www.asu.pl :: Zobacz temat - Periodyczne drżenie od 130 km/h
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Periodyczne drżenie od 130 km/h

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Zawieszenie
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Pietro
*
*


Dołączył: Apr 18, 2008
Posty: 18
Skąd: Łódź

PostWysłany: Sob Wrz 11, 2010 22:00    Temat postu: Periodyczne drżenie od 130 km/h Odpowiedz z cytatem

Witam,
Nie wiem czy to dobry dział na ten post ale zakładam że to coś z zawieszenia szwankuje. A więc jak w tytule, do ok. 130 jedzie gładziutko, potem zaczyna się delikatne drżenie, po 140 wyraźnie wyczuwalne a przy 150 km/h ciężko jechać. Oczywiście takie prędkości dotyczą autostrady.
Odnośnie objawów: niezależnie od prędkości występuje drżenie-cisza-drżenie -cisza itd. o okresie ok. 1.5 sekundy. Wibracje te przenoszą się nie tylko na kierownicę ale też na karoserię - wyraźnie je czuć na plecach kierowcy i pasażerów. Objawy są takie same niezależnie czy przyśpieszam czy puszczam gaz. Gdyby to było ciągłe i wzmacniające drżenie to raczej można by stawiać na koła i układ jezdny ale przerywane?
Czy macie może jakieś pomysły lub ktoś się z tym juz spotkał?
_________________
DGC Sport 2002,
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
ply
*
*


Dołączył: Jul 14, 2007
Posty: 438
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Pon Wrz 13, 2010 22:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

mam chyba to samo, drżenie nie równomierne z przerwami kilka sekund. U mnie zaczęło sie po wymianie felg na alusy dwie opony nówki ze sklepu na przedzie.
Poprzednio na felgach stalowych z zimówkami do 180 nic nie drżało. Ale między czasie zaczęło coś stukać w zawieszeniu. Wiec teraz nie wiem czy to zawieszenie czy felgi.

Na razie czekam na pierwsze mrozy wymienię na stalówki wtedy się dowiem czy to wina zawieszenia czy felg Smile) Czyli jeszcze miesiąc dwa.
_________________
Plymouth Grand Voyager 3,3 '96 LPG, 16l/100km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
MarkusCal
*
*


Dołączył: Sep 14, 2007
Posty: 292
Skąd: Czestochowa

PostWysłany: Czw Wrz 16, 2010 9:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A co to są z felgi ?

Pracuję w firmie gdzie produkują felgi aluminiowe i czasem mamy podobny problem z niektórymi samochodami tzn że powyżej prędkości 130km/h pojawiają się drgania na kierownicy (i nie tylko - jak w opisie wyżej). Felgi są sprawdzane na wyważarce z oponami i bez opon i wszystko jest w porządku a jednak DRŻY!! A co najlepsze jest to że jeżeli założy się blachy to efekt drżenia ustępuję !? Dochodzi nieraz do tego że wymieniamy na inne felgi i czasem jest OK ale nieraz jest tak że nie idzie dopasować felgi żeby nie było DRGAŃ (i wtedy oddajemy kasę za felgi )

Przy takich problemach należy szczególną uwagę zwrócić na to czy felga zakładana jest taka sama jak założone koło ORYGINALNE (powinno być to podane w warunkach technicznych samochodu - każdy model może mieć inny) tzn czy jest takie samo ET ( OFFSET - odległość osi koła do płaszczyzny podparcia - podane to jest na kole), Lk (rozstaw otworów mocujących) i średnica otworu centrującego koła z piastą tarczy. Jeżeli jest wszystko to samo POWINNO pomóc - choć nie zawsze pomaga jak pisałem wcześniej Evil or Very Mad

Jeszcze jedno - rynek zalany jest felgami z CHIN i OKOLIC CHIN - nie wszystkie ale większość jest BEEEEEEEEEE
_________________

Chrysler Voyager Family 2.0 98r
I zagazowany

Chrysler Town&Country 3,6 2011
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
ply
*
*


