www.asu.pl :: Zobacz temat - Wymiana oleju -zagrozenie dla silnika.
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wymiana oleju -zagrozenie dla silnika.
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Nie Wrz 26, 2010 17:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

...a najlepsze kasztany sa na placu pigalle Rolling Eyes
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Benek
*
*


Dołączył: Jun 22, 2006
Posty: 693
Skąd: Lublin

PostWysłany: Wto Wrz 28, 2010 9:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Miałem dzisiaj spięcie z jednym z pracowników dystrybutora firmy Petro Kanada. Z uporem maniaka twierdził, że nie ma oleju mineralnego, gdzie w oznaczeniu lepkości na początku występuje cyfra 5. Chciał się zakładać o wszystko co ma, bo przecież oleje sprzedaje od 30 lat i wie lepiej. Prawie chciał mnie pobić, że śmiem zarzucać mu niewiedzę i dyletanctwo.
Szczena mu opadła jak właściciel sklepu przyniósł mi ten olej z zaplecza.
Ten olej, sklep sprowadza tylko dla mnie.
Profesjonalizm naszych sprzedawców, zostawiam bez komentarza.
_________________
Chevrolet Trans Sport 3,4L V6 '01r,
Oldsmobil Silhouette 3.4L V6 '00r, Gazowany u Luky'ego
[IMG]http://images62.fotosik.pl/809/1b6d041f3d165805m.jpg[/IMG]
www.youtube.com/watch?v
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
V8USA
*
*


Dołączył: Sep 08, 2010
Posty: 101

PostWysłany: Wto Wrz 28, 2010 10:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

TU jest POLSKA właśnie. Jak sam nie nauczysz się od podstaw swojego samochodu i ekspoatacji to masz kiche.

Autentyk.

Koleś w dziale "części do aut amerykańskich". W servisie Opla.
Zapytany o cześć mocno się poci przy kompie.Na zwróconą uwagę że mógłby się poduczyć w częściach co i jak.
Odpowiada.
A "chuj" mnie obchodzą te amerykańskie samochody.Ja się ucze europy.
Po czym obrażony wychodzi na zaplecze.

To po co tam siedzi ?
Po co go zatrudnili ?

To jest fenomen na skale światową.Po co "ONI" są zatrudniani i jaką posiadają wiedzę?W tych sklepach.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Wto Wrz 28, 2010 10:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ech...szkoda ze sie nie zalozyles Laughing
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
imjacek
*
*


Dołączył: Jan 20, 2009
Posty: 64
Skąd: Podkarpackie

PostWysłany: Wto Wrz 28, 2010 13:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Oj, tak właśnie jest w naszych kochanych sklepach. Nie tylko motoryzacyjnych. Pytam kiedyś pracownika marketu "Castorama": "Gdzie znajdę, o ile wogóle jest szansa że są, metalowe podkładki o średnicy około x, grubości około y i żeby były nierdzewne lub np chromowane?". Młody człowiek patrzy mi prosto w oczy i spokojnie odpowiada: "Nie wiem, bo ja jestem z drewna"...
Tak poznałem mojego pierwszego, prawdziwego Pinokio!!! Very Happy
_________________
pozdrawiam
Jacek

'04 Ford Freestar SE 3.9
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Sob Paź 02, 2010 22:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dziś wreszcie dopłynął do mnie olej i po 15kkm wymieniłem mojemu Voyteczkowi olej Wink
To już trzecia zmiana na ten olej.


_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Nie Paź 03, 2010 6:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Pozwole sobie na komentarz dla niewtajemniczonych. Mobil1 HighMileage to BardzoSuper dobry olej.Dla ulatwienia zycia Lutek wymienia go co 15kkm.Ok , ten olej taki przebieg spoko wytrzyma. Silnik nie ucierpi pod warunkiem ,ze olej bedzie przez caly czas dobrze filtrowany.Zwykly filter juz po ok.7kkm praktycznie przestaje dzialac i jedzie na bypassie.Tajemnica w tym,ze Lutek sprowadzil sobie tez specjalny filter Mobil1 o przedluzonym czasie filtrowania.Filter ten jest nowoczesna konstrukcja pozwalajaca skutecznie oczyszczac olej przez dlugi przebieg oraz zapewniac male opory przeplywu. Dlatego w silniku o dobrej kondycji mozna przedluzyc okres wymiany dobrego oleju - pod warunkiem ze bedzie odpowiedni filter. http://www.mobiloil.com/usa-english/motoroil/other_products/mobil_1_extended_performance_oil_filters.aspx
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Nie Paź 03, 2010 9:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ile trzeba dac m/w za taki zestaw?
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Nie Paź 03, 2010 11:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Esdarek w USA olej kosztuje $36 z podatkiem a filtr $14.

