www.asu.pl :: Zobacz temat - Skrzynia manual Escort '88 1.9
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Skrzynia manual Escort '88 1.9

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Tonny
*
*


Dołączył: Jan 22, 2006
Posty: 54
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Nie Sty 22, 2006 17:34    Temat postu: Skrzynia manual Escort '88 1.9 Odpowiedz z cytatem

Witam!

Kupiłem niedawno tego escorta po lewej : ) i pewnego razu wyjeżdżając z parkingu zostawiłem plame oleju ze skrzyni... Niemily widok naklonil mnie to natychmiastowego odwiedzenia lokalnego warsztatu. Okazało się, że poprzedni właściciel zamiast założyć uszczelkę na wejściu dolnego drążka do skrzyni "zabił" młotkiem wokół, żeby nie leciało i nie miało luzów. Masakra.

Mechanik rozpracował sprzęcik i dobrał odpowiednią uszczelkę, wymienił olej w skrzyni i nie cieknie. ALE...

W czasie jazdy, zadowolony bo skrzynia zrobiona wrzucam 5ty bieg, jade po czym puscilem gaz zeby zwolnic a drążek zmiany biegów powolutku cofał się az w koncu wypadł z pozycji na jałowy. Nie miałem tego problemu przed naprawą :/ Co może być przyczyną? Niedokręcenie czegoś z obudowy? Nie wiem o co chodzi.

Drugi problem to charcząca 2-jka na głównie na zimnym oleju (przed i po uszczelnieniu to samo). Chcialem podciagnac sprzeglo ale ma samoregulator i nic nie zdziałam bo na 2gim biegu lapie na 'styk' przez co na cieplej skrzyni i tak czasami poczuje ze lekko szarpie jakby nie rozsprzeglalo do konca. Pomocy ;>
_________________
1988+1/2 Ford Escort GT 1.9 EFI HO "Renegat"
powered by LPG :/
Ksywka celowo komiczna na cześć wszechmogącego, udającego twardziela - bohatera tegoż serialu...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Pon Sty 23, 2006 20:02    Temat postu: manual Odpowiedz z cytatem

Na manualnych skrzyniach raczej sie nie znam ale problem z 2 raczej napewno dotyczy sprzegla lub cos nie tak jest w samej skrzyni, natomiast 5 moze byc spowodowana "ciegnami" . Moze ktores sie wykrzywilo lub odkrecilo. Ale ciezko tutaj cokolwiek powiedziec.

Pozdrawiam Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Pon Sty 23, 2006 22:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam,no to kurcze masz pecha,bo ja taka skrzynie wlasnie z wersji GT w zeszlym roku wywalilem na zlom bo mi zawadzala,z tego co sie orientuje to te skrzynie sa bardzo trwale,wiec poprzedni wlasciciel niezle ja musial zmasakrowac.Co do problemu z 5 biegiem to ci nie pomoge,ale z 2 mialem w zeszlym roku podobnie i zaraz potem szlak trafil sprzeglo,a po wyciagnieciu okazalo sie ze sprzeglo rzeczywiscie bylo nowe jak zapewnial mnie poprzedni wlasciciel tylko ze bylo z chin,pekl docisk.Udalo mi sie kupic w katowicach w "ASTRO" sprzeglo SACHSA za 650zl,dam ci namiar na gosci z Radzymina Podlaskiego,moze beda mieli taka skrzynie za psie pieniadze:tel.(22)763-13-13,kom.601-393-255,695-151-515,mail:biuro@american-car.com.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Tonny
*
*


Dołączył: Jan 22, 2006
Posty: 54
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pon Sty 23, 2006 22:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

