www.asu.pl :: Zobacz temat - Nie odpala PTS 3.8
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Nie odpala PTS 3.8

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
gucio
*
*


Dołączył: Aug 13, 2007
Posty: 415
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Sob Gru 11, 2010 12:10    Temat postu: Nie odpala PTS 3.8 Odpowiedz z cytatem

Witam.

Ptysiek zaniemógł Sad

Do tej pory były problemy z odpaleniem zimnego silnika, ale po kilku minutowym heblowaniu udawało się to i potem było już oki. Czasem pomagało zdjęcie klemy na ok. pół godziny.
teraz wogÓle nie chce odpalić i po sprawdzeniu okazuje się, że nie ma iskry.
Sprawdziłem bezpiecznik 20A przy prawym reflektorze i jest oki, a zasilanie pojawia się na nim po przekręceniu kluczyka w stacyjce. Sprawdziłem też wtyczkę modułu zapłonowego i tam zasilanie pokazuje się na jednym pinie z lewej strony patrząc na moduł od góry po otwarciu maski (przewód brązowo-czarny) Moduł 13 pinowy rocznik 93. Czy zasilanie, ma być tylko na jednym pinie przy module, czy na większej ilości pinów ?

WYWALA kod 42 !!


Jakieś pomocne uwagi mile widziane Smile
_________________
http://www.klub-caravaningowy-kompas.com
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sob Gru 11, 2010 14:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Troche to skomplikowane,aby ci dokladnie opisac jaka jest procedura testowania ukladu zaplonowego - ale ogolnie mowiac masz usterke polegajaca na tym, ze cyfrowy sygnal EST nie zmienia sie kiedy komputer podaje napiecie baypasu.Przyczyna moze lezec w samym module zaplonu albo w kablu baypass miedzy ECM a modulem , albo tez moze byc jeszcze brak jakichs impulsow np.z czujnika pol.walu.W tej chwili wyjezdzam,ale jak wroce wieczorem (u ciebie bedzie noc) ,to popatrze dokladnie w schemat i sprobuje cos wiecej powiedziec. <<>> Tak wyglada sygnal EST na ekranie diagnoskopu - http://www.autolabscopediagnostics.com/est.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
pcbird
*
*


Dołączył: Sep 27, 2007
Posty: 196

PostWysłany: Nie Gru 12, 2010 21:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

z praktyki jak nie ma iskry: 90% czujnik położenia wału , sprawdz czy jak heblujesz to czy masz cewki gorące , aha i czujnik daje się wysunąć po ustawieniu szczerby w kole bez rozbierania połowy auta wbrew instrukcji, aczkolwiek na start sprawdż wilgoć we wtyczce
_________________
dodge intrepid 96 coupe 3,5l, mustang II 76 5.0, buick riviera 95 3.8sc, buick century estate 90 3,3, taurus 96 wagon, buick regal coupe 3,1 1990, Packard Clipper 1952, oldsmobile alero 2001, buick regal 2003 3,8, Pts 1993 3,8
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Pon Gru 13, 2010 6:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A wiec wracamy do tematu kodu 42. Nalezy sprawdzic dokladnie,czy nie ma zwarcia do masy albo przerwy na kabelkach od modulu zaplonu:bialy(WHT) - pin A , oraz jasnobrazowo-czarny(TAN/BLK)- pin B.Kabelki te ida do komputera PCM.Jest nimi przesylany sygnal kontrolny i sygnal bypassu .Zasilanie glowne +12V przychodzi na modul TYLKO na pin P (ostatni,ten jasnobrazowo-czarny).Na innych pinach moga byc napiecia rozne, wychodzace dla zasilania czujnikow ,oraz powrotne z czujnikow.Takze tym sie nie sugeruj. Z tego co opisujesz to zasilanie masz niby ok , ale aby dokladnie sprawdzic to nie wystarczy woltomierzem - musi zaswiecic probnik z zarowka (po prostu sprawdza sie pod obciazeniem).Jesli bedzie ok , to ozostaje tylko sprawdzic wtyczke modulu i te kabelki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
maverick
*
*


Dołączył: Sep 04, 2007
Posty: 147
Skąd: dolnoslaskie

PostWysłany: Pon Gru 13, 2010 11:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

witam mark7
popatrz raz jeszcze na schemat ( ja dysponuje tylko takim )
http://images37.fotosik.pl/436/38fa126de33a9ca6.jpg

między ICM a PCM jest 8 wey Ignition Jumper Harness Connector [ A,B,C,D,E,F ]
---------- gdzie dokładnie jest ta wtyczka ?

biały przewód dający sygnał z modułu zapł w stronę komp ( mod. zapł. pin A / obwód 423 WHT ) przechodzi przez tą 8 pinową wtyczkę i idzie do RB16 (IC) komputera

ważny też jest ten kabel obok co podałeś ( mod. zapł pin B / obwód 424 TAN/BLK ) który doprowadza sygnał z komputera przez 8 pinową wtyczkę do modułu zapł.

