www.asu.pl :: Zobacz temat - Różnice uszczelek góry silnika 3.3 ,3,8 Chrysler
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Różnice uszczelek góry silnika 3.3 ,3,8 Chrysler

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Sam naprawiam
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Sob Maj 23, 2009 11:09    Temat postu: Różnice uszczelek góry silnika 3.3 ,3,8 Chrysler Odpowiedz z cytatem

W związku z pytaniami odnośnie róznic,a właściwie podobieństw w uszczelkach w silnikach 3.3 i 3,8
postanowiłem troche przybliżyc problem Wink
Dane dotyczą silników od 91-2000
(starszych i nowszych pewnie też ale nie jestem pewien na 100%)


Uszczelka pod głowice
od 3.3 jest bardzo podobna do uszczelkiz 3.8 ,na pierwszy rzut oka różni się tylko jajowatym wycieciem na kanale olejowym smarującym klawiature.Różni się też wielkością średnicy wycięcia na cylindry (tłok 3.3 ma średnice 3.66 ,a tłok 3.8.--3.77 cala)dlatego pomimo że prawie wszystkie otwory pasują nie da sie założyć do 3.8 bo tłok uderza denkiem w uszczelkę.

W silniku 3.3 wystepuje lewa i prawa uszczelka!!!!!!!
W silniku 3.8 wystepuje lewa i prawa uszczelka!!!!!!!



Uszczelka pod klawiaturę
w obu silnikach do 1999 roku są takie same (ciękie płaskie),w rocznikach powyżej można spotkać grubsze uszczelki (około 1 cm) ,spowodowane to jest modyfikacjami klawiatury,jak również pokrywy ,inne jest też przykrecanie (w środku uszczelki są metalowe tulejki dystansowe,tak że w przypadku cieknącej uszczelki dokręcanie zbyt mocne może tylko doprowadzić do urwania śruby). Wystpowanie takiej uszczelki w silniku można rozpoznac po karbowanej pokrywie klawiatury.
Uszczelki w obu przypadkach pasują są obustronne tzn.pasuje na prawą i lewą głowice

Uszczelka pod kolektor ssący dolna (w kształcie V metalowa) i górna
ta sama w obu silnikach.

Uszczelniacze zaworów
te same w obu silnikach

Reszta uszczelek jest też jednakowa dla obu silników Very Happy
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas


Ostatnio zmieniony przez wmarek65 dnia Sro Cze 03, 2009 17:52, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
lift
*
*


Dołączył: Jul 08, 2007
Posty: 871
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: Sro Cze 03, 2009 15:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wmarek65 co do uszczelki pod głowicą to musisz zmienić opis by w błąd nie wprowadzać.
Otwór w uszczelce pod cylindry wewnątrz wynosi:
3.3-96mm
3.8-98mm
Tłok nie spowoduje uderzeń o uszczelkę będzie miał jeszcze mm luzu.
Uszczelki z okrągłym otworem na kanał olejowy jeszcze nie spotkałem do 3.3 i 3.8 są owalne.
Uszczelki są zamienne 3.3/3.8.



_________________
CHRYSLER
TOWN&COUNTRY 3.8 V6 98' PB/LPG ASB
VOYAGER 3.0 V6 89' PB/LPG ASB
http://www.voyagerklub.pl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Sro Cze 03, 2009 18:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

lift napisał:
Wmarek65 co do uszczelki pod głowicą to musisz zmienić opis by w błąd nie wprowadzać.
Otwór w uszczelce pod cylindry wewnątrz wynosi:
3.3-96mm
3.8-98mm
Tłok nie spowoduje uderzeń o uszczelkę będzie miał jeszcze mm luzu.
Uszczelki z okrągłym otworem na kanał olejowy jeszcze nie spotkałem do 3.3 i 3.8 są owalne.
Uszczelki są zamienne 3.3/3.8.