Co do filtra to kupując ten olej sprzedawca niemal nalega żeby kupić właśnie ten filtr gdyż wiadomo że ludzie robią większe przebiegi na syntetyku jak na mineralnym.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Nie Paź 03, 2010 12:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

czyli jakies 150 zl? bedziesz na wiosne/lato cos sprowadzal z usa? bo chetnie bym taki komplet nabyl. poki co kilka dni temu zalalem syntetykiem gm 5W30(na zime ok) ,ale filterek mam jakis no name Confused
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Nie Paź 03, 2010 13:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No na pewno będę na wiosnę dla siebie sprowadzał, tylko pamiętaj że olej jest dość ciężki i drugie tyle dopłacisz za wysyłkę do PL.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
benchi
*
*


Dołączył: Jan 17, 2008
Posty: 575
Skąd: Janików

PostWysłany: Czw Paź 07, 2010 11:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

MarkSeven jaki olej silnikowy i do skrzyni sugerujesz do mojego Blazera S-10 z 1996 roku. Silnik 4.3. Szykuje mi się wymiana chciałbym wlać jak najlepszy.
_________________
36 Plaskaczy - Dawno, dawno temu
Ford Windstar - Trochę później
Ford Explorer - Jeszcze później
Chevrolet Blazer - Całkiem niedawno
Ford Explorer - Dopiero co sprzedany
Co następne? Kto wie...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
gruchol
*
*


Dołączył: Dec 23, 2009
Posty: 41

PostWysłany: Czw Paź 07, 2010 19:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie żebym był nie miły, ale według mnie jak ma ktoś Wam pomóc odnośnie oleju to pochwalcie się przebiegiem auta, na jakim oleju jeździłeś do tej pory, czy bierze olej jeśli tak to ile mniej więcej, silnik zaczyna się pocić czy jest suchy jakby z fabryki wyjechał itp..

Według mnie jest różnica dobierając olej jeśli silnik bierze olej, a z wydechu sie nam kopci jakbyśmy jechali pociągiem i dodatkowo mamy informacje że kiedyś nasz silnik był zalewany Lotos 15W/40 niż jak ktoś jeździ na jakimś dobrym oleju (nie podaje marki bo zdania są podzielone) syntetycznym i silnik chodzi jak zegarek..
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Czw Paź 07, 2010 21:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Gruchol mój silniczek według tego co podaje cyferblat 220kkm, silniczek bardzo leciutko się poci w tylnej części ale krople nie zwisają. Z rury nic nie kopci, a zeżarł 1.5l oleju na 15kkm.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Czw Paź 07, 2010 23:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mój przebieg 184tys.km a spalił 0,5L/3,5tyskm.
Platinium 10W40

Jak to mówią kto smaruje ten jedzie Laughing
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Pią Paź 08, 2010 6:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

benchi napisał:
MarkSeven jaki olej silnikowy i do skrzyni sugerujesz do mojego Blazera S-10 z 1996 roku. Silnik 4.3. Szykuje mi się wymiana chciałbym wlać jak najlepszy.
Najlepszy do tego silnika jest tylko i wylacznie olej mineralny (conventional oil) o lepkosci 5W30 i takim fabrycznie byly zalewane.Czestotliwosc wymiany dla warunkow w Polsce - co 5 tys.km.Jesli masz bardzo duzy przebieg ,to najlepszy bylby HighMileage albo MaxLife ,ale z tego co sie orientuje,w tej lepkosci sa w Polsce niedostepne.Najwazniejsze to nie stosowac w nim olejow gestych,bardziej lepkich ,takich jak 5W40 czy 5W50.Jesli uzywasz syntetyku,to proponuje przejsc na dobrej jakosci olej mineralny,np PetroCanada,Pennzoil,QuakerState -sa dostepne w Polsce.Jesli bedziesz przestrzegal odpowiedniej lepkosci oleju,czestej wymiany, i uzywal dobrej jakosci filtry to zapewnisz bardzo dlugie zycie tego spokojnego silnika . Co do skrzyni - to w klasie Dexron III masz bardzo duzy wybor olejow.Dla poprawienia pracy skrzyni (szczegolnie zima) i ochrona uszczelniaczy idealnym rozwiazaniem bedzie przejscie na MaxLife Dex/Mer ,bardzo dobrej jakosci ATF firmy Valvoline.Ostatnio hit w usa,coraz wiecej uzywany w starszych autach z b.dobrym wynikiem.Sam osobiscie uzylem go niedawno w swym aucie i jest poprawa plynnosci zapinania biegow,szczegolnie OD i lockupu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
benchi
*
*