mark7 ............. podpowiedz nam jak praktycznie sprawdzić rezystancję dla RB16 ( w/g DTCP1350/P1360 ) bo mam tu wątpliwość w punkcie rozwiazywania problemów 2 i 4

http://images40.fotosik.pl/445/b9c2a9b7b34c471f.jpg
_________________
Pontiac TS 3800 oraz Chrysler 300M + coś z Francji Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Wto Gru 14, 2010 6:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Twoj schemat jest dobry,tylko ze od modelu juz z OBDII.Ale dla kodu 42 bylo identycznie to samo a nawet ta sama procedura testu.>><< 8-way Connector jest pod plastikowa pokrywka na gorze silnika z lewej strony,opisany jako C126(oznaczenie w PTS moze byc inne) .

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us W kazdej ksiazce jest tez taki opis lokacji sensorow,i na nim zawsze jest opis lokacji tej wtyczki:na tym jest C8 ,ale moze byc inne oznaczenie.Nazwa wtyku jest taka sama. .>><< Jesli chodzi o pomiar rezystancji " dla RB16" - o ktora pytasz- to powinno sie odbyc zgodnie z procedura.Nic tu nie mozna uproscic,bo test robi sie przy zalaczonym zaplonie i nie nalezy ryzykowac.Nalezy odlaczyc ten 32 pinowy konektor z PCM ( czerwony lub czarny - w zal.od auta).Poza tym od razu bedzie wiadomo czy sprawny jest caly obwod od modulu az do PCM.>>< A wiec po wyjeciu wtyku z PCM wlaczamy zaplon (kluczykiem) i mierzymy opornosc miedzy pinem "RB16" a masa.Powinno byc mniej jak 200 ohmow."RB16" jest to kod wtyczki i pinu :R-red ,czyli czerwony wtyk, B-czyli rzad B i 16 - to 16ty pin.Trzeba wziac serwisowke od konkretnego modelu auta - bo potrafia sie roznic kolorem i numerami pinow.(np.bedzie BC7-czarny wtyk ,rzad C ,pin 7).Dalej: Jesli jest mniej jak 200ohm ,to podlaczamy probnik zarowkowy jednym koncem do +12 baterii, a szpikulcem do RB15.Zarowka nie powinna swiecic.Jesli tak jest ,to ponownie podlaczamy omomierz pomiedzy RB16 a mase .Ma byc ok.200 ohm.Patrzac na omomierz ponownie podlaczamy probnik miedzy +aku a RB15 - opornosc powinna podskoczyc do ponad 6,000 ohm(6k).Jesli tak,to modul powinien byc ok. Jesli nie,to dalej zgodnie z procedura...itd.

Uploaded with ImageShack.us >><<A teraz podaje Ci dodatkowy schemacik dla lepszej orientacji w pracy ICM ,a konkretnie bypass switch'a.Jesli podlaczysz probnik zarowkowy w procedurze jak wyzej ,to podajac przez niego + symulujesz prace tego switch'a tak, jakby PCM podawal 5V - uwaga: schemat jest z innego auta i moga byc inne numery pinow i konektorow.Kolory przewodow beda takie same. :

Uploaded with ImageShack.us
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
maverick
*
*


Dołączył: Sep 04, 2007
Posty: 147
Skąd: dolnoslaskie

PostWysłany: Wto Gru 14, 2010 13:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

szukałem aż znalazłem

u mnie ( PTS 3800 '94 /v_usa ) to C7 [ 8-way Ignition Jumper Connector ]

powiem szczerze że nigdy tej wtyczki nie widziałem , nie odpinałem a co za tym idzie ... nie wiem jaki jest stan techniczny oraz stan przewodów przed i za wtyczką

...leży w takim fajnym miejscu gdzie wszystko może się stać i stworzyć wąskie gardło w połączeniu między modułem a komputerem.


_________________
Pontiac TS 3800 oraz Chrysler 300M + coś z Francji Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
gucio
*
*


Dołączył: Aug 13, 2007
Posty: 415
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Wto Gru 14, 2010 20:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czy podłączenie pod komputer serwisowy (skaner) pokaże gdzie jest problem, czy i tak trzeba będzie zrobić to co podpowiadacie ?
_________________
http://www.klub-caravaningowy-kompas.com
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
maverick
*
*


Dołączył: Sep 04, 2007
Posty: 147
Skąd: dolnoslaskie

PostWysłany: Wto Gru 14, 2010 20:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

skaner to zawsze więcej szczegółowych danych

- jesli masz możliwość to dobry pomysł
----------------------------------------------------------
po zabiegu opisz co pokazał skaner
_________________
Pontiac TS 3800 oraz Chrysler 300M + coś z Francji Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
gucio
*
*


Dołączył: Aug 13, 2007
Posty: 415
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Wto Gru 14, 2010 21:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Lambada ma do mnie podjechać i zobaczymy co się okaże.
_________________
http://www.klub-caravaningowy-kompas.com
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
prezespl
*
*


Dołączył: Jan 26, 2012
Posty: 5

PostWysłany: Czw Sty 26, 2012 21:30    Temat postu: Podłącze się do tematu co by nie otwierać kolejnego postu. Odpowiedz z cytatem

Witam Witam

Podłącze się do tematu co by nie otwierać kolejnego postu.

