www.asu.pl :: Zobacz temat - Wymiana oleju w silniku-Petro Canada??
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wymiana oleju w silniku-Petro Canada??

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
domski
*
*


Dołączył: Aug 05, 2010
Posty: 108
Skąd: Koszalin

PostWysłany: Pią Maj 06, 2011 21:03    Temat postu: Wymiana oleju w silniku-Petro Canada?? Odpowiedz z cytatem

Witam, w zwiazku z tym ze uszczelka pod tylnia glowica mi lekko puszcza na zewnatrz plynu przy 5 cylindrze( zauwazylem jak wjechalem na kanal) bede wymienial dwie uszczelki pod obiema glowicami, a i przy okzaji( bo zawsze chlodziwo troche poleci do przestrzeni miedzy tlokiem a cylindrem a pozniej miedzy pierscieniami w dol) bede chcial wymienic olej, silnik ma przebieg 230tys mil ja stosowalem do tej pory mopar 10w 30 a na dolewki stosowalem valvoline maxlifee durabland 10W 40. Teraz mysle czy olej PetroCanada był by tez ok?Spelnia norme CHRYSLER MS-6395 i cena tez jest atrakcyjna na allegro

http://allegro.pl/10w30-10w-30-supreme-petro-canada-jeep-chrysler-gm-i1584628975.html

Zastanawia mnie co ile Petro Canada 10w30 trzeba wymianiac?
Wyczytylam ze ktos to robi co 3tys mil, to w takim razie chyba Mopar ma lepszy wspolczynnik bo podajze 8tys mil, nie wiem jak na ich tle wychodzi valvoline maxlife 10w 40. Prosze o podpowiedzi, oraz o info czy 5 litrow na wymiane starczy? oraz ktory olej sie nada lepiej, wiadomo Mopar jest oryginalnalem a nie zamiennikiem.
Dodge Caravan 3.3 1996 rok
Pozdrawiam
_________________
Dodge Caravan 3.3 1996 rok


Ostatnio zmieniony przez domski dnia Sob Maj 07, 2011 8:21, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Sob Maj 07, 2011 8:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Matematyka sie klania,8000 tys. to 8.000.000 km Laughing .
Taki olej wymieniaj co ok.5000 km lub raz w roku jesli takich przebiegow nie robisz.
Wszystkie moje amerykance od lat jezdza na mineralnych PetroCanada,zadnych problemow,do tego dobre filtry FRAM'a.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sob Maj 07, 2011 8:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

bedzie dobry. wymieniaj tak czesto jak tylko masz mozliwosc.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Benek
*
*


Dołączył: Jun 22, 2006
Posty: 693
Skąd: Lublin

PostWysłany: Sob Maj 07, 2011 8:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tak kolego JEDI_V, matematyka się kłania. Proszę przeczytać dokładnie post kolegi domskiego. Smile Smile Smile Smile
_________________
Chevrolet Trans Sport 3,4L V6 '01r,
Oldsmobil Silhouette 3.4L V6 '00r, Gazowany u Luky'ego
[IMG]http://images62.fotosik.pl/809/1b6d041f3d165805m.jpg[/IMG]
www.youtube.com/watch?v
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
domski
*
*


Dołączył: Aug 05, 2010
Posty: 108
Skąd: Koszalin

PostWysłany: Sob Maj 07, 2011 9:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

