www.asu.pl :: Zobacz temat - Wymiana oleju -zagrozenie dla silnika.
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wymiana oleju -zagrozenie dla silnika.
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Pon Mar 28, 2011 4:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W linku reklamowym ,ktory podajesz , mozna zobaczyc: po pierwsze -zlepek wycinkow z roznych starych gazet - przestarzale kryteria podzialu olejow silnikowych,tabelki nie adekwatne do wspolczesnych indywidualnych wymagan fabrycznych co do lepkosci.Po drugie : niby tak Powazna Firma,a w opracowaniu reklamowym uzywa zwrotow podobnych do Twoich - wprost " z bazaru".CYTAT : " Oleje mineralne – to mieszanina ......../ czyli syf z kości dinozaurów – coś do trabanta / ..... Oleje pół syntetyczne ...../ czyli taki sam syf z dodatkową wkładką – np. do syreny lub silnika motopompy z lat 60tych / " KONIEC CYTATU. ><< Wydaje mi sie,ze Zarzad Firmy w Texasie nie bardzo bylby zachwycony sposobem reklamy ich produktu w Polsce.Prawdopodobnie polskie przepisy konsumenckie tez niedopuszczaja uzywania w publicznych reklamach takiego slownictwa.No ale coz, jaki pan - taki kram.! Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Pon Mar 28, 2011 11:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czlowieku masz jakies powolanie misjonarskie w sobie?,czy zaatakowal cie wirus ebola.Jesli to pierwsze to zasuwaj do seminarium,potem habit i wypad do afryki braci nawracac.
Sproboj na innym forum moze uwierza w twoje oswiecenie,ale nas do tego nie przekonasz.
Nastepna prywatna wycieczka pod jakikolwiek adres i cie juz tu nie bedzie.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pon Mar 28, 2011 12:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jestem troche ostatnio zajety remontem wiec nie bywam ,ale widze,ze swietnie sie tu bawicie Very Happy
"zazdroszcze" xrs(czy jak mu tam)opini o sobie samym,wiary w siebie i w swoj intelekt,nieomylnosc itp. mysle,ze chlopak jest swietnym materialem na polityka!!! Wink
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pon Mar 28, 2011 13:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no wlasnie:)
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Masiek777
*
*


Dołączył: Apr 07, 2008
Posty: 72
Skąd: Gołonóg

PostWysłany: Pon Mar 28, 2011 14:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No cóż "powrucił",

Pytanie do Xrs:

W kieliszku masz Royal Purple?
To jest test, o którym piszesz?
Bo się zgubiłem.
_________________
CHRYSLER T&C 3,3 V6 2005 zagazowany
CHRYSLER T&C 3,8 AWD '98 miłe� wspomnienie
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pon Mar 28, 2011 15:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ok,ze zabawa, ale was troszke nie rozumiem-przylazlo takie cos,obraza was ,a wy sie wdajecie w niepotrzebne dyskusje:)
ja tam wole inne zabawy i gry towarzyskie Wink

tu do poczytania o xrs:

Charakterystyka zachowania internetowego trolla:

Osoba stosująca trollowanie zwykle reaguje wrogo zarówno na próby uspokojenia dyskusji, jak i agresywne reagowanie na jego zaczepki, zaś merytoryczna zawartość dyskusji ma dla niego znaczenie tylko o tyle, o ile rozpala w dyskutantach negatywne emocje i przyczynia się do kontynuowania sporu. Sprawia to zazwyczaj takie wrażenie, jakby troll "sycił" się nimi. Najczęściej im więcej osób wpadnie w jego sidła i odpowie na jego post, tym bardziej wydaje się zadowolony. Znużenie dyskutantów objawiające się kończeniem dyskusji (patrz: EOT) lub też wrzuceniem go do killfile'a interpretuje jako odniesienie zwycięstwa.
Nieraz też autor podaje linki do stron z obrzydliwą zawartością, najczęściej tak zamaskowane, że niczego nieświadomy użytkownik widzi nagle zdjęcia zmasakrowanych zwłok, wypróżniających się ludzi itd. (zobacz: goatse.cx). Inną metodą trollowania jest podawanie linków do screamerów bez ostrzeżenia.
Część trolli rzadziej lub częściej zmienia swoje dane (np. adres poczty elektronicznej), aby znaleźć się poza killfile'ami innych osób.
Trollowanie czasem bywa stosowane przez lamera – osobę, która podkreślając swoje doświadczenie i wiedzę w danym temacie (która w praktyce jest bardzo niewielka) próbuje wypowiedzieć się na temat wad czegoś/kogoś, próbuje "na siłę" pomóc komuś w problemie etc. Kiedy dochodzi do polemiki z osobami bardziej doświadczonymi w temacie, lamer może zareagować śmiesznymi i bezsensownymi argumentami. Kończy się to w wielu przypadkach interwencją ze strony administratora lub moderatorów serwisu. Czasami jednak trollowanie jest stosowane wobec lamerów, aby zniechęcić ich do dalszego udziału w dyskusji.

Symptomy trollowania:

