www.asu.pl :: Zobacz temat - Czujniki cisnienia powietrza opon...
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Czujniki cisnienia powietrza opon...

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
okrzycho
*
*


Dołączył: Dec 25, 2007
Posty: 56

PostWysłany: Pon Lis 14, 2011 18:19    Temat postu: Czujniki cisnienia powietrza opon... Odpowiedz z cytatem

Witam.
Czy jest jakis sposob w ktory mozna samodzielnie sprawdzic prawidlowe dzialanie takiego czujnika w kolach?
MarkSeven jako fachura, moze wyjasni nam wszystko dotyczace tych czujnikow? Plis... Smile
Oczywiscie kazdy inny kto przerabial taki temat tez jest mile widziany...
Swieci mi sie kontrolka od takiego ustrojstwa. Poprzednio toto dzialalo. Cisnienie w kolach sprawdzone i jest OK. Byc moze ktorys czujnik nawalil albo rozladowala/ły sie baterie. Ale jak sprawdzic ktory?, a moze ktore nie dzialaja? Czy w tego typu czujnikach jest mozliwa wymiana samej baterii? Bo w ASO w Poznaniu koszt takiego jednego czujnika to bagatela! 457zł !!!!
Gdzies w Olkuszu chyba zamiennik, 257zł, a uzywki sa po 150zł.
Czy w wypadku zakupu innego czujnika potrzebne sa jakies dzialania na komputerze auta, czy wystarczy zalozyc inny i bedzie OK, bo sam sie dostosuje? Moje auto to Ch.T&C 2005r.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Krzysiek-wroc
*
*


Dołączył: Oct 31, 2011
Posty: 8
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon Lis 14, 2011 20:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

podłączam się do pytania ...
u mnie w chrysler T&C tez się pali a ciśnienie ok .. ale zapasu nie sprawdzałem ...
natomiast a expedition-ie zapala mi się od czasu do czasu ...

co do doświadczenia ... w Sebringu jest rozpoznawane czy lewy tył czy prawy tył ...
a jak pracowałem na wulkanizacji .. to udało mi się rozwalić czujnik podczas zakładania opony ... w reno laguna .. koleś podjechał do sklepu kupił zamiennik, zamontowaliśmy i było ok ...

______
własnie doczytałem ze ino w takim czujniku bateryjka wytrzymuje 5-7 lat ...
więc może najzwyczajniej przyszedł czas na jej wymianę .. Smile tylko pytanie który czujnik Wink
_________________
- ford Probe '96
- chrysler 300C '07
- chrysler T&C '04
- ford Expedition '08
- ford Escort '96
- Lincoln Town Car '02
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
okrzycho
*
*


Dołączył: Dec 25, 2007
Posty: 56

PostWysłany: Pon Lis 14, 2011 21:51    Temat postu: Re: Czujniki cisnienia powietrza opon... Odpowiedz z cytatem

Aha... i jeszcze gdzies wyczytalem, ze w USA czujniki do Ch.Pacyfiki komplet 4szt.kosztuje ok.100$...
Azali li to prawda??? Smile
A cos wiadomo ile za wielka woda kosztuja do Voyagera?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Wto Lis 15, 2011 2:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Do T&C 2005 taki czujnik - najtanszy - rzeczywiscie kosztuje $25.Jest ten sam co do Pacyfiki. Czym starszy model,tym drozszy czujnik.Najdrozszy jest do 2001 - ponad $100 za jeden! Aby sprawdzic dzialanie czujnikow trzeba uzyc Skanera Diagnostycznego uruchamiajac program TPM "Tire Pressure Monitor Verification Test".Scaner pokaze kod bledu i napis co nie dziala.Nie mam w tym doswiadczenia,bo zajmowal sie tym zawsze gosc do kol i geometrii.Wiem tylko ze po wymianie czujnika - zwlaszcza zamiennika- trzeba zrobic jego weryfikacje ID (ustawic jego fale i przypisac ktore kolo) oraz kalibracje specjalnym magnesem.System odbiorczy monitora jest przewaznie zintegrowany w nadajniku do otwierania drzwi garazu.Pamietam tez, ze w niektorych autach po zamianie kol mozna bylo ustawic zmiane uzywajac menu w gornej konsoli.- ale nie pamietam czy to dotyczylo wszystkich T&C.. Idea Jest to zabawa dla doswiadczonego diagnosty dysponujacego co najmniej skanerem DRB III dla Chryslera , NGS dla Forda i GM-Tech II dla GMow oczywiscie z kartami oprogramowania dla potrzebnych rocznikow.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
okrzycho
*
*


Dołączył: Dec 25, 2007
Posty: 56

PostWysłany: Sro Lis 16, 2011 16:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czyli do sprawdzenia ile/ktory nawalił, potem wymiana i wpisanie nowego, potrzebna jest 1-2 wizyty na skanerze plus koszt czujnikow... Hmm...
A czy mozna wylaczyc to na stale skanerem, zeby kontrolka sie nie swiecila?
Wiadomo, ze mozna usunac fizycznie zaroweczke, ale kiedys tam przy sprzedazy glupio bedzie wygladac takie cos...
No bo przy wymianie kol zima/lato trzeba by miec albo 8 czujnikow juz wgranych, albo po kazdej wymianie jezdzic na skaner...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
funkykoval
*
*


Dołączył: Aug 22, 2010
Posty: 111

PostWysłany: Czw Lis 17, 2011 15:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przerabiałem temat i chętnie podzielne się doświadczeniem.