Dołączył: Jan 17, 2008
Posty: 575
Skąd: Janików

PostWysłany: Pią Paź 08, 2010 6:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dziękuję.
Wyczerpująca i fachowa odpowiedź.
Pozdrawiam
_________________
36 Plaskaczy - Dawno, dawno temu
Ford Windstar - Trochę później
Ford Explorer - Jeszcze później
Chevrolet Blazer - Całkiem niedawno
Ford Explorer - Dopiero co sprzedany
Co następne? Kto wie...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Pią Paź 08, 2010 7:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A tak z innej beczki.
Czy ATF można lać do skrzyni manualnej.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pią Paź 08, 2010 8:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

odchodzimy od tematu.
atf w manualu-jak najbardziej-tam gdzie zaleca producent.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
freex
*
*


Dołączył: Sep 14, 2008
Posty: 68

PostWysłany: Pią Paź 08, 2010 9:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

np. w duzej czesci BMW Smile
_________________

mercury villager 3.0 V6, bmw 540iT 4.0 V8 Manual Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Pią Paź 08, 2010 14:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

We wszystkich fordach rodem z usa i manulem producent zaleca do skrzyni olej ATF Dextron
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Bartek_TC
*
*


Dołączył: Feb 11, 2008
Posty: 93

PostWysłany: Pon Paź 11, 2010 20:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Starałem się strawić wszystko co napisaliście od początku i oczywiście troszkę z tym ciężko, najlepiej jakby post zamknąć i podsumować to wszystko... Smile

To ja dorzucę dwa słowa od siebie odnośnie olei...

wymieniam je rzadko, jeżdżę dużo, i się nie martwię Smile

Tak średnio co 15k - 20k km.

Zalałem kiedyś Castrol EdgeSport 0w40 - oczywiście jeździłem dużo, dużo za dużo... i jak mi się przypomniało że warto go już zmienić (20 kkm) to okazało się że mechanik spuścił mi jedynie 1,5 ltr może nie więcej... jak widać i o suchym pysku można jeździć.

Wniosek taki iż mój Chrysler 3.8 lubi chlać 0w40 i należy przerzucić się na 10w40 gęstsze znaczy lepsze

Obecnie zalałem Motul 10w40 i co... i oczywiście znowu już pewnie przejechałem ponad 10kkm ,jutro zobaczę jaki stan w sumie chciałbym czymś zalać żeby silnik troszkę ciszej chodził.

Obecny stan 147k mil.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Wto Paź 12, 2010 2:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Obawiam sie , ze teraz nawet przejscie na dobry olej mineralny o wlasciwej lepkosci (5W30 albo 10W30) niewiele juz pomoze. Dlatego ze robienie tak dlugich przebiegow na nieodpowiednim oleju (tym bardziej w Polsce) doprowadzilo do duzego postepujacego zuzycia rozrzadu , pompy oleju i ukladu tlok - cylinder - sworzen korbowodu.I stad duze luzy i glosna praca silnika.A co za tym idzie duze zuzycie oleju,slabnace podcisnienie w kol.ssacym .Komputer odczytuje teraz nieodpowiednie dane,gorzej dobiera sklad mieszanki i zuzycie silnika dalej wzrasta.Skrzynia tez dostaje inne sterowanie , zacznie podszarpywac i w koncu szybciej padnie.Ale Ty sie o to nie martwisz,bo i tak zawsze ktos naiwny kupi od Ciebie to auto dlatego, ze jezdzilo na najdrozszych olejach. Powiem tylko jedno - prawidlowo obslugiwany silnik Chryslera z takim przebiegiem pracuje bezszelestnie - prawie jak nowy .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Bartek_TC
*
*


