www.asu.pl :: Zobacz temat - PTS 3.1/91-po umyciu silnik odmówił pracy
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

PTS 3.1/91-po umyciu silnik odmówił pracy

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
bodek1968
*
*


Dołączył: May 23, 2010
Posty: 241
Skąd: Wyspa Uznam

PostWysłany: Nie Lip 17, 2011 10:06    Temat postu: PTS 3.1/91-po umyciu silnik odmówił pracy Odpowiedz z cytatem

Cześć.
Pożyczyłem auto znajomemu a on w ramach wdzięczności postanowił umyć go razem z komorą silnika.....cholera wie po "kiego grzyba".Rano wsiadam do auta,kręcę ..zapalił na chwilę po dłuższej chwili i koniec.Kolejne próby nic nie dały.Powyciągałem wszystkie możliwe wtyczki,przedmuchałem,zostawiłem auto z otwartą maską cały dzień na słońcu,żeby się wszystko wysuszyło.Nie widziałem jak znajomy przyjechał pod dom bo kluczyki dawał żonie.Mam nauczkę,ale zanim urwę mu to co ma w portkach to liczę na wasze sugestie zanim miejscowi szpece od "amerykanów" zaczną wymyślać mi niepojęte historie.Co może być najbardziej prawdopodobną przyczyną,gdzie szukać,co mogło się zjarać.?LPG już nie mam,ale sterownik nie jest jeszcze odłączony.Nie wiem czy ma jakiś wpływ w tej chwili na działanie na Pb.Ale mnie trzęsie ....brrrr Sad
_________________
Pontiac Trans Sport 3.1/91 - biały z "kaloryferem" i czarnym dachem czyli to co tygrysy lubią najbardziej Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
zwierzak
*
*


Dołączył: Jun 24, 2008
Posty: 1289
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Nie Lip 17, 2011 11:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

czym to mył prócz wody tj płyny którymi się myje silniki lubią też robić korozje. Sprawdź zapłon tj kopułkę palec itp.
_________________

Pontiac Trans Sport 93' 3.1
Pontiac Trans Sport 92' 3.1 Black Edition
Chłopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
bodek1968
*
*


Dołączył: May 23, 2010
Posty: 241
Skąd: Wyspa Uznam

PostWysłany: Nie Lip 17, 2011 11:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mył płynem w sprayu-K2 czy cos podobnego,kupiony na Orlenie.Świec jeszcze nie wykręcałem,kopułka wymyta i wysuszona.Teraz ładuję akumulator.Czy mogło coś sie stać z TPS-em?
_________________
Pontiac Trans Sport 3.1/91 - biały z "kaloryferem" i czarnym dachem czyli to co tygrysy lubią najbardziej Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
zwierzak
*
*


Dołączył: Jun 24, 2008
Posty: 1289
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Nie Lip 17, 2011 12:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

tps możes sprzwdzić wpinając sie w dwa kable miernikiem i sprawdzjac czy prąd sie zwiększa jednostajnie przy wychalniu przepustnicy. Masz pączka z 91 roku zrób test spinaczowy zobacz jakie kody ci komp wywala.
_________________

Pontiac Trans Sport 93' 3.1
Pontiac Trans Sport 92' 3.1 Black Edition
Chłopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
bodek1968
*
*


Dołączył: May 23, 2010
Posty: 241
Skąd: Wyspa Uznam

PostWysłany: Nie Lip 17, 2011 13:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ok.Dzięki.Każdy namiar wskazany.Wieczorem posprawdzam co się da.Może to jakas błachostka-oby.
_________________
Pontiac Trans Sport 3.1/91 - biały z "kaloryferem" i czarnym dachem czyli to co tygrysy lubią najbardziej Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
bodek1968
*
*


Dołączył: May 23, 2010
Posty: 241
Skąd: Wyspa Uznam

PostWysłany: Nie Lip 17, 2011 17:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zrobiłem test spinaczowy.Wyszły kody 34 i 54 czyli coś z niskim napięciem w MAP sensorze i pompie paliwa-poniżej 4 volt.Domyślam się,że to wynik jakiegoś zwarcia związanego z wilgocią.Dziś dowiedziałem się jeszcze,że po kąpieli silnik szarpał i przerywał - głównie podczas przyśpieszania..i nawet 2 razy zgasł.Potem jego praca ustabilizowała się aż do próby odpalenia przeze mnie.Dziś pochodził ok 3 sek.Co mogę jeszcze zrobić we własnym zakresie oprócz wtoczenia go na lawetę?
_________________
Pontiac Trans Sport 3.1/91 - biały z "kaloryferem" i czarnym dachem czyli to co tygrysy lubią najbardziej Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
zwierzak
*
*


