www.asu.pl :: Zobacz temat - EGR chrysler voyager 3.3
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

EGR chrysler voyager 3.3

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
demer
*
*


Dołączył: Jun 05, 2011
Posty: 33

PostWysłany: Sro Paź 19, 2011 21:39    Temat postu: EGR chrysler voyager 3.3 Odpowiedz z cytatem

Witam

Od pewnego czasu mam problem z EGR, po odpaleniu samochodu czasem jest ok, wystarczy przejechac nim ok 100m i zapala sie kontrolka check engine.

Na moje oko wszystko spoko, ale dla pewnosci podjechalem do mechanika, popatrzyl, pogmerał i stwierdzil ze jest wszystko w porzadku z zaworem a blad jak byl tak jest.

Ktos ma jakies pomysly co moze z nim byc nie tak? moze sam EGR jest w porządku, a walnął jakis przekaźnik, czujnik czy sam allah wie co...
Spotkal sie ktos z podobnym problemem?

Samo service engine soon jakos dramatycznie mi nie przeszkadza, mozna ignorowac, jednak nie mam wtedy pewnosci ze nie pojawiaja sie inne bledy ktore ignoruje przy okazji. Moze to byc zdradliwe, o czym przekonalem sie na Wegrzech (padl komputer, byly jaja i nie mam pewnosci czy nie wywalilo mi jakiegos bledy w miedzyczasie o czym nie wiedzialem i doprowadzilo do awarii kompa) codzienne kluczykowanie doprowadza do mdlosci.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Czw Paź 20, 2011 9:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sprawdź elektrozawór sterujący siłownikiem EGR czy nie jest zacięty może być ,że membrana w środku jest spalona.


_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
demer
*
*


Dołączył: Jun 05, 2011
Posty: 33

PostWysłany: Czw Paź 20, 2011 11:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

rozebrac to ustrojstwo? da sie to potem zlozyc? Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Czw Paź 20, 2011 14:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wszystko się da.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
MLODY1984
*
*


Dołączył: Mar 02, 2011
Posty: 147
Skąd: Jelenia Góra (dolny

PostWysłany: Pon Paź 24, 2011 15:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam, też mam problem z EGR-em, mianowicie też po przejechaniu pewnego odcinka zapala mi się check i po kluczykowaniu wywala tylko ten błąd tyle tylko że ja już rozbierałem i czyściłem EGR-a, ale okazało się że wężyki ciśnieniowe które idą za silnikiem przy grodzi (jeden cieniutki, drugi trochę grubszy) spadły na kolektor wydechowy i się stopiły i nie bardzo wiem gdzie to dokładnie powinno iść, w zasadzie ten grubszy już znalazłem gdzie powinien być ale problem został jeszcze z tym cieniutkim i gdzie takowe wężyki kopic. pozdrawiam
_________________
Dodge Grand Caravan 3.8l SE z LPG 97r kanada
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Wto Paź 25, 2011 10:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem



A wężyka poszukaj na szrocie może być np.ze spryskiwaczy bo jest grubościenny nie wiem na ile odporny jest na temperaturę.

W elektrozaworze EGRa trzeba sprawdzić czy cewka działa i czy do kostki dochodzi napięcie.

Najlepiej go rozebrać czy membrana jest w całości.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
MLODY1984
*
*


Dołączył: Mar 02, 2011
Posty: 147
Skąd: Jelenia Góra (dolny

PostWysłany: Sro Lut 01, 2012 20:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam odgrzeję trochę tego kotleta, ale nie znalazłem tematu, który by pasował do mojego przypadku.
A więc tak po wymianie świec, kabli, sondy filtrów itd. zrobiłem moim autkiem trasę 1500km wszystko było cacy, wróciłem zgasiłem autko i rano zonk. Na paliwie chodzi tylko na niskich obrotach (powyżej 3000 zaczyna się krztusić, a na gazie w ogóle niet) podłączyłem kompa odpaliłem elma i pcmscan i wywaliło P0403 czyli problemy z EGR-em po 2-godzinach grzebania i marznięcia znalazłem przyczynę, mianowicie na metalowej rurce, która wchodzi od spodu do zaworu EGR jest nieszczelność, po dodaniu gazu widać skrapla się tamtędy woda czy cuś, czyli łapie tamtędy lewe powietrze. Tam jest taka metalowa uszczelka której nie mogę nigdzie znaleźć. Moje pytanie brzmi: gdzie coś takiego można dostać ewentualnie z czego można coś takiego dorobić? pozdrawiam
_________________
Dodge Grand Caravan 3.8l SE z LPG 97r kanada
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Sro Lut 01, 2012 21:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