Dołączył: Feb 11, 2008
Posty: 93

PostWysłany: Wto Paź 12, 2010 7:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Masz rację MarkSeven. Prawdę mówiąc nie jestem wcale dumny z mego użytkowania jednak nic nie trwa wiecznie. Ale mam nadzieje że nie wszystko stracone i jakieś 2-3 lata na nim pojeżdżę. Prawdę mówiąc pisałbym się na kompleksową diagnostykę aby potwierdzić objawy, które zaproponowałeś. I zafundować małe odmłodzenie: rozrząd, pompa oleju?
Z chęcią porównałbym pracę silnika cichego z moim aby mieć właściwy punkt odniesienia.
Niestety ignorancja ma również swoją cenę... najczęściej wysoką Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
pcbird
*
*


Dołączył: Sep 27, 2007
Posty: 196

PostWysłany: Wto Paź 12, 2010 9:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

przyczyną głośnej pracy w tym silniku często są wyrobione popychacze zaworów, a wyrabiaj się w skutek złego smarowania...
_________________
dodge intrepid 96 coupe 3,5l, mustang II 76 5.0, buick riviera 95 3.8sc, buick century estate 90 3,3, taurus 96 wagon, buick regal coupe 3,1 1990, Packard Clipper 1952, oldsmobile alero 2001, buick regal 2003 3,8, Pts 1993 3,8
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sob Lis 06, 2010 23:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Poniewaz mialem zapytanie o olej do 2002r Jeepa 4.7 HO - podaje wazna informacje dla uzytkownikow aut z tym silnikiem.Otoz do silnika 4.7 HO (HighOutput) 2002 zalecany jest TYLKO i WYLACZNIE olej 10W30 .Z obowiazkowa wymiana co 3 tys.mil w warunkach jazdy w Polsce.

Ostatnio zmieniony przez MarkSeven dnia Czw Lis 11, 2010 6:56, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
nivek
*
*


Dołączył: Nov 06, 2010
Posty: 114
Skąd: Łomża, '07 Chrysler 300C SRT-8 -był '98 Mercedes-Benz E55 AMG

PostWysłany: Nie Lis 07, 2010 19:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To mój pierwszy post,bo jestem tu od wczoraj a w/w dotyczy właśnie mojego jeepa Smile Mam obecnie zalany 5w30 na którym zrobiłem około 600mil.Powinienem go jak najszybciej spuścić i zalać syntetykiem 10W30 czy mogę dojezdzic te 2400mil do kolejnej wymiany?Oraz czy przy nastepnej wymianie mam zastosować syntetyk,np QuakerState czy lepiej Mopar 10w30 ktory jest olejem konwencjonalnym?Mam 56000mil przebiegu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Pon Lis 08, 2010 1:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dla silnika 4.7L HO w Modelach WJ konstruktor zalecil tylko jedna lepkosc oleju - 10W30.Dlatego,ze taka a nie inna jest konstrukcja tego silnika,i przeplyw oleju musi byc dostosowany do potrzeb silnika,a nie do pogody i klimatu.Silnik ten posiada sporo ciekawych rozwiazan konstrukcyjnych, i nie mozna go absolutnie porownywac z innymi silnikami o mniejszych wymaganiach.Wszystko jest dokladnie obliczone podczas projektu,a olej w tym przypadku stanowi ogniwo calosci konstrukcji i musi miec scisle okreslone parametry ,tak jak np.wymiary panewek czy grubosc walka.Jesli chodzi o te kilkaset kilometrow ,czy nawet 2 tysiace,to nie spowoduje od razu wielkiego zuzycia.Gorzej,jakbys mial jezdzic regularnie caly czas na 5W30 czy innym przez wiele tysiecy.Dlatego spokojnie dociagnij do wymiany i zalewaj juz tylko 10W30.Jesli masz wiekszy budzet na wydatki,to najlepiej Mopar MaxPro ,bo takiego sie najczesciej uzywa .Albo zamiennie inny certyfikowany usa.Twoj silnik nie wymaga pelnego syntetyku,zmieniac trzeba czesto ,wiec kupowanie go nic nie daje.A w miare przebiegu nalezy wrecz przechodzic na oleje polsyntetyczne (synth.blend) i conventional,ktore sa obecnie bardzo wysokiej jakosci i lepiej nadaja sie do silnikow z przebiegiem.>><< Domyslam sie, ze bardzo duzo informacji dot.Jeepa bedzie cie interesowac.Poniewaz jest mi latwiej,to pogrzebalem troche na stronach usa i znalazlem dla ciebie ciekawa strone.Mnostwo danych przedrukowanych z fabrycznych ksiazek serwisowych - kodow,wykresow,instrukcji,opisow, schedule wymian olejow,itp..Moze sie przyda. Na dzienDobry podaje link do strony obslugi,a z niej przejdziesz do HomeMenu. http://www.wjjeeps.com/service/maintenance_wj.htm
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
nivek
*
*


