www.asu.pl :: Zobacz temat - ABS
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

ABS

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Zawieszenie
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
soltysm
*
*


Dołączył: Sep 12, 2010
Posty: 10

PostWysłany: Sob Wrz 25, 2010 20:01    Temat postu: ABS Odpowiedz z cytatem

Witam wszystkich. Czy ktoś może mi podpowiedzieć jak rozwiązać problem z zaświecającym się ABS-em? Kontrolka ABS-u raz się świeci raz nie(przy odpalaniu) Podejrzewałem że wziązane jest to z kablami, wymieniłem 2 z tyłu jednak świeci cały czas. Co mogę jeszcze sprawdzić w tym kierunku?
Mowa o Voyagerze 2.4 / 1997 rok
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
waldek44
*
*


Dołączył: Oct 30, 2008
Posty: 808
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob Wrz 25, 2010 20:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zacznijmy od tego że: wkładając kluczyk do stacyjki i przekręcając go w pierwszą pozycje zapalają nam się wszystkie kontrolki ( wtedy wszystkie systemy jakie mamy w swoim aucie przeprowadzają swoisty test prawidłowego działania),jak jest wszystko w porządku to zaraz gasną poza ciśnieniem oleju w silniku i ładowaniem
jeśli przekręcisz kluczyk w pierwszą pożycie i nie zapala się kontrolka ABS to albo jest słaby styk na żarówce albo zimne luty na płycie,natomiast jeśli miałbyś faktycznie usterkę w systemie ABS to żarówka będzie się świecić cały czas, lub na małą chwilkę zgaśnie przy uruchamianiu silnika po czym zaświeci się ponownie na stałe

czyli według mojej wypowiedzi napisz dokładnie jaki objaw występuje, bo czytając twój post nic nie zrozumiałem
_________________
Chrysler  Voyager 3,3 z 2000r


Ostatnio zmieniony przez waldek44 dnia Sob Wrz 25, 2010 21:52, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sob Wrz 25, 2010 21:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

waldek nie jestes sam
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
soltysm
*
*


Dołączył: Sep 12, 2010
Posty: 10

PostWysłany: Nie Wrz 26, 2010 9:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dzięki waldek za odp.napisze wiec nieco dokładniej.zaczeło sie od tego ze jak przekręcałem kluczyk było tak jak mi napisałes test wszystko gaśnie poza olejem .abs działał ale cos było nie tak bo jak hamowałem delikatnie to tuz przed zatrzymaniem sie załanczał sie samoczynnie tzn pedał hamulca drgał itd.normalnie dzieje sie tak tylko gdy nacisniesz hamulec przy dużej predkosci a tu było odwrotnie.potem kontrolka abs sie raz gasła raz nie przy przekręcaniu kluczyka.a teraz świeci cały czas.mam wszystkie cześci do tego modelu bo kupiłem drugiego na cześci wiec może teraz mi podpowiesz coś wiecej. Razz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
waldek44
*
*


Dołączył: Oct 30, 2008
Posty: 808
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie Wrz 26, 2010 12:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no teraz nastała jasność Very Happy , miałem tak przypadek, póściła obejma na osłonie przegubu koła przedniego prawego, smar oblepił zębatkę oraz czujnik, po oczyszczeniu ze smaru okazało się że przy tylko dotknięciu pedału hamulca pompa abs dziwne wydawała dźwięki a pedał hamulca drżał a auto wcale nie hamowało i zapalała się kontrolka abs-u, okazało się sam nie wiem czemu że ten smar z przegubu uszkodził mi czujnik Shocked, więc udałem się do kolegi co ma skaner i wskazanie było uszkodzony czujnik koła prawego, po wymianie wszystko wróciło do normy,

a ty skąd wiedziałeś że trzeba wymienić czujniki na tylnej osi a nie akurat na przedniej Question podpowiem tobie jeszcze że czujnik koła prawego można założyć na lewe koło tylko trzeba rozgiąć i przełożyć blachę mocująca czujnik do nadkola z uszkodzonego czujnika

sprawdź sobie jeszcze czy prawidłowa i czysta (kawałki luźnej rdzy, pył z klocków hamulcowych itp.) jest przerwa pomiędzy czujnikami a zębatkami abs-u ,oraz czy nie jest pęknięta któraś z zębatek
jeszcze jedna rada, nie sprawdzaj czy czujnik jest dobry za pomocą miernika lub innego sposobu tak jak to można zrobić z czujnikami w europejskich autach , w naszych autach sprawdzić można czy jest dobry czujnik tylko za pomocą oscyloskopu
jest dziś ładna pogoda zabieraj się do dzieła i napisz o wynikach Very Happy
_________________
Chrysler  Voyager 3,3 z 2000r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Pią Paź 22, 2010 9:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Polska jezyk to fajna jezyk kropka przecinek czy duza literka zycia ci nie zabiora.

Ja przy takich postach wymiękam na pierwszej linii.
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
waldek44
*
*


Dołączył: Oct 30, 2008
Posty: 808
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią Paź 22, 2010 12:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Polska to trudna język, zwłaszcza jak ma się dysleksję Razz
_________________
Chrysler  Voyager 3,3 z 2000r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Zawieszenie Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group