Masz racje Very Happy muszę to doprecyzować Very Happy

Uszczelka silnika 3.3 96 i 97r orginał Mopar
prawa RT 04621769
lewa LT 04621770

Uszczelka silnika 3.3 97, 98, 99, 2000r
prawa RT 04694216 B
lewa LT 04694217 B

średnica otworu na cylinder 94mm Exclamation (na zdjęciu widać ,a ja zapewniam że umiem mierzyć suwmiarką Very Happy )


Uszczelka silnika 3.8 orginał Mopar (były w silniku z 96r)
średnica otworu na cylinder 98mm
prawa RT 4448950
lewa LT 4448949


W silnikach z roku 97 i 98 roku
prawa RT 4448950AB
lewa LT 4448949AB

W silniku 3.8 z 1999 i 2000 roku są uszczelki z kanałem olejowym jajowatym
prawa RT 04694518 AA
lewa LT 04695417 AA



tutaj dałem zdjęcie po nałożeniu dwóch uszczelek na siebie(gdyby mogły być uniwersalne) i widać że w dolnej nie ma wyciętych kanałów wodnych więc nie są na prawą lub lewą stronę Wink >tak samo jest z uszczelkami od 3.3


Na alegro widziałem uszczelki do 3.3 które niby pasują na prawą i lewą strone ,nie wiem jak jest z chinszczyzną ale uszczelki które ja opisuje są orginalne Mopar a numery są spisane z tych uszczelek i napewno sa do roczników 91-2000.
Zdjęcia są mojego autorstwa zrobione dzisiaj na okoliczność twoich uwag.
Na twoim zdjęciu odnosnie wystawania tłoka z bloku widać że niby tlok jest niżej ,ale ja właśnie założyłem te uszczelki od 3.3 (dokładnie te co na zdjęciu) do silnika 3.8 i nie mogłem zrobić pełnego obrotu wałem bo tłok uderzał w głowice,po popuszczeniu śrub przy obrocie tłok podnosił głowice razem z uszczelką. Dlatego napisałem o uderzaniu tłoka w uszczelkę.Kupiłem potem w ASO Chrysler uszczelki Mopar do 3.8, z takimi samymi numerami jak stare ,i pasowały bez problemu.
A odnośnie jajowatego otworu olejowego ,to w sam widzisz jaki jest w uszczelce 3.8 Wink (take same były w nowych uszczelkach)
Tak że informacje tu zawarte nie są gdzieś z netu tylko sprawdzone na własnej skórze Laughing
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas


Ostatnio zmieniony przez wmarek65 dnia Nie Cze 14, 2009 20:07, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Sro Cze 03, 2009 19:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Analizując doszedłem do wniosku że fabryka mogła zrobić modyfikacje uszczelki i wysokości tłoka ,silnik który robiłem był z 1996 r a uszczelki kupowane w 2005.
Mam uszkodzony silnik 3.8 z 2000r jak dorwe czasu to zdejme głowice i okarze się jak to jest Very Happy
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
lift
*
*


Dołączył: Jul 08, 2007
Posty: 871
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: Sro Cze 03, 2009 20:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wymiar wewnętrznego otworu uszczelki (96mm)był mierzony po śladzie na głowicy więc możliwe,że 1mm na stronę mogła się rozszerzyć Wink
Poprawiamy na 94mm.
Jeśli tłok wystawał to tylko na wysokość uszczelki po dociągnięciu bo inaczej uderzałby w głowicę.
Teraz chyba już nie robią uszczelek z otworem okrągłym pod kanał olejowy -ta z otworem nie powoduje zatrzymania przepływu oleju.




Wiem,że sam wszystko robisz przy swoim autku Wink
_________________
CHRYSLER
TOWN&COUNTRY 3.8 V6 98' PB/LPG ASB
VOYAGER 3.0 V6 89' PB/LPG ASB
http://www.voyagerklub.pl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Sro Cze 03, 2009 21:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

lift napisał:


Wiem,że sam wszystko robisz przy swoim autku Wink




W końcu kiedyś byłem mechanikiem Very Happy to oddawanie auta do warstatu to jak wożenie drzewa do lasu Laughing
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
lift
*
*


Dołączył: Jul 08, 2007
Posty: 871
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: Czw Cze 04, 2009 7:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Swoich też pod topór nie oddam,never Very Happy
_________________
CHRYSLER
TOWN&COUNTRY 3.8 V6 98' PB/LPG ASB
VOYAGER 3.0 V6 89' PB/LPG ASB
http://www.voyagerklub.pl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
qazws
*
*