Symptomami trollowania mogą być poniższe sposoby zachowania w dyskusjach:
bezgraniczne podporządkowanie się jakiejś idei (np. „Ten system operacyjny jest najlepszy!”) i bronienie jej do końca (często wbrew rzeczywistości) — jest to kryterium kontrowersyjne, ponieważ samo fanatyczne przywiązanie do określonej idei nie oznacza trollowania;
prosta do zauważenia sztuczna nieznajomość podstaw tematu danego forum (np. Na forum o zaletach systemów komputerowych, troll zapyta czym jest system komputerowy.);
częste zadawanie tych samych pytań, na które odpowiedź została już udzielona — celem trolla jest w tym przypadku zapętlenie dyskusji i wprowadzenie dodatkowego zamieszania;
nieumiejętność przyznania się do błędu – troll nie powie, że nie miał racji, a także wyjątkowo będzie milczał; najczęściej albo zacznie próbować udowadniać, że od początku uważał inaczej, niż pisał, a tylko nie został właściwie zrozumiany albo zacznie bagatelizować znaczenie swego błędu; w przypadku gdy te sposoby zawiodą troll może być agresywny w stosunku do osób, które wykazały jego błąd;
brak konsekwencji podczas prowadzenia dyskusji i zaprzeczanie własnym tezom i opiniom;
chętne używanie argumentów ad personam – atakujących osoby lub ich cechy szczególne, jak wiek/zainteresowania/etc., bez związku z tematem dyskusji, a często przy użyciu słów wytrychów, w niektórych przypadkach troll posuwa się do wyzwisk i gróźb;
skrajny stosunek do netykiety (wybrane zasady) lub ortografii – albo atakowanie wszystkich za najdrobniejsze „literówki” albo demonstracyjne łamanie zasad;
skrajna megalomania i pogardliwy stosunek do innych osób – jest to bardzo charakterystyczna cecha trolli, która prowadzi prędzej czy później do ich wyobcowania, bo nawet osoby pierwotnie sympatyzujące z trollem lub odnoszące się doń neutralnie zrażają się do niego z powodu takich zachowań przejawianych wobec nich;
częste nazywanie innych dyskutantów trollami internetowymi;
wprowadzanie zamieszania w stosunku do własnej osoby, przedstawianie siebie jako ofiary (np. moderatorów, współdyskuntantów etc.) także w sytuacjach niezwiązanych z danym forum;
konfabulacja np. na temat swego wykształcenia, pracy, pozycji społecznej bądź doświadczeń życiowych – celem trolla jest tutaj nadanie większego znaczenia swoim wypowiedziom, jako pochodzącym od specjalisty, osoby która coś zna z autopsji etc.;
próby utrudniania innym wypowiedzi w dyskusji poprzez środki techniczne dostępne w danym forum (np. w Usenecie może dochodzić do prób zmieniania lub usuwania wypowiedzi współdyskutantów, ponieważ protokół nie pozwala na sprawdzenie, czy post z żądaniem usunięcia innego posta pochodzi od autora usuwanego posta) — działania takie jednak są rzadkie, ponieważ zazwyczaj wiążą się z naruszeniem regulaminu danego forum i tym powodują zdecydowaną reakcję administratorów, więc troll często ich unika, żeby nie utracić dostępu do danego forum;
za każdym razem rozpoczynanie wypowiedzi od tego samego zwrotu – powitania, często obraźliwego, prowokacyjnego;
„ceremonialne” używanie filtrów (np. killfile'a) – troll uroczyście obwieszcza, że jego oponent ma znaleźć się w filtrze trolla, przy czym bardzo często i tak tego nie robi i dalej czyta wypowiedzi oponenta (czasem tylko próbuje udawać, że je filtruje);
regularne ogłaszanie swojego definitywnego odejścia z forum lub grupy dyskusyjnej i za każdym razem, po jakimś czasie, powracanie – troll tłumaczy się tutaj różnego rodzaju „obowiązkiem”, „otrzymaniem kilkuset maili zachęcających do powrotu” etc.;
zmienianie własnych danych, które może polegać albo na drobnych zmianach tych danych (np. „Troll” może zmienić się w „Troola” lub „Trrola” etc.) albo na poważnych zmianach takich danych (np. „Troll” staje się „Uczestnikiem”) — celem trolla jest spowodowanie, aby inni uczestnicy forum nie mogli filtrować wypowiedzi trolla lub ich ignorować bez czytania;
tworzenie „klonów” (np. „Troll” może także występować w tym samym okresie także jako „Uczestnik1” i „Uczestnik2”), których wypowiedzi składają się z wyrazów poparcia wypowiedzi trolla występującego pod własnymi danymi oraz ataków na oponentów tego trolla — troll w ten sposób próbuje wykazać, że nie jest izolowany i cieszy się poparciem na danym forum.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Masiek777
*
*


Dołączył: Apr 07, 2008
Posty: 72
Skąd: Gołonóg

PostWysłany: Pon Mar 28, 2011 15:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Do: Xrs

Wytłumaczę prościej:

"powrucił" dotyczy twojej obecności forum,

a jeśli widzisz w tym sarkazm to gratuluję ! Grunt to poczucie humoru.
_________________
CHRYSLER T&C 3,3 V6 2005 zagazowany
CHRYSLER T&C 3,8 AWD '98 miłe� wspomnienie
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pon Mar 28, 2011 16:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

mysle,ze i tak nie zalapie:)
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pon Mar 28, 2011 18:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

tak nam dosrales,ze jeszcze ci resztki gowna na ustach zostaly Laughing
przepraszam za poziom wypowiedzi ,ale musialem dostosowac sie do poziomu adresata.
no i ciagle, jak widac, aktualne jest powiedzenie pod opisem mojego ptsa na dole Wink
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
HarryAngel
*
*


Dołączył: Jan 23, 2010
Posty: 787

PostWysłany: Pon Mar 28, 2011 19:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

xrs napisał:

no to RP 5W40 bym zalał - będziesz miał na wszystkie sezony . no i to wytrzymuje 15-20 tysięcy spokojnie także nie ma się co spinać na częste wymiany ... ew. filterek mozesz wymienic po 1-2 tysiach, bo pewnie stare złogi ci wymyje .
.


mam zalac olej do silnika na 15-20k km i co 1-2K wymieniac filtr? potem roznice z filtra ok 200ml dolewac z banki i tak 7-10 razy co daje mi dolewke na poziomie 1,5-2 litrow?

co sie z toba dzieje czlowieku i kto pozwala ci nadal funkcjonowac na tym forum?

przepraszam ze sie wtracam, zadko sie tu udzielam. cenie sobie jednak porady i dyskusje na tym forum ktore uwazam za merytoryczne - jestem zazwyczaj czytelnikiem. jednakze odnosze wrazenie ze to jedyna metoda aby przywrocic ten temat do normalnosci:

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wader71
*
*


Dołączył: Oct 30, 2006
Posty: 889
Skąd: -=Wrocław=-

PostWysłany: Pon Mar 28, 2011 19:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

xrs napisał:
no to RP 5W40 bym zalał - będziesz miał na wszystkie sezony

Ty właśnie zalałeś ale wygląda na to, że nie do tego otworu co trzeba i wszyscy widzimy jak działa.
Pewnie gdyby był zielony a nie fioletowy to miałbyś z tego więcej radochy i byłbyś wyluzowany na maxa. Laughing
_________________
Pontiac VIBE '04 LPG-Luky
Chlopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
HarryAngel
*
*


