www.asu.pl :: Zobacz temat - Nie wbija biegu na zimnym silniku PTS 3.8
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Nie wbija biegu na zimnym silniku PTS 3.8

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
exit
*
*


Dołączył: Sep 28, 2010
Posty: 106
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Sob Lip 23, 2011 16:11    Temat postu: Nie wbija biegu na zimnym silniku PTS 3.8 Odpowiedz z cytatem

Witam
Otóż od paru dni zauważyłem, że czasem na zimnym silniku (a w sumie to na zimnej skrzyni) bo auto odpalam i ruszam w momencie gdy przełączy się na gaz (30 stopni płyn chłodzący) nie chce wbić się bieg. Czyli wrzucam D i nic ... chwile odczekam, zrobię manewr raz jeszcze i jedzie. To samo mam z R, ale rzadziej (może ze 2 razy się zdarzyło)... Za to nie mam problemu jak wrzucę 1 czy 2 .... Kolega mechanik pocieszył mnie, że skrzynia prosi się o remont i że jakaś tam taśma pada .....
Teraz moje pytanie, czy ktoś wie co może się psuć?
Dodam, że olej i filtr wymieniłem jakieś 10 tys km temu na zakupiony w ASU.
No i czy opłaca się remontować jak coś czy szukać skrzyni z mniejszym przebiegiem do przekładki?
Z góry dzięki za informacje, pewnie kosztowne Razz
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8 V6 92 rok

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
pcbird
*
*


Dołączył: Sep 27, 2007
Posty: 196

PostWysłany: Pią Lip 29, 2011 21:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zdemontuj i wyczyść pozycjoner, jest szansa że to to , z tego co pamiętam ta skrzynia nie ma taśm....
_________________
dodge intrepid 96 coupe 3,5l, mustang II 76 5.0, buick riviera 95 3.8sc, buick century estate 90 3,3, taurus 96 wagon, buick regal coupe 3,1 1990, Packard Clipper 1952, oldsmobile alero 2001, buick regal 2003 3,8, Pts 1993 3,8
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
exit
*
*


Dołączył: Sep 28, 2010
Posty: 106
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Nie Lip 31, 2011 17:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Możesz trochę jaśniej napisać Smile ??
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8 V6 92 rok

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
pcbird
*
*


Dołączył: Sep 27, 2007
Posty: 196

PostWysłany: Nie Lip 31, 2011 20:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

na skrzyni jest pozycjoner do którego wchodzi cięgno od lewarka zmiany biegów , on ustala czy jest bieg i jaki jak sie smar z pyłem miedziowym rozmaże to sa problemy...
_________________
dodge intrepid 96 coupe 3,5l, mustang II 76 5.0, buick riviera 95 3.8sc, buick century estate 90 3,3, taurus 96 wagon, buick regal coupe 3,1 1990, Packard Clipper 1952, oldsmobile alero 2001, buick regal 2003 3,8, Pts 1993 3,8
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
exit
*
*


Dołączył: Sep 28, 2010
Posty: 106
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Wto Sie 02, 2011 16:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W weekend do tego zajrzę.
A masz może jakieś porady, na co uważać, czego robić lub czego nie robić przy wyjmowaniu i czyszczeniu tego? Bo czasem potrafią być rożne ciekawostki z tym związane.
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8 V6 92 rok

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Hetman
*
*


Dołączył: Jul 13, 2011
Posty: 132

PostWysłany: Wto Sie 09, 2011 19:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Może jeszcze się jakiś zaworek przywieszać. Ta skrzynia jest elektroniczna tylko z nazwy.
W sumie weź wypnij wtyczkę i zobaczy czy jeździ w trybie awaryjnym, tylko uważaj nie upal wtyczki na wydechu Wink .

Co do remontów, to pokuszę się o stwierdzenie, że nie ma dobrych firm w PL remontujących automaty - bo nie ma na to klientów, koszty porządnego remontu byłyby spore.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
jacekz
*
*


Dołączył: Dec 15, 2007
Posty: 326

PostWysłany: Sro Sie 10, 2011 8:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Hetman napisał:

Co do remontów, to pokuszę się o stwierdzenie, że nie ma dobrych firm w PL remontujących automaty - bo nie ma na to klientów, koszty porządnego remontu byłyby spore.


