www.asu.pl :: Zobacz temat - Stratus 2,5L Płyn chłodzący
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Stratus 2,5L Płyn chłodzący

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
awatar100
*
*


Dołączył: Sep 12, 2010
Posty: 1

PostWysłany: Nie Wrz 12, 2010 6:43    Temat postu: Stratus 2,5L Płyn chłodzący Odpowiedz z cytatem

Witam zakupiłem ostatnio samochod ww.
Mam pytanie odnośnie poziomu płynu chłodzącego - mam wrażenie że jest go o wiele za mało. Z boku głowicy jest wlew płynu do silnika i poziom płynu w tym kolanku / wlewie na chłodnym silniku jest bardzo mały tak że wąż jest doprowadzający płyn z chłodnicy jest w 50% pusty - jak się go nadusi parokrotnie to coś zaczyna tam chlobotać.
Na ciepłym silniki stan płynu jest większy.
Ze zbiorniczka płynu nie ubywa - choć nie wiem czy przypadkiem nie ma to związku z webasto ktore jest jakoś w tej okolicy wpięte.

Czy ilość płynu w tym aucie powinna być "pod korek" ?
A może mniej?

pozdrawiam serdecznie
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
ParysArab
*
*


Dołączył: Oct 17, 2007
Posty: 83
Skąd: Polska / Slowacja

PostWysłany: Nie Wrz 12, 2010 20:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A pytanie 1 - a czym masz zalany silnik jeśli chodzi o płyn do chłodzenia, a jeżeli chodzi o stan to u mnie jest różnie ale ogólnie jest ok, poza tym jak będzie w silniku za mało płynu to właśnie ze zbiorniczka zaciąga sobie płyn. po prostu obserwuj i tyle.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
V8USA
*
*


Dołączył: Sep 08, 2010
Posty: 101

PostWysłany: Pon Wrz 13, 2010 5:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Płyn chłodniczy nie może byc pod korek.On ulega podczas nagrzania jakby "rozszerzeniu" i wtedy wydaje sie że jest go więcej.

Na zbiorniczku wyrównawczym masz napewno zaznaczony poziom do którego mozesz nalać płyn chłodniczy.Przeważnie jest to mniej więcej 50% pojemności zbiorniczka wyrównawczego.

Jeśli zalejesz płynu pod sam korek.I np: samochód zagotował się z powodu jakiejś usterki.Płyn zaczyna się gotować zbiera się para stan płynu i ciśnienie się podnośi i nie ma miejsca na cyrkulację.Może dojśc do poważniejszej awari.

Często w okresie letnim ubywa trochę płynu w samochodach ale są to niewielkie ilości i zalezy wszystko od tego jak często samochód jest eksploatowany.Wymien płyn na nowy i wez poprawkę ze idze zima więc płyn zimowy lub całoroczny.Nie oszcżędzaj na płynie chłodniczym.Wydaj parę zł na dobry sparawdzony płyn dobrej firmy.
Sąsiad rozwalił blok silnika w zimie.Oszczędzał na płynie.Przyszły mrozy płyn scieło on odpalił i sie zdziwił.Daleko nie ujechał.(Pan Mietek Taxi Polonez fso 1500 ) Very Happy Znawca wszystkiego Very Happy

Sprawdz dokładnie wszystkie przewody i czy gdzieś nie cieknie.Czy wszystko jest suche.Jednym z powodów znikania płynu w zbiorniczku.Którego nie widac wogóle gołym okiem jest uszczelka pod głowica.Częsta awaria w samochodach BMW 5 po 200.000 tys km.Jezdzisz normalnie niby wszystko jest super ok.A ciągle ubywa co jakiś czas płynu chłodniczego i jesteś w nerwie bo nie wiesz o co kaman.
Do momentu aż nie wydmucha uszczelki i straci sie moc.Wtedy najczęściej już jest zuważalna ta usterka Idea
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group