www.asu.pl :: Zobacz temat - odłączenie akumulatora Dodge Caravan 2004
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

odłączenie akumulatora Dodge Caravan 2004

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
vincent
*
*


Dołączył: Sep 28, 2010
Posty: 2

PostWysłany: Wto Wrz 28, 2010 23:01    Temat postu: odłączenie akumulatora Dodge Caravan 2004 Odpowiedz z cytatem

witam wszystkich na forum,

Od niedawna mam Dodga Grand Caravana 2004. Ponieważ wszystkie moje wcześniejsze auta, którymi jeździłem pochodziły z lat 80 (były to stare dobre Saaby 900 - mam słabość do tego wehikułu Very Happy ) i nie miały elektroniki, mam teraz taki problem: czy mogę w moim Dodgu z fabrycznym alarmem odłączyć akumulator (jest stary i chcę go doładować lub wymienić bo z postów na forum wynika, że rozładowany akumulator potrafi namieszać w elektronice) tak po prostu jak to się robi w autach starej daty czy muszę zrobić to "specjalnie" żeby uniknąć niespodzianek z strony elektroniki?

Będę wdzięczny za każdą radę.
pozdrawiam
Vincent
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Wto Wrz 28, 2010 23:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jeśli masz radio z kodem to wpierw zdobądź ten kod, a tak poza tym to możesz odpiąć aku.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
maverick
*
*


Dołączył: Sep 04, 2007
Posty: 147
Skąd: dolnoslaskie

PostWysłany: Sro Wrz 29, 2010 10:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie baw sie w ładowanie jeśli masz wiekowy aku.

( zawsze wyjęty kluczyk ze stacyjki , ustawienie stacyjki jako accessory ( ACC ) OFF .........czyli u Ciebie pozycja LOCK )

odpinasz zawsze pierwszą klemę MINUS
potem PLUS
( wymieniasz aku na nowy )

podłączenie
pierwsza klema PLUS , potem MINUS


NIE WOLNO WYKONYWAĆ TYCH CZYNNOSCI ODWROTNIE SZCZEGÓLNIE PODŁĄCZYĆ JAKO DRUGIEJ KLEMY PLUS - MOŻLIWE AWARIE TO UTRATA / ZNISZCZENIE ELEKTRONIKI na KLASTRACH / PŁYTKACH


PORADA - zanim wymienisz czy zechcesz ładowac akumulator
wykonaj prosty test . Odłącz klemę minus na 1 minutę i podłącz ponownie.
Teraz wejdź do samochodu i zobacz czy radio dalej działa.
Jesli działa ( nie utraciło kodu ) to można ponownie odłączyć klemę na 2 lub więcej minut. W Twoim autku jest bardzo dobry dostęp do akumulatora i jeszcze łątwiejszy by go wymienić a to znaczy że jeśli radio ma chwilowe podtrzymanie danych to znaczy że możesz nie stracić kodu radia. Kod radia powinieneś mieć zapisany w dokumentacji
_________________
Pontiac TS 3800 oraz Chrysler 300M + coś z Francji Wink


Ostatnio zmieniony przez maverick dnia Sro Wrz 29, 2010 10:17, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
V8USA
*
*


Dołączył: Sep 08, 2010
Posty: 101

PostWysłany: Sro Wrz 29, 2010 10:16    Temat postu: ALE O SO CHOZZI? Odpowiedz z cytatem

Rok czasu odłanczałem zawsze PLUSA.
Rano PLUSA podłanczałem.Czyli co zle robiłem.??
I nic sie nie wydarzyło.

Kto mówi prawde? Bo na necie jest teori tyle że głowa boli.

Mi powiedzieli żebym odłanczał PLUSA bo to lepiej dla elektroniki w samochodzie.Jak PLUS odłaczony a Minus podłaćzony ?

Ja pier... można dostac szajby od tego.

No ale w końcu niech ktos to racjonalnie wytłumacz.

Bo nadal nie wiem o co kaman?

Chyba znalazłem powód:

""Z regóły odłączając w samochodzie to najpierw minus a potem plus podłączając w odwrotnej kolejności
Tylko po to żeby nie zrobić zwarcia ""

""generalnie nie ma znaczenia, natomiast zaleca się na początek odłączyć minus....
powód: gdybyś na początek odkręcał plus, to w przypadku braku uwagi jest ryzyko zrobienia zwarcia kluczem pomiędzy plusem, a karoserią auta (minus)...
Podłączajac do ładownia nie ma róznicy ""

Czyli chodzi o bezpieczeństwo i zwarcie.


