www.asu.pl :: Zobacz temat - Winnie: check engine + 5x beep w odstepie 1s (2 albo 3serie)
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Winnie: check engine + 5x beep w odstepie 1s (2 albo 3serie)

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
dubelt
*
*


Dołączył: Jan 22, 2006
Posty: 952

PostWysłany: Wto Sty 24, 2006 15:09    Temat postu: Winnie: check engine + 5x beep w odstepie 1s (2 albo 3serie) Odpowiedz z cytatem

Witam wszystkich.
Jako ze jest to moj pierwszy post, postaram sie po kolei wam opisac moj problem. prosze nie krzyczcie ze gdzies to bylo .. ale sledze od miesiaca forum i jeszcze nie dogrzebalem sie roznych postow Smile

zatem do dziela:

Stwierdzilem ze w koncu zrobie podswietlenie zegarow w moim winnim. Samochod zabralem ojcu Wink i trzeba teraz wszystko ponaprawiac. wiec tak: zdjelem wszystkie plastiki i szmero-bajery co mi przeszkadzaly w wyjeciu zegarow, no i problem byl z linka .. macajac od spodu (od pedalow) doszedlem ze nalezy jednac lekko pociagnac i zejdzie ... zeszla Smile
zmieniam zaroweczki .. patrze .. hmm jedna zjarana na pasku bledow (tj akurat na check engine) -
tutaj maly przeskok do przeszlosci .. niecale 3 tygodnie temu oddalem samochod do warsztatu, bo niestety poszla mi uszczelka pod glowica, malutki koszcik 3tysiaki .. bo jeszcze popychacz na wymiane Sad no ale ok .. pamietam ze jak dojechalem uszkodzony do warsztatu, to lampka check engine sie palila. goscie zczytali sobie wtedy dobre 15 sztuk bledow. z ich opisow to byly tylko bledy dotyczace problemow peknietej uszczelki, popyhacza i innych takich dupereli z tym zwiazanych. ok.
samochod odebralem, caly happy .. wszystko dzialao .. tylko siorbal ponad 20l czy to PB czy LPG Neutral cos mi nie gralo
(jestesmy spowrotem w terazniejszosci)
no to zmieniam ta zaroweczke .. wymontowuje jednoczesnie dzialajaca od podswietlenia problemu z poduszka powietrzna (niestety wyszly), zeby mi nie swiecila i nie wkurzala.
zamontowane zegary .. pieknie swieca .. ale problem .. czegos chyba nie doscisnelem bo nie kreci mi sie obrotomierz .. chmm .. za to pali sie check engine i po alarmie zapiecia pasow wlacza sie cos dziwnego: 5 beep'ow krotkich z odstepem trwaja ok 1s (sekwencja 5x) chyba 3 serie. ZONK Neutral
oczywiscie jeszcze raz rozkrecam, dociskam jeden konektor i obrotomierz lata jak nalezy. niestety .. check engine dalej swieci i przy kazdym odpaleniu pojawiaja sie dzwieki Neutral
z tego co teraz wiem i co napisalem na poczatku, check engine jest z powodu P123 - wysoki stan czujnika przepustnicy (to by dawalo od razu rozwiazanie czemu tyle zjada paliwa - chyba ze sie myle)
niestety nie mam pojecia co jest nie tak z tym pikaniem dziwnym .. ktos ma moze jakis sposob na rozwiazanie ?


Windstar '96 3.8l


p.s.
czy grzalka do silnika moze byc zasilana 220V ? czy musze sobie zrobic cos na 110V ? Smile ktos probowal?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Wto Sty 24, 2006 16:38    Temat postu: Air Bag Odpowiedz z cytatem

Grzałka jest na 110V i musisz mieć transformator z 220 na 110. Jak podlaczysz bezposrednio ( przerobisz gniazdko ) to cos spalisz. Nieradze. Natomiast czujnik polozenia przepustnicy tzw. TPS moze wychodzic gdy cos jest zle podlaczone ( wpinaja sie z gazem w TPS - moze tu jest jakies zwarcie ). W Windstarach raczej rzadko sie psuja ale moze... Jego zakres to od 0V do 5V.Lub ewentualnie jest przestawiony. Co do pikania to moze jest on spowodowany tym ze wyciagnales zarowke Air Bag. Nie jest zamnkniety obwod ( ale nie jestem pewien ).

