www.asu.pl :: Zobacz temat - zewnętrzny regulator ładowania aku w voyager 2,4 98r jak??
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

zewnętrzny regulator ładowania aku w voyager 2,4 98r jak??

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
medium
*
*


Dołączył: Aug 29, 2007
Posty: 22

PostWysłany: Wto Lis 23, 2010 20:17    Temat postu: zewnętrzny regulator ładowania aku w voyager 2,4 98r jak?? Odpowiedz z cytatem

Witam,

mam mały problemik z ładowaniem aku w moim autku, mianowicie siadło całkowicie ..... Very Happy i zapaliła się kontrolka aku na desce - obrotomierz itp działają
już jestem po pierwszych oględzinach
z błędów mam tylko niskie nap ładowania i abs po przy-gazowaniu się zapala

alternator ma wzbudzenie i reg. napięcia zewnętrzną w sterowniku silnika :/ i prawdopodobnie to padło
sam alternator działa, wychodzą z niego 3 przewody
1- gruby czerwony do plusa aku przez rozrusznik - jest ok
2- cienki zielony z czerwonym paskiem - na nim pokazuje się 12V po odpaleniu silnika - jest ok
3- cienki zielony - do sterownika silnika - ten odpowiada za wysterowanie - i tu jest problem, nic nie pokazuje ale przejście do wtyczki przy sterowniku jest


przeglądając fora doszedłem do tego że mogę te 3 wyjście podpiąć do masy aku przez żarówkę np 55W i wzbudzić w ten sposób ładowanie,
i w zasadzie zgadza się , po wykonaniu bajpasu ładowanie jest - ale wraz ze zwiększaniem obrotów napięcie idzie w górę.......

na luzie jest ok 14- 14,8 ale przy ok 2,5k obrotów mam już na aku podawane 20V z alternatora i niektóre el. na desce się wyłączają np licznik kilometrów, poprawia syt. włączenie świateł, dmuchawy nawiewu do kabiny i ogrzewania tyl szyby - ale to marny środek zaradczy, a 20V zabije mi aku dość dokładnie

elektryk samochodowy zaproponował mi wykonanie samodzielne takiego układu :

http://www.autofelicia.republika.pl/alternreg.html



tylko jak to podłączyć ??
prosił bym kolegów bardziej zorientowanych w temacie o jakieś rady ew inny schemat...

pozdrawiam
Robert
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
ply
*
*


Dołączył: Jul 14, 2007
Posty: 438
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Czw Lis 25, 2010 21:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jakie kody błędu ci wyskoczyły?

sprawdź jeszcze przekaźniki i bezpieczniki ! według instrukcji no i stan akumulatora jakie ma napięcie prąd spoczynku ładowania itd oraz masę silnika, sprawdz wtyczkę połączenia PCM przeczyści i przedmuchać

według instrukcji ten jeden kabel co idzie do PCM nazywa się K20 (powinni byc oznaczony) trzeba go wypiąć na wył silniku i sprawdzić rezystancje pomiędzy silnikiem jeśli mniej niż 1000 Ohm (1K om) to zła masa silnika (to tak pokrótce tyle co zrozumiałem)

nie kombinuj z tym zewnętrznym, w tych autach jest tak że wszystko jest sterowane komputerem, w tym wypadku PCM ten przy akusiu, jak zapodasz coś na zewnątrz PCM będzie wskazywał błąd, znajdz elektryka który zna się na autach z komputerem sterującym a nie taki który doradza Ci układ do aut bez kompa czyli Felicji
_________________
Plymouth Grand Voyager 3,3 '96 LPG, 16l/100km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Pią Lis 26, 2010 1:26    Temat postu: regulator Odpowiedz z cytatem

Hmmm. Jeśli faktycznie padł Ci regulator w komp. to chyba tylko pozostanie dołożenie zewnętrznego. Komputera nie wymienisz bo masz immobiliser i koszt będzie spory. Zrobienie takiego układu nie jest ciężkie ale najlepiej musisz udać sie do sklepu elektronicznego i zakupić wszystkie potrzebne elementy. Tam też wszystko Ci wytłumaczą jak to najlepiej zrobić. Najpierw musisz napewno podłączyć auto pod komp. diagnostyczny aby się upewnić. Oprócz tego pytanie jak zachowa się komp. silnika z zewn. regulatorem ?? Może zapalać kontrolkę check oraz kontrolkę akumulatora na desce.... Reasumując ciężki temat.... Confused

Pozdrawiam Wink
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
medium
*
*


Dołączył: Aug 29, 2007
Posty: 22

PostWysłany: Pią Lis 26, 2010 8:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

witam,

dzięki za zainteresowanie tematem,

na razie problemu nie ruszam a autko stoi - jutro sobota to pogrzebiemy

przejścia i przekaźniki sprawdzone przez elektryka i dodatkowo jeszcze osobiście - niby wszystko gra

alternator wrócił z regeneracji i niestety jest oklejony gwarancjami tak że nie mam szans go rozebrać Evil or Very Mad stąd wzięło się pyt jak to podłączyć
kol z elektrody dali mi info że to standardowy altek z 8 diodami i zew sterowaniem oraz naprowadzili gdzie szukać zew regulatora ładowania, dziś poszukam i postaram się jutro podpiąć...... jak się zachowa pcm ?? zobaczymy,
na desce akumulatorek już i tak świeci ciągłym światełkiem - ale mam od dawna podpięty diodowy wskaźnik napięcia aku, więc jeśli aku na desce ni będzie chciało zgasnąć po skasowaniu błędu to się wywali żarówkę
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
ply
*
*


Dołączył: Jul 14, 2007
Posty: 438
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Pią Lis 26, 2010 11:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie ma regulatora, reguluje PCM !
_________________
Plymouth Grand Voyager 3,3 '96 LPG, 16l/100km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pią Lis 26, 2010 21:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zawsze mozna kontrolke w liczniku podpiac do "nowego" reglera i juz bedzie wskazywac jak oryginal Smile a co do regulatora : jesli altek ma faktycznie diody juz w sobie to kup najtanszy regulator z fiata (uno,CC) bo one tez sa sterowane w identyczny sposob wiec powinno banglać Smile
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
brewka83
*
*


Dołączył: Jul 28, 2007
Posty: 323
Skąd: Piotrków Tryb. a czasem Zawiercie aktualnie Oslo

PostWysłany: Czw Gru 02, 2010 23:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mam u Siebie w Piotrkowie magika od takich rzeczy!
Wlasnie niedawno koledze naprawial zwalony przez kogos innego komp od voyka! Ja tez robilem u niego altek bo inni nie mieli pojecia co z nim nie tak!
Moim zdaniem kolo naprawde godny polecenia bo zna sie na rzeczy!
Ma na imie Pawel i numer do niego to 513-910-050
Powolaj sie jak cos na Tomka z bialego Pontiaca z Piotrkowa Wink
_________________


PTS 3.8 95 - Był Ford Mondziak MK1 - Był 
Audi A6 C5 Avant 2.8 V6 Quattro - Jest
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group