www.asu.pl :: Zobacz temat - temperetura oleju w skrzyni biegów
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

temperetura oleju w skrzyni biegów

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
diku
*
*


Dołączył: Aug 05, 2007
Posty: 606
Skąd: Stary Giera³tów

PostWysłany: Wto Wrz 28, 2010 17:51    Temat postu: temperetura oleju w skrzyni biegów Odpowiedz z cytatem

Urodził się pomysł żeby dla zaspokojenia po części ciekawości ale i też dla celów praktycznych założyć czujnik temperatury oleju w skrzyni biegów. I teraz pytanie: jaka jest średnia temperatura oleju w ASB. I czy od strony praktycznej jest sens montowania czujnika temperatury. Zakładam że marka auta nie będzie miała znaczenia bo temp. powinna być podobna. To tak na dłuższe jesienne wieczory malutkie zajęcie.
_________________
Windstar 3.8 LX 95r pb+LPG
Explorer 4.0 96 pb+LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Wto Wrz 28, 2010 19:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

poszukaj na forum bo ktos juz montowal termometr..sa nawet foty itp
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
diku
*
*


Dołączył: Aug 05, 2007
Posty: 606
Skąd: Stary Giera³tów

PostWysłany: Wto Wrz 28, 2010 19:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki, szukam, ale i tak jeżeli ma ktoś już z tym doświadczenia to proszę o wskazówki na co zwrócić uwagę. Dzięki.
_________________
Windstar 3.8 LX 95r pb+LPG
Explorer 4.0 96 pb+LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
V8USA
*
*


Dołączył: Sep 08, 2010
Posty: 101

PostWysłany: Wto Wrz 28, 2010 20:48    Temat postu: POPRAWIONE DANE TEMP SKRZYNI !!!! Odpowiedz z cytatem

Myślę że sens montowania jest i to duży.Zawsze widzisz temp.Inaczej po co by montowali w moim V8 jeśli było by to nieistotne.
Skrzynia to nie komora spalania jak w silniku.Tam w skrzyni jest elektronika.

Your vehicle is equipped with a transmission
temperature gage.

When your ignition is on, the gage shows the
temperature of the transmission fluid. The normal
operating range is from 100°F (38°C) to about
265°F (130°C).

At approximately 265°F (13O"C), the DIC will display a
TRANSMISSION HOT message and the transmission
will enter a transmission protection mode. When
the transmission enters the protection mode, you may
notice a change in the transmission shifting patterns.
The transmission will return to normal shifting patterns
when the transmission fluid temperature falls below
260°F (127°C).


Poprawiam.Czyli od (100 F=38 C) do ( 260 F =127 C) JEST OK ! Normlana praca !

NIE MOZE BYĆ ( 265 F= 130 C) Juz jest za ciepły olej.!
Skrzynie wejdzie w TRYB AWARYJNY !

Panowie wy w Vanach nie macie czasami tego problemu ??
Skrzynia w "Awaryjnym" bo olej za ciepły ? A Voyaki nie mają liczników temp i chłodnic na skrzyni?

Lepiej zainstalować sobie czujnik temp.
Dla spokojności.


If the transmission fluid reaches temperatures of
approximately 275°F (135°C) or greater, the DIC will
display a TRANS HOT IDLE ENGINE warning message
and a chime will sound.

JAK WSKOCZY NA ( 275 F=135 C) ZATRZYMAJ SIE I CZEKAJ AŻ OSTYGNIE !

Pull the vehicle off the
roadway when it is safe to do so. Set the parking brake,
place the transmission in PARK (P) and allow the
engine to idle until the transmission temperature falls
below 260°F (127°C). If the transmission continues
to operate above 265°F (13O"C), please contact your
nearest dealer or the Roadside Assistance Center.
Notice: If you keep driving your vehicle with the
transmission temperature gage above the normal
operating range, you can damage the transmission.
This could lead to costly repairs that may not be
covered under your warranty.
The following situations can cause the transmission to
operate at higher temperatures:
Towing a trailer,
hot outside air temperatures,
hauling a large or heavy load,
low transmission fluid level,
high transmission fluid level,
restricted air flow to the radiator.
3-40


Poprawiłem bo wtedy z pamięci pisałem.Teraz jest z instrukcji !