Dołączył: Nov 06, 2010
Posty: 114
Skąd: Łomża, '07 Chrysler 300C SRT-8 -był '98 Mercedes-Benz E55 AMG

PostWysłany: Pon Lis 08, 2010 8:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jak zwykle fachowa odp.Niestety w PL Mopar MaxPro jest zupełnie nie osiągalny a jedynie ten najzwyklejszy.Ktory z linku http://moto.allegro.pl/listing.php/search?category=3&sg=0&description=1&string=10w30&order=p powinienem wg Ciebie zastosowac, bo to raczej jedyne 10w30 do których jest dostep w PL poza jeszcze Pennsoil dostepny na stronie ASU.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Pon Lis 08, 2010 15:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Poprzedni użytkownik mojego super wozidełka jeździł na 10W40, nie wiem jakiej firmy, a ja jak małpa powielałem ten, jak się okazuje niewłaściwy wzorzec.
Używając tego oleju, najpierw wywaliło mi uszczelkę pokrywy zaworów przedniej głowicy, później tylnej, a teraz pokrywy oleju silnika Evil or Very Mad
Obydwie pokrywy "zrobiłem" silikonem.
Po skontaktowaniu się z "Markseven" wiem, że muszę przejść na olej 5W30 Petrokanada.
Już nadszedł właściwy czas na wymianę oleju silnika, przejechałem właśnie 10tys.km i jutro idę kupić właśnie 5W30 Petrokanada wraz z filtrem.
Myślę, że warto po moim doświadczeniach z wyciekami jw. przejść na właściwy olej, z tym, że teraz wymianę będę robił co 5tys km, zgodnie z tym co zalecił mi "Markseven"
Te wycieki z pewnością nie wzięły się z niczego... tylko olej, tylko olej...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
nivek
*
*


Dołączył: Nov 06, 2010
Posty: 114
Skąd: Łomża, '07 Chrysler 300C SRT-8 -był '98 Mercedes-Benz E55 AMG

PostWysłany: Pon Lis 08, 2010 17:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

tak sie skalda ze i umnie leci spod prawej pokrywy zaworow Evil or Very Mad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
pcbird
*
*


Dołączył: Sep 27, 2007
Posty: 196

PostWysłany: Pon Lis 08, 2010 18:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

u mnie kiedyś w buick riviera 3,8sc wywaliło uszczelniacz i korby się zatarły Sad, lampka ciśnienia nie zdążyła mrygnać przy ostrej jeździe
_________________
dodge intrepid 96 coupe 3,5l, mustang II 76 5.0, buick riviera 95 3.8sc, buick century estate 90 3,3, taurus 96 wagon, buick regal coupe 3,1 1990, Packard Clipper 1952, oldsmobile alero 2001, buick regal 2003 3,8, Pts 1993 3,8
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
nivek
*
*


Dołączył: Nov 06, 2010
Posty: 114
Skąd: Łomża, '07 Chrysler 300C SRT-8 -był '98 Mercedes-Benz E55 AMG

PostWysłany: Pon Lis 08, 2010 19:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

u mnie chyba cieknie delikatnie bo dopiero jak stoi 48h i jak go odpale po tym czasie to dymi spod maski i zalatuje olejem.pewnie olej kapie spod pokrywy na kolektor i sie wypala
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
funkykoval
*
*


Dołączył: Aug 22, 2010
Posty: 111

PostWysłany: Czw Lis 18, 2010 13:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

MarkSeven napisał:
Powiem tylko jedno - prawidlowo obslugiwany silnik Chryslera z takim przebiegiem pracuje bezszelestnie - prawie jak nowy .


ha, ostatnio stalem w kolejce do myjni i uslyszalem przypadkiem rozmowe gosci obok, ze "w tym to nie slychac silnika" - nie musze wam opisywac jak obroslem w piora (choc malo chyba tu mojej zaslugi bo zrobilem dopiero raptem 8 tys mil).
Czuje sie jednak milutko polechtany.