Dołączył: Jan 23, 2010
Posty: 787

PostWysłany: Pon Mar 28, 2011 20:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

xrs napisał:
. masz zrobić tak jak napisałem .

wymieniasz filtr raz - ew. dwa razy przez te 15-20 tysi pomiędzy wymianami oliwy aby poprawić filtrację. Jak filtr z czasem się zamula to spada jego skuteczność - szczególnie jeśli wcześniej jeździłeś na badziewiu . Olej jest brudny, ale jeśli ma dobrą podstawę (syntetyczną, która się nie utlenia) to wystarczy odfiltrować same popioły .


czlowieku, kompromitujesz sie tylko swoimi radami. nawet nie jestes zainteresowany jakie przebiegi i w jakich warunkach dokonuje w ciagu roku? nawet nie zadales podstawowych pytan a masz juz gotowe recepty.

srednio moje auta amerykanskie z garazu robia w roku ok 2-2,5k km. zgodnie z twoja rada wymienialbym olej raz na 7-9 lat a filtr co 3-4 lata nie wymieniajac w miedzyczasie oleju.

dla mnie to wystarczy, nie wiem jak pozostalym.

--------------------------------------------------------------
szkoda ze ten jakze ciekawy temat z duza iloscia praktycznych informacji zostal zasmiecony przez spamera.
pozdrowienia dla moderatorow Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Wto Mar 29, 2011 1:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

xrs - od poczatku przypuszczalem,ze reklama i dystrybucja tego oleju to twoj biznes.Wiedzialem tez,ze jak zwroce uwage na wulgaryzmy jakich uzyto na polskiej stronie firmowej tego oleju - to zechcesz je szybko usunac.Tak tez zrobiles.Ale ja wczesniej sfotografowalem ta strone .I mam poprzednia tresc.Jesli bedziesz w dalszym ciagu obrazal uzytkownikow tego forum ,to zadbam o powiadomienie producenta RP w usa o stosowanych przez ciebie praktykach oraz o tekstach na stronie opatrzonej ich znakiem firmowym.>><< W pospiechu zapomniales jeszcze zmienic tego zapisu - wizytowki etyki handlowca :

Uploaded with ImageShack.us
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Wto Mar 29, 2011 4:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przestancie karmic trolla to zdechnie.
Ban juz w drodze.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Masiek777
*
*


Dołączył: Apr 07, 2008
Posty: 72
Skąd: Gołonóg

PostWysłany: Wto Mar 29, 2011 12:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Śledzę ten wątek z zaciekawieniem od momentu, kiedy dyskusja posunęła
się do argumentum ad hominem.

Okazuje się jednak, że erystyka Schopenhauera, mimo starań przeciwników, nie ma zastosowania w dyskusji prowadzonej na forum.

Jednak niezmienne pozostają od wieków słowa Arystotelesa:

" nie dyskutować z pierwszym lepszym, lecz tylko z takimi osobami, które się zna i o których wiadomo, że starczy im rozsądku na to, aby nie zapędzić się w absurdy, których by się potem same musiały wstydzić."

i mając to na uwadze pozdrawiam.
_________________
CHRYSLER T&C 3,3 V6 2005 zagazowany
CHRYSLER T&C 3,8 AWD '98 miłe� wspomnienie
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Wto Mar 29, 2011 12:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a nawet ad personam:)
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Wto Mar 29, 2011 13:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dobra,posprzatalem tu troche. niestety poszatkowalo to troche temat ale przynajmniej jest bardziej merytorycznie.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Wto Mar 29, 2011 20:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

darku dlaczego usunoles wpisy xrs? a tak na marginesie gdzie sa wpisy/fotki kiciwaw28 (czy jak jej tam bylo:) ? tak mi sie przypomnialo tylko Smile
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Wto Mar 29, 2011 20:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

xrs sam pousuwal wiekszosc swoich wpisow(chyba te w ktorych sie za bardzo kompromitowal). ja usunalem reszte zeby nie robic z naszego forum obciachowni. z tego samego powodu zniknela tez kicia czy jak jej tam. ona tez latala po wszystkich forach i pokazywala tam swoja dupe Laughing
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
petermx
*
*


Dołączył: Apr 06, 2011
Posty: 35
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw Kwi 07, 2011 11:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

MarkSeven napisał:
benchi napisał:
MarkSeven jaki olej powinien trafić do Explorera z 1994 4.0 OHV.
Przebieg ciężko oszacować.
Nie mogę znaleźć informacji na necie.
Generalnie zalecaja 5W30,ale w ciaglym upalnym klimacie dopuszcza sie 10W40 , a przy ponad 38st.C nawet 15W40.



Jestes pewny?

4.0 z Explo to silnik z rodziny Cologne - v-ki zaprojektowane w Europie dla lokalnego Forda. Rozne wersje jezdzily w prawie wszystkim co Ford tutaj wymyslil, w Granadach, Taunusach, Scierach itd. 2.9 ze Scorpio to silnik z tej samej rodziny. I wszystko to spokojnie jezdzi na 15W40, a jak zuzyte to na 20W50 (pomijam Coswortha). Znam zreszta kilka 4.0 ktore smigaja na zwyklym mineralu i maja sie bardzo dobrze. Tak wiec w tym wypadku do zasady 10W30 mozna miec duzo wieksza tolerancje.

Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Czw Kwi 07, 2011 23:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Oczywiscie,ze jestem pewny! Dlatego,ze swoje wypowiedzi zawsze popieram wiedza zaczerpnieta z fachowych - fabrycznych publikacji . Publikacje te pochodza od producentow,konstruktorow i osrodkow badawczo rozwojowych.Oparte sa na konkretnych faktach.I nie maja nic wspolnego z polskim mysleniem typu : taki sam,pasuje , bedzie dobry, podobny ale ,itp.>><< Otoz silnik 4.0 od Explorera 1994 rok pomimo tego ze produkowany byl w Cologne w Niemczech - byl przeznaczony tylko i wylacznie dla paru pojazdow z rynku Usa. Pomimo tego,ze to " jedna rodzina" - silnik ten ma inna konstrukcje bo przystosowany jest do zupelnie innej benzyny.Oraz ma inne wymagania co do czystosci spalin (normy federalne i californijskie).Jezeli konstruktor zaleca lepkosc oleju W30 ,to znaczy ze dla tej lepkosci zaprojektowany i ustawiony zostal przeplyw oraz koncowe cisnienie na panewce i w ukl.hydrauliki rozrzadu. Typowa lepkosc oleju W30 w temp.100stC wynosi 10 - 11 Cst.Natomiast lepkosc oleju W40 jest juz 14 - 16 Cst. a wiec ok.50% wyzsza. Idea Tak wiec moja odpowiedz jest prawidlowa i fachowa.A to , ze starszej daty ,wyeksploatowany silnik jest bardziej tolerancyjny dla nieco gestszych olejow - to juz zupelnie inna sprawa.Do tego celu sa specjalnie zaprojektowane oleje HighMileage - o zmodyfikowanej lepkosci ale o wlasciwym przeplywie. Co do olejow zwyklych ( dawniej zwanych mineralnymi) - dzisiejsze oleje zwykle sa na bardzo wysokim poziomie i nie maja nic wspolnego z tymi z przed 20-30lat.W ameryce stosowane na codzien w wiekszosci pojazdow - oprocz oczywiscie tych,do ktorych producent stawia specjalne wymagania olejowe.>><< Kazdy silnik ktory ma inny kod VIN stanowi odrebny projekt i jest oddzielna konstrukcja.Nawet inna wersja "tego samego" silnika posiada zmiany,inne regulacje i stanowi juz odmienna konstrukcje z przeznaczeniem do innej aplikacji..
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
petermx
*
*


Dołączył: Apr 06, 2011
Posty: 35
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto Kwi 12, 2011 13:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

OK, jesli kiedys bede miec taki silnik to zaleje go 10w30 Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
resk
*
*


Dołączył: Oct 08, 2004
Posty: 16

PostWysłany: Wto Maj 03, 2011 0:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

esdarku -a czy przypadkiem, rzeczona kicia..., nie była powodem Twojego zniknięcia z forum pontiac-polska??? Pytam, bo nie było mnie tam chwilę a gdy sie pojawiłem pozostało po Tobie jedynie 'x"

zdrówka
_________________
Chrysler Pacifica 3,5
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Wto Maj 03, 2011 13:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie przeceniajmy roli kici. nie,nie miala takiego powera zeby mnie odrzucilo od forum pontiaca:) polazlem se bo forum to stalo sie towarzytwem wzajemnej adoracji kilku ludzi zajmujacych sie glownie spozywaniem i pasjonujacych sie wlasnie tym ,a nie samochodami. rownie dobrze moglo to forum byc o rybkach, kwiatkach czy tez....marchewce. wazne zeby sie dalo pochwalic ile sie w siebie wlalo w weekend, pslinilo sie na widok watpliwej urody laski i ponapierdzielalo z kretynow ,ktorzy chcieli porozmawiac merytoryczie i na temat. dzieki ,nie skorzystam. szkoda bo wiekszosc ludzi na tym forum byla normalna ,ale dali sie zdominwac kilku ...no coz, mniejsza z tym Wink
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
funkykoval
*
*


Dołączył: Aug 22, 2010
Posty: 111

PostWysłany: Czw Maj 05, 2011 8:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wiesz MK7 zawsze mialem wrazenie, ze amerykanie to prosci ludzie i bez potrzeby, zycia sobie nie komplikuja. Odnosze jednak wrazenie, ze w kwesti lepkosci olejow silnikowych zrobili wyjatek.
Jak to jest iz w EU znakomita wiekszosc producentow samochodow zaleca do swoich aut szeroki wachlaz lepkosci od 0W30 do 10W40 - wychodzi na to, ze generalnie mozna lac prawie wszystko byle dobrej jakosci. Amerykanskie silniki natomiast sa bardzo czule na jakiekolwiek zmiany parametrow. Jest to nieco upierdliwe w uzytkowaniu bo czasami trudno jest nabyc wlasciwy olej...

Czy jest na to jakies logiczne wytlumaczenie? Ktora technologia idzie w dobrym kierunku?
_________________
pozdrav
T&C 3.8 2008
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Pią Maj 06, 2011 5:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

funkykoval napisał:


Czy jest na to jakies logiczne wytlumaczenie?
Otoz jest. Pisalem juz o tym wczesniej,ale przypomne raz jeszcze.W ameryce obowiazuja federalne przepisy odnosnie norm emisyjnych (jakosc olejow),oraz norm oszczednosciowych (lepkosc olejow). Oleje o niskiej lepkosci tzw.lekkie lub lekkobiezne pozwalaja na zmniejszenie tarcia wewnetrznego na elementach ruchomych w silniku. Tym samym pozwalaja na zmniejszenie zuzycia paliwa. Zmniejszenie lepkosci z W40 do W30 - to roznica wspolczynnika lepkosci ok.50%.Pozwala ona zaoszczedzic ok.2% paliwa. Oleje takie oznacza sie okraglym znakiem z napisem "EnergyConserving".

Uploaded with ImageShack.us W skali milionow aut w usa jest to bardzo wielka oszczednosc. Shocked W zwiazku z tym fabryki musza (dostaja polecenie od rzadu) tak skonstruowac silnik ,aby pracowal na takim cienkim oleju.A wiec silnik amerykanski jest odpowiednio inaczej zaprojektowany -spasowanie, przeplyw oleju, odbior ciepla przez olej ,cisnienie na panewkach ,hydraulika rozrzadu sa precyzyjnie obliczone do wlasnie takiej a nie innej lepkosci bez wzgledu na klimat eksploatacji. I dlatego olej w tych silnikach jest jednym z elementow skladowych calosci - i nie moze byc dowolnie zamieniany. A te wszystkie europejskie tabele lepkosci w zaleznosci od klimatu nie maja tutaj zastosowania. Surprised W ostatnich latach zaostrzono normy oszczednosciowe -powszechnie uzywa sie juz olejow jeszcze bardziej plynnych,o lepkosciach 5W20.Precyzja wykonania takiego silnika jest jeszcze wieksza,a wiec absolutnie nie ma mowy o zamianie lepkosci oleju pod grozba uszkodzenia .>> Dodam jeszcze,ze rzad federalny usa w ramach ustawy oszczednosci paliw wprowadza (nakazuje) maxymalne predkosci na autostradach i nakazuje producentom aut maksymalne zuzycie paliwa w danej klasie auta .Parenascie lat temu niemieccy producenci musieli sie niezle nagimnastykowac aby utrzymac sie na rynku usa ze swoimi autami - nie mogli nadazyc za coraz to ostrzejszymi normami emisji spalin i zuzycia paliwa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
fadil
*
*


