www.asu.pl :: Zobacz temat - chrysler voyager 1998 Licznik wariuje
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

chrysler voyager 1998 Licznik wariuje

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
rudiszubert
*
*


Dołączył: May 06, 2007
Posty: 229
Skąd: WA-wa

PostWysłany: Czw Lip 29, 2010 17:18    Temat postu: chrysler voyager 1998 Licznik wariuje Odpowiedz z cytatem

Raz pokazuje ,raz nie. W momencie w , którym przestaje wychylać się wskazówka szybkościomierza .wskażnik paliwa pokazuje większy stan paliwa.Jak zacznie pokazywać szybkość to zapala się lampka rezerwy i paliwo pokazuje że zbiornik pusty.Dzieje się tak w czasie jazdy.Kilka razy po wyłączeniu zasilania wszystko wracało do normy , ale teraz licznik stoi i nie chce ruszyć .Gdzie szukać ? Zauważyłem jeszcze że w momencie ,w którym nie pokazuje licznik ( kilometrów też nie pokazuje), nie działa tempomat ,a i sama skrzynia jakby inaczej przełączała biegi. Jest to skrzynia 3 biegowa.
_________________
Chrysler Voyager 1992 Dodge Caravan 3.0 1996
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
rudiszubert
*
*


Dołączył: May 06, 2007
Posty: 229
Skąd: WA-wa

PostWysłany: Pon Sie 23, 2010 9:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nikt nie umie pomóc ?
Jest jeszcze jeden objaw. Czasami na postoju ,przy włączonym silniku,wskazówka licznika potrafi się wychylać !!
_________________
Chrysler Voyager 1992 Dodge Caravan 3.0 1996
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Pon Sie 23, 2010 10:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przeglądnij połączenia wszystkich elementów elektrycznych i elektronicznych.Spraj do elektroniki wazelina i do dzieła.
Oglądałeś płytę licznika.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
rudiszubert
*
*


Dołączył: May 06, 2007
Posty: 229
Skąd: WA-wa

PostWysłany: Pon Sie 23, 2010 10:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wyjąłem licznik , przeczyściłem wszystkie styki ,przelutowałem wszystko co się dało i niby jest lepiej ,bo jeszcze nie było tak żeby się zatrzymał w czasie jazdy , ale potrafi wskazówka skakać. Dziwi mnie to że w momencie kiedy się zaczyna coś z licznikiem , to czuć też że coś nie tak ze skrzynią biegów .Jadąc stałą prędkością , skrzynie w tym momencie inaczej pracuje ,trudno określić co się wtedy z nią dzieje ,zmieniają się obroty silnika.
_________________
Chrysler Voyager 1992 Dodge Caravan 3.0 1996
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
karlone
*
*


Dołączył: Aug 18, 2010
Posty: 50
Skąd: Górny Śląsk

PostWysłany: Pon Sie 23, 2010 11:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie wiem jak to jest w wojku ale prawdopodobnie będzie to ten sam patent co w moim fordzie. Licznik jest jest elektroniczny i mimo wskazówki to komputer decyduje jak daleko ta wskazówka się wychyla. Zatem jeśli wszystko działa normalnie i nagle dzieją się jakieś dziwne rzeczy to podejrzewałbym przetarty albo zawilgocony kabel. Ciężko to znaleźć, bo trzeba lecieć po wiązce, więc bez rozbierania plastików się nie obejdzie. Jeśli wilgoć to osuszyć szmatką i suszarką, jeśli przetarty to zaizolować na nowo.
_________________
98 Crown Vic P71
91 Trans Sport 3.1
05 Town & Country 3.3
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
rudiszubert
*
*


Dołączył: May 06, 2007
Posty: 229
Skąd: WA-wa

PostWysłany: Czw Paź 28, 2010 9:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zauważyłem teraz po wszystkich zabiegach ,że licznik wariuje tylko jak silnik jest gorący,tz.jak się przejedzie do momentu nagrzania się chyba oleju w skrzyni biegów.Bo to nie jest tylko złe wskazanie szybkościomierza ,ale słychać jakby skrzynia trochę inaczej pracowała.Czy to może być problem ze ślizganiem się jakiegoś elementu skrzyni biegów ?
_________________
Chrysler Voyager 1992 Dodge Caravan 3.0 1996
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
rudiszubert
*
*


