www.asu.pl :: Zobacz temat - Chevrolet Corsica 2,8 V6 - problem z temperaturą
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chevrolet Corsica 2,8 V6 - problem z temperaturą

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Trike3
*
*


Dołączył: Sep 10, 2008
Posty: 104
Skąd: Dabrowa Gornicza

PostWysłany: Sob Wrz 03, 2011 18:20    Temat postu: Chevrolet Corsica 2,8 V6 - problem z temperaturą Odpowiedz z cytatem

Witajcie

Walczę ze swoim Chevroletem Corsica i po pokonaniu wielu problemów pojawił się kolejny.
Mogę jeździć godzinami samochodem dopóki jestem na trasie, jak zaczyna się miasto jakieś światełka koreczek to samochód się gotuje i nie mogę sobie poradzić. Mam wrażenie że nie załącza się wentylator, jak włączę na chwilę klimę (mogę tylko na chwilę, bo mam mało czynnika) to went działa, ale sam załącza się raz na jakiś czas. Podczas jazdy jest problem. Może ktoś poradzić co z tym zrobić ??. Nie mam wskaźnika temperatury, a wyczytałem że czujnik jest ustawiony na 223 F, to dość wysoko, Co proponujecie sprawdzić na początek ??

Pozdrawiam Marcin
_________________
Chevrolet Corsica 2,8 V6 manual
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Sob Wrz 03, 2011 20:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zalacz mu na krotko dmuchawe i jedz w miasto. jesli mimo zalaczonego wiatraka zacznie ci sie gotowac to przyczyn szukaj gdzie indziej (np.termostat, pompa wody, jakas nieszczelnosc skutkujaca zapowietrzaniem itp,itd)
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
mardan03
*
*


Dołączył: Sep 24, 2007
Posty: 184
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Sob Wrz 03, 2011 22:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mi się również gotował i przepłukałem układ chłodzenia 2 razy za każdym razem popyrkał trochę i "wyrzucił" syf Smile Pomogło aż miło.
Tylko ja miałem wodę.

Ja termostat mam nowy - przy okazji wymień z 30 złoty a jak co to dopasujesz może z innego auta - zabrać własny i na przymiarkę.
_________________
Mercury Sable LS 95r / 3.8L

www.roadrunners.pl - Zapraszamy !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Trike3
*
*


Dołączył: Sep 10, 2008
Posty: 104
Skąd: Dabrowa Gornicza

PostWysłany: Nie Wrz 04, 2011 11:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Z termostatem to raczej nie ma problemu bo chłodnica jest cała gorąca więc nie powinno być problemu. Teraz mam wodę w układzie i zastanawiam się czy nie ma za wysokiej temperatury jak na wodę, bo niby czujnik reaguje dopiero przy 106 stopni to dość wysoko Sad.
Nie wiem czy dobrze doczytałem, ale w książce coś pisze że jeżeli nie jest nabita klima to nie powinno się jeździć więcej niż 70 MPH, a w moim samochodzie jest za mało czynnika więc klima nie działa. Czy może mieć to wpływ na wentylator ??

Pozdrawiam Marcin
_________________
Chevrolet Corsica 2,8 V6 manual
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Nie Wrz 04, 2011 13:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wymien wode na porzadny plyn Preston i wtedy zacznij zakladac tematy dotyczace przegrzania,narazie piszesz brednie.
Zaden uklad chlodzenia silnika nie jest konstruowany pod kontem wody.
Po za tym co ma klima do szybkosci jezdzenia,za malo czynnika,za niskie cisnienie to czujnik wylaczy ja.
Wylaczona klima to tez zadne obciazenie dla silnika,sprzegielko nie dziala.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Trike3
*
*


Dołączył: Sep 10, 2008
Posty: 104
Skąd: Dabrowa Gornicza

PostWysłany: Nie Wrz 04, 2011 19:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie uważam tematu za wypisywanie bredni, bo zanim nalałem wody wygotowało mi płyn chłodniczy. Zastąpiłem wodą bo nie nadążyłbym z dolewaniem płynu. Uważasz że Preston rozwiąże problem ??
Chętnie skorzystam z podpowiedzi choć wątpię osobiście.

Pozdrawiam Marcin

P.S. Informację dotyczącą ograniczenia prędkości przy niskim poziomie czynnika w klimie wyczytałem z oryginalnej książki serwisowej do tego auta.
_________________
Chevrolet Corsica 2,8 V6 manual
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
wader71
*
*


Dołączył: Oct 30, 2006
Posty: 889
Skąd: -=Wrocław=-

PostWysłany: Pon Wrz 05, 2011 11:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

marcys udzielił Ci odpowiedniej rady i od tego powinieneś zacząć jeżeli chcesz sam pobawić się w doktora - później jak pozytywnie przejdzie test wymień czujnik wentylatora i ciesz się dalej bezproblemową jazdą, ale dopiero po wymianie wody na płyn.
Płyn ma inne właściwości niż woda i wartości temperatury będą trochę inaczej odczytane przez czujniki.

Jeżeli chodzi o wpisy do instrukcji to trzeba czytać dokładnie i ze zrozumieniem.
Jest tam też informacja, żeby nie jeździć z uszkodzonym układem chłodzenia Very Happy

Wpis o ograniczeniu prędkości pewnie dotyczy awaryjnej jazdy do warsztatu, bo im mniejsza prędkość to i mniejsze obroty silnika i też obroty sprężarki klimy ; czynnik jest nośnikiem oleju smarującego wewnętrzne części sprężarki i zawory układu klimy.
Jeżeli jest go za mało to i smarowanie nie jest na odpowiednim poziomie - ot i cała tajemnica prędkości Laughing
_________________
Pontiac VIBE '04 LPG-Luky
Chlopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Pon Wrz 05, 2011 18:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeszcze dodam dodatkowe info : Podczas pracy z wlasciwa iloscia czynnika sprezarka pracuje zawsze w cyklu przerywanym.Czestotliwosc przerw zalezna jest od intensywnosci schladzania kabiny.Ale te przerwy sa. Czujniki czuwaja nad wlasciwym poziomem cisnien.Czujnik po stronie niskiego cisnienia wylacza sprzeglo wtedy,gdy cisnienie zejdzie do odpowiedniego minimum.W przypadku malej ilosci czynnika niemozliwa jest do osiagniecia wartosc cisnienia powodujaca wylaczenie sprzegla.I wtedy sprezarka caly czas bez przerwy pracuje .Moze nastapic zatarcie na skutek przegrzania,szczegolnie na wysokich obrotach.Nalezy wtedy jezdzic wolniej i spokojniej.Starac sie nie przeciagac auta na poszczegolnych biegach.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pon Wrz 05, 2011 19:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

>Wymien wode na porzadny plyn Preston i wtedy zacznij zakladac tematy

jedi woda czy plyn nie ma znaczenia! jesli uklad jest sprawny pojedzie i na wodzie!!! pozatym uklad ma cisnieniowy i w takich warunkach woda wrze w wyzszej temperaturze. (tak na marginesie temperatura wrzenia wody =100st odnosi sie do czystej wody czyli destylowaniej, a kazda domieszka innego skladnika powoduje wzrost temp.wrzenia, oraz spadek temp.krzepniecia - a nie sadzisz chyba by w ukladzie chlodzenia po kilku/kilkunastu latach bylo sterylnie?)
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group