Ja bym nie generalizowal. Wyjaw może źrdło opnii.
_________________
Windstar 3.0 '97 - ręka noga mózg na ścianie Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Hetman
*
*


Dołączył: Jul 13, 2011
Posty: 132

PostWysłany: Sro Sie 10, 2011 12:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Po prostu mam manuale serwisowe do tej skrzyni i wiem jak by ten remont wyglądał, jeśli ma być porządnie zrobiony. Nie orientuję się w cenach części ale trochę by ich trzeba było wymienić i na pewno robiłbym całe sterowanie bo i tak robota ta sama - więc trochę ich trzeba wymienić.
Do części wychodzi rozebranie i złożenie skrzyni oraz oddzielnie wyjęcie jej i wrzucenie co w pts nie jest banalne.
Słowem, 2.000zł to jest żałośnie mało jak za taką operację a z punktu widzenia właściciela kwota jest kosmiczna, stawiałbym 2x tyle jako rozsądne minimum.
Tak samo jak na remont silnika - dobrze zrobioną górę i dół ciężko zamknąć w 3-4kzł przecież - kto się na to pokusi zamiast przeszczepiać szrota? Nie ma klientów to i fachowcy wymierają.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
jacekz
*
*


Dołączył: Dec 15, 2007
Posty: 326

PostWysłany: Sro Sie 10, 2011 14:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zapewniam Cie ze klienci sa a fachowcy wcale nie wymarli. Oczywicie nie ma ich tylu co dobrych fryzjerow, ale klienci z Polski jak i z zachodu sa i mimo kryzysu samochody w RP naprawiaja, zostawiajac po kilka a nawet kilkanasie tys za naprawe.
Na forach ludzie rozpisuja sie o problemach, o prawidlowo naprawionych autach nikt sie nie rozpisuje bo nikt nie ma takiej potrzeby.
_________________
Windstar 3.0 '97 - ręka noga mózg na ścianie Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Hetman
*
*


Dołączył: Jul 13, 2011
Posty: 132

PostWysłany: Sro Sie 10, 2011 20:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

O problemach to racja Smile .
A o fachowcach, cóż, jeszcze nie spotkałem. Spotkałem natomiast mnóstwo panów Kaziów, Heniów i Zdzisiów oraz skrzynie "po remoncie" za 500-1000zł.

Silnikowców się gdzieniegdzie jeszcze spotyka ale automaty to u nas jeszcze egzotyka i to się nakłada.
A faktycznie taniej i sensowniej wymienić skrzynię niż ją remontować, dziś mało kto jeździ samochodem dłużej niż 3lata i to się prędko nie zmieni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Pon Paź 03, 2011 7:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

.Wielkiego doswiadczenia przy naprawach skrzyn nie mam,bo zajmowalem sie tylko diagnostyka i servisem biezacym.Ale doskonale znam ta usterke.Ujawnia sie ona zazwyczaj po przebiegu dobrze ponad 100 tys.mil.Najczesciej w granicach 160 tys.mil. chociaz nie zawsze.Czasami nawet ponad 200 tys jest bez tej usterki. Jest ona wypadkowa zuzycia roznych elementow skrzyni - a najbardziej ukladu sterowania. Problem polega na gubieniu cisnienia : na wskutek zuzycia tloka i uszczelek serva Forward i Revers,zuzycia tloka i uszczelek na Input Clutch , zgubienia lub przemieszczenia jednej z 5 kulek tzw.Checkball na Valve