chodzi ci o stronę kolektora ssącego



czy stronę wydechowego



z tym pluciem wody to jest zastanawiające czy to nie jest przypadkiem płyn chłodniczy.
Weź palcem trochę tej cieczy i pocieraj palcami czy to jest tłuste i powąchaj czy nie ma zapachu płynu..

Sprawdź świece jak wyglądają czy nie są mokre.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
sibi77
*
*


Dołączył: Sep 20, 2011
Posty: 659
Skąd: Rawicz/Bytów

PostWysłany: Sro Lut 01, 2012 21:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

uszczelkę dorobiłem z uszczelki pod głowice i jak na razie daje radę.

Dobrze jakby to był fragment uszczelki z otworem obrobionym pierścieniem metalowym
_________________
Chrysler Grand Voyager 3.3 AWD 94r. + LPG II gen.
www.tajemnicevoyagerow.inten.pl - forum rodziny Chryslera Voyagera
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Sro Lut 01, 2012 22:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zobacz czy nie puszcza ci płynu reduktor i zalewa cylindry.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
MLODY1984
*
*


Dołączył: Mar 02, 2011
Posty: 147
Skąd: Jelenia Góra (dolny

PostWysłany: Czw Lut 02, 2012 7:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sato chodzi mi właśnie o tą od strony ssącego, świece suche, nie jest to płyn chłodniczy bo nie jest tłusty, bardziej jak przybrudzona woda, jakby się coś skraplało w miejscu tej nieszczelności. dzisiaj jadę do znajomego do warsztatu (tam przynajmniej jest ciepło) i będziemy sprawdzać wsio po kolei i próbować dorobić jakaś uszczelkę, znalazłem na tej stronce :
http://translate.googleusercontent.com/translate_c?hl=pl&langpair=en%7Cpl&rurl=translate.google.pl&twu=1&u=http://www.theautopartsshop.com/egr-valve-gasket/stdvg133.html&usg=ALkJrhiWCvEdCbLz2w0DLS8WBnkFl_4goQ
ale zanim by to przyszło to chyba bym zakwitł razem z moim autkiem hehe a nigdzie polskiego odpowiednika nie znalazłem, no cóż zostaje dorabianie....
_________________
Dodge Grand Caravan 3.8l SE z LPG 97r kanada
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Czw Lut 02, 2012 15:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

kup klingeryt zbrojony da radę ja ostatnio dorabiałem z tego później zakładałem na silikonie bo jest trudno dostępne miejsce i ci spadnie uszczelka.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
MLODY1984
*
*


Dołączył: Mar 02, 2011
Posty: 147
Skąd: Jelenia Góra (dolny

PostWysłany: Czw Lut 02, 2012 16:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

znalazłem dzisiaj u mnie w mieście takową uszczelkę, a raczej na jutro gośc ma sprowadzić ale cena normalnie kosmos 70 zeta. masakra ale nie wymyśle nic innego to trza będzie kupić.
_________________
Dodge Grand Caravan 3.8l SE z LPG 97r kanada
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Czw Lut 02, 2012 19:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Poszukaj sklepu gdzie sprzedają części do samochodów ciężarowych tam na pewno mają.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
MLODY1984
*
*


Dołączył: Mar 02, 2011
Posty: 147
Skąd: Jelenia Góra (dolny

PostWysłany: Czw Lut 02, 2012 20:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no jutro od rana będe szukał tego klingerytu zbrojonego, mam nadzieję że znajdę bo normalnie masakra bez auta, zwłaszcza że pogoda daje ostro w kość hehe
_________________
Dodge Grand Caravan 3.8l SE z LPG 97r kanada
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Pią Lut 03, 2012 15:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Klingeryt to jeden z najpopularniejszych ,ale może być pod inną nazwą.
Popytaj o materiał odporny na temperaturę.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
MLODY1984
*
*