Posiadam auto PTS 3,8L rok 92 + gaz. Zawsze odpalam na benzynie i dopiero po chwili przełączam na gaz. Wieczorem powróciłem do domu bez najmniejszego problemu. Z rana wsiadam do auta i ….
Auto nie odpala na benzynie … ? Więc sprawdzam czy odpali na gazie i odpalił. Poczekałem chwile nich się zagrzeje i do jazdy i tu kolejne moje zdziwienie 2 – 2,5 tys obrotów i auto nie chce jechać.
Następnie próba na rozgrzanym motorze czy odpali na benzynie i znowu nic.
Więc sprawdziłem czy jest paliwo – jest.
Czy pompa pracuje – pracuje.
Czy dochodzi paliwo do listwy paliwowej – dochodzi.
Czy czy jest ciśnienie na listwie – jest.

Sprawdziłem napięcie przychodzące na wtryski (tylko woltomierzem) i jest ok.

Więc sprawdziłem świece czy jest iskra – jest na każdej ze świec (każdą wykręciłem)

Gdzie szukać dalej, co może być nie tak? (Na gazie pali dalej ale brak mu mocy).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Czw Sty 26, 2012 21:55    Temat postu: paliwo Odpowiedz z cytatem

Czy jak kręcisz na paliwie to słychać, że chce odpalić a nie może czy jest całkowita cisza (kręci ale nawet nie "dygnie") Question
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Czw Sty 26, 2012 21:58    Temat postu: próbowka Odpowiedz z cytatem

I sprawdź czy dochodzi sygnał do wtrysków (wtryski sterowane są masą). Możesz to sprawdzić np. diodą
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
prezespl
*
*


Dołączył: Jan 26, 2012
Posty: 5

PostWysłany: Czw Sty 26, 2012 22:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jak kręcę to ani drygnie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Czw Sty 26, 2012 22:11    Temat postu: sygnał Odpowiedz z cytatem

To sprawdź sygnał na wtryski (nawet zwykłą żaróweczką możesz to zrobić) Może być, że instalacja gazowa nie przepuszcza sygnału na wtryski.
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
prezespl
*
*


Dołączył: Jan 26, 2012
Posty: 5

PostWysłany: Czw Sty 26, 2012 22:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ok.
Może głupie pytanie ale mierzyć na tych dwóch pinach (co są nakładane na wtryskiwacz) czy może do + 12 aku (z koro zwiera do masy).
Bo jak przyłożę miernik na piny od wtryskiwacza to na woltomierzu wartość mi się zmienia jak kręcę motorem. (To pytanie tak dla pewności wtryski są sterowanie z +12V?)
I tak z ciekawości to jak to się ma że na gazie nie chce jechać?
I jeszcze jedno:
Żeby zobaczyć czy komp nie ma błędów to wystarczy ze zewrę w złączu piny (A iB) i odczytam z lampki check engine.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Czw Sty 26, 2012 22:43    Temat postu: Wtryski Odpowiedz z cytatem

Można na pinach i można na aku. Na kostce jeden pin to + a drugi to sterowanie (impulsy masy w momencie kręcenia).

Hmmm. Do gazu, że chce jechać to nie wiem ale najpierw trzeba zdiagnozować dlaczego nie chodzi na paliwie. Może centralka gazowa padła i tu jest problem...

Z Pinami A i B to nie pamiętam Confused
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
prezespl
*
*


Dołączył: Jan 26, 2012
Posty: 5

PostWysłany: Czw Sty 26, 2012 22:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To wszystkie sygnału z wtryskiwacz są doprowadzone do centrali i w niej rozłączane czy odbywa się to poza centralką. Instalacja gazowa jest chyba I generacji (tak było od początku jak kupiłem).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Czw Sty 26, 2012 23:21    Temat postu: instalacja I GEN Odpowiedz z cytatem

Idź po przewodach i zobaczysz gdzie dochodzą. Jeśli to I GEN to będzie mała centralka. Czasami aby wykluczyć centralkę robię mostki przy kostce od centralki i wtedy sygnał z komputera silnika przez mostek leci bezpośrednio na wtrysk.

Ale zanim zaczniesz cokolwiek robić sprawdź czy jest sterowanie przy wtrysku.
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
prezespl
*
*


Dołączył: Jan 26, 2012
Posty: 5

PostWysłany: Czw Sty 26, 2012 23:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ok. Jutro postaram się pobawić i w razie co dam znać o wynikach. Na razie wielkie dzięki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Czw Sty 26, 2012 23:30    Temat postu: LPG Odpowiedz z cytatem

Czekamy na dobre wieści Wink
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group