Pozdrawiam Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
dubelt
*
*


Dołączył: Jan 22, 2006
Posty: 952

PostWysłany: Wto Sty 24, 2006 17:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzieki Smile
z grzalka tak myslalem .. jak rozumiem grzeje ona wylacznie miske olejowa?

TPS jest teraz na 5V, gaz jest .. z tego co widze to zeby zdjac glowice to trzeba odkrecic kolektor powietrza.. i bajery do gazy (mam genII) wiec pewnie cos zle podlaczyli.


pikanie: mechanicy powiedzieli ze to niby inny jakis komputerek pika Neutral wlasnie wrocilem z rozkrecania co sie da .. znalazlem "fachowa" instalacje alarmowa z ktorej wychodzil urwany kabelek.. oczywiscie bez zabezpieczenia ... i jakbym mogl sie mylic .. na nim U prosto z akumulatora .. Neutral nie doszedlem do czego jest .. zaizolowany mieszka sobie dalej.
bede musial jednak rozlozyc te zegary jeszcze raz i wstawic tam jakas zarowke .. zastanawiam sie nad przerobieniem calej instalacji na ledy .. Neutral bo liczac tak pobieznie, oswietlenie wewnatrz samochodu wciaga blisko 200W ... przy LED'ach bedzie to 10-20x mniej Neutral


za to znalazlem jakas magiczna lampke ktora wg mnie powinna podswietlac albo poleczke pod trzymaczem do kubkow albo ten trzymacz .. nie doszedlem jednak gdzie jest do tego krancowka Neutral



p.s.
jezeli te beep'y wydaje niebieska skrzyneczka zaraz kolo pedalu gazu wbudowana z prawej strony, utulona gabeczkami .. to jak rozumiem to jest komp do samochodu ? Idea
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
darioso
*
*


Dołączył: Mar 17, 2005
Posty: 208
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto Sty 24, 2006 18:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

DUBELT daj jakiś kontakt do siebie w razie konsultacji. Też muszę wymienić żarówki w zegarach w swoim Winnie, i chciałbym to zrobić sam.[/i]
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
dubelt
*
*


Dołączył: Jan 22, 2006
Posty: 952

PostWysłany: Wto Sty 24, 2006 18:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

uzupelnie profil Smile bedzie wygodniej wszystkim Very Happy


------ update 20 sek pozniej Wink

GG: 2761569
i
GG: 2476785

dubelt(małpa)vspace.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Sro Sty 25, 2006 9:19    Temat postu: komputer Odpowiedz z cytatem

Komputer silnika jest z prawej strony przy podszybiu. Ten co pipka to jest sterownik ( prawdopodobnie od poduchy, alenie mam 100% pewnosci ) . Jak bedziesz rozbieral licznik to mozesz porobic zdjecia. Krok po kroku. Inni beda wiedzieli jak to sie robi.

Pozdrawiam Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
wk
*
*


Dołączył: Oct 11, 2004
Posty: 844
Skąd: Tarnowskie Góry - Śląskie

PostWysłany: Sro Sty 25, 2006 15:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

O! Te fotki by się przydały.
Sam mam zamiar sprawdzić żarówki bo chek mi też padł i nie wiem od której strony się do tego zabrać. Podobnież wszystkie plastiki są na zatrzaskach i nie problem je pourywać, więc przyglądam sie temu jak pies ieżowi.