Dołączył: Jul 14, 2007
Posty: 438
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Czw Wrz 16, 2010 10:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja mam oryginały montowane fabrycznie w voyagerach , wyglądają dośc mocno ale na wiosnę pojadę do gościa co prostuje felgi aluminiowe. Ma zajefajną maszynę do sprawdzania felg czy nie jest krzywa z bardzo dużą dokładnością. Pokazuje wykres na monitorze i dokładnie miejsca gdzie jest zwichrowana. Gostek często prostuje felgi fabryczne z salonu do takich aut jak BMW Audi itd mówił że ideałów nie ma.
_________________
Plymouth Grand Voyager 3,3 '96 LPG, 16l/100km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Pietro
*
*


Dołączył: Apr 18, 2008
Posty: 18
Skąd: Łódź

PostWysłany: Czw Wrz 16, 2010 12:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No tak, ale ja nie mam alusów tylko zwyczajne stalowe więc u mnie to raczej coś innego. Jeżeli to wina opon to muszę poczekać do zimy i wtedy sprawdzę na zimówkach ale dalej nie mam pomysłu jaki jest "mechanizm" powstawania takich drgań.
_________________
DGC Sport 2002,
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
ply
*
*


Dołączył: Jul 14, 2007
Posty: 438
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Czw Wrz 16, 2010 17:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

to tym bardziej, stalówki łatwiej uszkodzić, a na naszych drogach dziur nie brakuje
_________________
Plymouth Grand Voyager 3,3 '96 LPG, 16l/100km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
waldek44
*
*


Dołączył: Oct 30, 2008
Posty: 808
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw Wrz 16, 2010 17:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jedyna moja i innych rada która wyeliminuje drgania spowodowane złymi oponami (ja miałem nówki sztuki i kierownica przy 130 cała drżała) poszukaj w swojej okolicy wyważania kół ale na samochodzie
_________________
Chrysler  Voyager 3,3 z 2000r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
cyberda_
*
*


Dołączył: May 09, 2008
Posty: 641
Skąd: Katowice

PostWysłany: Czw Wrz 16, 2010 21:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Miałem kiedyś auto - co ciekawe fabrycznie nowe - w którym koła można było wyważyć tylko najazdowo czyli wyważyć koła założone na aucie. Proponuję Ci sprawdzić czy po takim wyważeniu wszystko ustąpi. Jeśli ustąpi to trzeba szukać problemu np w źle wyważonej półosi.
_________________
DODGE Grand  Caravan SPORT 3,3 LPG model 2001
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Pietro
*
*


Dołączył: Apr 18, 2008
Posty: 18
Skąd: Łódź

PostWysłany: Pon Wrz 20, 2010 13:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zastanawiałem się jeszcze nad tarczami hamulcowymi. Podczas ostrzejszego hamowania z większych prędkości wyraźnie czuć (i słychać) drżenie na kierownicy, czyli jak się nagrzeją to "tłuką". No ale podczas normalnej jazdy są zimne, chyba że cały czas są zwichrowane a jak się podgrzeją to dopiero czuć.
_________________
DGC Sport 2002,
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
brewka83
*
*


Dołączył: Jul 28, 2007
Posty: 323
Skąd: Piotrków Tryb. a czasem Zawiercie aktualnie Oslo

PostWysłany: Pon Wrz 20, 2010 19:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja mam wlasnie tak ze jak tarcze zlapia temp to zaczynaja drgac mimo iz sa juz toczone!Niestety material z jakiego sa wykonane nie jest najlepszy dlatego mysle ze to one beda wszystkiemu winne! Jak bedzie kasa to i nowe tarcze sie zalozy i mysle ze problem ustapi! U Ciebie moze byc wlasnie tak samo!
_________________


PTS 3.8 95 - Był Ford Mondziak MK1 - Był 
Audi A6 C5 Avant 2.8 V6 Quattro - Jest
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Pietro
*
*


Dołączył: Apr 18, 2008
Posty: 18
Skąd: Łódź

PostWysłany: Sro Sty 05, 2011 23:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No dobra, to były jednak tarcze. Wymieniłem na GTSy, czyli takie z dziurkami i rowkami, całkiem niedrogo. Drżenie ustało a i hamulce sie poprawiły. Wreszcie czuje że hamuje Smile .
_________________
DGC Sport 2002,
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Zawieszenie Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group