Dołączył: Apr 13, 2010
Posty: 30
Skąd: stolica Pyrlandii

PostWysłany: Sro Maj 11, 2011 11:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czytam, czytam .... i jestem w punkcie wyjścia.
Przy aucie przywiezionym z USA - wszystko jasne i czytelne Cool
Mój problem polega na tym, że mam bryczkę montowaną w Austrii, kupioną w Belgii, a tam w oryginalnej instrukcji napisali że olej ma być 10W40 (aktualnie mam 10W30).
W polskiej instrukcji poszli jeszcze dalej: ma być 15W40 a dopuszcza się 10W40 !!
Jakby było tego mało, rok temu wymieniłem cały blok z wałem i tłokami; tak na dobrą sprawę, to nawet nie wiem co było dawcą Sad podobno voyek z przebiegiem 217 tys. km.
Dodam, że w silniku uszczelki, uszczelniacze, rozrząd, pierścienie tłokowe itp zostały założone NOWE Laughing głowica po regeneracji itp. bo w końcu sam dla siebie to robiłem.

Silnik troszkę klapie jakby diesel, ale po nagrzaniu w znacznej mierze przechodzi (asekuracyjnie olej 10W30)

I co z tym fantem zrobić ? Co wlać, żeby nie zmarnować takiej ilości pracy i kasy włożonej Question
_________________
_________________________ Grand Voyager '98 2,4 SE und GASSS & v40 TD
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
nivek
*
*


Dołączył: Nov 06, 2010
Posty: 114
Skąd: Łomża, '07 Chrysler 300C SRT-8 -był '98 Mercedes-Benz E55 AMG

PostWysłany: Sro Maj 11, 2011 14:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

amerykański samochod,amerykanski silnik,amerykanskiej kostrukcji,wiec lac amerykanski olej o parametrach podanych w amerykanskiej instrukcji.
w europejskich instrukcjach podaja,np zeby do HEMI lac 5w30,gdzie w amerykanskiej instrukcji zakazuja tego pod grozba uszkodzenia silnika,czego moj tesc jest przykladem.
do jeepa GC w SERWISIE JEEPa zalali mu 5w30,gdzie manual jasno nakazywal 5w20.
efekt-glosne stukanie na zimnym,panika
wymiana na wlasciwy olej 5w20
efekt koncowy-brak stukania,idealna cisza,niewyobrazalna ulga
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Maj 11, 2011 14:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

moze rzecz polega na tym,ze oleje o specyfikacjach amerykanskich(5W30,5W20 itp.) sa w europie trudno dostepne i producenci aut zza oceanau zalecaja takie oleje jakie sa?
troche to glupie ale...co producentowi zalezy na aucie po gwarancji:)
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
funkykoval
*
*


Dołączył: Aug 22, 2010
Posty: 111

PostWysłany: Sro Maj 11, 2011 16:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Po przeczytaniu watku wysnulem wniosek, iz niewielkie odstepstwo od zalecanych lepkosci jest jeszcze dopuszczalne (np: ze wzgl. na przbieg i wiek auta) - ale generalnie nalezy trzymac sie instrukcji.
Ja osobiscie pisalem o 3.8 w aucie z 2008, a twoj voyek, fadil, to zupelnie inny model i inny silnik.
_________________
pozdrav
T&C 3.8 2008
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Sro Maj 11, 2011 20:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

>Ja osobiscie pisalem o 3.8 w aucie z 2008, a twoj voyek, fadil, to zupelnie >inny model i inny silnik.

bardzo ciekawe w tym wszystkim jest to, ze zarowno stary wojek 3,8(lata 90) jak i najnowsze konstrukcje tego silnika(obecnie) maja te same panewki (wg.rockauto) , waly pewnie tez te same(nie wiem -tego nie sprawdzalem na 100%) i w instrukcji jednych producent zaleca olej w30, a w nowszych w20 ..dziwne to wszystko...skoro konstrukcja ta sama to skad zmiany w lepkosciach? widocznie chodzi tylko i wylacznie o ekologie/mniejsze opory/mniejsze zuzycie paliwa/ spelnianie coraz ostrzejszych norm.
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Sro Maj 11, 2011 22:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Marcys albo cos przy lifterach pogrzebali
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Czw Maj 12, 2011 2:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mam przed soba w kompie kilka instrukcji obslugi Voyager - Town&Country .Cytuje :3.3L i 3.8L 2008r. zalecany olej tylko 5W20 ( bez wzgledu mrozy czy upaly,) MS-6395 , silnik 4.0 - 10W30 MS-6395 .Wymiana dla warunkow jazdy w Polsce - co 3000mil (5000km) bez wzgledu czy mineralny czy syntetyczny.. >><< Silnik 3.3L i 3.8L 2004r zalecany olej : ponizej -18stC 5W30 , a powyzej moze byc 10W30 MS-6395 , wymiana jak wyzej.>><, ChryslerVoyager International 1998r - silniki 2.0 , 2.4 ,3.0 , 3.3 , i 3.8 zalecany olej 5W30 ponizej 0stC i 10W30 pow 0. W razie nieosiagalnosci dopuszcza sie stosowac europejski 10W40. Wymiana jak wyzej. Silnik 2.5L diesel zalecany olej 15W40, dopuszcza sie 10W40. Ponizej -12stC zaleca sie 5W30 albo 10W30. Wymiana tez co 5000km. Idea A wiec nie jest tak najgorzej ze starszymi.Przy nowych (po 2006 roku) nalezy bezwzglednie przestrzegac lepkosci i wymian oleju. ))) marcys - co do konstrukcji- nowsze silniki po 2006r maja inne wymagania ekologiczne i dlatego zmniejszono im lepkosc oleju do 5W20. Ale do tej lepkosci jest dostosowana hydraulika, spasowanie oraz pompowanie i magistrale olejowe. Inaczej na tak cienkim oleju przy daniu w palnik w upaly pozacieralyby sie silniki.Aha - waly korbowe dla silnikow po 2006r sa inne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
fadil
*
*