post poprawilem,po przeczytaniu uwagi! zwykly czeski blad bo wpisalem 3000 i 8000tys mil ,a nie 3 tys i 8 tys mil, nie ma problemu. Moj blad!!, prosze nie czepiac sie bo chyba nie o to tutaj chodzi, a kazdy troche bardziej domyslny bedzie wiedzial o co chodzi.
Dalej prosze o info czy ten olej petrocanada byl by ok do mojego silnika, choci mi o to czy nie bedzie problemu z klekotaniem zaworów itd. oraz czy poprostu nie trzeba go czesciej wymienic, skoro mopar niby co 8tys:) mil , a petrocanada jak gdzies wyczytalem na tym forum 3tys mil. Wiec sumujac to wychodzi ze petrocanada sie nie oplaca. A odpowiedz ze wymieniaj najczesciej jak mozesz to nie odpowiedz bo moge to robic co miesiac. Dobra pratyka mowi 10-15 tys kilmetrow i wymiana, lub raz do roku!Lub jak komus silnik duzo pali oleju i dolewa 1 litr co 1tys km, to wtedy ma caly czas swierzy olej , oraz uzuplenione TBN w systemie krzywej grzebieniowej:)
_________________
Dodge Caravan 3.3 1996 rok
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sob Maj 07, 2011 9:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

myslisz,ze cos by sie stalo z silnikiem gdybys wymienial olej co miesiac? z punktu widzenia ekonomii to oczywiscie bzdura ,ale co 8tys mil(14kkm) to tez jak dla mnie nieco za dlugo. 5kkm to chyba optimum. wiem,ze w europojazdach sa zalecenia co 30kkm itd ,ale tu chodzi raczej o to zeby po okresie gwarancji klient musial kupic nowe auto:) napewno bym nie przekraczal 10kkm niezaleznie jakie herezje wypisuje producent oleju w celach reklamowych. poza tym w ksiazce serwisowej masz interwaly wymiany i tego bym sie trzymal.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Benek
*
*


Dołączył: Jun 22, 2006
Posty: 693
Skąd: Lublin

PostWysłany: Sob Maj 07, 2011 11:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To oczywiste, że zmiana postu kol. domskiego sprawiła ,że moje uwagi względem kol. JEDI-V są bezzasadne Embarassed Embarassed
Zwracam honor.
_________________
Chevrolet Trans Sport 3,4L V6 '01r,
Oldsmobil Silhouette 3.4L V6 '00r, Gazowany u Luky'ego
[IMG]http://images62.fotosik.pl/809/1b6d041f3d165805m.jpg[/IMG]
www.youtube.com/watch?v
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
wader71
*
*


Dołączył: Oct 30, 2006
Posty: 889
Skąd: -=Wrocław=-

PostWysłany: Pon Maj 09, 2011 14:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

domski napisał:

Dalej prosze o info czy ten olej petrocanada byl by ok do mojego silnika

Krótko mówiąc - amerykański silnik i amerykański olej więc się nie pogryzą Wink
Poczytaj ten temat a w szczególności o normach API : http://www.autoflesz.pl/artykuly/81,Wokol_EURO_4_najnowsze_normy_jakosciowe_ACEA_olejow_silnikowych.html
Petro Canada to poważny koncern, który liczy się na rynku amerykańskim a przede wszystkim jest w czołówce ze światowymi normami, dlatego nie uważam żeby jakoś szczególnie trzeba było go traktować - czyli częściej wymieniać.

Najważniejsze, żebyś zalał silnik olejem o specyfikacji API zapisanej na korku wlewowym co jest jednoznaczne z zaleceniem producenta silnika.

Poczytanie tego : http://asu.pl/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=9247 też powinno Ci sporo wyjaśnić
_________________
Pontiac VIBE '04 LPG-Luky
Chlopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
nivek
*
*


Dołączył: Nov 06, 2010
Posty: 114
Skąd: Łomża, '07 Chrysler 300C SRT-8 -był '98 Mercedes-Benz E55 AMG

PostWysłany: Sob Maj 21, 2011 7:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Petro Canada to olej scislej swiatowej czolowki i nie ma czegos takiego jak mopar co 8tys a PetroC co 3tys.Wymieniaj olej co 5tys km(jaki to on by nie byl) i nie zmieniaj parametrow oleju podanych w instrukcji obslugi Twojego auta.Jak napisane 10w30 to ma byc 10w30 a nie 10w40! Olej wymieniaj zawsze wraz z filtrem olejowym.
Petro Canada to rewelecyjny olej do Twojego samochodu!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Bartek_TC
*
*


