www.asu.pl :: Zobacz temat - Lexus gs300 wkreca sie na obroty a auto jedzie bardzo wolno
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Lexus gs300 wkreca sie na obroty a auto jedzie bardzo wolno

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
nivek
*
*


Dołączył: Nov 06, 2010
Posty: 114
Skąd: Łomża, '07 Chrysler 300C SRT-8 -był '98 Mercedes-Benz E55 AMG

PostWysłany: Nie Paź 09, 2011 17:53    Temat postu: Lexus gs300 wkreca sie na obroty a auto jedzie bardzo wolno Odpowiedz z cytatem

wiem,ze to japoniec,ale jednak na amerycki rynek a ze forum lexusa jest do bani to zwracam sie do Was koledzy o rade.
gdy po nocy odpalam leszka i wrzucam D lub R to silnik wkreca sie normalnie na obroty a auto sie wlecze jakby nie mialo sily. gdy go zgasze i odpale wszystko jest ok lub gdy bez gaszenia przejade kawalek to tez robi sie ok.. mam go kilka dni i moze czegos jeszcze o nim nie wiem.. typu: jak jest zimny to to ten typ tak ma,zeby nie dawac w palnik na zimnym, a moze cos mu jednak dolega??? poziom oleju w ASB ok, olej świeży(zapewnial mnie poprzedni wlasciciel-wiem ze to slaby argument, bo moze to kit a moze olej nieodpowiedni, choc zapewnial ze odpowiedni, ale nie pamieta jaki.. czerwony ATF, heh ) poratujcie sugestiami. pozdr
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Stasheck
*
*


Dołączył: Mar 03, 2007
Posty: 451
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie Paź 09, 2011 18:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Od razu mówię, że żaden szpec ze mnie, więc sugestia może być głupia - ale może masz za gęsty olej w silniku? Amerykańce zalewa się bardzo rzadkim olejem (np. silniki HEMI 5W20); nie wiem, jak u Lexusa - ale myślę, że objaw mógłby taki być. Tak poza tym - nie gazuje się zimnego auta.
_________________
Dodge Intrepid 3,2l ES '99
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
nivek
*
*


Dołączył: Nov 06, 2010
Posty: 114
Skąd: Łomża, '07 Chrysler 300C SRT-8 -był '98 Mercedes-Benz E55 AMG

PostWysłany: Nie Paź 09, 2011 18:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

kazda sugestia sie przyda,ale o olejach przestudiowalem teorie od deski do deski. olej w silniku to valvoline 5w30 czyli prawidlowy a 5w20 stosujeje sie dopiero od 2007r i to nie w lexusach.
nie mowie o gazowania na zimnym tylko o normalnym ruszaniu z parkingu, gdzie mam problem z wyjazdem z miejsca postojowego.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Nie Paź 09, 2011 19:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a ja mam takie pytanie czy czuc ze silnik jest slaby czy ze skrzynia nie ciagnie? bo jesli na obroty sie normalnie wkreca(silnik nie przerywa, wkreca sie dynamicznie itp) a mimo to auto nie jedzie to problemem jest skrzynia - osobiscie bym stawial na konwerter bo to on jest odpowiedzialny za przeniesienie momentu z silnika na skrzynie..no albo olej w skrzyni ma zbyt niski poziom lub jest totalnie niewlasciwy
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Nie Paź 09, 2011 21:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Obecnie uzywa sie nowego oleju o specyfikacji T-IV.Od biedy mozna stosowac starszy,type T albo T-II. Dobrym zamiennikiem ktory mozna stosowac w skrzyniach z przebiegiem - jest Valvoline MaxLife ATF. Idea I tylko do tych olejow nalezy sie ograniczyc pod grozba zepsucia skrzyni. Surprised Amen.

Uploaded with ImageShack.us
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wader71
*
*


Dołączył: Oct 30, 2006
Posty: 889
Skąd: -=Wrocław=-

PostWysłany: Pon Paź 10, 2011 22:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Święte słowa.
Dokładnie od oleju trzeba zacząć. U siebie mam skrzynię Toyoty i w kwietniu 2011 za litr oryginalnego oleju T-IV w serwisie Toyoty we Wrocławiu płaciłem 36 zł.
Wcześniej miałem zalany Mobil syntetyczny i skrzynka w sumie chodziła, ale do płynności przełączeń miałem zastrzeżenia - zdarzały się poszarpywania i opóźnienia załączania biegu.
Od wymiany na oryginalny jak ręką odjął.
W serwisie cena jest po prostu normalna i nie wiem czy nawet na alledrogo kupisz taniej.
Oczywiście spotkasz się z opiniami, że oleje Toyoty to zwykły i tańszy Dexron III, ale nie wiem czy warto eksperymentować.
Pamiętaj, że jak masz zalaną nie wiadomo jaką mieszankę to musisz zrobić koniecznie wymianę dynamiczną.
_________________
Pontiac VIBE '04 LPG-Luky
Chlopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
nivek
*
*