Ostatnio zmieniony przez V8USA dnia Sro Wrz 29, 2010 10:21, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
maverick
*
*


Dołączył: Sep 04, 2007
Posty: 147
Skąd: dolnoslaskie

PostWysłany: Sro Wrz 29, 2010 10:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wiesz co .......... zerknę raz jeszcze do serwisówki ...
tak na wszelki wypadek
_________________
Pontiac TS 3800 oraz Chrysler 300M + coś z Francji Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
maverick
*
*


Dołączył: Sep 04, 2007
Posty: 147
Skąd: dolnoslaskie

PostWysłany: Sro Wrz 29, 2010 10:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

POTWIERDZAM mój wcześniejszy post dotyczący kolejności odłączenia i podłączenia klem akumulatora. Taka jest prawidłowość
_________________
Pontiac TS 3800 oraz Chrysler 300M + coś z Francji Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Wrz 29, 2010 10:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zawsze tak bylo!!!
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
maverick
*
*


Dołączył: Sep 04, 2007
Posty: 147
Skąd: dolnoslaskie

PostWysłany: Sro Wrz 29, 2010 10:47    Temat postu: Re: ALE O SO CHOZZI? Odpowiedz z cytatem

V8USA napisał:
......

""generalnie nie ma znaczenia, natomiast zaleca się na początek odłączyć minus....
powód: gdybyś na początek odkręcał plus, to w przypadku braku uwagi jest ryzyko zrobienia zwarcia kluczem pomiędzy plusem, a karoserią auta (minus)...
Podłączajac do ładownia nie ma róznicy ""

Czyli chodzi o bezpieczeństwo i zwarcie.



to nie tak .... przemyśl proste sprawy
- jaki obwód minus czy plus zał. kluczyk w stacyjce ???
to juz da ci odpowiedź

- teraz najważniejsze - ustawienia stacyjki na LOCK
...dodatkowo wyłączyć należy oświetlenie wnętrza kabiny

głównie chodzi o to by nie były obciążone dodatkowe obwody

alarm też nie jest uzbrojony kiedy wymieniasz akumulator więc ... nie zmieniajmy i nie poprawiajmy fabryki.

( podpowiem awarię którą kiedyś obserwowałem
Fachowiec przyniósł naładowany aku. który dopiero co odł od profesjonalnego prostownika . Włozył go do auta podł minus a potem plus , zaiskrzyło a z pod kierownicy poszedł dym. Na jednej z 3 płytek spaliły sie 3 malutkie tyrystory plus jakies mniejsze części . Deska DIGITAL wyświetlała tylko paskowy stan obrotów silnika , reszt migała , szyby nie chciały się opuszczać a dach nie chciał sie otworzyć. Naprawa miała kosztować 1500 złotówek , elektronik bawił sie prawie 8 godzin by prawie ręcznie dojść i naprawic problem. - wykonał obejścia , mostki dołączając dodatkowe elementy )
_________________
Pontiac TS 3800 oraz Chrysler 300M + coś z Francji Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
V8USA
*
*


Dołączył: Sep 08, 2010
Posty: 101

PostWysłany: Sro Wrz 29, 2010 10:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Niezły cyrk.Dobra ide odpiąć minus dla spkojności.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
vincent
*
*


Dołączył: Sep 28, 2010
Posty: 2

PostWysłany: Czw Wrz 30, 2010 15:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

OK. Dobrze to wszystko wiedzieć. Dziękuję za informacje.

vincent
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Pią Paź 01, 2010 1:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To wszystko co napisal maverick,to prawda,niestety!A przy okazji jest tez odpowiedz dlaczego amerykanie czesto odnosza sukces i ogolnie zyje im sie lepiej i wygodniej : dlatego ze od podstaw sa nauczani nie historii,nie zawilej matematyki,nie hiper literatury ,nie chemii ani geografii - tylko prostych zasad grzecznosci,pokory,posluszenstwa i szacunku.Na przyklad dla instrukcji obslugi. A`my Polacy wolimy kupic niepotrzebnie "najlepszy" olej zamiast kupic dokladna instrukcje i wykonac dobre jej tlumaczenie.Widocznie uwazamy ,ze lepszym autorytetem od fabryki sa smieszne argumenty na niektorych forach .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
aguncia1
*
*


Dołączył: Nov 20, 2007
Posty: 84
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Wto Lis 09, 2010 21:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Najprościej podłączyć kable rozruchowe do nowego aku tak jak by się odpalało auto z rozładowanym akumulatorem , następnie odłączyć klemy od starego aku i go wymontować i założyć nowy , trzeba troszkę uważać aby się nic nie zwarło ale nawet jak się nie zna kodu do radyjka to się nic nic nie stanie ponieważ autko ma cały czas napięcie.

podnosnik koszowy wroclaw
_________________
Dodge Caravan 2004
3.3 B + gaz Zenit
Opel Astra 2008 1,6 B
Wumag Wt260 4,5l T D
Parę zabawek RC Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group