www.asu.pl :: Zobacz temat - PROBLEM z PTS 3.8L po demontażu inst LPG - PILNE - POMOCY !!
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

PROBLEM z PTS 3.8L po demontażu inst LPG - PILNE - POMOCY !!

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Instalacje gazowe
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
eXito
*
*


Dołączył: Sep 16, 2010
Posty: 39
Skąd: Małopolska-Kraków/Oświęcim

PostWysłany: Czw Wrz 16, 2010 9:57    Temat postu: PROBLEM z PTS 3.8L po demontażu inst LPG - PILNE - POMOCY !! Odpowiedz z cytatem

Witam wszystkich Forumowiczów
Bardzo Was proszę o pomoc radę w następującej sprawie:
Zakupiłem jakiś czas temu PTS z silnikiem 3.8l z 94 roku (buda po lifcie)
Założona była tam instalacja LPG - jakiś "oszołom" założył z powodu jak mniemam braku funduszy instalację z mieszalnikiem, a nie sekwens.
Ani razu nie jechałem od momentu zakupu na gazie, zawsze na benzynie. Ponieważ instalacja była nie udolnie założona, mojemu poprzednikowi w skutek cofki rozleciał się kolektor plastikowy. W skutek innej cofki pozbył się też obudowy filtra powietrza...
Wszystkie powyższe rzeczy kupiłem - i kolektor, i obudowę. Powymieniałem płyny, filtry, zdemontowałem mikser i całą instalację.
Efekt - AUTO NIE CHCE JEŹDZIĆ. Pali jakby nie na wszystkie gary (cewki ok, jedna nawet wymieniona, bo "kolor" iskry mi się nie podobał), przewody ok. Nie potrafi stwierdzić przyczyny. Wszystko jest doprowadzone do stanu fabrycznego, a pomimo to auto się dławi, nie ma w ogóle mocy, koszmar.
Możecie mi pomóc? Może wiecie co jest przyczyną lub co mam zrobić...
Nadmieniam iż "check engine" raz mi się tylko zapalił, jak odpiąłem czujnik powrotu spalin, a tak to nie...
Auto wcześniej normalnie jeździło na niewłączanej instalacji i z poklejonym kolektorem (Auto nie miało też mocy, gdy wyciągnąłem sam mikser/rozpylacz, pomimo że całej instalacji już nie było... Jak założyłem go z powrotem, auto odzyskało wigor...)

POMOCY !!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Czw Wrz 16, 2010 11:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

sprawdz wszystkie podcisnienia i szczelnosc dolotu(lewe powietrze). jesli dobrze rozumiem to jak zalozysz mikser to auto dziala? jesli tak to go zaloz i z glowy. jeszcze bym ci radzil sprzwdzic wtryskiwacze.powiem ci,ze mamy pod opieka jednego pontona ktory ma takie same objawy i do tego pali jak glupi. wymienione cewki,kable,swiece,wtryskiwacze ,filtry plyny,wszystkie podcisnienia uszczelnione wszystkie polaczenia elektryczne sprwdzone i zakonserwowane i...nie pali na 1 cylinder....
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
eXito
*
*


Dołączył: Sep 16, 2010
Posty: 39
Skąd: Małopolska-Kraków/Oświęcim

PostWysłany: Czw Wrz 16, 2010 12:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mikser poszedł w śmieci... Zastanawiam się czy jakiś mądry coś nie rozregulował przy tym gazie, chcąc uzyskać lepsze efekty. Lewego nie bierze - nie ma skąd... Co więcej: Swego czasu jak go kupiłem nie miał OBUDOWY FILTRA - była tylko goła rura. I jeździł tak. Palił, i wszystko było ok. Wtedy właśnie próbowałem po raz 1 pozbyć się miksera. Zdemontowałem go z dolotu do kolektora, założyłem wszystko jak było. Efekt - auto nie chce wejść w obroty. Muli go na biegu i jedzie jakby mu się paliwo kończyło. Na N-ce wkręca się w obroty i wszystko ok, ale przy D - kicha.
Wymieniłem:
świece, cewki, przewody, nowy kolektor, obudowa filtra powietrza z filtrem. I dalej jest ten problem. Sprawia wrażenie, że na któryś z garów nie pali (ale paliwem nie śmierdzi) i nie ma w ogóle mocy by nawet ruszyć !!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Czw Wrz 16, 2010 12:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a przeplywomierz,tps i pompe paliwa sprawdzales?
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
eXito
*
*


