www.asu.pl :: Zobacz temat - Problem Voyagerem 2.5 TD
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Problem Voyagerem 2.5 TD

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Marcin2717
*
*


Dołączył: Dec 25, 2010
Posty: 7

PostWysłany: Sob Gru 25, 2010 19:37    Temat postu: Problem Voyagerem 2.5 TD Odpowiedz z cytatem

Witam serdecznie mam nadzieje ze maly problem a mianowicie chodzi mi o silnik 2.5 td voyager z roku 2000 jeszcze ten starszy model silnika,rzecz polega na tym ze od czasu do czasu wylatywal mi popychacz na jednym cylindrze i jak wiadomo wiazala sie z tym dosc glosna muzyka zaraz po wypadnieciu od razu odkrecalem wszystko i wkladalem na miejsce i bylo ok,po jakims czasie zaczalem slyszec lekki odglos metalicznego tarcia no i po czasie znowu glosny lupot myslalem wiec ze to znowu wyskoczyla laska popychacza ale po rozebraniu okazalo sie ze wszystko jest na miejscu,dojechalem tak do domu i po czasie rozebralem to aby znalesc przyczyne i okazalo sie ze jest luz pomiedzy sprezyna zaworu a kowadelkiem popychacza .Zaciagnalem auto do serwisu aby dokladniej sprawdzili przyczyne i okalzalo sie ze tak stwierdzil serwis sa wyslizgane laski popychaczy oraz kowadelka ktore nalezy wymienic na nowe i bedzie ok,rzecz w tym ze akcja dzieje sie w Norwegi hehe co wiaze sie z ogromnymi kosztami finansowymy, ok zamowilem nowe laski popychaczy oraz kowadelka ssace oraz wydechowe (NOWE) z polski otrzymalem je i wymienilem tzn wlozylem na miejsce i zakrecilem lecz to niepomoglo nadal stuke .!!!!! Czy ktos moze mi pomoc co to moze byc czy moze dokonalem jakiegos bledu nie jestem mechanikiem ale kiedys troche sie przytym robilo wiec wiem jak wyglada budowa silnika dlatego sie tego podjalem sam przyznaje ze niewiem co mam teraz zrobic jaki blad popelnilem slyszalem rowniez ze gdy wkladam laski popychaczy to powinienem krecic kolem zamachowym oczywiscie kluczem a nie rozrusznikiem czy to prawda jak to naprwaic prosze o pomoc .!!! Pozdrawiam Marcin
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
kiss73
*
*


Dołączył: Jan 25, 2008
Posty: 89
Skąd: ŻARY

PostWysłany: Sob Gru 25, 2010 20:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przykro mi kolego ale trafiles na nietolerancyjne forum jezeli chodzi o diesle-prawdopodobnie ktos Cie wysmieje lub zlekka obrazi ze jezdzisz nie Hamerykanskim samochoem -Wiem to po sobie -tez mam diesla i troche "siedze" na tym forum
_________________
CHRYSLER VOYAGER 2500 TD -1998
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Marcin2717
*
*


Dołączył: Dec 25, 2010
Posty: 7

PostWysłany: Sob Gru 25, 2010 20:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Rozumiem ale pomimo tego mam nadzieje ze moze ktos sie znajdzie kto pomoze hihi jestes moze mechanikiem.????
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Nie Gru 26, 2010 12:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kiss tu nie chodzi o brak tolerancji,tylko o przyslowiowe "Jak trwoga to do Boga".
Jestem fanem amerykanskiej motoryzacji jak rowniez komputerow Apple.Jak wciagnal mnie jeden czy drugi swiat szukalem dlugo info w necie i trafilem tu na forum jak rowniez na forum myapple,po kilku latach bytnosci na obu kupilem pierwszego amerykanca i pierwsze jabluszko,z powodow finansowych zawsze byly to sprzety uzywane,dzieki przyswojeniu sobie ogromnej wiedzy jednego i drugiego forum nigdy nie kupilem kota w worku.
Przypuszczam,ze w waszym przypadku to byla chec pozornego oszczedzania,wywodzaca sie z wczesniejszych lat i kontaktow ze sluszna jedynie motoryzacja spod znaku traktorowych silnikow.
Mysle,ze jednak ktos sie znajdzie i poda pomocna dlon.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Nie Gru 26, 2010 12:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kiss tu nie chodzi o brak tolerancji,tylko o przyslowiowe "Jak trwoga to do Boga".
Jestem fanem amerykanskiej motoryzacji jak rowniez komputerow Apple.Jak wciagnal mnie jeden czy drugi swiat szukalem dlugo info w necie i trafilem tu na forum jak rowniez na forum myapple,po kilku latach bytnosci na obu kupilem pierwszego amerykanca i pierwsze jabluszko,z powodow finansowych zawsze byly to sprzety uzywane,dzieki przyswojeniu sobie ogromnej wiedzy jednego i drugiego forum nigdy nie kupilem kota w worku.
Przypuszczam,ze w waszym przypadku to byla chec pozornego oszczedzania,wywodzaca sie z wczesniejszych lat i kontaktow ze sluszna jedynie motoryzacja spod traktorowych silnikow.
Mysle,ze jednak ktos sie znajdzie i poda pomocna dlon.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Nie Gru 26, 2010 14:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sprawdz czy dobrze powchodziły laski do gniazd popychaczy i czy jest prawidłowy luz na zaworach tzn.czy w GMP tłoka, na zaworach jest milimalny luz.Jeśli jest za ciasno lub za luźno należy znaleść przyczynę(Jeśli części nie były Mopar-owskie sprawdzić długości lasek popychaczy)Przy zbyt dużym luzie przyczyną może być uszkodzony popychacz hydrauliczny.
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Nie Gru 26, 2010 14:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