Dołączył: Apr 13, 2010
Posty: 30
Skąd: stolica Pyrlandii

PostWysłany: Czw Maj 12, 2011 6:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki Mark7, kamień spadł mi z serca i będę trzymał się zamorskiej instrukcji i lał olej 10W30.
Może zmienię producenta na takiego z "wyższej półki".
Co ciekawe, zimą (przy aktualnym oleju) mój voyek zapalał na mrozie wręcz idealnie Surprised jakby niska temperatura nie robiła na nim wrażenia.
Jestem tym bardziej pod wrażeniem, bo akumulator był w stanie agonalnym, a wymieniłem go na nowy dopiero wiosną Laughing

Jeszcze raz podziękowania za wskazanie właściwego kierunku w wyborze.

pozdrawiam

f.
_________________
_________________________ Grand Voyager '98 2,4 SE und GASSS & v40 TD
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Czw Maj 12, 2011 20:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

JEDI_V napisał:
Marcys albo cos przy lifterach pogrzebali


tego nie wiem...cza by bylo przysiasc i zagladnac w katalogi i poszukac roznic pomiedzy starymi i nowymi silnikami np.3.8 ze stajni chryslera. osobiscie nie sadze by cos grzebali...zmienili pewnie tylko kolektory i sterowanie silnika ale cala mechanizka zostala stara -lub zmodyfikowana tylko na tyle by do nowego nie pasowalo stare (np. inaczej rozmieszczone otwory na sruby w czopie walu korbowego i juz starego typu konwertera nie bedzie szlo zalozyc do nowszej konstrukcji..itp,itd)
ale dla ciekawosci moze ktos wie/poszuka czy liftery i inne elementy sprzezone z ukladem olejowym sa te same czy inne??
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
funkykoval
*
*


Dołączył: Aug 22, 2010
Posty: 111

PostWysłany: Pon Maj 23, 2011 6:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

MarkSeven napisał:
funkykoval napisał:


Czy jest na to jakies logiczne wytlumaczenie?
Otoz jest. Pisalem juz o tym wczesniej,ale przypomne raz jeszcze.W ameryce obowiazuja federalne przepisy odnosnie norm emisyjnych (jakosc olejow),oraz norm oszczednosciowych (lepkosc olejow). Oleje o niskiej lepkosci tzw.lekkie lub lekkobiezne pozwalaja na zmniejszenie tarcia wewnetrznego na elementach ruchomych w silniku. Tym samym pozwalaja na zmniejszenie zuzycia paliwa. Zmniejszenie lepkosci z W40 do W30 - to roznica wspolczynnika lepkosci ok.50%.Pozwala ona zaoszczedzic ok.2% paliwa. Oleje takie oznacza sie okraglym znakiem z napisem "EnergyConserving".

Uploaded with ImageShack.us W skali milionow aut w usa jest to bardzo wielka oszczednosc. Shocked


Logiczne, a jednak nasowa sie pytanie - w jaki sposob rzad federalny USA zarabia pieniadze - bo z tekstu wynika, ze nie zarabia (spada popyt na paliwa=mniejsze podatki do kasy)
W Europie robi sie to inaczej, mianowicie: zgodnie zobowiazujacym tredem ECO - samochody dostaja taki pakiet technologi, ze niedlugo beda bardziej skomplikowane niz sredniej klasy statek kosmiczny. Kto za to wszystko placi - nabywcy czyli spoleczenstwo;
Drozsze auta, drozsze czesci zamienne itp. = wiecej €
rekompensuje to strate z mniejszych wplywow z podatkow za paliwo.

Wychodzi ze w USA, wbrew powszechnemu przekonaniu, nie rzadzi $
_________________
pozdrav
T&C 3.8 2008
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
artek1970
*
*


Dołączył: Jun 04, 2011
Posty: 1

PostWysłany: Sob Cze 04, 2011 11:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

witam , jestem tu nowy ale z uwaga sledze dyskusje mam pytanie do Mark Seven mam pacyfice 2007r z 4l silnikiem ,dotychczas lalem casrol magnatec A1 5W-30 ale zmienilem na org. 10W-30 penzoil i od tego czasu rano odpalem na 2 razy choc dotychczas bylo na dotyk , wiec co zly olej ? czy moze w czym innym jest przyczyna. Dziekuje za kazda sugestie
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
demer
*
*


Dołączył: Jun 05, 2011
Posty: 33

PostWysłany: Nie Cze 05, 2011 23:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam

Jest to moj pierwszy post, ale mam nadzieje ze nie ostatni.

Temat olejów jest dosc drazliwym tematem nie tylko na tym forum, pojawia sie tak samo na moparach, jak i tajemnice voyagerow. Zapewne na jeszcze kilku innych forach.

Pragne podzielic sie z Wami moja historia, ktora jednoczesnie jest dla mnie poniekad zagadka, ktora probuje rozwiazac na dniach, uprzednio jeszcze wole sie utwierdzic w przekonaniach, mianowicie.

Zajechalem wymienic tarczki w skrzyni do Qubiego, goscia ktory robi skrzynie w dobrych pieniadzach. Pierwsze jego pytanie to jaki mam olej w silniku. Odpowiedzialem 15w40, gdyz taki wiem ze poprzedni wlasciciel wlewał. Pierwsze co zrobil mechanik o zmienil mi olej na 5w30 robiac przy tym jescze plukankę.
Po przejechaniu 3000 km zaczelo sie...... delikatne postukiwanie, jakby obudowa, osłona, albo wentylator, w ciagu zaledwie 200km dziek zaczal byc coraz glosniejszy, obecnie brzmi on tak: http://kiwi6.com/file/71i6239ej9
Co to moze byc? Czy jest to wina zmieny oleju?
Teorie na poczatek sa dwie: Gosc zalal 15w40 ktore zrobilo male bajao bongo w silniku, a ja zmienilem na 5w30 powodujac to, ze moj olej wyplukal nagar i zrobily sie luzy na panewkach wału.
Gosc ktory wlal mi 15w zostal przeze mnie poinformowany, ze tak sie nie robi, ale zaczl sie tlumaczyc - te silniki (chrysler voyager 3.3 ) byly produkowane wtedy kiedy jescze nie znano 5w30, od poczatku gdyby tki byl wlewany to w porzadku,ale nie nalezy zmieniac z oleju gestrzego na rzadszy i to ja popelnilem blad.