Dołączył: Sep 16, 2010
Posty: 39
Skąd: Małopolska-Kraków/Oświęcim

PostWysłany: Czw Wrz 16, 2010 12:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Pompa paliwa nowa, sam ją instalowałem....na chodniku w Chrzanowie, gdzie stara powiedziała mi bye... Confused
TPS - ?
Trochę zielony jestem w porównaniu z Wami. Mam w sumie 5 aut ale o tym wiem najmniej
przepływka jest też ok (jak ją sprawdzić tak naprawdę bez kompa?)
Dzięki za wsparcie tak czy inaczej...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Czw Wrz 16, 2010 13:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

tps to czujnik polozenia przepustnicy. w zasadzie to zwykly potencjometr podlaczony do przepustnicy. bywa ze wycieraja sie slizgi lub bieznia i wtedy sa klopoty. mozna probowac przeczyscic ,nasmarowac i/lub delikatnie przesunac slizgi na inny tor.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Czw Wrz 16, 2010 17:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sprawdzilbym przeplywomierz,bo po takim dupnieciu,ktore rozerwalo kolektor i obudowe filtra moglo uszkodzic 2 cienkie druciki oporowe wewn.
Patrzac na przepustnice to czarny prostokat przykrecany na 3 sruby.


Uploaded with ImageShack.us
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
gucio
*
*


Dołączył: Aug 13, 2007
Posty: 415
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Czw Wrz 16, 2010 19:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Spróbuj przydławić nieco wlot powietrza. Miałem kiedyś podobny objaw, że silnik chodził nierówno i zdarzało się, że zgasł na skrzyżowaniu, ale po przydławieniu nieco wlotu uspokoiło się to.
Potem gazownik z tym walczył i nie wiem co zrobił, ale już nie muszę przydławiać wlotu.
Dostajesz za dużo powietrza Smile
_________________
http://www.klub-caravaningowy-kompas.com
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
luky
*
*


Dołączył: Oct 07, 2005
Posty: 885
Skąd: masłońskie/częstochowa

PostWysłany: Czw Wrz 16, 2010 19:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

gucio ale on juz nie ma gazu.

w dolocie powietrza jest czujnik temperatury-jest wogole?
to co zdemontowales bylo podlaczone do sondy lambda, najprawdopodobniej byla rzocieta wiec musisz zlutowac dwa kable od przeciecia- w instalacji to pewnie byly szary i fioletowy
_________________
lumina 95 3,8 ,grand prix gxp 5,3 2007, dakota 5,2 1999, luka_f@o2.pl tel. 0691388944 www.luky-garaz.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Czw Wrz 16, 2010 19:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a mierzyles mu kompresje? moze mikser robil za zwezke, zwiekszal predkosc powietrza w kanale i w efekcie silnik jako tako chodzil.
Co do TPS w pontacu to jego uszkodzenie powoduje falowanie obrotow, gasniecie, ale calkowite jego odpiecie powoduje zaswiecenie Checka, silnik wchodzi w tryb awaryjny, obroty wracaja do normalnosci, ale mocy mu nie brakuje Wink swieci tylko ten Check i wszystko co z tym zwiazane - czyli m.in brak LockUpa ...wiem bo ze 3 dni jezdzilem bez TPS-a Smile
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
eXito
*
*


Dołączył: Sep 16, 2010
Posty: 39
Skąd: Małopolska-Kraków/Oświęcim

PostWysłany: Pią Wrz 17, 2010 10:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witajcie
Dziękuje za liczne podpowiedzi.
Po kolei:

"Sprawdzilbym przeplywomierz,bo po takim dupnieciu,ktore rozerwalo kolektor i obudowe filtra moglo uszkodzic 2 cienkie druciki oporowe wewn.
Patrzac na przepustnice to czarny prostokat przykrecany na 3 sruby."

Jak brałem pontonika, to już miał pęknięty po dupnięciu kolektor, poklejony, i chodził bez problemu, więc to raczej nie to. Problem zaczął się w momencie wymiany kolektora na cały, nie uszkodzony oraz przywrócenia fabrycznego dolotu z filtrem (Nawiasem mówiąc kiedy załączyłem obudowę filtra pow. na isniejący dolot - z zamontowanym wtedy jeszcze mikserem - auto nie miało mocy i dławiło przy dodaniu gazu. Po zdemontowaniu obudowy, wszystko wróciło do normy. Jak mniemam - za mało powietrza do spalenia mieszanki, bo smród PB był wyczuwalny.