Dołączył: May 06, 2007
Posty: 229
Skąd: WA-wa

PostWysłany: Pon Kwi 04, 2011 16:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jakie parametry powinien mieć ten czujnik (zliczak) w skrzyni biegów ,który przekazuje impulsy do licznika ?Jak sprawdzić czy to on po nagrzaniu nie daje sygnału ?
_________________
Chrysler Voyager 1992 Dodge Caravan 3.0 1996
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
rudiszubert
*
*


Dołączył: May 06, 2007
Posty: 229
Skąd: WA-wa

PostWysłany: Nie Maj 22, 2011 16:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wszystko sprawdzone,a dalej jest problem ze wskazaniami.Teraz wiem na 99% że to musi być wina skrzyni biegów ,bo dzieje się tak tylko przy gorącym silniku ,skrzyni(oleju) ale co tam może się popsuć.Może ktoś wie od czego dostaje napęd (ślimak) zliczaka (czujnika) w samej skrzyni i czy jest możliwość takiej usterki ?Jest to skrzynia 3 stopniowa A404.
_________________
Chrysler Voyager 1992 Dodge Caravan 3.0 1996
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
rudiszubert
*
*


Dołączył: May 06, 2007
Posty: 229
Skąd: WA-wa

PostWysłany: Wto Sie 23, 2011 7:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dalej walczę z tym licznikiem.Przewody (3 sztuki) z czujnika do komputera sprawdzone .Nawet puściłem nowe ,ale objaw nadal ten sam.Licznik przelutowany. Podejrzewam teraz luty w komputerze silnika ,bo to on wysyła impulsy do licznika,ale jak się do niego dobrać ?Dziwne jest to ,że bywają takie dni ,że działa bez zarzutu. Czy można wymienić komputer silnika bez żadnych konsekwencji ?Jest to silnik 3.0 .Nie wiem jak wygląda sprawa immobilizera w tym modelu ,ale podejrzewam że jest on założony jako dodatkowe urządzenie nie związane z ECU.
_________________
Chrysler Voyager 1992 Dodge Caravan 3.0 1996
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Wto Sie 23, 2011 8:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sprawdź w komputerze komfortu kostki o i prze lutuj piny oraz zabezpiecz sprajem do elektroniki.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
rudiszubert
*
*


Dołączył: May 06, 2007
Posty: 229
Skąd: WA-wa

PostWysłany: Sro Sie 24, 2011 20:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kupiłem licznik nowszego typu ale mam teraz problem z wyświetlaczem danego biegu.Stary licznik miał wskazówkę a nowy wyświetlacz.Jak wygląda sprawa sterowania wyświetlaczem ?Czy można coś przełożyć z auta z tym nowszym licznikiem tak aby wyświetlacz położenia dzwigni zmiany biegów działał ?
_________________
Chrysler Voyager 1992 Dodge Caravan 3.0 1996
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
rudiszubert
*
*


Dołączył: May 06, 2007
Posty: 229
Skąd: WA-wa

PostWysłany: Pią Wrz 02, 2011 16:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Może ktoś wie jak przebiega droga sygnału z czujnika prędkości w skrzyni biegów do licznika .Chodzi mi o schemat elektryczny uproszczony ,chciałbym wykluczyć ewentualne złe połączenia ,zimne luty.
_________________
Chrysler Voyager 1992 Dodge Caravan 3.0 1996
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
rudiszubert
*
*


Dołączył: May 06, 2007
Posty: 229
Skąd: WA-wa

PostWysłany: Wto Paź 04, 2011 7:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Naprawione.Wymieniony czujnik prędkości w skrzyni biegów.
_________________
Chrysler Voyager 1992 Dodge Caravan 3.0 1996
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Wto Paź 04, 2011 8:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jak do tego doszedłeś?
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
rudiszubert
*
*


Dołączył: May 06, 2007
Posty: 229
Skąd: WA-wa

PostWysłany: Wto Paź 04, 2011 14:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Próbowałem wszystkiego.Wymieniłem licznik (stary nie miał obrotomierza),przejrzałem całą wiązkę kabli (styki),,sprawdziłem styki bodyCompa.Kiedy doszedłem ,że to może być ten czujnik,postanowiłem go umyć ,wypłukać,w nim są takie małe otworki.Po wysuszeniu i założeniu ,było lepięj ,dłużej działało ,a czasem nawet kilka dni był spokój.Jak znowu pojawił się problem,kupiłem za 50 pln używkę, zamieniłem tylko od mojego ,kółko zębate czujnika i jest już od miesiąca spokój.
_________________
Chrysler Voyager 1992 Dodge Caravan 3.0 1996
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Wto Paź 04, 2011 14:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No widzisz. Niby szczegół a jednak bardzo ważny.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group