Wojtek
Windstar LX 3,8/95 zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
artur
*
*


Dołączył: Nov 14, 2004
Posty: 59
Skąd: krakĂłw

PostWysłany: Sro Sty 25, 2006 16:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

witam
Z tego co wyczytałem odnośnie "check engine dalej swieci i przy kazdym odpaleniu pojawiaja sie dzwieki " to ja miałem to samo Very Happy A powód był bardzo prozaiczny . Jeżeli wymontowałeś żaróweczkę od kontrolki poduszki powietrznej to tak się właśnie dzieje. Niestety , musisz ją wsadzić i ściermieć jej uporczywe mruganie. Oczywiście mogę się mylić, ale zamiast grzebać w instalacji elektrycznej , wpierw wsadź tą żaróweczkę

pozdrawiam
artur
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
dubelt
*
*


Dołączył: Jan 22, 2006
Posty: 952

PostWysłany: Sro Sty 25, 2006 16:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wlasnie mialem tel z warsztatu - diagnoza 200zl Neutral boli

komp pikajacy to sterownik od poduch Smile tak jak mowiliscie. pikanie, to sygnalizacja w przypadku gdy zarowka by padla .. Wink czyli juz wiem jak to obejsc Smile

co do rozbiorki, to foty beda, bo jak najbardziej bede to jeszcze wszystko zmienial .. Smile odchudzamy troszke zuzycie energii .. bede ledy montowal zamiast zarowek.

mam foty jak wyglada wymontowany zegar, wiec jak ktos chce to pisac na gg to przesle Smile

co do check engine. oczywiscie problemem jest komputer od gazu .. Landi czy jakos tak to sie wabi .. warszawscy magicy montujac go 4lata temu oczywiscie nie wpadli na pomysl zeby to wszystko uszczelnic .. poszla korozja i zjadlo podobno obwody .. teraz mi zostaje albo zmienic gaz na IV gen, albo latac komputer .. zobaczymy jak mi wylicza kosztowo Neutral


wielkie dzieki za pomoc Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
szwaga
*
*


Dołączył: Nov 07, 2004
Posty: 164
Skąd: Ząbkowice

PostWysłany: Czw Sty 26, 2006 12:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dubelt - podaj jaki masz typ tego sterownika Landi - mam na zbyciu centralkę do Landi LES98


pozdr
_________________
CHRYSLER GRAND VOYAGER 3,3 '96 ZAGAZOWANY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
dubelt
*
*


Dołączył: Jan 22, 2006
Posty: 952

PostWysłany: Czw Sty 26, 2006 14:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

LES 98A Neutral
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
szwaga
*
*


Dołączył: Nov 07, 2004
Posty: 164
Skąd: Ząbkowice

PostWysłany: Czw Sty 26, 2006 14:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

po południu sprawdzę dokładnie jaką mam i dam Ci znać
_________________
CHRYSLER GRAND VOYAGER 3,3 '96 ZAGAZOWANY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
dubelt
*
*


Dołączył: Jan 22, 2006
Posty: 952

PostWysłany: Czw Sty 26, 2006 14:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

super Smile bylbym dzwięczny.. jakas mam na allegro na oku, ale gosc mowi ze mial z nia problemy z podpinaniem do pc... i nie wiem czy lykac ja. Neutral
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
szwaga
*
*


Dołączył: Nov 07, 2004
Posty: 164
Skąd: Ząbkowice

PostWysłany: Czw Sty 26, 2006 16:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

sprawdziłem - mam LES98 - ale pytałem kilku znajomków z elektrody i mówią że będzie chodziło
_________________
CHRYSLER GRAND VOYAGER 3,3 '96 ZAGAZOWANY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
dubelt
*
*


Dołączył: Jan 22, 2006
Posty: 952

PostWysłany: Czw Sty 26, 2006 16:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

moze tak na poczatek, wez walnij kilka fotek wysokiej rozdz. samego PCB gora/dol, to ja porownam co jest inaczej.

wogole tak teraz wracam w chate.. mowie przelacze go na gaz .. dalem mu troszke wiecej obrotow .. i myk .. jedzie .. Neutral mowie .. no kur** zapial .. to ja go na wolnych obrotach na swiatlach .. dziala .. Neutral no to mu na prostej w dupe dalem ... Neutral dziala .. zadowolony podjezdzam w chate wrzucam na parkinka (prosta mam niedalego domu) a o mi fruuu .. 3-4tys obrotow na luzie .. Neutral (zdazalo sie ostatnio mu robic takie jaja) przelaczylem z gazu na PB... spadly obroty i znowu do 4tys .. jeszcze ze 2 razy tak przelaczylem i wskoczyl na niskie .. przelaczam na gaz na luzie .. i ladnie 3ma 700-750 .. Neutral nie wiem co jest 5 Neutral

najgorsze ze caly czas mi sie swieci check engine .. i pewnie dalej jest problem z tym ze komp gazu cos wali z przepustnica .. Neutral
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
szwaga
*
*


