www.asu.pl :: Zobacz temat - pompa wody ?
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

pompa wody ?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
artur
*
*


Dołączył: Nov 14, 2004
Posty: 59
Skąd: krakĂłw

PostWysłany: Pią Sty 27, 2006 13:51    Temat postu: pompa wody ? Odpowiedz z cytatem

witam
Krótkie pytanie. Jakie są objawy padniętej , albo źle działającej pompy wody ?

pozdrawiam

artur
Ford Aerostar 3.0 93
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
szwaga
*
*


Dołączył: Nov 07, 2004
Posty: 164
Skąd: Ząbkowice

PostWysłany: Pią Sty 27, 2006 14:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

objawy niesprawności pompy to :

głośna praca łożysk (luz),a w konsekwencji uszkodzenie uszczelniacza i potem wyciek płynu Crying or Very sad

pozdr.
_________________
CHRYSLER GRAND VOYAGER 3,3 '96 ZAGAZOWANY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
artur
*
*


Dołączył: Nov 14, 2004
Posty: 59
Skąd: krakĂłw

PostWysłany: Pią Sty 27, 2006 14:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

to może inaczej. Ostatnio zaopserwowałem coś takiego . Jadąc z stałą prędkością około 60-70km/h temp jest na minimum i to bez względu czy przejadę 30 czy 80 km. W momencie gdy przyspieszę do 90 wskaźnik temperatury podnosi się do właściwej pozycji. Jak zwolnię znowu minimum. Oczywiście wiąże się to z ogrzewaniem które raz jest a raz go nie ma. Termostat jest nowy.
Dlatego pytałem się o pompę wody, bo myślałem że przy niższych obrotach nie wyrabia a przy wyższych jest ok.

artur
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
szwaga
*
*


Dołączył: Nov 07, 2004
Posty: 164
Skąd: Ząbkowice

PostWysłany: Pią Sty 27, 2006 14:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jedynymi elementami zużywającymi się w pompie to łożyska i uszczelniacze - łopatki samoczynnie się nie zużywają - można je uszkodzić mechanicznie podczas np: zmiany łożysk ,ale wtedy widziałbyś uszkodzenie

faktycznie - dziwne objawy Shocked - może masz zapowietrzony układ chłodzenia , może ślizgający się pasek Question

pozdr.
_________________
CHRYSLER GRAND VOYAGER 3,3 '96 ZAGAZOWANY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wk
*
*


Dołączył: Oct 11, 2004
Posty: 844
Skąd: Tarnowskie Góry - Śląskie

PostWysłany: Pią Sty 27, 2006 15:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeżeli dobrze napisałeś to przy wolniejszej jezdzie masz nizszą temp a przy szybszej wzrasta.
To czegoś tu nie rozumiem. Gdyby pompa nie pracowała (np urwał by się wewnatrz wirnik) to tak czy unaczej silnik by sie przegrzewał.
Myśle ze jak piszał kolega sprawdz poziom płynu w chłodnicy bo moze to wygladać na zapowietrzony układ.
Mozesz tez zrobić takie doświadczenie.
Odkręc korek z chłodnicy , dolej płynu do pełna i odpal auto. Obmacuj przewody wodne zwłaszcza ten który wychodzi z silnika na chłodnicę. Powinien być zimny a jak zacznie się otwierać termostat praktycznie w kilkanaście sekunt powinien nagle zrobić sie gorący. pogrzej jeszcze silnik.
nie wiem jaki u ciebie jest korek i czy widać płyn w chłodnicy ale jeśli tak to powinieneś widzieć jak płyn "płynie pod korkiem" To znaczy że pompa ma wydajność i musisz szukać błedu gdzie indziej.

Wojtek
Windstar LX 3,8/95 zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
JARECEK
*
*


Dołączył: Jan 26, 2005
Posty: 780
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Pią Sty 27, 2006 21:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Łopatki w pompie wodnej tez sie zuzywaja a dokladniej zjada je korozja jezli leje sie jakies wynalazki do chlodnicy ale ten objaw wskazuje raczej na zapowietrzenie lub uszkodzony termostat i otwarty stale duzy obieg wodny Pozdr
_________________
JEEP GRAND CHEROKEE WH Smile GG.1798493 Skype. TECHTRON E-mail. Techtron@wp.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
artur
*
*


Dołączył: Nov 14, 2004
Posty: 59
Skąd: krakĂłw

PostWysłany: Pon Sty 30, 2006 18:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

układ odpowietrzyłem, temp. nie skacze tak jak pisałem , ale ogrzewanie do du... Evil or Very Mad muszę wyjąć nagrzewnicę. Ale żeby na tym nie skończyć mam jeszcze jedno pytanie. W moim Fordzie jest wentylator z wisko. Podczas odpowietrzania układu obserwowałem i nie zauważyłem żadnej różnicy w jego obrotach. Od momentu zapalenia ( silnik zimny ) do momentu otwarcia termostatu ( obserwowałem na wskaźniku temp. ) obroty wentylatora były takie same.
No i moje pytanie : czy tak ma być , a jeżeli nie to jak poprawnie powinno takie coś działać no i jak to sprawdzić.
W takim ustrojstwie jestem zielony Crying or Very sad

artur
Ford Aerostar 3.0 93
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pon Sty 30, 2006 18:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja juz zajechalem 2 pompy w moim fordzie i za kazdym razem efekt byl taki sam: szuranie pier przy pewnych obrotach a potem juz ciagle.dzwiek przypominajacy lancuch rozrzadu ocierajacy o korpus. nie mieo to wplywu na chlodzenie ani tez nie bylo widocznych wyciekow.pompa wody to tylko kawalek walka,lozyska i wirnik.najczesciesz slag trafia uszczelniacze a co za tym idzie lozyska i sobie potem szura.potem dlugo nic sie nie dzieje ale jak ktos abagatelizuje moze sie okazac,ze nagle 500 km od domu ma plyn chlodzacy na asfalcie....
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
JARECEK
*
*


Dołączył: Jan 26, 2005
Posty: 780
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Pon Sty 30, 2006 20:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wisco ma za zadanie w momencie nagrzania sie swozna na ktorym sie kreci zacisnac tak aby przy dodaniu gazu wiatrak obracal sie tak samo szybko jak silnik a gdy jest zimny mozesz trzymac za wisco i odpalic silnik a ono stoi i tylko bezwladnie sie obraca wraz z walkiem czyli tak jak jest zimno mozesz nim swobodnie obracac a gdy silnik jest rozgrzany nie powinno ci umozliwiac sie obrocic bedzie mocny opor no chyba ze masz zaspawane to non stop sie kreci i nie nagrzeje ci sie silnik za mocno chlodzi go Smile Pozdr
_________________
JEEP GRAND CHEROKEE WH Smile GG.1798493 Skype. TECHTRON E-mail. Techtron@wp.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pon Sty 30, 2006 20:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dobrze mowi!!!Smile
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
artur
*
*


Dołączył: Nov 14, 2004
Posty: 59
Skąd: krakĂłw

PostWysłany: Pon Sty 30, 2006 21:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no to jest tak:
jak silnik jest wyłączony witrakiem można ruszyś, wprawdzie z lekkim oporem , ale można
natomiast po włączeniu, silnik zimny- lepiej go nie zatrzymywać bo paluszki poobcina.
Czyli z tego wszystkiego rozumiem że są dwie wiadomości ( dobra i zła )
doba Confused - wisco nie jest zespawane
zła Mad - samo w sobie jest spier.....

Da się to coś naprawić Question

pozdrawiam
artur
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group