Body ktore sa w plytach oddzielajacych dwie czesci tego "mozgu" . Oprocz tego cisnienie moze gubic na innych hydraulicznych obiegach w skrzyni. Surprised Wystarczy nieraz pare minut pracy silnika i podgrzane olejem uszczelki odzyskuja nieco szczelnosc.Drugim powodem tej usterki jest aluminiowa plyta zaworowa w tych skrzyniach - ktora to po wielu latach uzywania nieco kurczy sie na zimno i zabrudzone tloczki moga sie tez przycinac z tego powodu. Surprised Poniewaz w usa robocizna jest droga ,naprawa tylko tych "drobiazgow" jest czasem nieoplacalna - bo trzeba wyjmowac skrzynie a i tak nie ma zadnej gwarancji poki nie wymieni sie prawie wszystkiego.Czasami wymienia sie tylko kompletna plyte zaworowa. A najczesciej wklada sie druga,regenerowana skrzynie ,testowana, z pisemna gwarancja - i jest spokoj.Ale nie wszyscy chca inwestowac w stare auto , bo to nie zawsze ma sens. Dlatego JEDYNYM wyjsciem w Twej sytuacji bedzie podratowanie skrzyni na nastepne moze nawet drugie tyle mil. Very Happy Po pierwsze - trzeba wymienic olej na nowoczesny,rzadki , o zmodyfikowanym tarciu i lepszym przeplywie na zimno. ( Oleju Midland M3Plus szwajcarskiej firmy Oelbrack nie uzywajcie,bo od 6 lat ma on przestarzale parametry.)Najodpowiedniejszy wspolczesny olej do tej skrzyni - to Dexron VI do nowszych oraz MaxLifeATF do tych z przebiegiem.Polecam MaxLife ATF,bo posiada on wieksza zdolnosc regeneracji starych uszczelek. http://www.valvoline.com/products/brands/maxlife/automatic-transmission-fluid/37 Dodatkowo nalezy uzyc preparatu Prolong - dokladnie takiego : http://www.prolong.com/A_TransTreat.html albo chociaz Lubegard LXE nr60902 czerwona butelka : http://www.lubegard.com/SearchByCategory.aspx?CategoryCode=112&title=LUBEGARD+Automatic+Transmission+Fluid+Protectant# w zaleznosci ktory jest dostepny w Polsce.Nie jestem zwolennikiem niepotrzebnych ,dziwnych dodatkow ,ale w ten sposob przedluzalismy zycie tych skrzyn na wiele tysiecy mil z bardzo dobrym skutkiem .Sprawdzone! Very Happy Dodam jeszcze dla informacji ze PCM umozliwi zapinanie biegow dopiero po nagrzaniu silnika do 36stC wtedy gdy: wadliwy jest speedsensor albo TPS .Ale mysle,ze u Ciebie jest ok. bo mialbys pewnie bledy w pamieci. Idea Teraz juz wiesz,dlaczego w usa stosuje sie oleje HighMileage i czesto je wymienia. A wiec zacznij od sprawdzenia wtyczki,modulatora , linki , a nastepnie od wymiany oleju i filtra,postaraj sie wypompowac jak najwiecej starego oleju.Zobacz,jak bedzie sie zachowywac po wymianie. Moze nawet nie bedzie trzeba dolewac tego dodatku.Mysmy dolewali,bo wtedy jeszcze nie bylo Dexronu VI ani dobrego MaxLife.W sumie jest to najtanszy sposob naprawy,bo pamietaj ze jak sie rozbierze wylatana skrzynie to juz casem sie jej dobrze nie posklada bez wymiany wielu czesci .Chyba ze znajdziesz fachowca co w prosty i pewny sposob usunie te usterke dajac gwarancje na pismie! Rolling Eyes
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Czw Paź 13, 2011 12:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