Dołączył: Nov 07, 2004
Posty: 164
Skąd: Ząbkowice

PostWysłany: Czw Sty 26, 2006 18:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ok zaraz podeślę Ci jakieś fotki

co do tych wysokich obrotów na LPG - myślę że albo silnik krokowy się zaciera i nie chce wrócić na pozycje biegu jałowego ,albo masz faktycznie uwalony TPS i centralka źle steruje krokowym - przy założeniu oczywiście że sama centralka jest sprawna

pozdr
_________________
CHRYSLER GRAND VOYAGER 3,3 '96 ZAGAZOWANY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
JARECEK
*
*


Dołączył: Jan 26, 2005
Posty: 780
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Czw Sty 26, 2006 19:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Problemy z obrotami to :TPS,Nadpalona przepustnica lub zacierajaca sie,uszkodzony lub zacinajacy sie silnik krokowy(bypass) lub zle wpiety sterownik gazu powodujacy zaklocenia pracy TPS najlepiej podpiac pod kompa i odczytac zamrozone ramki (freze frames) z kompa i co tam bedzie i masz po klopocie Pozdr
_________________
JEEP GRAND CHEROKEE WH Smile GG.1798493 Skype. TECHTRON E-mail. Techtron@wp.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
dubelt
*
*


Dołączył: Jan 22, 2006
Posty: 952

PostWysłany: Pią Sty 27, 2006 1:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no to moze byc albo przepustnica albo komputer gazu.
z tego co sadze to komp gazu bo wypinajac kabelek z przepustnicy caly czas komputer samochodu podaje blad p123 czyli wysoki stan przepustnicy.
a jak to wiadomo podlaczenie tez jest do kompa gazowego i dopiero od niego idzie do pokladowego.. zatem jutro wizyta u gazownika magika Wink i zobaczymy co powie ..

oby wymiana albo naprawa kompa gazu ..


p.s.
na gazie nie 3ma obrotow rowno .. czasem skacze 1100, a czasem spada ponizej 500 i umiera .. Neutral a w przypadku jak mu sie depnie i przelaczy sie na gaz to tak jak wczesniej pisalem .. obroty z kosmosu .. tylko paliwo samo nie chce sie materializowac Wink


tak btw, to od czego jest skrot TPS ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
szwaga
*
*


Dołączył: Nov 07, 2004
Posty: 164
Skąd: Ząbkowice

PostWysłany: Pią Sty 27, 2006 7:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dubelt napisał:
tak btw, to od czego jest skrot TPS ?


Throttle Position Sensor - czujnik położenia przepustnicy
_________________
CHRYSLER GRAND VOYAGER 3,3 '96 ZAGAZOWANY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
dubelt
*
*


Dołączył: Jan 22, 2006
Posty: 952

PostWysłany: Pią Sty 27, 2006 8:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no to czyli dobrze myslalem ;P ale zdolniacha ze mnie Razz

az kusi mnie zeby stwierdzic ... zaden amerykaniec mi sie nie oprze ;P
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
szwaga
*
*


Dołączył: Nov 07, 2004
Posty: 164
Skąd: Ząbkowice

PostWysłany: Pią Sty 27, 2006 8:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

he he he Very Happy - tylko żebyś nam Jarecka nie wygryzł Shocked
_________________
CHRYSLER GRAND VOYAGER 3,3 '96 ZAGAZOWANY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
JARECEK
*
*


Dołączył: Jan 26, 2005
Posty: 780
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Pią Sty 27, 2006 9:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

