www.asu.pl :: Zobacz temat - Chvrolet Corsica wolne obroty
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chvrolet Corsica wolne obroty

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Trike3
*
*


Dołączył: Sep 10, 2008
Posty: 104
Skąd: Dabrowa Gornicza

PostWysłany: Sob Kwi 30, 2011 21:07    Temat postu: Chvrolet Corsica wolne obroty Odpowiedz z cytatem

Witajcie

Mam problem z moim Chevroletem Corsica 2,8 V6 Manulana skrzynia biegów. Zrobiłem skrzynię biegów, zrobiłem wszystko co trzeba i odpalenie.
Wszystko niby fajnie ale nie ma wolnych obrotów.
Jak się jedzie wszystko gra, jak dojeżdżam do skrzyżowania silnik chodzi, jak się zatrzyma to zdycha. Generalnie gaśnie na wolnych obrotach, i jak się zagrzeje to zapala się check i kopci na czarno.
Drugi problem to klima, chodziła fajnie, ale dziś zaczęło coś syczeć wewnątrz samochodu i klima słabo działa, agregat zaczął rzęzić.

Proszę o podpowiedzi co może dolegać sprzęcikowi.

Tak na marginesie, Ale to zapie.... a Smile

Pozdrawiam Marcin
_________________
Chevrolet Corsica 2,8 V6 manual
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Czw Maj 05, 2011 22:09    Temat postu: silnik krokowy Odpowiedz z cytatem

Prawdopodobnie siedzi silniczek krokowy. Od jego sprawdzenia musisz zaczac. On odpowiada za wolne obroty.
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Trike3
*
*


Dołączył: Sep 10, 2008
Posty: 104
Skąd: Dabrowa Gornicza

PostWysłany: Pon Maj 09, 2011 14:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam

Próbowałem z silniczkiem krokowym kombinować ale efekt słaby.
Na tą chwilę autko stoi u Luckiego na instalacje gazową, jak będzie gotowy to zobaczymy co dalej.
Dziwną w sumie ma przypadłość nie zrozumiałą dla mnie to autko.
Jak jedziesz to ma podtrzymanie obrotów, nawet jak wciśnie się sprzęgło to dalej ma tak około 2000, dopiero jak się całkiem zatrzyma spadają obroty.
Nie nauczyłem się jeszcze z tym jeździć Smile

Pozdrawiam
_________________
Chevrolet Corsica 2,8 V6 manual
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Trike3
*
*


Dołączył: Sep 10, 2008
Posty: 104
Skąd: Dabrowa Gornicza

PostWysłany: Wto Maj 17, 2011 7:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam

Co nieco wychodzi monolog z mojego posta, ale nic próbuję dalej.
Tak jak wspomniałem samochód ma montowaną instalację gazową i kolega sprawdził komputerem błędy silnika.
Wygląda na to że większość rzeczy nie działa, TPS martwy, Przepływka martwa, jakieś problemy z czujnikiem obrotów wału.
Od czego mogą pasować części do silnika 2,8 ??
Może ktoś wie jak sprawdzić w/w, przecież przed awarią sprzęgła autko jeździło i nie było tragedii, teraz jest pięknie jak jedzie, na wolnych obrotach głupieje Sad.

Może jakieś pomysły ??

Pozdrawiam
_________________
Chevrolet Corsica 2,8 V6 manual
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
pcbird
*
*


Dołączył: Sep 27, 2007
Posty: 196

PostWysłany: Nie Maj 22, 2011 9:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja miałem taki efekt, wszystkie czyjniki mi wywalał, na wolnych gasł, przyczyną było fałszywe powietrze, nawet mi błąd abs wywalał, a skrzynia szarpała, generalnie do remontu a tu tylko jedna śruba nie dokręcona przez mechaniora w kolektorze ssącym, zatkaj dopływ powietrza i słuchaj czy gdzieś nie podsysa
_________________
dodge intrepid 96 coupe 3,5l, mustang II 76 5.0, buick riviera 95 3.8sc, buick century estate 90 3,3, taurus 96 wagon, buick regal coupe 3,1 1990, Packard Clipper 1952, oldsmobile alero 2001, buick regal 2003 3,8, Pts 1993 3,8
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pon Maj 23, 2011 20:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wolne obroty sa sterowane krokowcem..ale jesli nei ma wolnych i kopci na czarno to na 99% przeplywka.
jak odepniesz TPS to silnik wejdzie w tryb awaryjny ale obroty bedzie trzymal
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
pcbird
*
*


