www.asu.pl :: Zobacz temat - Co się dzieje z moją skrzynią?
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Co się dzieje z moją skrzynią?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
patryk
*
*


Dołączył: Dec 02, 2010
Posty: 36
Skąd: Szwecja-Hallstavik

PostWysłany: Pon Sty 31, 2011 23:00    Temat postu: Co się dzieje z moją skrzynią? Odpowiedz z cytatem

Witam.

Mam Chryslera Grand Voyagera rocznik 2000 MILENIUM silnik3.3 benzyna automat.
Ostatnio gdy temperatura otoczenia spadla do minus 10 stopni moja skrzynia biegów zaczela chrupac. To jest gdy odpale silniki wrzuce np.R lub D to po normalnym dodaniu gazu samochod stoi w miejscu. Dopiero gdy przygazuje to auto zaczyna jechac no i przy tym ruszaniu czasami cos chrupnie. Co to moze byc?
Prosze o odpowiedz.Pozdrawiam
.
Zapraszam na mojego bloga.
http://samochodymojapasja.blogspot.com/2011/01/przygoda-z-motoryzacja.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
diku
*
*


Dołączył: Aug 05, 2007
Posty: 606
Skąd: Stary Giera³tów

PostWysłany: Pon Sty 31, 2011 23:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Możliwe że przymarzają opony do podłoża, Very Happy ale to nie żart. Po dłuższej trasie masz nagrzane opony i wytapiają śnieg lub lód a rano po prostu je odrywasz od podłoża. Oby to było to co piszę, bo mogą być wydatki Rolling Eyes
_________________
Windstar 3.8 LX 95r pb+LPG
Explorer 4.0 96 pb+LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
patryk
*
*


Dołączył: Dec 02, 2010
Posty: 36
Skąd: Szwecja-Hallstavik

PostWysłany: Pon Sty 31, 2011 23:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To raczej nie opony bo samochód stoi na suchym.
Opisze to dokładniej.
Gdy odpale samochod i np.stoi on 5 10 minut i sie grzeje to wszystko jest ok.Nic nie chrupie i rusza normalnie. Natomiast gdy mi sie spieszy i od razu ruszam to tak jakby skrzynia sie nie zalaczala i dopiero po przygazowce rusz. Czy to moze wina oleju w skrzyni?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Wto Lut 01, 2011 2:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Moze ktos wczesniej dal niewlasciwy olej - ATF+3, albo Dexron?! Powinien byc ATF+4. Szczegolnie odczuwalne jest to w czasie mrozow.Jesli olej jest wlasciwy ( i jestes tego pewien),to trzeba zmierzyc cisnienie oleju na zimnej skrzyni....Wcale bym sie nie zdziwil ,jakby to byl koniec konwertera a moze i skrzyni Crying or Very sad ><>< P.S. 100% pewnosci, jaki masz olej w skrzyni bedzie tylko wtedy,gdy podczas wymiany bedziesz osobiscie przy zrywaniu zabezpieczenia kapsla butelki i wlewaniu oleju!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
waldek44
*
*


Dołączył: Oct 30, 2008
Posty: 808
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto Lut 01, 2011 5:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

patryk. nic nie napisałeś o oleju jaki masz w skrzyni
kiedy go wymieniłeś, i czy w ogóle go wymieniałeś?
jaki kolor ma olej, czy jest przezroczysty czy nie?
i czy nie śmierdzi spalenizną?
jaki stan oleju masz na rozgrzanej skrzyni?
takie informacje bardziej by nam pomogły w diagnozie

moim skromnym zdaniem po objawach jakie podałeś to w skrzyni jest stary, lub gesty,lub niewłaściwy olej, jeśli oczywiście nie ma owych problemów w cieplejsze dni gdy temperatura na dworze jest na +
_________________
Chrysler  Voyager 3,3 z 2000r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
patryk
*
*