Dołączył: Nov 06, 2010
Posty: 114
Skąd: Łomża, '07 Chrysler 300C SRT-8 -był '98 Mercedes-Benz E55 AMG

PostWysłany: Wto Paź 11, 2011 12:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

czy taki olej bedzie sie rowniez nadawal do automatycznej skrzyni do starej camry z 1995 z przebiegiem 122tys mil?
oraz jaki olej silnikowy polecacie zalac do takiej camry z rynku amerykanskiego z takim przebiegiem? niestety poprzedni wlasciciel tego samochodu(jedyny) nie zyje a zona od ktorej kupilem nie ma pojecia na jakim oleju maz jezdzil w Stanach. wg producenta powinien byc lany 5w30, ale czy zalac polsyntetyk czy mineralny? niestety high mileage w tej specyfikacji jest niedostepny w PL Rolling Eyes
P.S.
moze zamiast oryginalnego oleju do skrzyni toyota/lexus lepszy bedzie:
http://allegro.pl/amsoil-atf-5l-i1835111320.html
Question
P.S. 2
marcys napisał:
a ja mam takie pytanie czy czuc ze silnik jest slaby czy ze skrzynia nie ciagnie? bo jesli na obroty sie normalnie wkreca(silnik nie przerywa, wkreca sie dynamicznie itp) a mimo to auto nie jedzie to problemem jest skrzynia - osobiscie bym stawial na konwerter bo to on jest odpowiedzialny za przeniesienie momentu z silnika na skrzynie..no albo olej w skrzyni ma zbyt niski poziom lub jest totalnie niewlasciwy

silnik pracuje idealnie i idealnie sie wkreca, ale jakby nie chcial ciagnac. gdyby to konwerter to dzialoby sie tak chyba czesciej niz tylko po porannym odpaleniu i to tez nie kazdego ranka. poziom oleju dobry, olej podobno swiezy(choc niekoniecznie prawidlowy-i to na to bym stawial).mam cicha nadzieje ze to nie konwerter, bo raczej nie spotyka sie japonskich aut na rynek amerykanski z niedomagajacymi skrzyniami-przynajmniej tak mi sie wydaje Rolling Eyes
po zdiagnozowanie na kompie pokazuje tylko walniete obie sondy lambda..
czy to moze byc przyczyna? zaznaczam,ze nie ma w aucie gazu


Ostatnio zmieniony przez nivek dnia Wto Paź 11, 2011 18:55, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Wto Paź 11, 2011 21:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

>>silnik pracuje idealnie i idealnie sie wkreca, ale jakby nie chcial ciagnac. >gdyby to konwerter to dzialoby sie tak chyba czesciej niz tylko po >porannym odpaleniu i to tez nie kazdego ranka. poziom oleju dobry, olej >podobno swiezy