Dołączył: Sep 27, 2007
Posty: 196

PostWysłany: Pon Maj 23, 2011 21:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ten silnik ma przepływomierz?
_________________
dodge intrepid 96 coupe 3,5l, mustang II 76 5.0, buick riviera 95 3.8sc, buick century estate 90 3,3, taurus 96 wagon, buick regal coupe 3,1 1990, Packard Clipper 1952, oldsmobile alero 2001, buick regal 2003 3,8, Pts 1993 3,8
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Trike3
*
*


Dołączył: Sep 10, 2008
Posty: 104
Skąd: Dabrowa Gornicza

PostWysłany: Wto Maj 24, 2011 12:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tak silnik ma przepływomierz

Luky sprawdzał mi na komputerze i wygląd, że nic nie działa Sad, muszę szukać może jakieś zasilanie na sterowniku siedzi.
Generalnie autko nie gaśnie tylko prycha kicha i ma nierówne obroty wolne.
Check nie świeci jak się jedzie, ale jak samochód chwilę chodzi na wolnych obrotach to zaczyna świecić. Wtedy też kopci na czarno.
Trochę męczarnia bo nie mam do tego auta żadnego schematu Sad

Pozdrawiam
_________________
Chevrolet Corsica 2,8 V6 manual
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
pcbird
*
*


Dołączył: Sep 27, 2007
Posty: 196

PostWysłany: Wto Maj 24, 2011 12:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

może być za bogata dawka paliwa , jak dostaje obroty to przepala
_________________
dodge intrepid 96 coupe 3,5l, mustang II 76 5.0, buick riviera 95 3.8sc, buick century estate 90 3,3, taurus 96 wagon, buick regal coupe 3,1 1990, Packard Clipper 1952, oldsmobile alero 2001, buick regal 2003 3,8, Pts 1993 3,8
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Wto Maj 24, 2011 20:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

>mo¿e byæ za bogata dawka paliwa , jak dostaje obroty to przepala

no tak wlasnie jest...a w silniku z wtryskiem dawka steruje komp na podstawie odczytow z m.in. lambdy, przeplywki/MAP, TPSa i czujnika temperatury powietrza i gdzies tu lezy problem Trajka ;/ pytanie gdzie?
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Trike3
*
*


Dołączył: Sep 10, 2008
Posty: 104
Skąd: Dabrowa Gornicza

PostWysłany: Sro Maj 25, 2011 7:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Podpowiecie od czego zacząć szukać ??

Jak ugryźć temat??

Nie do końca czuję tematu, żeby teraz kupować wszystko nowe nie mając pewności że trzeba.

Pozdrawiam
_________________
Chevrolet Corsica 2,8 V6 manual
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Sro Maj 25, 2011 20:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

skoro na kompie wywala ze kompletnie nic ci nei dziala to ja bym zaczal od przeanalizownia schematu elektrycznego...totalnie nie znam corsicy ale pewnie wiekszosc elementow typu tps, przeplywka jest zasilana z jednego zrodla/przewodu - moze tu lezy problem? najpier odszukaj czy te elementy masz wogole zasilane a pozniej draz temat dalej.
tps prosto sprawdzisz analogowym(wskazowkowym) omomierzem, przeplywki juz tak latwo nie sprawdzisz, czujnik temperatury tez latwo sprawdzisz voltomierzem..tak ze wiekszosc osprzetu latwo sprawdzisz i nie kupuj bron boze czesci na "czuja" bo szkoda kasy!
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Trike3
*
*


Dołączył: Sep 10, 2008
Posty: 104
Skąd: Dabrowa Gornicza

PostWysłany: Pon Cze 13, 2011 9:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Powiesz kolego jak sprawdzić te elementy które mogę sprawdzić ??.