Na poczatku mojej przygody z T&C, mechanicy niemieccy zalali mi (tam gdzie auto kupilem) 10W30.
Przy ostatniej wymianie (moj mjejscowy) mechanik zalal 5W30 (tak jak w instrukcji) i powiedzial, ze nie bedzie problemow.
aktualny przebieg 43 tys mil.
_________________
pozdrav
T&C 3.8 2008
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Gural
*
*


Dołączył: Sep 07, 2007
Posty: 1266
Skąd: UÄ&#65533;

PostWysłany: Pon Gru 27, 2010 10:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

sorry za powrót do tematu ale:

dzwonię do autotrapera - autoryzowany serwis chryslera i pytam się o olej, że szukam 5w30, może mopar czy coś innego. a koleś mi mówi, że oni do 3.8 z 2005 roku leją 5w50....
_________________
jest:
dodge grand caravan 3.8 LPG 2005
seat Leon 1.6 2010

było
tyle, że nie spamiętam Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Gural
*
*


Dołączył: Sep 07, 2007
Posty: 1266
Skąd: UÄ&#65533;

PostWysłany: Pon Gru 27, 2010 10:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

i jeszcze jedno pytanie
w łodzi jest w dobrej cenie quaker state 5w30 de luxe synthetic, co sądzicie??
_________________
jest:
dodge grand caravan 3.8 LPG 2005
seat Leon 1.6 2010

było
tyle, że nie spamiętam Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Wto Gru 28, 2010 2:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Gural napisał:
sorry za powrót do tematu ale:

dzwonię do autotrapera - autoryzowany serwis chryslera i pytam się o olej, że szukam 5w30, może mopar czy coś innego. a koleś mi mówi, że oni do 3.8 z 2005 roku leją 5w50....
Wystarczy zadac im tylko jedno pytanie :Dlaczego?Ciekawe,jak to uzasadniaja ze stosuja materialy eksploatacyjne niezgodne z zaleceniami producenta.Czyzby mieli "specjalna dostawe" oleju MOPAR 5W50?Taka lepkosc jest dobra na torze wyscigowym,gdzie silnik godzinami wkrecany jest na maksymalne obroty.Albo w tropiku (pow.40stC) jazda non stop z bardzo wielkim obciazeniem.Nawet na Floryde jest on za gesty.Osobiscie odradzam Tobie stosowanie takiego oleju.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Wto Gru 28, 2010 2:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Gural napisał:
i jeszcze jedno pytanie
w łodzi jest w dobrej cenie quaker state 5w30 de luxe synthetic, co sądzicie??
Ten olej jest w dobrej cenie,bo to nie jest syntetyk.Jest to specjalna formula mineralnych,wysokiej jakosci baz olejowych oraz dodatkow syntetycznych.Olej jest wykonany w tzw. technologii syntetycznej- to znaczy ze jest bezpieczny jak dawniej mineralny,ale parametry ma jak syntetyczny.Obecnie sa takie prawa handlowe ze jesli w oleju jest 20% syntetycznych dodatkow bazowych,to mozna uzywac w nazwie slowa "Synthetic".Natomiast na oleju calkowicie syntetycznym musi byc napis "Full Synthetic".Obecnie dazy sie do tego,aby na podstawie wysokiej jakosci hydrokrakingu ropy i tylko bazowych dodatkow syntetycznych stworzyc olej takiej samej jakosci jak FullSynthetic,ale bezpieczny dla wszystkich silnikow i tanszy.Czego dowodem jest najnowszy olej GM o specyfikacji DEXOS 1( skladniki objete tajemnica) -jest tani i przewyzsza parametrami najlepsze na swiecie Full Syntetyki http://www.gmdexos.com/home.html .Podobny olej wprowadzono wczesniej na Europe -GM DEXOS 2- nie jest tak wspanialy jak jedynka,ale to wynika z innych wymagan aut w Europie.W Usa Dexos 2 jest uzywany tylko do Diesli.W Polsce do amercarow ze sporym przebiegiem bedzie idealny. http://filterki.pl/pl/olej-gm-5w30-dexos-2-1l.html Przypominam- bez wzgledu na to co pisza handlowcy,nie jest to olej syntetyczny w doslownym znaczeniu!Wysokiej jakosci bazy olejowe + specjalne dodatki syntetyczne. >><< GM udzielilo licencji wielu firmom na uzywanie na swoich najlepszych produktach specyfikacji Dexos.( tylko znaku towarowego,nie skladnikow).Jesli oleje tych firm sa nawet Full syntetyczne,to musza byc bezpieczne dla uzycia w starych silnikach z przebiegiem ,aby otrzymac specyfikacje Dexos.Ponadto musza spelniac normy ILSAC GF-5 .Ogolnie jest tak - ze oryginalny GM Dexos 1 przewyzsza parametrami najlepsze oleje na swiecie,a najlepsze oleje moga ewentualnie dorownac jego minimalnym parametrom ale zaden ich nie przewyzsza.Do tej pory bardzo zblizone parametry mial Mobil 1, ktorym zalewane byly niektore auta GM.Ale obecnie jest juz zakaz nadruku na korkach oleju tych aut znaku Mobil1,bo w to miejsce bedzie GM Dexos1.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Gural
*
*