Dołączył: Feb 11, 2008
Posty: 93

PostWysłany: Czw Cze 16, 2011 7:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Aż się przeraziłem co napisaliście o tych wymianach co 5kkm, to zasadniczo nic innego bym nie robił jak tylko wymieniał olej, co 12 tankowań LPG jedna wymiana oleju...(czyli tak co 2 miesiące) a jeździć trzeba ja wiem że nie którzy z was jeżdżą do 10kkm rocznie, ale jak się robi tych kilometrów 30-40kkm, to nic złego się nie stanie jak będzie to co 15kkm
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
funkykoval
*
*


Dołączył: Aug 22, 2010
Posty: 111

PostWysłany: Czw Cze 16, 2011 9:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

esdarek: "..ze w europojazdach" - TO DOBRE JEST!

bartek: zrobisz jak zechcesz. Osobiscie uwazam, ze wymieniac nalezy tak czesto jak to tylko mozliwe - optymalnie co 5/8tys km. Nie bez znaczenia sa warunki eksploatacji (miasto/trasa)

Moze kupuj nieco tanszy ale o odpowiednich parametrach...
_________________
pozdrav
T&C 3.8 2008
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Czw Cze 16, 2011 13:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Bartek_TC napisał:
to nic złego się nie stanie jak będzie to co 15kkm
Nic zlego? Przekonasz sie po jakims czasie Surprised W usa wymiana co miesiac czy dwa to czesto normalka.I dlatego te auta robia duze przebiegi.Spoko 400 tys.mil,potem cofaja licznik i pchaja za granice - do Polski na przyklad.I tutaj zazwyczaj juz po ok.50 tys auto zostaje zarzniete Crying or Very sad Proponuje zlac olej po 5 tys .km - dobrze mu sie przyjzec -jesli uwazasz ze jest ok,to wlej go ponownie!A najlepiej to jest czesto wymieniac i stary olej sprzedawac na alleg z dopiskiem: "super syntetyk,jak nowy, po przebiegu tylko 5 tys - za pol ceny sprzedam". :lol:Gwarantuje ze pojdzie od reki,bo przeciez naiwnych nie brakuje!>><< Jesli chodzi o auta europejskie,to tez powinno sie zmieniac czesciej.Jest to napisane w "ukryty" sposob w instrukcji,po to aby producent byl zabezpieczony.Niestety,w usa sa inne przepisy konsumenckie,i gdyby nie bylo to wyraznie napisane to fabryka wyplacala by tysiace odszkodowan !
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
waldek44
*
*


Dołączył: Oct 30, 2008
Posty: 808
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw Cze 16, 2011 14:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie polecam takiego postępowania, ale doleje oliwy do ognia Twisted Evil , kolega zrobił voyagerem 60 tyś. km bez wymiany oleju , czyli ominął 12 wymian oleju?silnik nadal dobrze pracuje
_________________
Chrysler  Voyager 3,3 z 2000r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
funkykoval
*
*


Dołączył: Aug 22, 2010
Posty: 111

PostWysłany: Czw Cze 16, 2011 15:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

kumpel z pracy ma w miare nowego Very Happy "europojazda": instrukcja podaje, ze kolejna wymiana oleju po 30tys.

...zapalila mu sie kontrolka CHECK i pojechal do serwisu, a tam powiedzieli, ze olej trza wymienic. On na to, ze wg instrukcji to jeszcze 20tys moze przejechac na tym oleju, a oni tylko rozlozyli rece.