czy to jest dobry dodatek do skrzyni:

http://allegro.pl/gunk-transmedic-354-ml-i1867071063.html

na stronie producenta nie ma takiego produktu(albo zle szukam)

podobno gunk prudukuje tylko srodki do pielegnacji i czyszczenia samochodu i czesci.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sob Paź 15, 2011 8:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ze zdziwieniem odkrylem ,ze na bagnecie mojej skrzyni pisze use Dexron II fluid only !!!caly czas leje III a teraz zastanawiam sie nad VI. czy dobrze robie?
od czasu zakupu(60 tys km) 2 razy lalem midland atf3 + filtr. aktualnie olej jest zolty(a byl czerwony oczywiscie) na bagnecie jest czesto spieniony i uwazam,ze jest b.rzadki.
mam niestety ten sam problem co kolega otwierajacy ten temat tzn. na zimnym nie moge wlaczyc biegu. musze przewajchowac do 1 i wtedy juz wszystko gra. poza tym skrzynia pracuje idealnie.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Pon Paź 17, 2011 2:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

esdarek napisał:
ze zdziwieniem odkrylem ,ze na bagnecie mojej skrzyni pisze use Dexron II fluid only !!!caly czas leje III a teraz zastanawiam sie nad VI. czy dobrze robie?
.
Jest tak napisane,bo wtedy nie bylo do GM lepszej specyfikacji.Chodzi o to ,aby nie stosowac olejow gorszych,o starszych specyfikacjach - np.Dexron- , albo olejow o specyfikacjach dla innych pojazdow : ,np.Mercon ,Type F ,Type CJ ,Type H , itd. Producenci w tamtych czasach wiedzieli o niedoskonalosciach olejow,ale nie dysponowano technologia .Dlatego co jakis czas - w miare postepu - wprowadza sie w miejsce dotychczasowych nowe,ulepszone oleje nadajac im nowa specyfikacje - np. Dexron IIE , Dexron III, Dexron IIIH,i obecnie Dexron VI.Te nowe,ulepszone oleje sa zawsze tak projektowane aby byly calkowicie kompatybilne ze starymi modelami skrzyn i poprawialy ich prace.Ostatnia licencja na Dexron IIIH wygasla chyba w 2006 r zaraz po wprowadzeniu DEXRONU VI.Teraz kazda firma olejowa moze pisac ze ich olej ma parametry Dexron III bez zadnej odpowiedzialnosci.Dlatego duzo mniej znanych firm produkujacych oleje Universalne spokojnie powoluje sie na specyfikacje Dexron III chociaz tak naprawde olej tej specyfikacji nie posiada - bo nie ma wymogu zbadania tego.Liczy sie zaufanie do danej firmy olejowej. Natomiast Dexron VI mozne napisac tylko firma ktora posiada licencje GM. Oto wykaz licencji : http://www.hollonoil.com/PDF/DEXRON-VI-Service_Fill_Release.pdf Tutaj tez jest tabela z licencjami : http://www.imakenews.com/lubritec/e_article001628035.cfm?x=b11,0,w Dlatego stosujac Dexron VI i tylko tych firm mamy 100% pewnosci ze parametry oleju sa wlasciwe dla skrzyn GM. Idea Zaprzestac stosowac olej Midland ATF M3Plus ktory ma przestarzala specyfikacje, a tak naprawde to nie ma zadnej - bo jest olejem universalnym w dodatku starej daty - czyli do wszystkiego a wlasciwie to w obecnych czasach juz do niczego.A zaczac uzywac Dexron VI - dobrej firmy - np.PetroCanada - ktora otrzymala PIERWSZA licencje na ten olej! Idea Oto tabelka z korzysciami jakie daje obecnie Dexron VI : http://www.sandyblogs.com/techlink/2009/05/dexron-vi.html Arrow Co do zoltego koloru oleju - takie zabarwienie swiadczy o zabrudzeniu przez zuzycie lub nadpalenie bebechow ,albo zestarzeniu sie oleju ( oxydacji) - na skutek np.rzadkiej wymiany,albo pomimo malego przebiegu - nie wymieniano go po 24 miesiacach.Oleje niszowe bez konkretnej specyfikacji sa malo odporne na proces zuzycia - wystarczy czasem tylko 300 godzin pracy ,a olej traci wlasciwosci i sklad chemiczny. A co to znaczy 300 godzin przy krotkich ,miejskich odcinkach gdy 10 km pokonujemy pol godziny!Srednia pracy auta wynosi gora 30 km/h! Uwierz mi ,4T60 po regularnej czestej (co 15 tys.mil) wymianie oleju - nawet Dexron III - ale o oryginalnej specyfikacji robia spokojnie 200 tys.mil a olej na bagnecie jest zawsze przezroczysty czerwony. Idea A wiec pozostaje Tobie bezwzgledna wymiana calego oleju - jest to jedyna gwarancja ewentualnej dalszej poprawnej pracy skrzyni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Pon Paź 17, 2011 3:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

esdarek napisał:
czy to jest dobry dodatek do skrzyni:

http://allegro.pl/gunk-transmedic-354-ml-i1867071063.html

na stronie producenta nie ma takiego produktu(albo zle szukam)

podobno gunk prudukuje tylko srodki do pielegnacji i czyszczenia samochodu i czesci.
Rolling Eyes Daruj sobie! Najtanszy badziew jaki znajduje sie u nas na rynku - $3.99 Co prawda nikomu nie zaszkodzil,ale i niewiele pomogl.Jest jeszcze nowa wersja w czerwonej butelce - 2 x drozsza - ale tez niewiele warta! Tylko Prolong zawsze pomagal.Ma on opatentowane dodatki ktore nie wiaza sie z metalem i jako jedyny ma certyfikat uzywania nawet podczas gwarancji bez jej utraty. Zalej Dexron VI bez dodatkow, ewentualnie sprobuj ten Lubegard - maja go w Samko w Warszawie. http://www.samko.pl/sklep/accessories-lubegard174-atf-protectant-p-565.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pon Paź 17, 2011 10:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no to juz olej zamowiony. petrocanada dexron VI. bede wymienial calosc + filtr.
stosujac sie do instrukcji zamieszczonej przez nivka:"
Przy silnikach z wtryskiem bezpośrednim i silnikach Diesla czas rozgrzewania układu przed rozpoczęciem jazdy (załączeniem pozycji D lub R ) powinien być nie krótszy niż 1-2 minuty w temperaturze otoczenia bliskiej 0 st.C i ok. 5-10min przy temperaturze otoczenia ok -10_15 st.C. Im niższa temperatura otoczenia, tym dłuższy czas potrzebny do wstępnego rozgrzania układów. Takie postępowanie ma wpływ na żywotność i prawidłową pracę wielu układów mechanicznych samochodu."
okazuje sie ,ze mam sprawna skrzynie:) jak wlacze auto i pochodzi minute-dwie to wskakuje kazdy bieg bez problemu.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group