Podczas zmiany ogumienia został uszkodzony aluminiowy wentyl (zintegrowany z czujnikiem)
Nie była to jednak wina wulkanizatora - wentyl porostu złamał się przy odkręcaniu kapturka (na szczęście dla wulkanizatora widziałem na własne oczy).
Oczywiście znając cenę nowego czujnika zacząłem drążyć temat i prześledziłem amerykańskie fora. ONI TEZ SA WSCIEKLI na Chryslera za ten kiepski wynalazek od Simensa. Nie będę się rozpisywał, ale temat był bardzo szeroko poruszany – jedni pisali ze Chrysler wymieniał im to na gwarancji, inni zaprzeczali i kleili na cenę tego ustrojstwa, jeszcze inni zaklejali sobie czarna taśmą izolacyjna pomarańczową kontrolkę na dasz brodzie.. Był nawet gość, który podczas mycia samochodu uszkodzil wszystkie cztery wentyle.
Okazuje sie, ze oryginalnie sa one zakręcane również aluminiowymi kapturkami – po kilku latach, na styku gwintu i kapturka następuje "korozja" i przy najmniejszej interwencji wentyl pęka. Wentyl jest aluminiowy, bo robi jednocześnie za antenę..

Wulkanizator postanowił prowizorycznie naprawić: zamontowali mi standartowy wentyl; uszkodzony gwint odcięli od czujnika i sam już czujnik wkleili wewnątrz do felgi aluminiowej.
Wytrzymało 1500km – potem po prostu odkleiło się wiec należy dopracować system zamocowania, bo sam patent jest ok.

Wracając do tematu, kiedy u Chryslera zażądali 120€ za to gowno – pogrzebałem na Internecie i znalazłem odpowiedni/identyczny czujnik (433MgH) za (już dokładnie nie pamiętam) ok. 170zl. Oczywiście NOWY – wyszło wiec, ze jest to cena używki. Sprzedawca przestrzegł mnie jednak, ze najprawdopodobniej trzeba będzie przeprogramować. Niedawno dokonałem zmiany ogumienia na zimowe i zamontowałem to ustrojstwo. Niestety chłop miał racje i musze teraz zaprogramować. Nie obejdzie bez wizyty w ASO, bo w ASU nie dadzą rady.
I znów resrech na netcie – oficjalna wersja brzmi, ze albo auto rozpozna czujnik i po kilku kilometrach załapie, albo trzeba podłączyć kompa i zaprogramować. Cdn.…

Na koniec dodam, ze kiedyś parkowałem przez kilka godz. kolo jakiegoś Jaguara i mój komputer wychwycił jego ciśnienie w kole
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
funkykoval
*
*


Dołączył: Aug 22, 2010
Posty: 111

PostWysłany: Czw Lis 17, 2011 15:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wszyscy oczywiscie wiemy co to daszbroda Razz
_________________
pozdrav
T&C 3.8 2008
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
funkykoval
*
*


Dołączył: Aug 22, 2010
Posty: 111

PostWysłany: Czw Lis 17, 2011 15:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

"System odbiorczy monitora jest przewaznie zintegrowany w nadajniku do otwierania drzwi garazu.Pamietam tez, ze w niektorych autach po zamianie kol mozna bylo ustawic zmiane uzywajac menu w gornej konsoli.- ale nie pamietam czy to dotyczylo wszystkich T&C.."

Marc, co to "menu w gornej konsoli"?
_________________
pozdrav
T&C 3.8 2008
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
okrzycho
*
*


Dołączył: Dec 25, 2007
Posty: 56

PostWysłany: Czw Lis 17, 2011 19:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No wlasnie... Moj wentylek tez ugnił Twisted Evil Chcialem odkrecic ten metalowy kapturek i rozpadl sie choc na szczescie tak, ze od gory i trzyma powietrze, choc zeby dodmuchac to trzeba sie nagimnastykowac.
Od razu na trzech pozostalych zalozylem plastikowe i spryskalem WD.
I tu jest pytanie, czy te kapturki musza byc metalowe, skoro wentyl jest jednoczesnie antena? i czy przez te plastikowe nie ma gorszego polaczenia...
-funkykoval- A jak zalozyli Ci bezposrednio do kola to jak zrobiles antenke?
Jak pytalem w serwisie o zamienniki to dostalem porade, ze jesli auto jest z USA np. jak moj T&C to europejskie zamienniki moga nie dzialac i komputer ich nie rozpozna, ze wzgledu na inne czestotliwosci, tak samo jest jak z pilotem do bram z konsoli...
Jak auto z USA to lepiej kupic tam, a jak europejski to mozna tutaj.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
funkykoval
*
*


Dołączył: Aug 22, 2010
Posty: 111

PostWysłany: Pią Lis 18, 2011 9:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

okrzycho:
Antenka byl aluminiowy drucik, wetkniety do srodka czujnika i ktorym owinieto czujnik przed jego przyklejeniem do felgi. Drucik dotykal felgi, a felga byla antena.. (mocowanie za pomoca kleju, tasmy + na koniec obwinieto czujnik tasma wraz z cala felga, od srodka, na okretke)
Pamietaj aby w czyjniku pozostawic odsloniety otworek ktory mierzy cisnienie.

Co do zamiennika z Polski - zobaczymy, ale czestotliwosc jest ta sama (433) wiec jestem dobrej mysli. Martwi mnie tylko, ze musze sie udac do tych zlodzieji aby sie podlaczyc do kompa..

Kapturki zmieniles i zapewne dziala wiec masz juz odpowiedz, ze moga byc plastikowe..
..poprostu na poczatku jakis inzynier nie przewidzial, ze beda korodowac..
_________________
pozdrav
T&C 3.8 2008
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group