Dołączył: Jun 24, 2008
Posty: 1289
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Nie Lip 17, 2011 18:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

przekaźnik pompy masz za prawym reflektorem sprawdź czy dochodzi ci tam napięcie. Możesz spróbować wyciągnąć przekaźnik i zmostkować styki. A w ogóle jak załączasz zapłon to powinno być słychać jak załącza się pompa na około 2 sekundy. Co do MAP to faktycznie polec po kablach czy nie jest gdzieś uwalony w wiązce.
_________________

Pontiac Trans Sport 93' 3.1
Pontiac Trans Sport 92' 3.1 Black Edition
Chłopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
bodek1968
*
*


Dołączył: May 23, 2010
Posty: 241
Skąd: Wyspa Uznam

PostWysłany: Nie Lip 17, 2011 18:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Widzę tam 2 przekaźniki.Pewnie były najbardziej narażone na wilgoć, bo są na wierzchu.Jutro posprawdzam.Teraz muszę przyjąć trochę chmielu na uspokojenie.
Nie wytrzymałem i zszedłem do auta.Wyciągnąłem oba przekaźniki-zaśniedziałe i przyrdzewiałe styki.Nie wiem,który z nich jest od pompy-obydwa przykręcone do ścianki nadkola , z prawej strony zbiornika płynu od spryskiwaczy.Wyczyściłem,ale pompa się nie załącza.To są przekaźniki Bosch więc myślę,że w razie "w" problemu nie będzie.Jutro zobaczę czy dochodzi napięcie.
Chyba,że ten przekaźnik jest gdzie indziej.Nic nie jest na nich, ani przy nich opisane.Obydwa są identyczne.Nie znam się na zbyt na elektryce,ale jak ktoś mi obrazowo opiszę to dam radę. Smile
_________________
Pontiac Trans Sport 3.1/91 - biały z "kaloryferem" i czarnym dachem czyli to co tygrysy lubią najbardziej Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
maverick
*
*


Dołączył: Sep 04, 2007
Posty: 147
Skąd: dolnoslaskie

PostWysłany: Pon Lip 18, 2011 11:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

bodek1968 napisał:
Widzę tam 2 przekaźniki.....Obydwa są identyczne.Nie znam się na zbyt na elektryce,ale jak ktoś mi obrazowo opiszę to dam radę.


zobacz gniazda tych przekaźników czy są takie same to da ci podstawe do porównania przekaźników które masz ...

Umyty silnik za pomocą płynu i prawdopodobnie spłukany z siłą wodospadu jakąś myjką ciśnieniową ...czy tak ?

Jest teraz ciepło .. otwórz maskę i niech słońce robi swoje

- zacznij od sprawdzenia układu zapłonowego MA BYĆ SUCHY
. Jesli kiedyś był tam jeszcze gaz LPG to mogły zostać jakieś niezabezpieczone kable które powodują spadek napięcia. Przeszukaj peszele ( zawsze możesz dać nowe ) Pamiętaj że woda paruje ale nie zawsze skutecznie ucieka z zamkniętych miejsc.
- przewody ciśnieniowe ... wszystkie własnoręcznie przetrzyj suchą szmatką nawet jak wydaje się suchy a potem raz jeszcze palcami . Możliwe że znajdziesz jakiś pęknięty, możliwe że mogła dostać się tam woda ... Jeśli tak analizować czy woda mogła dostać sie dalej ...ostatecznie wymienić przewód ciśnieniowy
-jeśli jest tam kompresor klimatyzacji to go zakonserwuj od strony sprzęgiełka za pomocą płynu który ułatwi smarowanie i wytrąci wodę
- kody błędów ... moja interpretacja jest taka
nie sugeruj sie aż tak daleko bez sprawdzenia powyzszego. To znaczy ze komputer ma pozazakresowe dane i głupieją inne urządzenia które sa sprawne. Musisz doprowadzić by napiecie powróciło do normalnego stanu