"w dolocie powietrza jest czujnik temperatury-jest wogole?
to co zdemontowales bylo podlaczone do sondy lambda, najprawdopodobniej byla rzocieta wiec musisz zlutowac dwa kable od przeciecia- w instalacji to pewnie byly szary i fioletowy"

Powiem szczerze - nie wiem gdzie tego szukać. Tak jak mówiłem - niewiele wiem o tym aucie. Na codzień Octavia 1.9 TDI i Rover 600 - zupełnie odmienna technika Wink

"Spróbuj przydławić nieco wlot powietrza. Miałem kiedyś podobny objaw, że silnik chodził nierówno i zdarzało się, że zgasł na skrzyżowaniu, ale po przydławieniu nieco wlotu uspokoiło się to.
Potem gazownik z tym walczył i nie wiem co zrobił, ale już nie muszę przydławiać wlotu.
Dostajesz za dużo powietrza "

Fakt, domyślam się, że dostaje za dużo powietrza. Ale po przysłonięciu wlotu na dolocie NIC SIĘ NIE ZMIENIA...więc albo gdzieś układ jest nieszczelny albo... Na marginesie, po zmianie kolektora, słyszę dość wyraźne "zaciąganie" powietrza - taki świst z dolotu przy dodaniu gazu i czuje pod ręką jak wygina się do wewnątrz dekiel z lewej strony kolektora (stojąc przed autem). Mówię "dekiel" bo właśnie to było rozerwane w poprzednim kolektorze i poklejone czerwonym silikonem...

"a mierzyles mu kompresje? moze mikser robil za zwezke, zwiekszal predkosc powietrza w kanale i w efekcie silnik jako tako chodzil. "

Silnik ma 140 kkm, wymieniane miał wszystko jak należy. Chyba że nie chodzi Ci o kompresje na tłokach... Ale nawet jakbym chciał zmierzyć kompresję, to w tym stanie tylko laweta do warsztatu - sam nie dojedzie.

Ostatnia rzecz:
Wszystko zaczęło się pewnego dnia, kiedy auto zaczęło wyraźnie chodzić na 4 albo 5 garów. Smród nie spalonej mieszanki. Stwierdzona była walnięta środkowa cewka. Wymieniłem najpierw na cewkę taką samą ale z Grand am z tego co pamiętam chyba, a potem, ponieważ dawała dziwny pomarańczowy kolor iskry - kupiłem nową. No i się zaczęło... Sad

Dziękuje wszystkim za pomoc - mój meches już nie miał pomysłów, tak jak i ja, co z tym fantem zrobić...

Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
maverick
*
*


Dołączył: Sep 04, 2007
Posty: 147
Skąd: dolnoslaskie

PostWysłany: Pią Wrz 17, 2010 13:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

eXito napisał:
...
Ostatnia rzecz:
Wszystko zaczęło się pewnego dnia, kiedy auto zaczęło wyraźnie chodzić na 4 albo 5 garów. Smród nie spalonej mieszanki. Stwierdzona była walnięta środkowa cewka. Wymieniłem najpierw na cewkę taką samą ale z Grand am z tego co pamiętam chyba, a potem, ponieważ dawała dziwny pomarańczowy kolor iskry - kupiłem nową. No i się zaczęło... Sad

Dziękuje wszystkim za pomoc - mój meches już nie miał pomysłów, tak jak i ja, co z tym fantem zrobić...



pewnie nie uwierzysz ale wymiana jednej cewki ( nie oryginalnej ) dedykowanego zamiennika powoduje takie cyrki.

ZASADA JEST PROSTA albo kupujesz 3 takie same cewki albo jedeną oryginalną . Inaczej wymienisz połowę cześci dobrych na dobre lub wadliwe i nic nie osiagniesz. Podstawa w amerykanach to prawidłowa instalacja elektryczna / bardzo dobrze działajacy układ zapłonowy.
_________________
Pontiac TS 3800 oraz Chrysler 300M + coś z Francji Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
maverick
*
*


Dołączył: Sep 04, 2007
Posty: 147
Skąd: dolnoslaskie

PostWysłany: Pią Wrz 17, 2010 14:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

czasami warto pokazać fotkę silnika a nawet kilka
Jesli mozesz - wklej tu na forum
_________________
Pontiac TS 3800 oraz Chrysler 300M + coś z Francji Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pią Wrz 17, 2010 20:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

termometr jest w puszce filtra ,zaraz przy wylocie do przepustnicy w rogu skrzynki. dalej nie wiesz czy podaje ci napiecie na wszystkie wtryski, a jesli podaje to czy dzialaja. do tego ,a takze do kompresji mechanior nie potrzebny.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Instalacje gazowe Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group