www.asu.pl :: Zobacz temat - płyn chłodniczy do Forda
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

płyn chłodniczy do Forda

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Inne
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Stimpy
*
*


Dołączył: Oct 06, 2010
Posty: 12
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Czw Paź 07, 2010 9:07    Temat postu: płyn chłodniczy do Forda Odpowiedz z cytatem

Czy płyn stosowany w europie dostępny np w serwisie spełnia normy Motorcraft Premium Gold? Specyfikacja Forda z instrukcji WSS-M97B51-A1. Mój jest żółty czy miesza się to z jakimiś powszechnie dostępnymi płynami, czy muszę szukać oryginału? Przy wymianie zawsze zostaje coś w układzie -jak zastosuję coś innego to nie narobię diabła?

Mam praktykę np z volvo że ich żółty plyn nie miesza się z innymi -przynajmiej tak mówili w serwisie, żeby niczego nie dolewać oprócz wody na czas dojazdu do nich jeśli nie ma się oryginalnego płynu.
_________________
Ford Escape '05 3.0 +LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Gural
*
*


Dołączył: Sep 07, 2007
Posty: 1266
Skąd: UÄ�

PostWysłany: Czw Paź 07, 2010 10:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jak chcesz zalac inny to najlepiej spłu~ść cały, a pozniej przepłucz układ woda pod cisnieniem + powietrzem pod cisnieniem

ja leje do swojego normalny plyn do chlodnic prestona
_________________
jest:
dodge grand caravan 3.8 LPG 2005
seat Leon 1.6 2010

było
tyle, że nie spamiętam Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Stimpy
*
*


Dołączył: Oct 06, 2010
Posty: 12
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Czw Paź 07, 2010 11:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki za podpowiedź -płyn jeszcze jest ok, tylko chodzi mi o to czy na przysłowiową dolewkę mogę stosować jakiś ogólnie dostępny.
_________________
Ford Escape '05 3.0 +LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Gural
*
*


Dołączył: Sep 07, 2007
Posty: 1266
Skąd: UÄ�

PostWysłany: Czw Paź 07, 2010 11:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

w specyfikacji powinno być napisane z takimi typami płynów można go mieszać
_________________
jest:
dodge grand caravan 3.8 LPG 2005
seat Leon 1.6 2010

było
tyle, że nie spamiętam Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Pią Paź 08, 2010 0:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie wiem jaka jest specyfikacja plynow w EU , ale dla twego dobra (auto 2005) radze stosowac odpowiednie aby nie narobic sobie problemu erozji chlodnicy czy nagrzewnicy.Ford zawsze mial i ma nadal specjalne wymagania co do plynow. Poczytaj dokladne wyjasnienia Forda.Nie zalecaja uzywania innych niz te,ktore odpowiadaja normom.Po prostu inne plyny na ogol nie zawieraja specjalnych dodatkow ktorych wymaga konstrukcja Forda. W tym linku masz kompletne objasnienia co do stosowania innych plynow.Tylko taka informacja jest autorytatywna,a nie jakies tam typu "bo Pan Jozek powiedzial...". http://www.paulmachenry.com/documents/CoolantFAQs.pdf
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
waldek44
*
*


Dołączył: Oct 30, 2008
Posty: 808
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią Paź 08, 2010 4:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

możne nie jest to odpowiedź na pytanie autora tego postu ale przestroga dla innych, wczoraj rozmawiałem z kolega co pracuje w serwisie seat/vw, 2 lata temu miał możliwość i załatwił sobie 12litrów koncentratu do układu chłodzenia stosowanego w vw za symboliczna sumę 50 zł,zalał swojego voyagera tym koncentratem i za jakiś czas silnik zamienił się w sitko od konewki, przy rozbieraniu silnika i próbie jego uszczelnienia okazało się że ów koncentrat zeżarł mu wszystkie uszczelki Shocked
natomiast mój przypadek z płynem był taki, po zakupie auta w D i przyjechaniu nim do kraju pewnego ranka po otworzeniu maski zobaczyłem ze mało jest płynu w zbiorniczku (stan był dobry ale sugerowałem się na poprzednich moich autach europejskich z układem ciśnieniowym Laughing ) płyn w układzie był koloru różowego więc udałem się na stacje paliw i kupiłem różowe borygo i zacząłem go dolewać Evil or Very Mad i to był błąd w zbiorniczku po zmieszaniu dwóch płynów zrobiła się kasza, następnie wymieniłem cały płyn na Prestone i jak na razie jest wszystko dobrze i wiem jakiej marki mam teraz płyn
_________________
Chrysler  Voyager 3,3 z 2000r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
habs
*
*


Dołączył: Sep 21, 2005
Posty: 125
Skąd: warszawa

PostWysłany: Pią Paź 08, 2010 21:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Stimpy nie polecam mieszania z płynami innych producentów . Płyny w serwisie forda np: Super premium plus WSS-M97B44-D kolor różowy-pomarańczowy spełnia normy Motorcraft® Specialty Orange i mieszałem go z takim jak twój , teraz przeszedłem na ten różowy bo tylko taki mamy w pracy . Co ważniejsze płyny te trzymają temperatury podane przez producenta - sprawdzałem .
_________________
voyager 3.3 96r zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Stimpy
*
*


Dołączył: Oct 06, 2010
Posty: 12
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pią Lis 05, 2010 11:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzieki za odpowiedzi.
Dla zainteresowanych
W sieci makro i na stacjach lotos pojawiły się płyny prestone i stp -prestone ma miedzy innymi wyszczególnione normy forda, stp tylko informację że jest mieszalny ze wszystkimi płynami. Oba maja żółty kolor i można kupić koncentraty i gotowe roztwory do użycia. Produkcja w/g informacji na opakowaniu USA. Dla przykładu cena 1l gotowego do zalania stp do -37'C niecałe 10PLN cena Makro na stacjach dużo drożej.
Jakieś opinie na temat w/w produktów?
_________________
Ford Escape '05 3.0 +LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pią Lis 05, 2010 11:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

od niepamietnych czasow jezdze na plynach chlodniczych prestone. uzywam tez prapartow stp. jedne i drugie wydaja mi sie bardzo dobre. nie mialem zadnych problemow a dzialanie zawsze bylo zgodne z oczekiwaniami.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Inne Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group