Jeśli masz tam system recyrkulacji par paliwa to sprawdź elektrozawór
_________________
Pontiac TS 3800 oraz Chrysler 300M + coś z Francji Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
HarryAngel
*
*


Dołączył: Jan 23, 2010
Posty: 787

PostWysłany: Pon Lip 18, 2011 11:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

kody i ich odczytanie to jedno a ich interpretacja z tym co sie stalo to drugie. sprawdz osadzenie modulu zaplonowego, jego piny moga byc wilgotne i stad te cale problemy z odpalaniem. przejzyj jeszcze raz caly aparat bo to tutaj ja szukalbym rozwiazania.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Pon Lip 18, 2011 13:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ciągle powtarzam na forum ,że jeśli kupi się samochód używany to należy zrobić konserwację elektryki a nie dopiero jak odmówi posłuszeństwa w trasie.

Gdybyś zrobił to na początku to nie miałbyś pretensji do kolegi a wręcz pochwaliłbyś go.
Ja u siebie myję silnik myjką wysokociśnieniową bo nie mam ochoty wkładać rąk w brudny silnik a tym samym można wiele wyłapać wycieków i uszkodzeń gdy silnik jest czysty.

Wcale nie masz pewności ,że gdybyś nie pożyczał samochodu nie miałbyś tej samej usterki.

''Nie ma złego co na dobre wychodzi'' Wink
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
funkykoval
*
*


Dołączył: Aug 22, 2010
Posty: 111

PostWysłany: Pon Lip 18, 2011 15:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ale... dobry zwyczaj - nie pozyczaj.. :roll:
_________________
pozdrav
T&C 3.8 2008
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Pon Lip 18, 2011 15:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

funkykoval napisał:
ale... dobry zwyczaj - nie pozyczaj.. Rolling Eyes


Jedyna wymówka dla pazernych Laughing Wink
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
bodek1968
*
*


Dołączył: May 23, 2010
Posty: 241
Skąd: Wyspa Uznam

PostWysłany: Pon Lip 18, 2011 20:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Problem rozwiązany.
Dzięki wszystkim za rady choć z tym myciem silnika to mam odmienne zdanie.Elektryka po zakupie była przeglądana.
Niestety Sato,ale jesteś w błędzie.Ewidentna wina kolegi.Chciałbyś,żeby ktoś robił Ci takie "dobre" uczynki bez Twojej wiedzy?
Po ustaleniu usterki dziś Go pociągnąłem za język i okazało się,że grzebał przy przekaźnikach, bo wszystkie zaczepy są połamane-wcześniej były całe.Prawdopodobnie pociągał za wiązki kabli od spodu i jeden z nich pękł,ale izolacja została, dlatego wyglądał na cały.Po zlutowaniu silnik odpalił bez problemu.
Moja wina-mam nauczkę.Dla innych to pewnie stary grat,ale dla mnie nie i niech mnie pokręci jak przyjdzie mi jeszcze do głowy taki durny pomysł.
Jeszcze raz dzięki wszystkim za rady.
_________________
Pontiac Trans Sport 3.1/91 - biały z "kaloryferem" i czarnym dachem czyli to co tygrysy lubią najbardziej Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Wto Lip 19, 2011 8:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Życzę ci szerokiej drogi Wink
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
kobys
*
*


Dołączył: Jun 19, 2011
Posty: 309
Skąd: Mszczonów

PostWysłany: Wto Lip 19, 2011 20:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

czasami udostępniem swoje samochody, ale nigdy nie zdarzyło mi się, a nawet o tym bym nie pomyślał, że ktoś, komu pożyczyłem auto, grzebie mi w silniku i coś wymienia, czy niszczy. Choć ostatni znajomy, pożyczyłem mu fiestę na wczasy, zrobił 700 kilosów, to i zatankowany do pełna oddał i umyty, na myjni ale zawsze. Ale nic w silniku nie grzebał.... Twisted Evil
_________________
chrysler town&country 1997r 3.8, jasna skórka i fajnie się śmiga z rodzinką, jeep ...się utopił, ford sprzedany ale jest primera na wypasie plus szukam znowu JEEPA szerokiego SmileSmile do zabawy... 
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group