Dołączył: Dec 02, 2010
Posty: 36
Skąd: Szwecja-Hallstavik

PostWysłany: Wto Lut 01, 2011 9:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzisiaj gdy wiozłem dzieci do przedszkola była temperatura 2 stopnie na +.
I samochód ruszył na wstecznym normalnie i do przodu też. Nie musiałem gazować.A jesli chodzi o olej to zielonego pojęcia nie mam co jest wlane.Ale sprawdziłem olej Kolor był prawie brązowy i w miarę przezroczysty, a zapach tak jakby trochę zalatywal spalenizna.stan oleju w normie.Jednak na bagnecie były tak jakby mikro ziarenka piasku.
Wojtka mam od października 2010r. Mieszkam w Szwecji no i tam ludzie dbają o samochody i raczej nie stosują tanich części. Patrząc pod maskę mam orginalne kable filtry itp. MOPARA. Będąc w Polsce na święta skorzystałem że bendzie taniej i zrobiłem zawieszenie z przodu i wymieniłem olej w silniku na Petro Canada 10W30 Ale w skrzyni to nikt mi nie chciał wymienić i tylko sie tłumaczyli że" oni tego nie robią" Rolling Eyes
Co o tym sadzicie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
waldek44
*
*


Dołączył: Oct 30, 2008
Posty: 808
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto Lut 01, 2011 10:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

przeważnie do tych naszych voyagerów leje się olej do skrzyni Mopar ATF+4,
jest on koloru lekko czerwonego ,jak wyciągasz bagnet to ciężko na nim zauważyć poziom oleju bo jest tak przezroczysty owy olej,
co do tych ziarenek i zapachu spalenizny oraz koloru oleju,to raczej nie wróży nic dobrego Evil or Very Mad (chociaż z drugiej strony nie wiadomo jaki jest tam olej, ja bym go wymienił dla św. spokoju)
bo spalenizna to czuć jak się tarczki przypali, opiłki metalowe wyłapie magnes ale resztek z okładziny z tarczy to magnes nie wyłapie ale powinien wyłapać filtr
a na pewno to są takie ziarenka wyczuwalne w palcach?
_________________
Chrysler  Voyager 3,3 z 2000r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
patryk
*
*


Dołączył: Dec 02, 2010
Posty: 36
Skąd: Szwecja-Hallstavik

PostWysłany: Wto Lut 01, 2011 10:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Na początku myślałem ze to malutkie pęcherzyki powietrza.Ale gdy palcami zebrałem olej z bagnetu to własnie poczułem tak jakby mikro ziarenka piasku. Nie wiem czy dobrze zrobiłem z allegro kupiłem komplet olej filtr i uszczelka .Olej to TOP 1 ATF 3.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
diku
*
*


Dołączył: Aug 05, 2007
Posty: 606
Skąd: Stary Giera&#179;tów

PostWysłany: Wto Lut 01, 2011 11:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Bezpieczniej jest kupować w sklepach specjalistycznych do ASB np:http://midparts.com.pl/ i tym podobnych. Tam są ludzie którzy mają na codzień do czynienia z automatami i jak nie pomogą to doradzą. A ziarenka? Coś jest nie tak w skrzyni, olej powinien być czysty bez zanieczyszczeń, jeszcze na bagnecie? Rolling Eyes
_________________
Windstar 3.8 LX 95r pb+LPG
Explorer 4.0 96 pb+LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
waldek44
*
*


Dołączył: Oct 30, 2008
Posty: 808
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto Lut 01, 2011 11:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

patryk, przecież napisałem tobie jaki olej leje się do skrzyni , a ty znowuż eksperymentujesz Shocked
_________________
Chrysler  Voyager 3,3 z 2000r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
patryk
*
*


Dołączył: Dec 02, 2010
Posty: 36
Skąd: Szwecja-Hallstavik

PostWysłany: Wto Lut 01, 2011 12:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No tak tylko ze ja ten olej kupiłem już dawno.I jak byłem na święta w Polsce to chciałem wymienić . Ale żaden warsztat nie chciał tego zrobic. Wiec oleju jeszcze nie wymieniłem , tylko go mam. Smile
_________________
Chrysler Grand Voyager MILENIUM 2000r 3.3
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
patryk
*
*


Dołączył: Dec 02, 2010
Posty: 36
Skąd: Szwecja-Hallstavik

PostWysłany: Wto Lut 01, 2011 12:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A czy ten olej TOP 1 ATF 3 jest taki beznadziejny że lepiej go nie lać? Question
_________________
Chrysler Grand Voyager MILENIUM 2000r 3.3
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Wto Lut 01, 2011 12:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Upraszczajac sprawe olej ten nie ma "blogoslawienstwa" Chryslera.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
diku
*
*


