www.asu.pl :: Zobacz temat - Chrysler Cirrus - stale podwyzszone obroty
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chrysler Cirrus - stale podwyzszone obroty

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Alex
*
*


Dołączył: Jun 27, 2009
Posty: 93

PostWysłany: Nie Maj 15, 2011 14:48    Temat postu: Chrysler Cirrus - stale podwyzszone obroty Odpowiedz z cytatem

Witam
Jak wiadomo posiadam Chrysler Cirrus z 95 roku jak do tej pory nie było z nim najgorzej, wszystko zaczęło się jakiś miesiąc temu, gdy po odpaleniu zamiast normalnie wejść na obroty zaczął się krztusić dławic i dopiero jak dodałem mu gazu wyrównał się w miedzy czasie wyrzucając błąd cheek engine kod błędu 13 po tej akcji było kilka dni spokoju do póki nie wybrałem się w dłuższą drogę około o koło 60 km gdzie po dojechaniu zauważyłem na postoju cały czas podwyższone obroty do 1200 a standardowo miewałem nie więcej niż 900, teraz jest, co raz gorzej gdyż obroty potrafią oscylować w granicach 1300 – 2000 nie zależnie czy auto jest dopiero odpalanie po dłuższym staniu czy po przejechaniu nawet tylko kilku kilometrów a jedyny sposób, który pozwala na ich zniwelowanie to szybkie odpięcie wtyczki czujnika MAP i ponowne błyskawiczne ponowne zapięcie, aby silnik nie zdążył zgasnąć.
W tym czasie oczywiście dodatkowo mam wówczas wywalony cheek engine i kod 14 ale o dziwo od wspomnianego wyżej czasu gdy pierwszy raz wywalił mi kod 13 ten sam kod jeszcze się nie powtórzył mimo odpinana akumulatora w celu wykasowania.

Sama wtyczka czujnika Map jak i wszytkie inne dostepne w okolicy zostały wyczyszczona preparatem do czyszczenia styków wiec nie sadze, aby problemem był brak styku na złączkach któregos czujnika.

Osobiście podejrzewam wieszający się Map Sensor, który to po odpięciu zasilania i ponownym zapięciu, jakimś cudem załapuje jeszcze właściwą pozycje, ale pewnie będzie to do czasu., nie mniej nim zaszaleję z zakupem nowego chętnie poznam opinie kolegów obeznanych w temacie.


dzieki za pomoc
Alex
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
kasa
*
*


Dołączył: Jul 10, 2010
Posty: 158
Skąd: Tychy

PostWysłany: Pon Maj 16, 2011 15:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witaj , ja także mam problem z Map sensorem tylko ,że mój Cirrus potrafi zgasnąć . Dzieje mi się to na tyle rzadko,że przystopowałem z zakupem czujnika, nie jest tani Sad .
Po zgasnięciu wywalał mi kod 13 jakis czas temu miałem spokuj na kilka tygodni myślałem już ,że usterka minęła gdyż czujnik w środku też wyczyściłem płynem do elektroniki ( miałem nadzieje ,że się zabrudził Very Happy ).Ale od jakiegoś czasu znowu daje znać o sobie Sad .
Jakbyś kupił taniej niż np. na allegro to daj namiary bo także musze kupić bo oprucz tego to autko 100% sprawne Very Happy
_________________
Chrysler Cirrus 2.5 V6 / Fiat Marea 1.6 .Wcześniej 14 innych mniej lub bardziej udanych samochodów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Alex
*
*


Dołączył: Jun 27, 2009
Posty: 93

PostWysłany: Czw Maj 19, 2011 10:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Oczywiscie kolego kasa jak znajde gdzies tanio ten Map Sensor to sie pochwale namiarami, ale niestety aktulanie wszedzie są w cenie ponad 300zł , jedynie co udalo mi sie znalesc silniczek krokowy używany za 80 tylko ze od stratusa. Własciciel tegosz silniczka ze jest na 100% sprawny i że do cirrusa tez będzie sie nadawał - był by na zapas ale tak czy inaczej narazie sie wacham z jego zakupem.

Jako ciekawostke dodam i mnie ona tez zaskakuje, że od ostaniego szybkiego rozłaczeniu złaczki Map Sensora i ponownym załaczeniu o czym wspommianem w pierwszym poscie mam spokój z wysokimi obrotami - ciekawe tylko na jak długo Rolling Eyes

Alex
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Alex
*
*


Dołączył: Jun 27, 2009
Posty: 93

PostWysłany: Czw Lip 21, 2011 5:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Map Sensor wymieniony przy okazji także zawór PCV - za całość zapłaciłem tylko albo aż 70$ oczywiscie nie są to niestety orginalne częsci a zamienniki. Tak czy inaczej jak narazie autko z obrotami nie szaleje i jak by mniej zaczął troszkę palić PB95 Rolling Eyes . Ale zeby nie było za pieknie już widzę że wkrótce pojawi sie nowa usterka ale to już w nowym temacie będziemy ją rozpatrywać.

pozdrawian
Alex
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Czw Lip 21, 2011 10:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zawor PVC nalezy okresowo wymieniac,jego niedroznosc powoduje objawy nierownej pracy i dlawienia silnika.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
kasa
*
*


Dołączył: Jul 10, 2010
Posty: 158
Skąd: Tychy

PostWysłany: Czw Lip 21, 2011 10:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Alex ,gdzie zakupiłes czujnik Map i co to jest dokładniej tez zawór PVC?
_________________
Chrysler Cirrus 2.5 V6 / Fiat Marea 1.6 .Wcześniej 14 innych mniej lub bardziej udanych samochodów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
kobys
*
*


Dołączył: Jun 19, 2011
Posty: 309
Skąd: Mszczonów

PostWysłany: Czw Lip 21, 2011 13:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no właśnie, co to i gdzie jest ten zawór PVC?????
_________________
chrysler town&country 1997r 3.8, jasna skórka i fajnie się śmiga z rodzinką, jeep ...się utopił, ford sprzedany ale jest primera na wypasie plus szukam znowu JEEPA szerokiego SmileSmile do zabawy... 
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Alex
*
*


Dołączył: Jun 27, 2009
Posty: 93

PostWysłany: Pią Lip 22, 2011 11:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Panowie to jest zawor PCV a nie PVC. Według wilkipedii jest to system odpowietrzania skrzyni korbowej - jest sposobem dla gazów do ucieczki w sposób kontrolowany od skrzyni korbowej z silnika spalinowego. więcej tutaj na jego temat http://translate.google.pl/translate?hl=pl&langpair=en%7Cpl&u=http://en.wikipedia.org/wiki/Crankcase_ventilation_system

W cirusie jest on wmontowany na wcisk w lewą sciankę przedniej pokrywy zaworów , tuż nad osłoną rozrządu.

Zawór PCV jest firmy Puralator a MAP Sensor firmy BWD. Elementy przyjechały z USA a zakupione w PEPBOYS AUTO www.pepboys.com.

pozdrawiam

Alex
_________________
Chrysler Cirrus LXi/6V/2.5/1995r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group