Stanelo na tym, ze VW napisal, ze poniewaz auto jest eksplatowane w miescie to olej trzeba zmieniac czesciej.
_________________
pozdrav
T&C 3.8 2008
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Bartek_TC
*
*


Dołączył: Feb 11, 2008
Posty: 93

PostWysłany: Czw Cze 16, 2011 21:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

MarkSeven masz rację, zamówiłem dziś na allegro petrocanade (ostatnio lałem go w listopadzie, ale że miałem "blacharską awarię" mało jeździłem od początku roku, zrobiłem tylko małą dolewkę jakiś miesiąc temu bo minimum już było - w sumie może zrobiłem z 7-8kkm). I ciekaw jestem faktycznie co zleję.

ps/ to przypomnę tylko tak dla przestrogi i dla podziwu silników 3.8, zalałem swego czasu castrol magnetic sport 0/40 bodajże (ten z reklamy dwóch mustangów) i tak sobie jeździłem i jeździłem jakieś 20-25kkm i pojechałem wreszcie zmienić olej no i powiem że zleciało go 1,5ltr -TYLKO. co ciekawsze żadna kontrolka się nie zapaliła... od tego czasu zrobiłem z 60 kkm i nadal jeździ Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Pią Cze 17, 2011 1:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

...Zloty Chrysler... i do tego mlody jeszcze.Jesli chcesz,aby zawsze bylo to "Zlote Auto" - pilnuj,aby kolor oleju na bagnecie nigdy nie byl duzo ciemniejszy od zlotego koloru nadwozia. Idea
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pią Cze 17, 2011 20:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

>pilnuj,aby kolor oleju na bagnecie nigdy nie byl duzo ciemniejszy od >zlotego koloru nadwozia. Idea

marku co ma kolor oleju do jego parametrow? na rynku mozna dostac oleje silnikowe zolte (jasne jak siuski niemowlaka:-), mozna tez dostac koloru miodu spadziowego ciemne jak stare piwsko - mowa o nowym oleju tej samej klasy!...sa nawet zielone Smile
wiec stwierdzenie ze olej jak jest jasny to jest OK jest troche przesadzone Smile pozatym sam wiesz dobrze ze nigdy nie spuscisz w 100% oleju z silnika i ten stary bardzo szybko "zabrudzi" ten nowy i juz nie bedzie az taki czysty Smile
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sob Cze 18, 2011 3:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

"jasny" nie w sensie konkretnego koloru,mam na mysli niewiele ciemniejszy niz nowy ,ktory byl wlany . Ale zawsze przezroczysty!Olej wymieniamy czesto tylko dlatego,ze sie brudzi.A nie dlatego ze traci on swoje wlasciwosci .Czym wiekszy przebieg auta,tym bardziej zanieczyszcza sie fizycznie olej.Zanieczyszczenia te sa to przewaznie nieodfiltrowane mikroopilki metali ktore bedac jako zawiesina w oleju przyspieszaja zuzycie silnika.Najbardziej krzywek walka rozrzadu i gladzi cylindrow.Zauwaz,ze w aucie fabrycznie nowym olej od wymiany do wymiany niewiele sie zabrudzi.Moje auta maja spore przebiegi,ale przez 3 tys.mil olej jest niewiele zabrudzony - nieco ciemniejszy,ale calkowicie przezroczysty.Nigdy w to nie wierzylem ,ze mozna tak utrzymac silnik.Dopiero tu,w stanach przekonalem sie ze jest to mozliwe! .A co do olejow - to na kazdym oleju reklamowanym jako "dlugoprzebiegowy" jest dopisek mniej wiecej tego typu: "Uwaga! Wymieniac zgodnie z zaleceniem producenta silnika!" , albo: "wymieniac zgodnie z zaleceniem instrukcji obslugi" - w tekscie podano,ze chodzi o okresy wymiany. Idea czesta wymiana = male zuzycie silnika,a wiec komputer czyta zawsze prawidlowe parametry i pozwala na prawidlowe sterowanie silnika i skrzyni.Zmniejsza sie wtedy awaryjnosc pozostalych podzespolow.Nie mowiac juz o zaoszczedzonym czasie i kosztach. Laughing nie bez powodu firmy olejowe daja od 150 do 250 tys.mil pisemnej gwarancji na silnik - pod warunkiem regularnej co 3 tys.mil wymiany oleju!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group