Dołączył: Aug 05, 2007
Posty: 606
Skąd: Stary Giera&#179;tów

PostWysłany: Wto Lut 01, 2011 12:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Powinien byc ATF+4
tak napisał [b]MarkSeven[b] i tego powinieneś się trzymać. Z tego co piszesz wychodzi ze jest to ATF +3. Więc niewłaściwy-nadający sie do skrzyni biegów, ALE NIE DO TWOJEJ.
_________________
Windstar 3.8 LX 95r pb+LPG
Explorer 4.0 96 pb+LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
patryk
*
*


Dołączył: Dec 02, 2010
Posty: 36
Skąd: Szwecja-Hallstavik

PostWysłany: Wto Lut 01, 2011 12:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

JEDI_V Ja wiem że chrysler nie rekomenduje tego oleju. No ale stało się ja go kupiłem. I teraz takie moje pytanie czy jak go naleje to czy mi sie skrzynia od razu nie rozsypie.Bo jak czytałem odpowiedzi na inne tematy o skrzyniach to aż włos się jeży na głowie ze strachu . Sad
_________________
Chrysler Grand Voyager MILENIUM 2000r 3.3
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
patryk
*
*


Dołączył: Dec 02, 2010
Posty: 36
Skąd: Szwecja-Hallstavik

PostWysłany: Wto Lut 01, 2011 12:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sad Wychodzi na to ze musze kupic Mopara ATF4
_________________
Chrysler Grand Voyager MILENIUM 2000r 3.3
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Wto Lut 01, 2011 13:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Lepiej ten wydatek jak niz remont skrzyni.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
patryk
*
*


Dołączył: Dec 02, 2010
Posty: 36
Skąd: Szwecja-Hallstavik

PostWysłany: Wto Lut 01, 2011 13:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No tak wole kupic olej. Niz remontowac skrzynie .
Bo tu gdzie mieszkam (Szwecja) koszt naprawy moze wynosic okolo 50% wartosci samochodu. Rolling Eyes
Dzieki wszystkim za pomoc i pozdrawiam Laughing
_________________
Chrysler Grand Voyager MILENIUM 2000r 3.3
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Wto Lut 01, 2011 18:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

patryk napisał:
Bo tu gdzie mieszkam (Szwecja) koszt naprawy moze wynosic okolo 50% wartosci samochodu.

A tu w PL remont skrzyni może kosztować nawet 50% wartości auta Smile
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sro Lut 02, 2011 2:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

patryk napisał:
Na początku myślałem ze to malutkie pęcherzyki powietrza.Ale gdy palcami zebrałem olej z bagnetu to własnie poczułem tak jakby mikro ziarenka piasku. Nie wiem czy dobrze zrobiłem z allegro kupiłem komplet olej filtr i uszczelka .Olej to TOP 1 ATF 3.
Ten olej jest niewlasciwy,i nigdy nie bedzie poprawnie pracowac , szczegolnie zima.Narobi wiecej szkody .Tu nie chodzi o smarowanie,tylko o naped! Mowiac po chlopsku ten olej ma niewlasciwa (dla twej skrzyni) charakterystyke przenoszenia momentu obrotowego - poniewaz zawiera inne skladniki.Specyfikacja oleju do Chryslera ModelRoku 2000 to : ATF+4.Doslownie taka ,a nie zadna inna czy podobna!!!I musi to byc napisane Wielkimi Literami na butelce "ATF+4" .Obojetnie jakiej firmy.Najlepiej Mopar.Trzymaj sie instrukcji obslugi.Mieszkasz w Szwecji,a wiec nie mysl po polsku!I raczej oleje kupuj w Szwecji,bo w Polsce wcisna Tobie kit! Pamietaj! - olej do twej skrzyni musi miec skladniki wedlug receptury ATF+4 , i tylko wtedy zapewni jej poprawna prace.