twoje stukanie brzmi tak?

http://dl.dropbox.com/u/2126160/old.mp3
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
kiss73
*
*


Dołączył: Jan 25, 2008
Posty: 89
Skąd: ŻARY

PostWysłany: Nie Gru 26, 2010 14:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

[quote="JEDI_V"]Kiss tu nie chodzi o brak tolerancji,tylko o przyslowiowe "Jak trwoga to do Boga".
Przepraszam kolego ale o czym Ty piszesz?
Czytajac forum to widze ze Wy macie kupe klopotow z Waszymi super autkami a jak ktos "wpadnie"przypadkowo na to forum i z rozpedu przyzna sie ze ma jakis klopot z dieslem -to macie "jatke"
_________________
CHRYSLER VOYAGER 2500 TD -1998
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Nie Gru 26, 2010 15:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kto ma ten ma,to co napisalem odnosi sie rowniez do benzyniakow,z ta wielka roznica,ze do benzyniaka zawsze ktos sie znajdzie z trafna diagnoza,niestety ci co plywali na kutrach,ktore napedzaly te silniki juz dawno nie zyja.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Marcin2717
*
*


Dołączył: Dec 25, 2010
Posty: 7

PostWysłany: Nie Gru 26, 2010 15:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tak kolego ten dzwiek przypomina ten co w nagraniu lecz jest troche glosniejszy i kopci z rury ,wyglada mi to na to ze te laski nieweszly dobrze w gniazda dlatego pytalem czy powinienem krecic kolem zamachowym jak je wkladam mam na mysli przy pomocy klucza nie rozrusznika aby je umiescis w gniazdach czy jest jakis na to sposob , czy poprostu je wrzucic zakrecic reszte i ok.? luz pomiedzy zaworami tzn tam gdzie lezy tzw kowadelko a jest sprezyna to mam troszke luzu ale minimalnie znowu na nastepnym cylindrze jast za ciasno.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Nie Gru 26, 2010 16:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wygląda że nie domykają sie zawory,musisz sprawdzić po kolei każdy zawór w poszczegulnych cylindrach. Sprawdzenie w GMP tzn. kiedy tłok jest w najwyższym punkcie w suwie sprężania i wtedy następuje wtrysk paliwa,wtedy zawory powinny mieć milimalny luz na tym cylindrze.Na innych mogą być nawet wciśnięte. Jak wkładasz laski to poświeć sobie lampą do otworu wtedy będziesz pewien że weszły prawidłowo.
Wkładajac laski ustawiaj w GMP cylindra wtedy nie będzie problemu z przykręceniem mocowania dzwigienek i od razu będziesz widział czy wszystko jest ok.Kręcić możesz kołem pasowym z przodu silnika ,po co chcesz się dobierać do koła zamachowego Very Happy Rozrusznikiem też można ale trudniej jest wycelować w GMP.(możliwość trafienia jak w ruletce Laughing )
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Marcin2717
*
*