Dołączył: Sep 07, 2007
Posty: 1266
Skąd: UÄ&#65533;

PostWysłany: Wto Gru 28, 2010 7:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zgadza się ten, quaker jest półsyntetykiem, przynajmniej tak wynika ze strony producenta, ale spełnia specyfikacja ms-6395, do tego biorąc pod uwagę, że nie wiem na czym jeździł poprzedni właściciel wolałem na początek bez inwazyjne zalać go czymś wmarę dobrym ale nie full syntetykiem aby nagle się nie okazało, że rozszczelniłem silnik

dodatkowo najpierw dałem płykanke do silnika chyba valvoline i podczas zlewania ukazała mi się można by powiedzieć smoła (strasznie spalony olej)

i tak mam zamiar na wiosnę zlać na nowo oliwę
_________________
jest:
dodge grand caravan 3.8 LPG 2005
seat Leon 1.6 2010

było
tyle, że nie spamiętam Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Gural
*
*


Dołączył: Sep 07, 2007
Posty: 1266
Skąd: UÄ&#65533;

PostWysłany: Wto Gru 28, 2010 7:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a dodatkowo wspomnę, że filtr oraz korek spustowy były tak strasznie zapieczone, że korek przedłużka ponad 1 metr, zaś na filtrze zeszło mi ponad 1 h i rozwaliłem specjalne narzędzie do odkręcania filtra, w końcu musiałem go przediurawić i za pomocą drążka wreści przekręciłem...

dalsze roboty przy aucie wieczorkiem Smile
_________________
jest:
dodge grand caravan 3.8 LPG 2005
seat Leon 1.6 2010

było
tyle, że nie spamiętam Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
funkykoval
*
*


Dołączył: Aug 22, 2010
Posty: 111

PostWysłany: Pon Sty 24, 2011 17:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ale sie wkurw..
w Brukseli u Chryslera zazadali 300€ za wymiane oleju z filtrem - chyba ich pojeb..
jak sie probowalem dopytac co to za olej, czy moze mopar, to mnie zbyli:
mopara u nich nie ma, a olej silnikowy leja z beczki - a jaki to olej, to mi nie powiedza i juz - poprostu "olej z beczki"

tak z czystej ciekawosci ile za te usluge zada i jaki olej leje ASO CHRYSLER w Polsce?

PODOBNO CHRYSLER MA SIE WYCOFAC Z EUROPY I BEDZIE POD SZYLDEM LANCIA??
(na salonie samoch. w Brukseli to rzeczywiscie podpieli sie pod stoisko Lanci)
_________________
pozdrav
T&C 3.8 2008
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Gural
*
*


Dołączył: Sep 07, 2007
Posty: 1266
Skąd: UÄ&#65533;

PostWysłany: Pon Sty 24, 2011 17:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

w Polsce leje różnie, ale nie MOPAR'a a biorą około 300-400 z robocizną

ostatnio się dowiadywałem
_________________
jest:
dodge grand caravan 3.8 LPG 2005
seat Leon 1.6 2010

było
tyle, że nie spamiętam Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
s1wy
*
*