Dołączył: Mar 02, 2011
Posty: 147
Skąd: Jelenia Góra (dolny

PostWysłany: Pon Lut 06, 2012 7:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki Sato znalazłem, co prawda gość mówił że klingerytu już nie produkują bo azbest itd. ale poleciałem do drugiego sklepu i od ręki arkusz takiego ustrojstwa zakupiłem hehe koszt arkusza 20x 50cm 38zł także oki. ale okazało się że to nie woda ani żaden płyn chłodniczy tamtędy ucieka a skroplony nie przepalony gaz( inst. gazowa poszła się gonić) ale problem uszczelki rozwiązany. Jeszcze raz dzięki.
_________________
Dodge Grand Caravan 3.8l SE z LPG 97r kanada
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
peys
*
*


Dołączył: Apr 15, 2012
Posty: 23
Skąd: Tychy

PostWysłany: Wto Kwi 17, 2012 0:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Panowie, a ja mam takie pytanko...

Mój zawór EGR jest zaślepiony, dokładnie zaslepiony jest wylot do okolicy sondy lambda.
Wtyczka jest odpięta, auto jeździ normalnie, jak podepnę wtyczkę, to auto się dusi. Nasuwa sie teraz pytanie, z jakiego powodu ktos by to zaslepiał, czemu auto normalnie jeździ w tym stanie i czy en zawór jest niezbędny do pracy silnika, skoro zaślepka jest a autko śmiga?
_________________
Plymouth Grand Voyager 3,3v6 '96 + LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Wto Kwi 17, 2012 11:26    Temat postu: EGR Odpowiedz z cytatem

EGR przepuszcza spaliny do ponownego przepalenia przy wyższych obrotach. Chodzi wyłącznie o ekologię. Jak jest zaślepiony to znaczy, że jest uszkodzony i ktoś go zatkał. Pytanie dlaczego auto się dusi po podpięciu wtyczki skoro jest zaślepiony ten zawór. Odkręć i sprawdź bo może przepaliło zaślepkę Confused
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
JaBolek
*
*


Dołączył: Feb 18, 2012
Posty: 1006

PostWysłany: Wto Kwi 17, 2012 12:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wtyczka jest odpieta a zawor zaslepiony.
Jak podepniesz wtyczke pod uszkodzony zawor to auto ma prawo sie dlawic.

Ktos go zatkal bo niechcial wymieniac albo zrobil nazlosc ekologom Wink

A tak na powaznie to zatkanie egr nie bedzie mialo wiekszego wplywu na prace silnika.
_________________
Ford thunderbird 5.0 89r lpg  Chrysler le Baron 2.2 87r - lpg  
Polonez borewicz 89r 1.6 HEMI Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Wto Kwi 17, 2012 13:07    Temat postu: zatkany Odpowiedz z cytatem

JaBolek napisał:
Wtyczka jest odpieta a zawor zaslepiony.
Jak podepniesz wtyczke pod uszkodzony zawor to auto ma prawo sie dlawic.

Ktos go zatkal bo niechcial wymieniac albo zrobil nazlosc ekologom Wink

A tak na powaznie to zatkanie egr nie bedzie mialo wiekszego wplywu na prace silnika.


Nie ma znaczenia czy podpięta czy nie bo zaślepiony jest zawór i nie powinno mieć to wpływu.
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
JaBolek
*
*


Dołączył: Feb 18, 2012
Posty: 1006

PostWysłany: Wto Kwi 17, 2012 13:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sorka moj blad.Jak zaslepiony to faktycznie nie powinno byc zmian
_________________
Ford thunderbird 5.0 89r lpg  Chrysler le Baron 2.2 87r - lpg  
Polonez borewicz 89r 1.6 HEMI Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
peys
*
*


Dołączył: Apr 15, 2012
Posty: 23
Skąd: Tychy

PostWysłany: Wto Kwi 17, 2012 21:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki za odpowiedź, zawór zaślepiony, wtyczka odpięta. Jesli nie ma to wpływa, zlewam to, jak będę grzebał to przy okazji zdejmę zaslepkę i podepnę wtyczkę, zobaczę co się stanie. Rozumiem, że jesli wtyka odpięta to wywali mi kod błedu...
Pozdrawiam
_________________
Plymouth Grand Voyager 3,3v6 '96 + LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group