Co gdzie podpiąć i jakich wyników na wyświetlaczu miernika się spodziewać ??

P.S. Jak jechałem w sobotę to rozwaliło mi nagrzewnicę (chyba) Sad

Sauna w samochodzie, nic przyjemnego ;(


Pozdrawiam Marcin
_________________
Chevrolet Corsica 2,8 V6 manual
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Trike3
*
*


Dołączył: Sep 10, 2008
Posty: 104
Skąd: Dabrowa Gornicza

PostWysłany: Pon Cze 20, 2011 11:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam ponownie

Proszę o podpowiedź w jaki sposób sprawdzić sprawność podzespołów.

Może ktoś wie czym to zweryfikować, miernikiem wystarczy??

Chodzi mi o TPS, Krokówkę, przepływomierz.

Nadal fura nie chodzi na wolnych obrotach Sad

Pozdrawiam Marcin
_________________
Chevrolet Corsica 2,8 V6 manual
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pon Cze 20, 2011 21:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

TPS sprawdzis omomierzem analogowym (tak jak kazdy inny poteciomtr),
Krokowki i przeplywki raczej nie sprawdzisz - no chyba ze je rozbierzesz i wtedy pomieszysz poszczegolne ;/
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Pon Cze 20, 2011 21:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

http://www.autozone.com:80/autozone/repairinfo/repairguide/repairGuideMain.jsp;jsessionid=FE8F8B4B758F55D605ADF763AE1559E8.diyprod2-b2c4
zarejestruj sie na tej stronce,jest tam duzo danych o wartosciach czujnikow itp.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Trike3
*
*


Dołączył: Sep 10, 2008
Posty: 104
Skąd: Dabrowa Gornicza

PostWysłany: Pon Cze 20, 2011 22:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sprawdziłem napięcia na kostce zasilającej i wyniki mam takie:
10,54
0,45
10,54
0,45
czyli zasilanie jest. Teraz pytanie czy przeprowadzony przeze mnie test ma sens. Wziąłem podpiąłem kostkę do krokówki i przekręciłem stacyjkę, włączyłem zapłon. Krokówka nie drgnęła, czy to dobry sposób na sprawdzenie silniczka krokowego? Czy powinna się jakoś ustawiać po przekręceniu kluczyka.

Pozdrawiam Marcin
_________________
Chevrolet Corsica 2,8 V6 manual
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Trike3
*
*


Dołączył: Sep 10, 2008
Posty: 104
Skąd: Dabrowa Gornicza

PostWysłany: Pon Cze 27, 2011 11:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam ponownie

Sprzęt mam nadzieję opanowany (prawie). W pierwszej kolejności poszedł silniczek krokowy i po wymianie okazało się że autko faluje na obrotach. Najlepiej byłoby wywalić czujnik TPS bo po odpięciu chodzi jak zegarek Smile.
Po podpięciu TPS-a nowego, silniczek chodzi prawie idealnie. Zapala się jednak check po jakimś czasie. Więc nie do końca jest dobrze. Obroty na gazie i na benzynie są prawidłowe.

Pozdrawiam Marcin
_________________
Chevrolet Corsica 2,8 V6 manual
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Trike3
*
*


Dołączył: Sep 10, 2008
Posty: 104
Skąd: Dabrowa Gornicza

PostWysłany: Pon Wrz 12, 2011 12:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam ponownie.

Niestety kwestia wolnych obrotów wróciła do normy.
Nie ma już efektu wzrastających obrotów ale na wolnych na benzynie prycha.
Co jest charakterystyczne to tego typu objawy:
na wolnych obrotach chodzi nie ładnie (nie ma 900 obr tylko faluje wokół 1100.) po 15 sekundach zaczyn kopcić na czarno a po 30 sekundach wchodzi w tryb awaryjny, chodzi cały czas podobnie.
Może mieliście podobne objawy i macie pomysł gdzie jeszcze zajrzeć.

Pozdrawiam Marcin
_________________
Chevrolet Corsica 2,8 V6 manual
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group