ja tam sie na automatach praktycznie nie znam ale wiem ze moment obrotowy z silnika jest przenoszony poprzez sprzeglo hydrodynamiczne(konwerter) i dalej juz poprzez uklad sprzegiel, przekladni planetarnych i hamulcy na przekladnie glowna. u ciebie skoro nie ciagnie to albo nie ma oleju w konwerterze - bo w takim sprzegle to wlasnie olej przenosi moment(zbyt niski poziom, po podgrzaniu objetosc oleju sie zwieksza i moze byc ok), albo masz totalnie zuzyte tarczki w skrzyni, ewentualnie cos lezy na hamulcach koszy tarczek...pozostale elementy skrzyni sa zazebionie (pracuja bez poslizgu) a u ciebie problem lezy jedynie po stronie skrzyni pracujacej "na poslizgu"..tak mi sie wydaje, ale jak juz pisalem o automatach wiem niewiele
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sro Paź 12, 2011 6:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nivek napisał:
czy taki olej bedzie sie rowniez nadawal do automatycznej skrzyni do starej camry z 1995 z przebiegiem 122tys mil?
oraz jaki olej silnikowy polecacie zalac do takiej camry z rynku amerykanskiego wg producenta powinien byc lany 5w30, ale czy zalac polsyntetyk czy mineralny? niestety high mileage w tej specyfikacji jest niedostepny
Jest dostepny,pod nazwa MaxLife - http://www.valvolinepolska.pl/cp,26,olej_silnikowy_maxlife.html co prawda w usa jest on nieco inny - o innych specyfikacjach,ale ten 5W30 do starej Camry bedzie i tak idealny - jest to bardzo premiowany olej polsyntetyczny z pakietem specjalnych dodatkow . A oto jak wyglada oferta takich olejow na rynku Usa : http://www.valvoline.com/products/brands/maxlife/ >><< Co do skrzyni Toyota/Lexus ,to Amsoil ATF jest bardzo dobrym olejem.Jest to co prawda olej universalny,ale spelnia wymogi T-IV prawie w 100%. Sprawdza sie w Toyotach. Ponadto posiada wlasciwosci regenerujace uszczelnienia. Exclamation Uwaga - to ze jest napisane ze ten olej moze byc uzywany zamiast T-IV oraz dexronu - nie oznacza ze Dexron to jest to samo co T-IV. Exclamation Napisalem "prawie w 100%" dlatego,ze jednak tylko oryginalny T-IV posiada 100% specyfikacje. Idea Przypomne,ze specyfikacja w olejach ATF to nie sa parametry smarne oleju,ale parametry tarcia potrzebne do plynnosci przeniesienia momentu.Parametry smarne wszystkich ATFow sa zblizone,natomiast zupelnie rozne sa charakterystyki tarcia - w zaleznosci od konstrukcji skrzyni danego producenta.I dlatego wlasnie oznacza sie oleje "nazwami" : Dexron,Mercon,ATF+4,T-IV, itp. - kazdy z nich ma inna charakterystyke.Natomiast oleje universalne maja charakterystyke tak dobrana aby byla elastyczna - czyli " zblizona" do wielu specyfikacji.Udaje sie to dlatego,ze obecna technologia pozwala na wytworzenie ATFow o bardzo malym tarciu i duzej plynnosci na zimno , bo dowiedziono ze oleje sliskie pracuja duzo lepiej w kazdej sytuacji. Arrow A tak fachowo - jesli chodzi o Toyote ,to tylko olej o spec. T-IV jest specjalnie sformulowany dla konstrukcji tych skrzyn - co jest wyraznie napisane na butelce

Uploaded with ImageShack.us Najwieksze znaczenie ma to w zasadzie w pojazdach nowych,z niewielkim przebiegiem zwlaszcza na gwarancji.Powyzej 75 tys.mil dopuszcza sie stosowanie olejow HighMileage - ale tylko renomowanej firmy ,jak np.Amsoil albo Valvoline.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sro Paź 12, 2011 6:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wader71 napisał:

Wcześniej miałem zalany Mobil syntetyczny i skrzynka w sumie chodziła, ale do płynności przełączeń miałem zastrzeżenia - zdarzały się poszarpywania i opóźnienia załączania biegu.
Od wymiany na oryginalny jak ręką odjął.
Dlatego,ze jest tylko jeden jedyny Mobil ktory mozna stosowac w Toyotach - nazywa sie Mobil ATF 3309. Jesli uzyjesz inny - skrzynia nie bedzie dobrze pracowac.I nie wazne jest ze byl to "syntetyczny". Exclamation Idea Wymagania Toyota T-IV spelnia tylko olej oznaczony "Mobil ATF 3309". Tylko on zapewnia wlasciwy poslizg niezbedny do prawidlowej pracy konwertera i lockup w toyotach .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
nivek
*
*


Dołączył: Nov 06, 2010
Posty: 114
Skąd: Łomża, '07 Chrysler 300C SRT-8 -był '98 Mercedes-Benz E55 AMG

PostWysłany: Sro Paź 12, 2011 10:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mark ten valvoline maxlife 5w30 o ktorym mowisz bedzie dopiero dostepny w polskiej sieci dystrybucji pod koniec pazdziernika, ale chyba poczekam na niego, a co do skrzyni w lexie i toyocie to umowiony jestem na wymiane w serwisie bo cena oleju smieszna-33zl/L a robocizna 50-60zł wiec nie chce mi sie nawet rak brudzic skoro serwis ma takie ceny.dam znac jak bedzie juz po wymianie w lexusie czy sie cos zmienilo.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wader71
*
*


Dołączył: Oct 30, 2006
Posty: 889
Skąd: -=Wrocław=-

PostWysłany: Sro Paź 12, 2011 22:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nivek w serwisie za 60 zł nie zrobią Ci raczej wymiany dynamicznej a taka jest u Ciebie potrzebna ponieważ nie wiesz co masz zalane w ASB.
Co ważniejsze serwis nie weźmie na siebie odpowiedzialności za to co stanie się z Twoją skrzynią po wymianie statycznej (ok. 50% oleju) - czyli tylko z miski olejowej a będzie to kolejna dawka innego oleju do Twojej mieszanki w skrzyni ...