Ostatnio zmieniony przez V8USA dnia Wto Wrz 28, 2010 22:02, w całości zmieniany 5 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
diku
*
*


Dołączył: Aug 05, 2007
Posty: 606
Skąd: Stary Giera³tów

PostWysłany: Wto Wrz 28, 2010 21:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No to widzę że jednak faktycznie, jest sens montowania czujnika temperatury. Dzięki za tak dokładne dane odnośnie temperatury.
_________________
Windstar 3.8 LX 95r pb+LPG
Explorer 4.0 96 pb+LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Wto Wrz 28, 2010 22:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Założyć dwa czujniki przed wejściem i na powrocie będziesz zawsze widział różnicę ewentualnie ze sygnałem.

Od dłuższego czasu szukam kontrolera ,który będzie mierzył temperatury,oleje,ciśnienie napięcie,i kilka innych wartości i wyświetlał na fajnym wyświetlaczu.

Chyba taki będę musiał zmówić u jakiegoś hobbisty elektronicznego.

http://www.alfatech.com.pl/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=400&category_id=33&option=com_phpshop&Itemid=26

http://www.lcd.elementy.pl/grafik.htm

http://www.compart.pl/Produkty/Wy%C5%9BwietlaczeLCD/tabid/57/Default.aspx
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
zybel
*
*


Dołączył: Jul 07, 2009
Posty: 299

PostWysłany: Sro Wrz 29, 2010 6:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

w a604 jest czujnik temperatury zintegrowany z pozycjonerem. może wystarczy pobrać sygnał i podpiąć jakiś wyświetlacz. o ile się nie mylę ciśnienia też są mierzone sygnały są we wtyczce elektrozaworów.
_________________
gmc vandura 5,7 1987
buick rew 5,7 1995
chevrolet caprice clasic 5,0 1991
chrysler grand voyager 3.3v6 AWD 1999
chevrolet transsport 3,4 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
maverick
*
*


Dołączył: Sep 04, 2007
Posty: 147
Skąd: dolnoslaskie

PostWysłany: Sro Wrz 29, 2010 11:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

bardzo ciekawy temat

- sam komputer posiada odczyt z ASB i sam kontroluje jakby kierowcę który doprowadza do przegrzewania skrzynki uruchamiąjac zapisany w pamieci tryb awaryjny

- dodatkowe czujniki podpowiedzą nam kiedy dochodzi do przegrzewania
( jakiś margines błędu zawsze się wkradnie )

- widziałem te czujki do 400 st C podane w linku ... jest wybór , można poeksperymentować tym bardziej ze i same przewody są chyba wzmocnione
_________________
Pontiac TS 3800 oraz Chrysler 300M + coś z Francji Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
jacekz
*
*


Dołączył: Dec 15, 2007
Posty: 326

PostWysłany: Sro Paź 06, 2010 21:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mam zamontowany czujnik na przewodzie na wyjściu ze skrzyni, taki najzwyklejszy z allegro kupiony w zestawie z licznikiem w zakresie od 50 do 150stC. Nic ciekawego nie pokazuje. W trasie jak szybko bym nie jechał wskazówka prawie albo wcale się nie podnosi, w mieście latem w korkach max ok 85-100 stC. Dodam, że nie mam dodatkowej chłodnicy Smile a jego wskazania pokrywają się z dokładnością ~5stC ze wskazaniami na skanerze OBD2.
_________________
Windstar 3.0 '97 - ręka noga mózg na ścianie Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
diku
*
*


Dołączył: Aug 05, 2007
Posty: 606
Skąd: Stary Giera³tów

PostWysłany: Sro Paź 06, 2010 22:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No i właśnie o to chodzi żeby mieć dodatkowy pomiar. Nic szczególnego nie powinno się dziać, ale jak zacznie coś skakać z temp. to przynajmniej od razu wiadomo że coś nie tak.
_________________
Windstar 3.8 LX 95r pb+LPG
Explorer 4.0 96 pb+LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
V8USA
*
*


Dołączył: Sep 08, 2010
Posty: 101

PostWysłany: Czw Paź 07, 2010 6:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zawsze jest to jakaś wskazówka że "tryb awaryjny" zaistniał bo olej się zagrzał.A nie np: skrzynia rozjechała.

Lepiej wcześniej zobaczyć i zareagować np: postojem i schłodzeniem niż denerwowwać się czemu ten tryb "awaryjny " zaistniał.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group