Uploaded with ImageShack.us
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
s1wy
*
*


Dołączył: Oct 24, 2004
Posty: 733
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sro Lut 02, 2011 10:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jak kupiłem swojego Blazerka to poprzedni właściciel mówił mi, że oleje były wymieniane. O czym też świadczyła karteczka przyczepiona do silnika z zaznaczonymi typami olejów i przebiegiem. No i okazało się, że mechanicy "gdzieś tam" nalali ATF II zamiast ATF III. Mój mechanik to zobaczył i od razu powiedział, że olej należy wymienić na właściwy. Przy okazji wyszło na jaw, że olej może był wymieniony, ale filtr od skrzyni już nie.
_________________
Chevrolet Blazer LT 4.3 V6 1995 4x4 (zagazowany)
Mercury Cougar XR7 4.2 V8 1980 RWD
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
waldek44
*
*


Dołączył: Oct 30, 2008
Posty: 808
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sro Lut 02, 2011 16:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

patryk,cały czas zastanawiam się nad tymi zanieczyszczeniami w skrzyni (ziarenka), czy czasami nie będziesz musiał zrobić całkowitej wymiany oleju,a to już ponad 12 litrów oleju potrzeba
_________________
Chrysler  Voyager 3,3 z 2000r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
patryk
*
*


Dołączył: Dec 02, 2010
Posty: 36
Skąd: Szwecja-Hallstavik

PostWysłany: Sro Lut 02, 2011 17:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A w jaki sposób wymienic cały olej. Bo w misce to wiem. Rolling Eyes
_________________
Chrysler Grand Voyager MILENIUM 2000r 3.3
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
diku
*
*


Dołączył: Aug 05, 2007
Posty: 606
Skąd: Stary Giera&#179;tów

PostWysłany: Sro Lut 02, 2011 18:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Metodą dynamiczną.
_________________
Windstar 3.8 LX 95r pb+LPG
Explorer 4.0 96 pb+LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
patryk
*
*


Dołączył: Dec 02, 2010
Posty: 36
Skąd: Szwecja-Hallstavik

PostWysłany: Sro Lut 02, 2011 19:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Metodą dynamiczną- a można trochę jaśniej.
_________________
Chrysler Grand Voyager MILENIUM 2000r 3.3
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
diku
*
*


Dołączył: Aug 05, 2007
Posty: 606
Skąd: Stary Giera&#179;tów

PostWysłany: Sro Lut 02, 2011 20:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Użyj: "szukam" i w pisz "dynamiczna" a znajdziesz temat: DYNAMICZNA WYMIANA OLEJU W A604 - VOYAGER 3.0"
_________________
Windstar 3.8 LX 95r pb+LPG
Explorer 4.0 96 pb+LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Czw Lut 03, 2011 3:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Spuszczasz olej z miski i zakładasz nowy filtr.
Następnie zalewasz olejem i ilości około 5 litrów.
Zakładasz przewód przeźroczysty na króciec zasilający wymiennik ciepła w chłodnicy do przeźroczystej bańki i odpalasz na silnik na 2 sekundy .
Nowy olej będzie wypychał stary.
Następnie znowu dolewasz nowego oleju i tak samo zapalasz silnik na 2 sekundy.

Robisz to do momentu aż w przewodzie przeźroczystym wypłynie ci nowy olej.

Oczywiście należy dokładnie odmierzać dolewanie nowego oleju aby zmieścić się w proporcjach.

Przewód do bańki należy przymocować aby go nie wyrwało ciśnienie lub poprosić do tego drugą osobę.

Z wymiennika z chłodnicy także należy spuścić olej odkręcają przewód w dolnej części zależy czy masz jeden wymiennik czy dwa.
Można także wydmuchać wymienniki za pomocą sprężonego powietrza.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
diku
*
*


Dołączył: Aug 05, 2007
Posty: 606
Skąd: Stary Giera&#179;tów

PostWysłany: Czw Lut 03, 2011 9:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ale nie oszukujmy się, to i tak tylko z nazwy dynamiczna metoda i nie daje 100% wymiany oleju, bo pozostaje w koszach i wielu innych zakamarkach gdzie podczas takiej wymiany ciśnienie z pompy nie wypcha starego oleju. Niemniej w ten sposób można wymienić 90% oleju a nie tylko 40%.
_________________
Windstar 3.8 LX 95r pb+LPG
Explorer 4.0 96 pb+LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group