650zł Crying or Very sad
To jest dopiero masakra... to ja lepiej sprawdze sprzeglo czym predzej Smile a ta piatka dopiero zaczela wywalac jak odebralem auto z uszczelniona skrzynia. Moze cos wyregulowac sie da? : [
_________________
1988+1/2 Ford Escort GT 1.9 EFI HO "Renegat"
powered by LPG :/
Ksywka celowo komiczna na cześć wszechmogącego, udającego twardziela - bohatera tegoż serialu...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Pon Sty 23, 2006 23:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wymien olej w skrzyni na Dextron III,taki sam jak leje sie do automatow,do naszych skrzyn(amerykanskich)wlasnie taki jest zalecany,a w zimie biegi wchodza lekko,musisz podjechac do warsztatu gdzie maja wysysarke bo korka spustowego nie ma,wchodzi dokladnie 2,89litra(6.1pts),1pts(pinta usa)=0,473 litra,wiec do dziela,jutro jak chcesz podam ci dokladnie numer sprzegla z opakowania po SACHSIE,bo to dobra firma,a wyregulowac sie niestety nie da,to nie jakis golfik II,tylko fabrycznie tuningowany escort
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Tonny
*
*


Dołączył: Jan 22, 2006
Posty: 54
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Wto Sty 24, 2006 10:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

hohoho jak dumnie zabrzmialo ;] Fabrycznie tuningowany Escort ;] no cos w tym musi byc ale nie czas teraz na sprzeglo i kasy brak... na razie mam bardziej prymitywne sprawy do 'zatkania' ;/

Ogolnie samochod jest w ciezkim stanie. Jezdzi bezproblemowo ale priorytetem sa blachy. OJ TAK! Podloga pasazera za siedzeniem dziura 5x5cm, zarwana przerdzewiala. U kierowcy podobnie. Prawy tył - nadkole, kielich i polowa bagaznika do wyspawania Sad tak to jest jak autko stoi 16 lat na dworzu Sad no ale nie kazdy docenia amerykanski woz niestety i pracy jest od liku.

Jako ze jezdzisz dluzej escortem to moze opowiesz mi jak wyglada sprawa czesci zamiennych a dokladniej zawieszenia? wahacze, mc phersony cale i inne gumy i koncowki? europejski escort ma to samo? jak nie to od czego mozna dopasowac itd?

Zlituj sie prosze Smile mam 18 lat i dorabiam jako grafik komputerowy i za pierwsza wyplate kupilem tego escorta idąc 'na żywioł' - bo amerykanski to biore. Mialem chrapke na mustanga II

http://7olik.vel.pl/gallery/mustang - o właśnie ten... ma zrobiona blacharke ale juz 2 sezon stoi na powietrzu i nikt go nie odpala Sad a ma silnik od granady 2.3 V6 i wyglada w podwoziu lepiej niz moj a kosztuje tylko 3x tyle co ten escort czyli ok 6000. Zawsze chcialem miec amerykanca i nigdy nie kupie europejskiego dupalca. Bo fuj. i tyle ;]
_________________
1988+1/2 Ford Escort GT 1.9 EFI HO "Renegat"
powered by LPG :/
Ksywka celowo komiczna na cześć wszechmogącego, udającego twardziela - bohatera tegoż serialu...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
JARECEK
*
*


Dołączył: Jan 26, 2005
Posty: 780
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Wto Sty 24, 2006 20:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Co do 5 tego biegu to pewnikiem mechanik zle zalozyl zapadke klinujaca w momencie wrzucenia lub pomieszal jakies sprezynki dociskowe nieraz sa to kulki a nieraz specjalne zapadki sprawdz czy na sucho bez odpalania auta slychac po wrzuceniu takie specyficzne klik jak przy innych biegach jak nie to na poprawke bo cos popieniczyi i dlatego wysakuje Pozdr
_________________
JEEP GRAND CHEROKEE WH Smile GG.1798493 Skype. TECHTRON E-mail. Techtron@wp.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Sro Sty 25, 2006 0:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