Dołączył: Dec 25, 2010
Posty: 7

PostWysłany: Nie Gru 26, 2010 18:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Hehe mialem na mysli kolo pasowe hihi nie zamachowe ale zapomnialem jak to sie nazywa hihi Kolego masz moze jakis namiar skype lub cos podobnego mam pare pytan moze mi pomozesz .? Co to jest GMP hehe
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Nie Gru 26, 2010 20:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jak stuka i kopci to moze to byc uszczelka pod glowica! dostajaca sie do cylindra woda z ukladu chlodzenia wypelnia komore spalania i tlok o nia uderzajac wytwarza taki dzwiek.
Odpal silnik, wez jakis kijek, przystaw ucho i osluchaj w ktorym dokladnie miejscu stuka! bo byz moze stuka wlasnie w komorze spalania a ty szukasz na zaworach i niepotrzebnie sie ladujesz w koszta ;/
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Nie Gru 26, 2010 20:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wmarek65 napisał:
GMP tzn. kiedy tłok jest w najwyższym punkcie w suwie sprężania i wtedy następuje wtrysk paliwa,wtedy zawory powinny mieć milimalny luz na tym cylindrze.


Górny Martwy Punkt - może będzie jaśniej gdy dodam że jest to położenie tłoka w najwyższym jego punkcie gdzie przekręcenie w prawo lub w lewo wałem korbowym powoduje obniżanie się tłoka w cylindrze.
W tym momencie jeśli jest to w suwie SPRĘŻANIA to zawory na tym cylindrze są w pełni zamknięte i powinien wtedy występować tzw.luz na zaworach.W silnikach w których nie ma regulatorów hydraulicznych ,luz ten reguluje się srubą regulacyjną (w niektórych silnikach np WV ,podkładkami dystansowymi)

Niestety nie mam już skaypa(zapomniałem hasło) ale i tak mało korzystałem (chroniczny brak czasu) ale czasem zaglądam na forum jak np w niedziele i świeta to ile mogę to pomogę
możesz pisać na forum lub jak chcesz na PW
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Marcin2717
*
*


Dołączył: Dec 25, 2010
Posty: 7

PostWysłany: Nie Gru 26, 2010 21:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Hihi Dzxieki juz wiem co to jest GMP spokojnie wiem rowniez co to jest tlok w gornym polozeniu hehe ale z gory dziekuje wiec tak jeszcze raz gdy wkladam laski popychaczy zawory mam rozumiec maja byc zamkniete tak.??? czy otwarte .? dobra nebede mmeczyl jutro zabieram sie do tego i mam nadzieje ze sobie poradze napisze razultat jak cos to mam nadzieje ze pomozecie. Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Marcin2717
*
*


Dołączył: Dec 25, 2010
Posty: 7

PostWysłany: Pon Gru 27, 2010 16:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ehhh nic sie nieudalo dzis zrobic za zimno hehe pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Pon Gru 27, 2010 20:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kiedy tłok jest w GMP w suwie sprężania i następuje wtrysk paliwa do cylindra do którego wkładasz laski,to w tym momencie zawory są całkowicie zamknięte i po włożeniu lasek ma być milimalny(ledwo wyczuwalny) luz na styku dzwigienka i trzonek zaworu.
I tak z każdym cylindrem z osobna Wink
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Wto Gru 28, 2010 10:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Koledzy Kiss i Marcin proponuje wam zarejestrowanie się na forum tajemnicevoyagerow, tam jest mnóstwo ludzi którzy mają klekoty i napewno wam pomogą, tutaj ciężko będzie wam pomóc gdyż nikt z nas nie posiada klekota.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
kiss73
*
*


Dołączył: Jan 25, 2008
Posty: 89
Skąd: ŻARY

PostWysłany: Sro Gru 29, 2010 1:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Lutek34 napisał:
Koledzy Kiss i Marcin proponuje wam zarejestrowanie się na forum tajemnicevoyagerow, tam jest mnóstwo ludzi którzy mają klekoty i napewno wam pomogą, tutaj ciężko będzie wam pomóc gdyż nikt z nas nie posiada klekota.

Ja tez Tobie zycze wszystkiego najlepszego w Nowym Roku 2011-Oczywiscie zadnych problemow z Twoim Voyagerem i milej jazdy-ja tez mysle ze dam rade ze swoim klekotem
Pozdrawiam
_________________
CHRYSLER VOYAGER 2500 TD -1998
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Sro Gru 29, 2010 23:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

kiss73 napisał:

Ja tez Tobie zycze wszystkiego najlepszego w Nowym Roku 2011-Oczywiscie zadnych problemow z Twoim Voyagerem i milej jazdy-ja tez mysle ze dam rade ze swoim klekotem
Pozdrawiam


No ja Tobie też życzę wszystkiego naj w 2011roku i zero problemów z Twoim Voykiem.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group