TPS nie do konca jezeli masz dziury paliwowe lub wrzuca wyzsze biegi raptownie to owszem jest padniety dochodzi do niego na zewnetrzne piny +5V oraz masa a na środkowym ma sie zmieniać napięcie płynnie podczas naciskania w zakresie od 0-5V lub na odwrót ale jeżeli padnie to raczej nie podnosi obrotów chociarz bywają wyjątki sygnał Tps podłącz do kompa od gazu poprzez filtr TPS a jest do w szereg wpięta dioda szotkiego 1N4148 a tuż zanią kondensator elektrolityczny 10uf/15V wpięty plusem do kabla sygnalowego TPS za diodą od strony kompa gazowego a minusem do masy auta znacząco to pomaga w autach gdzie komputery sa czule na zmiany na TPS poniewarz kompy gazowe nie posiadaja separacji i obciazaja TPS a to zle wplywa na pracę silnika Pozdr
_________________
JEEP GRAND CHEROKEE WH Smile GG.1798493 Skype. TECHTRON E-mail. Techtron@wp.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
dubelt
*
*


Dołączył: Jan 22, 2006
Posty: 952

PostWysłany: Pią Sty 27, 2006 10:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

co do przedmowcy: chyba musze spokojnie sobie to rozrysowac bo mnie zabiles znajomoscia tematu Neutral przestalem czaic po 3cim zdaniu Wink


wrocilem od gazownikow. zostalem wkrecony - czyt. mam tymczasowo srube. tak jak patrzylem, komp nie podaje za duzo na silniczek krokowy .. przez to samochod umiera. teraz pytanie .. czy to silniczek czy komp .. zaraz bede go bral pod lupe.

na tej srubie calkiem ladnie smiga .. ;P ale wiem ze tak nie powinno byc.
z innej strony gosc z ktorym tam gadalem (nawet sensownie mowil, jakby sie znal na temacie Wink ) ztwierdzil ze w przypadku takiej instalki jaka mam - czyli mixerowka, to stosowanie komputera duzo nie daje. ale chyba po cos to wymyslili, bo gdyby nie trzeba bylo, to nie robiliby takich komputerkow.


bede testowal na pozyczonym kompie. wstepnie chce podpiac i sprawdzic czy check engine zniknie i nie bedzie wrzeszczal o TPS. jak bedzie ok to bede myslal co zrobic zeby dzialalo Smile i nie dobijalo mojego starego Sad zloma
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
szwaga
*
*


Dołączył: Nov 07, 2004
Posty: 164
Skąd: Ząbkowice

PostWysłany: Pią Sty 27, 2006 11:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dubelt napisał:
ztwierdzil ze w przypadku takiej instalki jaka mam - czyli mixerowka, to stosowanie komputera duzo nie daje. ale chyba po cos to wymyslili, bo gdyby nie trzeba bylo, to nie robiliby takich komputerkow.


właśnie - po to są te komputerki żeby czymś sterować - czyli np silnikiem krokowym w LPG

teraz masz cały czas stały skład mieszanki - niezależnie czy silnik potrzebuje bogatej ,czy ubogiej - może odbić się to i na spalaniu i na np wypalaniu gniazd zaworowych
natomiast centralka steruje cały czas odpowiednim składem mieszanki - otwierając lup przymykając silnik krok. w zależności od wskazań sondy ,czy TPS

tak więc pan gazownik myli się twierdząc że w Twojej instalacji komputerek się nie sprawdza Exclamation

pozdr.
_________________
CHRYSLER GRAND VOYAGER 3,3 '96 ZAGAZOWANY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
dubelt
*
*


Dołączył: Jan 22, 2006
Posty: 952

PostWysłany: Pią Sty 27, 2006 23:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no dokladnie tak sadze Smile
srubka jest tymczasowo do otrzymania komputerka i przeprogramowania go Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Sob Sty 28, 2006 8:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

cos ty wymienial uszczelke i chyba razem z remontem skrzyni,3tysiaki za wymiane uszczelki,za wymiane sprzegla,a trzeba bylo zrzucac skrzynie zaplacilem 150zl,a biora 6x tyle,wkoncu mam mechanika ktory mysli i sie uczy amerykancow na moim przykladzie,notabene moj dobry kumpel ze szkolnej lawy i mieszka na tej samej ulicy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group