oki,zaczne od tylnego zawieszenia,robilem w zeszlym roku,amorki pasuja z europejskiego,ja mam z delphi olejowe ok.220zl/szt,teraz przod,sworznie zwrotnicy sa w calosci z wahaczem wiec osobno nie kupisz,a cena kompletu w www.amerykany.pl to ok.280zł/szt,ale jest na to rada,demontuje sie caly wahacz i sworzen mozna w ten sposob zregenerowac za ok.30zl/szt,a przy okazji tuleje met.gum,galki z ukl.kierowniczego to ok.20zł/szt. regeneracja,no i oczywiscie dochodzi robocizna do tego,ja za regeneracje i ustawianie calego przodu+nowe amorki do tylu zaplacilem 700zl,nie wiem czy da sie dobrac amorki do przodu,bo z europejskiego napewno nie pasuja,sa o mniejszej srednicy sprezyn,a nowe w www.amerykany.pl to ok.350zł/szt,jak cos jeszcze potrzebujesz to wal smialo,a co do wydatkow to cie pociesze,ja mojego kupilem 2 lata temu za 6000 i przez ten czas wlozylem juz w niego 6600,ale ja musze miec wszystko sprzawne bo inaczej cisnienie mi sie dzwiga
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Tonny
*
*


Dołączył: Jan 22, 2006
Posty: 54
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Sro Sty 25, 2006 19:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki! Bardzo mi pomogłeś Smile

Ja nie mam co narzekać. W zwiazku z moimi mozliwosciami pienieznymi bez wspomagania ukladem rodzinnym Wink zalezy mi na wymianie amorkow z tylu bo juz wypierdziane i zeby pasazer nie zapadl mi sie z podloga Wink
_________________
1988+1/2 Ford Escort GT 1.9 EFI HO "Renegat"
powered by LPG :/
Ksywka celowo komiczna na cześć wszechmogącego, udającego twardziela - bohatera tegoż serialu...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Sro Sty 25, 2006 22:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

pasazer z tylu czy nawet dwoch sie nie zapadnie,masz sportowe sprezyny,sa twarde jak skala,ja takie tez wlozylem do tylu,bo przy dwojce doroslych z tylu i pelnym bagazniku wygladal jak motorowka na wodzie
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Tonny
*
*


Dołączył: Jan 22, 2006
Posty: 54
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Sro Sty 25, 2006 22:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

heehehe to sie zrozumielismy Very Happy

tak tak, ty masz utwardzone zawieszenie a ja przegnita podloge Smile

a pasażer za pół roku mógłby przy wiekszej nierówności zostać z tylkiem na asfalcie Smile

zaniedbany technicznie moj gt oj tak Smile ale tonny go przywroci do porzadku krok po kroku:!:
_________________
1988+1/2 Ford Escort GT 1.9 EFI HO "Renegat"
powered by LPG :/
Ksywka celowo komiczna na cześć wszechmogącego, udającego twardziela - bohatera tegoż serialu...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Tonny
*
*


Dołączył: Jan 22, 2006
Posty: 54
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Sro Sty 25, 2006 23:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

JARECEK napisał:
Co do 5 tego biegu to pewnikiem mechanik zle zalozyl zapadke klinujaca w momencie wrzucenia lub pomieszal jakies sprezynki dociskowe nieraz sa to kulki a nieraz specjalne zapadki sprawdz czy na sucho bez odpalania auta slychac po wrzuceniu takie specyficzne klik jak przy innych biegach jak nie to na poprawke bo cos popieniczyi i dlatego wysakuje Pozdr


tak, tylko ze on nawet skrzyni nie musiał wyjmować, żeby włożyć uszczelniacz :< także nic tam nie mógł sknocić w środku. spojrze jeszcze na te 'kliny' w lewarku bo moze sie wyrobily i bieg wyskakuje... nie wiem pozyjemy zobaczymy, rad mam po tąd tylko kasy brak... dzieki ponownie!
_________________
1988+1/2 Ford Escort GT 1.9 EFI HO "Renegat"
powered by LPG :/
Ksywka celowo komiczna na cześć wszechmogącego, udającego twardziela - bohatera tegoż serialu...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group