Chce zeby moj silnik sluzyl mi jak najlepiej, ale widze ze czeka mnie wizyta u mechanika.

ktos poleci dobrego mechanika w rozsadnych pieniadzach w krakowie i okolicach? Mam nadzieje ze dojade do niego jeszcze na wlasnych kolach..
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Pon Cze 06, 2011 5:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Twoj mechanik od skrzyn zrobil ogromny blad.Skoro poprzednik uzywal 15W/40(raczej na 100% mineralny),olej nie spelniajacy wymagan fabrycznych,to nalezalo wlac oczywiscie 5W/30 jak zaleca fabryka ale rowniez mineralny,a nie syntetyk czy polsyntetyk.Te dwa ostatnie wyplukaly nagary i zaczelo sie dzwonienie.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Pon Cze 06, 2011 6:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Odpowiedz jest prosta.Poprzedni wlasciciel dobrze wiedzial ze kondycja silnika nie jest juz najlepsza.Prawdopodobnie przez bardzo rzadka wymiane oleju - np.co 15 tys.Dlatego uzywal najtanszego i gesciejszego oleju mineralnego 15W40 .Wymiany co 5 tys. (zgodnie z instrukcja) pewnie tez nie robil - bo po co? - skoro w Polsce powszechnie uwaza sie to za absurd.A wiec poglebial dewastacje silnika.>><<Uwazam,ze duzy blad popelnil mechanik ktory zrobil plukanke .Nie wolno tego robic w silnikach o nieznanej historii eksploatacyjnej.Ponadto olej 5W30 ktory wymienil Ci ten mechanik byl prawdopodobnie syntetyczny,a wiec kolejny gwozdz do trumny.Na wskutek silnego dzialania srodkow myjacych - plukanki + oleju syntetycznego - pojawily sie luzy. Surprised W Twoim wypadku ,skoro wiedziales ze poprzenik jezdzil na 15W40,nalezalo byc bardziej ostroznym.Mozna bylo oczywiscie sprobowac przejsc na olej 5W30 - ale na mineralny (amerykanski) no i bez plukanki.Efekt bylby tylko taki , ze dluzej pojezdzilbys bez remontu.Na dzien dzisiejszy jedyny ratunek to sprobowac przejsc na gesty olej mineralny (10W40 albo 15W40) , Jesli to nie pomoze to nie przejmowac sie stukami i narazie jezdzic dalej i wymieniac czesto olej i filter - najlepiej co 3 - 5tys.km. Jeszcze dodatkowy dopisek - olej 5W30 jest stosowany w ameryce od okolo 25 lat.

Ostatnio zmieniony przez MarkSeven dnia Pon Cze 06, 2011 7:05, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Pon Cze 06, 2011 6:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

funkykoval napisał:


Logiczne, a jednak nasowa sie pytanie - w jaki sposob rzad federalny USA zarabia pieniadze - bo z tekstu wynika, ze nie zarabia (spada popyt na paliwa=mniejsze podatki do kasy)


Wychodzi ze w USA, wbrew powszechnemu przekonaniu, nie rzadzi $
W Usa rzadzi dolar,ale jest to troche inaczej.Otoz Rzad Federalny zarabia na ..... masie! Tak,na przecietnych obywatelach!Ale aby mozna bylo zarobic, trzeba stworzyc do tego warunki i przepisy.Po pierwsze - gorsza edukacja powszechna i duza placa za prace.Czlowiek prosty jest lepszym konsumentem.Ponadto dobrze zarabiajac mysli tylko o wydawaniu pieniedzy!Po drugie - preferowanie tanich ale za to niezlej jakosci produktow.Odpowiednie przepisy konsumenckie (mozliwosc zwrotu w ciagu 30 dni) zachecaja do zakupow.Do tego tani wypoczynek,tanie restauracje i tania motoryzacja.Logiczne przepisy prawne i podatkowe - latwosc zycia na kazdym kroku!To wszystko powoduje ze przecietny amerykanin nie zastanawia sie nad kolekcjonowaniem pieniedzy - zarabia i wydaje.Po prostu zyje! Very Happy A wiec duzo jezdzi,zre, kupuje.Popsuje to kupi nowe.I kolo ekonomii sie kreci.Milionerzy inwestuja,korporacje produkuja i sprzedaja ,a masa kupuje - zuzywa i psuje.Od wszystkiego po kolei leci podatek. Arrow A w Polsce ? Preferuje sie w pierwszej kolejnosci drogie uslugi i produkty drogie - "firmowe".A jesli sa tez tansze - to juz kompletna tandeta. Laughing Wysokie marze i podatki! .Niska placa minimalna!Skomplikowane przepisy konsumenckie ipodatkowe ,niekompetentne prawo.Takie warunki,niestety,sprzyjaja tylko do nabijania kabzy urzednikom panstwowym oraz wielkim korporacjom ktore to i tak wieksza czesc zyskow transferuja za granice. Idea Aby moja wypowiedz byla "na temat" - to przykladem jest organizacja w USA sklepow z czesciami : na pierwszym miejscu tanie narzedzia, tanie dobre zamienniki,tanie dobre oleje konwencjonalne w wielkim wyborze firm i lepkosci .A dopiero w tyle, za nimi rzeczy drozsze.Wyszukane syntetyki i inne wynalazki .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
demer
*
*


Dołączył: Jun 05, 2011
Posty: 33

PostWysłany: Pon Cze 06, 2011 20:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Okazalo sie ze to konweter, odkrecila sie sruba i telepała w srodku, na szczescie lekko sie odkrecila i nie wypadla, bo nie skonczyloby sie tylko na strachu ale i koszty weszlyby w gre.