Przed zleceniem wymiany po prostu pogadaj z panem i powiedz mu, że nie wiesz co masz zalane i czy wystarczy w takim przypadku wymiana statyczna.
Jeżeli pan będzie miał pojęcie o ASB to nie podejmie się wymiany statycznej u Ciebie.

Mark :poprzednio miałem zalany prawdopodobnie Mobil 320 albo jakiś inny, ale na pewno był taki słomkowej barwy. Teraz już wiem o tym "Mobilowym" jedynym zamienniku ale i tak jest droższy od oryginała w serwisie i po za tym słabo dostępny w detalu , albo ja nie trafiłem dobrze.
_________________
Pontiac VIBE '04 LPG-Luky
Chlopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
nivek
*
*


Dołączył: Nov 06, 2010
Posty: 114
Skąd: Łomża, '07 Chrysler 300C SRT-8 -był '98 Mercedes-Benz E55 AMG

PostWysłany: Pią Paź 14, 2011 7:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wader, dzwonilem do serwisu z pytaniem o wymiane dynamiczna i zapewnili mnie,ze przy wymianie wymieniaja 98% oleju w skrzyni i kosztuje to 60zł Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wader71
*
*


Dołączył: Oct 30, 2006
Posty: 889
Skąd: -=Wrocław=-

PostWysłany: Pią Paź 14, 2011 21:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ooo no to fajnie, nie ma na co czekać.
Widocznie mają specjalną "maszynkę", która pod ciśnieniem wtłoczy świeży olej do konwektera i reszty skrzynki. Jeszcze nie dawno taka operacja kosztowała kupę kasy - nareszcie wszystko normalnieje.
Mimo wszystko sprawdź na fakturze ile oleju użyto do tego zabiegu - powinno być 7-10 litrów (w zależności od skrzyni)
Najwyższą formą zaufania jest kontrola Laughing
_________________
Pontiac VIBE '04 LPG-Luky
Chlopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sob Paź 15, 2011 0:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie zapomnij o filtrze!Byc moze za ta cena to tylko 15 minutowa wymiana maszyna samego oleju . A do wymiany filtra trzeba zdjac miske - moze byc na to oddzielna cena.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
nivek
*
*


Dołączył: Nov 06, 2010
Posty: 114
Skąd: Łomża, '07 Chrysler 300C SRT-8 -był '98 Mercedes-Benz E55 AMG

PostWysłany: Nie Paź 16, 2011 8:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

byc moze, choc twierdza,ze operacja zajmie godzine-poltory ,ale to co prawda serwis toyoty a nie lexusa i to w dodatku w niewielkim miasteczku a nie metropolii, wiec pewnie nawet nie maja na stanie filtrow do asb w lexusie a cena uslugi wydaje sie smiesznie niska, bo pierwszy lepszy warsztacik bierze co najmniej 2 razy tyle za wymiane oleju w skrzyni, ale pozyjemy zobaczymy, bo wizyte mam juz jutro, wiec podziele sie wieczorem na forum jak zostalo to zrobione. Mam nadzieje,ze nie beda mnie chcieli na sile wygonic z hali do poczekalni..
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wader71
*
*


Dołączył: Oct 30, 2006
Posty: 889
Skąd: -=Wrocław=-

PostWysłany: Nie Paź 16, 2011 20:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Lexus jest produktem Toyoty, więc z filtrem nie będzie problemu.
Jeżeli wygonią Cię z hali to zawsze będzie widać czy odkręcali miskę olejową skrzyni (jak odkręcali to będzie czysta Very Happy).

Niektóre skrzynie Toyoty i chyba nie tylko Toyoty mają filtry tzw serwisowe siatkowe, które wymienia się głównie przy remontach skrzyni.
Możliwe, że w Twoim Lexie jest właśnie taki - w moim Vibe np. jest właśnie serwisowy choć można też założyć "normalny"( i ciężko tu stwierdzać jaki jest normalny skoro producent przewidział fabrycznie serwisowy)
_________________
Pontiac VIBE '04 LPG-Luky
Chlopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group