www.asu.pl :: Zobacz temat - Wycieraczki nieposłuszne i tempomat.
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wycieraczki nieposłuszne i tempomat.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
disk
*
*


Dołączył: Oct 18, 2007
Posty: 15

PostWysłany: Wto Sie 17, 2010 14:30    Temat postu: Wycieraczki nieposłuszne i tempomat. Odpowiedz z cytatem

Witam. W związku z planowaną sprzedażą mojego Chryslera / Plymoutha Voyagera 1996r. silnik 3.0L V6 Benzyna + gaz (BRC) chciałbym usunąć kilka usterek, które występują. Mianowicie wycieraczki przedniej szyby nie chcą się wyłączyć. Po przekręceniu i wyjęciu kluczyka działają jeszcze ok. 30 sek, a nieraz dłużej i dopiero zatrzymują się lub trzeba wyśiąść i w momencie, gdy zbliżają się do dolnej pozycji trzeba je dopchnąć w dół, wtedy się zatrzymują. W trybach czasowych działają, ale wcześniej wydawało mi się, że robiły jeden kurs i przerwa. A teraz dwa kursy i przerwa. Oczywiście z tego trybu też nie da rady ich wyłączyć.
Zauważyłem też, że zielona dioda wyłączonego tempomatu (na kierownicy) włącza się i miga w rytm pracy wycieraczek. Gdy wycieraczki przestaną pracować, przestaje migać lampka. W trakcie pracy wycieraczek nie można włączyć/wyłączyć tempomatu. Nieraz jak trochę popracują udaje się je zatrzymać, ale wtedy stają w miejscu, w którym akurat się znajdowały, nie zjeżdżają na dół. Co może być przyczyną?

[dla ew. zainteresowanych podaję linka do opisu i zdjęć sprzedawanego samochodu http://poznan.gumtree.pl/c-Samochody-Sprzedam-samochody-osobowe-Chrysler-Plymouth-Voyager-3-0-V6-96-Benzyna-LPG-W0QQAdIdZ223626253 ]
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Gural
*
*


Dołączył: Sep 07, 2007
Posty: 1266
Skąd: UÄ�

PostWysłany: Wto Sie 17, 2010 20:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

pewnie tasma pod kierownica jest przepalona i ma zwarcie
_________________
jest:
dodge grand caravan 3.8 LPG 2005
seat Leon 1.6 2010

było
tyle, że nie spamiętam Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
disk
*
*


Dołączył: Oct 18, 2007
Posty: 15

PostWysłany: Wto Sie 17, 2010 22:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Gural napisał:
pewnie tasma pod kierownica jest przepalona i ma zwarcie


Czy clockspring to jest ta taśma?
Bo wg strony chryslera wtedy naprawiliby mi to za darmo w serwisie.

A to może mieć wplyw na wycieraczki? Tempomat działa prawidłowo, gdy wyłaczone są wycieraczki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sro Sie 18, 2010 2:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ClockSpring - w doslownym tlumaczeniu "Sprezyna Zegara" - to jest wlasnie ta" tasma".Nazywa sie tak bo w srodku wyglada jak sprezyna od zegarka.Ale niekoniecznie w niej musi byc usterka.Moze byc tez zwarcie (gdzies w kolumnie kierownicy) jakiegos przewodu od przel. regulacji wycieraczek z obwodami tempomatu.Tym wszystkim steruje modul BCM,,takze wystarczy nawet niewielkie przebicie albo brak masy i juz jest przeklamany sygnal.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
karlone
*
*


Dołączył: Aug 18, 2010
Posty: 50
Skąd: Górny Śląsk

PostWysłany: Sro Sie 18, 2010 19:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witajcie. U mnie podobny problem choć może nie taki sam. Wycieraczki w moim Vic'u nie parkują i wyłączają się od razu zamiast zaparkować. Na amerykańskich forach radzą wymianę całego silniczka ale wydaje mi się, że to działanie po najmniejszej linii oporu. Silniczek działa, tylko nie mam przerywanej pracy wycieraczek. Miał ktoś coś takiego?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
disk
*
*


Dołączył: Oct 18, 2007
Posty: 15

PostWysłany: Sro Sie 18, 2010 20:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki Gural i MarkSeven.
Byłem dzisiaj u elektryka, który robi też chryslery i twierdzi, że na bank trzeba będzie wymienić Body Computer. Sad Ale nic nie sprawdzał.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Czw Sie 19, 2010 3:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

karlone napisał:
Witajcie. U mnie podobny problem choć może nie taki sam. Wycieraczki w moim Vic'u nie parkują i wyłączają się od razu zamiast zaparkować. Na amerykańskich forach radzą wymianę całego silniczka ale wydaje mi się, że to działanie po najmniejszej linii oporu. Silniczek działa, tylko nie mam przerywanej pracy wycieraczek. Miał ktoś coś takiego?
Jak chcesz sam pogrzebac,to podsylam schemaciki.Do sprawdzenia slizgowy wylacznik koncowy w mechanizmie tam gdzie silniczek.Ale za przerywana prace odpowiada przelacznik z opornikami (ten wielofunkcyjny przy kierownicy), oraz modul elektroniczny WCM (WiperControlModule) ,jest on pod deska rozdzielcza po prawej stronie kolumny kierownicy. ''''''

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us """ Uwaga dla Forumowiczow - schematy na zdjeciach dotycza aut: Ford CrownVictoria , Ford CV P71 , MercuryGrandMarquis -1998 do 2002.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
karlone
*
*


Dołączył: Aug 18, 2010
Posty: 50
Skąd: Górny Śląsk

PostWysłany: Czw Sie 19, 2010 8:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wielkie dzięki Mark Smile zabieram się do analizy. Tak jeszcze tylko żeby wyjaśnić: nie mam pracy przerywanej wycieraczek, zamiast tego mam pracę ciągłą. A jeśli chodzi o parkowanie, to wycieraczki zaparkują ale muszą znajdować się w najniższym miejscu, wtedy jak wyłącze to się chowają. Wyłączenie w innym miejscu na szybie powoduje pozostanie wycieraczek właśnie w miejscu wyłączenia.

ps. Skąd wiedziałeś o jakie auto mi chodzi? hehe zapomniałem napisać. Jeszcze raz dzięki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Czw Sie 19, 2010 14:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

karlone napisał:
Wycieraczki w moim Vic'u
Laughing ....A poza tym sprawdzilem w kartotece FBI.. Laughing Laughing Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
disk
*
*


Dołączył: Oct 18, 2007
Posty: 15

PostWysłany: Nie Sie 22, 2010 12:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W Chryslerze mechanik powiedział, że to jednak chyba ta taśma. Do wymiany gratis Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group