Potwierdzil sie fach Qubiego z Warszawy, ktory po dzwieku powiedzial co to bedzie na 99% Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sob Cze 11, 2011 5:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

demer napisał:


Potwierdzil sie fach Qubiego z Warszawy, ktory po dzwieku powiedzial co to bedzie na 99% Smile
Potwierdzil sie jedynie fakt,ze musisz uwazac na mechanika.Facet domyslal sie na 99%,bo prawdopodobnie zapomnial dokladnie kluczem dynamometrycznym przykrecic konwertera jak ostatnio wymienial Ci tarczki! Surprised Bardzo trudno jest ustalic z taka dokladnoscia na sluch co jest powodem stukania w silniku. Mozna przypuszczac,ze cos tam sie odkrecilo,ale zeby wiedziec ze akurat ta sruba Question Zazadaj przeprosin i zwrotu poniesionych kosztow poprawki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Stasheck
*
*


Dołączył: Mar 03, 2007
Posty: 451
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon Cze 13, 2011 11:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

MarkSeven, jakoś tak przekonująco piszesz o olejach... Może zechcesz wziąć udział w dyskusji tutaj: http://www.chrysler300.pl/forum/viewtopic.php?t=1909&sid=4d22b434d745e18e0512e37eb109efca ?
_________________
Dodge Intrepid 3,2l ES '99
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Pon Cze 13, 2011 11:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Stashekm, jak Mark ma sie tak produkowac jak u nas to lepiej na tym forum daj linka do nas,kto bedzie chcial to przeczyta.Znajac zycie to i tak znajda sie madrzejsi od fabryki.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Stasheck
*
*


Dołączył: Mar 03, 2007
Posty: 451
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon Cze 13, 2011 15:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Też słusznie, prosiłem tylko dlatego, że wywiązała się dyskusja "teoretyka" (lać to co w instrukcji) z "praktykiem" (lać gęściej jak stary silnik) - skądinąd do obu mam pewne zaufanie, ale tłumaczenie MarkSeven mnie najbardziej "bierze" Smile
_________________
Dodge Intrepid 3,2l ES '99
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
funkykoval
*
*


Dołączył: Aug 22, 2010
Posty: 111

PostWysłany: Wto Cze 14, 2011 10:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

MarkSeven napisał:
demer napisał:


Potwierdzil sie fach Qubiego z Warszawy, ktory po dzwieku powiedzial co to bedzie na 99% Smile
Potwierdzil sie jedynie fakt,ze musisz uwazac na mechanika.Facet domyslal sie na 99%,bo prawdopodobnie zapomnial dokladnie kluczem dynamometrycznym przykrecic konwertera jak ostatnio wymienial Ci tarczki! Surprised Bardzo trudno jest ustalic z taka dokladnoscia na sluch co jest powodem stukania w silniku. Mozna przypuszczac,ze cos tam sie odkrecilo,ale zeby wiedziec ze akurat ta sruba Question Zazadaj przeprosin i zwrotu poniesionych kosztow poprawki.


Ja juz wiem z praktyki, ze nalezy zawsze patrzec mechanikom na rece - ech takie czasy...
_________________
pozdrav
T&C 3.8 2008
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
warsiawiak
*
*


Dołączył: Jun 18, 2011
Posty: 32
Skąd: Waaarszawaaaa

PostWysłany: Sob Cze 18, 2011 21:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No dobra... Informacji o olejach jest tu mnostwo, czesto srednio zrozumialych dla takiego laika jak ja Wink

zatem mam krotkie i konkretne pytanie: jaki olej radzicie lac do mojego auta? i jaki filtr ( jesli jest jakis wybor)
autko: Chrysler T&C 3,8 r.prod '06 przebieg ok.110tys mil, swiezo zalozona instalacja gazowa - nie wiem co bylo lane wczesniej bo auto niedawno zakupione, samochod bedzie eksploatowany glownie w miescie.

wypadaloby wiedziec co jest w silniku, niezaleznie od tego kiedy olej byl wymieniany u poprzedniego wlasciciela, zatem chcialbym wymienic olej i filtr na cos odpowiedniego i dostepnego w Polsce Wink

z gory dziekuje za podpowiedzi
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sob Cze 18, 2011 22:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

warsiawiak napisał:


zatem mam krotkie i konkretne pytanie: jaki olej radzicie lac do mojego auta? i jaki filtr ( jesli jest jakis wybor)
Wlasciwie nie powinno sie zadawac takiego pytania na forum. Zadne Forum nie jest wlasciwym autorytetem w doborze materialow eksploatacyjnych.Autorytetem jest INSTRUKCJA OBSLUGI.A ona mowi wyraznie i konkretnie : T&C 2006 3.8 - olej 5W20 z wymiana co 6 tys.mi.Jesli auto uzywane jest w trudniejszych warunkach (czeste starty,krotkie trasy,miasto) -wymiana duzo czesciej. -.Instrukcja podaje tez,ze jak stosujemy syntetyk ,to okresy wymian pozostaja takie same- nie wydluzamy ich.Przy Twoim przebiegu najwlasciwszy bylby olej typu HighMileage i dobrej jakosci filter,np Fram HighMileage.Ale domyslam sie,ze w Polsce do tak nowego auta nie ma wielkiego wyboru odpowiednich olejow.Szczegolnie HighMileage.Pozostaje jedynie: poszukac oryginalnego oleju Mopar,albo innego dostepnego taniego oleju z usa np.PetroCanada.Alternatywnie w ostatecznosci ,jesli nie ma oryginalnego oleju 5W20 ,ani HighMileage 5W20 ,mozna przy tym przebiegu zastosowac awaryjnie 5W30.Najwlasciwszy okres wymiany oleju dla Twojej eksploatacji - nie rzadziej niz co 3 tys.mil (5 tys.km). Idea Stosuj zasade : lepiej tanszy olej i dobry filter ,a czesciej zmieniane!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
warsiawiak
*
*


Dołączył: Jun 18, 2011
Posty: 32
Skąd: Waaarszawaaaa

PostWysłany: Nie Cze 19, 2011 15:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dzieki (nie mam instrukcji obslugi Wink)...
nie wiem tylko jaki olej byl lany wczesniej - czy uzycie 5w20 nie bedzie zbyt "odwazne" w tym przypadku? jesli byl lany mineralny albo polsyntetyk (czego nie wiem)? podobno nie uzywa sie syntetykow po "gestszych" olejach? czy to mit?
_________________
2006 T&C Touring 3,8 zagazowany...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
Strona 5 z 8

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group