianie Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sro Kwi 11, 2012 4:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Idea Ja tego nie wymyslilem.Wiedza to doskonale fachowcy,zalecaja firmy servisowe .I wszyscy znaja efekty!Przekonali sie sami - i nikt tu ameryki nie odkrywa!Firmy olejowe nawet daja pisemne gwarancje na przebieg silnika. Ja osobiscie znam efekty : gdy pracowalem przy tym to wiem w jakim stanie potrafil byc silnik z wielkim przebiegiem aut klientow. Na dowod: moje obecne trzy auta - w tym 2 powyzej 135k mil - cicha praca, zero wyciekow, prawie zero przedmuchow ( idealna wartosc podcisnien) , olej przez 3 tys mil wyglada prawie jak nowy. Arrow "Najlepszym zabezpieczeniem przed szybkim zuzyciem silnika jest czesta wymiana oleju" - ten cytat pochodzi od fachowcow i jest czesto przypominany w wielu publikacjach.>><<Przypomne zalecenia : dla aut z przebiegiem pow.75k mil dla warunkow jazdy jak w Polsce -obowiazkowo co 3 tys.mil.Dla aut nowych i jazda glownie na autostradzie - co 5-7.5 tys.mil. <<>>> Nie musisz w to wierzyc,wolno ci robic po swojemu.A wracajac do Fiata: to moze jest paradoks ,ale oleje starszych klas (SD,SE,SF,SG i SJ) wbrew pozorom lepiej zabezpieczaly silnik w kontakcie metal - metal (pomijam tworzenie sie nagarow) - zawieraly bardzo duzo dodatkow Zinc i Fosfor w skrocie zwanych ZDDP.Obecnie ze wzgledu na ochrone srodowiska dawke ZDDP zmniejszono niemal kilkakrotnie! Arrow Co to jest ZDDP - poczytaj sobie w encyklopedii.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
transsport23
*
*


Dołączył: Jan 16, 2012
Posty: 852
Skąd: LODZ

PostWysłany: Sro Kwi 11, 2012 15:56    Temat postu: ... Odpowiedz z cytatem

Ja wymieniam co 10tyś,czyli przeważnie 3 razy w roku
_________________
PTS-2.3. 94' 420 TYŚ. I NADAL JEŹDZI Wink
Chevrolet Cavalier 2.2 automat Smile
PTS-3.1 94 Canada łezka w gazie Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
qazws
*
*


Dołączył: May 07, 2006
Posty: 1314
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Sob Maj 05, 2012 12:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jacekz napisał:

MarkSeven, zalecanie wymian olejów w silniku co 5tyś km to przepraszam Cię ale jakaś paranoja... 3 dekady temu we fiatach 125 wymiany wystarczyły w zupełności co 10kkm. .

W Kanadzie mój wujek też wymienia średnio co 5-6 tyś km tak zresztą większość tak robi ,
_________________
Plymouth Grand Voyager 1989r 3,0L żółte blachy ,
Dodge Grand Caravan 3,3L + lpg 1990r z bordową tapicerka Smile
Chrysler Town&Country 1994r 3,8L + lpg
www.czyszczeniedywanow.net
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Strona 3 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group