Dołączył: Oct 24, 2004
Posty: 733
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon Sty 24, 2011 20:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Właśnie zmieniłem olej w moim Blazerze 4.3 LT (1995). Jak go zakupiłem był juz nalany Castrol 5W40, przynajmniej tak wynikało z karteczki przyczepionej przy silniku. Ale po przeczytaniu wielu postów na różnych forach postanowiłem zamienić go na olej GM Dexos 2 5W30. Tak więc kupiłem, zmieniłem i teraz od kilku dni jeżdżę na tym nowym oleju. Mam nadzieję, że lanie innego oleju nie wpłynęło źle na stan silnika, któremu stuknęło już 203.570km.
_________________
Chevrolet Blazer LT 4.3 V6 1995 4x4 (zagazowany)
Mercury Cougar XR7 4.2 V8 1980 RWD
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pon Sty 24, 2011 20:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Gural napisał:
wolałem na początek bez inwazyjne zalać go czymś wmarę dobrym ale nie full syntetykiem aby nagle się nie okazało, że rozszczelniłem silnik

dodatkowo najpierw dałem płykanke do silnika chyba valvoline


Gural ..czyli boisz sie nalac fulla zeby nie rozszczelnic silnika, ale zapodajesz mu plukanke?! ehhh Wink
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
funkykoval
*
*


Dołączył: Aug 22, 2010
Posty: 111

PostWysłany: Pon Sty 24, 2011 20:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

s1wy,
ja, po przeczytaniu tego watku wnioskuje, ze powinienes nalac jakiegos 10w30 - wlasnie dlatego, ze silnik ma juz 200tys przebiegu.
_________________
pozdrav
T&C 3.8 2008
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
s1wy
*
*


Dołączył: Oct 24, 2004
Posty: 733
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon Sty 24, 2011 20:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

funkykoval napisał:
s1wy,
ja, po przeczytaniu tego watku wnioskuje, ze powinienes nalac jakiegos 10w30 - wlasnie dlatego, ze silnik ma juz 200tys przebiegu.




Cholera to już sam nie wiem co mam lać Sad
_________________
Chevrolet Blazer LT 4.3 V6 1995 4x4 (zagazowany)
Mercury Cougar XR7 4.2 V8 1980 RWD
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Wto Sty 25, 2011 7:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Masz napisane na korku np.10W30 to taki lej,najlepiej dobry mineral,bo syntetyki lub polsyntetyki maja silne wlasciwosci myjace,wiec mogly by cos wyplukac.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
s1wy
*
*


Dołączył: Oct 24, 2004
Posty: 733
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto Sty 25, 2011 10:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Według instrukcji obsługi Blazera olej 5W30 jest najlepszy dla mojego silnika
_________________
Chevrolet Blazer LT 4.3 V6 1995 4x4 (zagazowany)
Mercury Cougar XR7 4.2 V8 1980 RWD
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Wto Sty 25, 2011 10:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wiec taki wlej,np. http://amerykany.pl/view/2415 . Nie sugeruj sie linkiem,byc moze znajdziesz taniej
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
funkykoval
*
*


Dołączył: Aug 22, 2010
Posty: 111

PostWysłany: Pią Sty 28, 2011 15:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no i znow sie wkurw...

Jak juz wczesniej pisalem - w sprawie wymiany oleju dalem sobie spokoj z servisami Chryslera - zakupilem filtr i pojechalem na pierwsza lepsza stacje benzynowa, gdzie bardzo mily pan, na poczekaniu i za przystepna cene, dokonal wymiany.
Krew mnie zalala kiedy pokazal mi, po odkreceniu, stary filtr oleju (orginal mopara ktorego wymieniano, na moich oczach zaraz po zakupie auta).
Okazalo sie, ze poprzedni mechanior nie raczyl filterka zmienic (mam jeszcze te fakture "z filtrem BOSCH za 10€" i zajrze do niego aby mu wygarnac i kaze mu zerzrec banknot 10€).

Do czego zmierzam:
Interesuje mnie na jakiej zasadzie dziala czujnik ktory wysyla informacje do kompa, ze olej nalezy zmienic. Tym razem wymiane zasygnalizowal juz po 3tys mil!
Przychodza mi do glowy dwie opcje:
komputer wychwycil fakt ze stary filter oleju jest juz zapchany;
komputer ma licznik roboczogodzin - dal sygnal do zmiany poniewaz auto uzytkowane bylo na miescie i na krotkich trasach (km bylo mniej ale godzina wymiany wybila);

Efekt jest taki, ze zrobilem tym autem dopiero 11tys mil, a wymieniam juz olej po raz trzeci.

tak czy inaczej haslo: wymiana oleju, zagrozenie dla silnika, nabralo dla mnie nowego znaczenia - jezeli nie zrobisz czegos sam to patrz mechanikom na rece. Zawsze.
_________________
pozdrav
T&C 3.8 2008
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
Strona 3 z 8

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group