Dołączył: May 07, 2006
Posty: 1314
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Sob Cze 13, 2009 8:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

kolega włożył uszczelki od 3,3 do 3,8 i jak na razie wszystko ok , tłok nie uderza denkiem ...
_________________
Plymouth Grand Voyager 1989r 3,0L żółte blachy ,
Dodge Grand Caravan 3,3L + lpg 1990r z bordową tapicerka Smile
Chrysler Town&Country 1994r 3,8L + lpg
www.czyszczeniedywanow.net
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Sob Cze 13, 2009 15:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Rozebrałem dzisiaj silnik 3.8 z 2000r i okazało sie że uszczelki są z wycieciem jajowatym w miejscu kanału olejowego,i numery na uszczelkach są inne.(Dopisałem je w tym bardziej szczegulowym poście Wink ) Wygląda że fabryka zrobiła modyfikacje. Sprawdzałem w aktualnej serwisówce i dla 2000 roku sa te właśnie numery(nie sprawdzałem innych roczników)
Druga sprawa to wystawanie tłoka z bloku,w tym silniku GMP jest 2mm niżej krawędzi,więc nie ma możliwości uderzenia w uszczelkę bo tłok nie sięga do samej góry.

Zastanawia mnie fakt dlaczego w silniku z 96r tłok wystawał ponad blok Question około 1mm ,mieścił się wysokości uszczelki ,i nie uderzał o głowice a głowica była (płaska) identyczna jak ta z 2000r.
Przy tak małym luzie ,ciśnienie sprężania musiało być wyższe niż w tym z 2000r gdzie do góry brakuje 2mm+3mm uszczelka to komora spalania jest 5mm na całej powieszchni tłoka.

Czy czasem ten wystający tłok nie ma to związku z mocą silnika Question w Voyagerach z roczników 96-2000 są silniki 3.8 o mocy 176KM i 198KM

qazws napisał:
kolega włożył uszczelki od 3,3 do 3,8 i jak na razie wszystko ok , tłok nie uderza denkiem ...


Jeśli ma silnik taki jak ten z 2000 r ,gdzie tłok jest 2mm niżej to nie ma możliwości aby tłok dotknoł uszczelki ,gdyby tłok wystawał tak jak w tym z 96r nie obrócił by wałem (tłok ma średnice 96mm a uszczelka 3.3 ma 94mm)
Przyłożyłem uszczelkę od 3.8 i 3.3 (obie z jajowatym otworem ) i oprócz średnicy otworu cylindra różnią się wielkością otworów wodnych (z 3.8 ma większe o 2 mm)

Jeśli twój kolega założył uszczelkę z 3.3 do 3.8 to czas pokaże czy można tak zrobić Wink

1) mniejsze otwory wodne (mniejszy przepływ płynu w silniku)
2) Okucie uszczelki wystaje do cylindra (komory spalania) po 1mm na całym obwodzie ,niewiem czy nie upali tej wystającej części ,a wtedy mogą wystapić przedmuchy na uszczelce
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas


Ostatnio zmieniony przez wmarek65 dnia Sob Cze 13, 2009 20:01, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
qazws
*
*


Dołączył: May 07, 2006
Posty: 1314
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Sob Cze 13, 2009 16:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

caravan 3,8L rok 97 , zobaczymy ,czas pokaże
_________________
Plymouth Grand Voyager 1989r 3,0L żółte blachy ,
Dodge Grand Caravan 3,3L + lpg 1990r z bordową tapicerka Smile
Chrysler Town&Country 1994r 3,8L + lpg
www.czyszczeniedywanow.net
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Nie Cze 14, 2009 20:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Pogrzebałem trochę w serwisówkach i okazuje się że prawie co roku były jakieś zmiany w uszczelkach (numery uszczelek w poszczególnych rocznikach się zmieniają) ale jakie były zmiany to niewiem Sad
W tłokach do silnika 3.8 też jest jakaś zmiana bo 96 i 97r ma numer 04797692 a 98, 99, 2000r mają numer 04897774AA
może to ta różnica w wysokości tłoka Sad
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Pon Maj 16, 2011 21:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No i sprawa sie wyjaśniła z tłokami wystającymi nad kadłub bloku,mam u siebie takie silniki od voyagera 3.8. więc niedowiarki którzy mnie posądzaji o fantazje mają dowód Wink
silnik którego tłok ma GMP 2mm niżej niż góra cylindra


tutaj silnik z wystającymi tłokami



_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Sam naprawiam Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group