www.asu.pl :: Zobacz temat - PTS 3.4 gasnie..
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

PTS 3.4 gasnie..

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Zyzo
*
*


Dołączył: Feb 01, 2005
Posty: 137
Skąd: Stolyca

PostWysłany: Czw Sie 05, 2010 13:04    Temat postu: PTS 3.4 gasnie.. Odpowiedz z cytatem

Witam,

Jest problem-zaskoczenie: autko na benzynie i gazie(Diego) potrafi zgasnac
np. na skrzyzowaniu, z kolei czesm nie zapala odrazu tylko po chwili albo za drugim pokreceniem.
Moze ktos potrafi doradzic co kontrolowac:
czujniki poloz. walu/rozrzadu czy centralke Diego (emulatory padaja od temperatury) ??

Chce wyjechac w trase za granice i taki rodzaj usterki nie bardzo mi podoba...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
brewka83
*
*


Dołączył: Jul 28, 2007
Posty: 323
Skąd: Piotrków Tryb. a czasem Zawiercie aktualnie Oslo

PostWysłany: Czw Sie 05, 2010 18:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

U mnie tez tak sie dzialo! Potrafil zgasnac dojezdzajac do skrzyzowania badz na nim! Czasem nie odpalal jak stal na np. krawezniku!
Po wymianie czujnika polozenia walu ustal problem odpalania! Zas po wymianie EGR-u na oplowski ustal problem z gasnacym silnikiem na dojazdach do skrzyzowania!
Mysle ze to bedzie to!
_________________


PTS 3.8 95 - Był Ford Mondziak MK1 - Był 
Audi A6 C5 Avant 2.8 V6 Quattro - Jest
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Zyzo
*
*


Dołączył: Feb 01, 2005
Posty: 137
Skąd: Stolyca

PostWysłany: Pon Sie 09, 2010 11:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

czy da sie w miare jednoznacznie opisac jakie objawy daje w amerykancach usterka czujnika(ów) polozenia wału korbowego i czujnika wałka rozrządu ??
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
brewka83
*
*


Dołączył: Jul 28, 2007
Posty: 323
Skąd: Piotrków Tryb. a czasem Zawiercie aktualnie Oslo

PostWysłany: Wto Sie 10, 2010 3:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tak! U mnie nie chcial zapalac na cieplym silniku badz jak stanalem na krawezniku! Mniej wiecej u mnie tak to wygladalo!
_________________


PTS 3.8 95 - Był Ford Mondziak MK1 - Był 
Audi A6 C5 Avant 2.8 V6 Quattro - Jest
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Zyzo
*
*


Dołączył: Feb 01, 2005
Posty: 137
Skąd: Stolyca

PostWysłany: Wto Sie 10, 2010 9:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

brewka83 napisał:
Tak! U mnie nie chcial zapalac na cieplym silniku badz jak stanalem na krawezniku! Mniej wiecej u mnie tak to wygladalo!


Dzieki!

czyli sprawa prosta-nalezy unikac PRIMO-po pierwsze:
- rozgrzewania silnika
- stawania na kraweznikach

Pikus.nie wymieniam czujnikow...Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Wto Sie 10, 2010 14:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czujnik polozenia walu (Crankshaft Position Sensor) odpowiada za zaplon.Jego impulsy mowia kiedy (w jakim polozeniu tlokow) ma byc iskra.Czujnik walka rozrzadu (CamSensor) jest odpowiedzialny za wtrysk. Podaje impuls kiedy dokladnie maja byc wtryski paliwa.Gdy ktorys z tych czujnikow zacznie szwankowac,to nastepuje przerywanie pracy silnika.Jesli jest to w czasie jazdy to silnik bedzie szarpal,przerywal ,ale moze nie zgasnac bo jest sprzezony z kolami i sie obraca.Natomiast na luzie moze zgasnac calkiem.I nawet juz nie odpalic.Jesli usterki czujnikow beda sie dlugo i czesto powtarzac,wylapie to komputer i pokaze blad.Czasami jest tak,ze komputer nie wylapie jeszcze bledu,a juz czujnik padnie calkowicie.Wtedy bedzie blad w pamieci,tylko Ty nie bedziesz o tym wiedzial bo nie pali sie lampka podczas pracy silnika ktory przeciez juz nie pracuje.Wtedy pozostaje odczyt z pamieci.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Zyzo
*
*


Dołączył: Feb 01, 2005
Posty: 137
Skąd: Stolyca

PostWysłany: Wto Sie 10, 2010 15:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

AAaaaa.Dzieki, dzieki!

to jeszcze pytanie pomocnicze:

-czy PCM moze nie lapac zadnego bledu a mimo tego CMP senor ma usterke i powoduje(?) od czasu do czasu zalewanie ktoregos wtrysku ? (czuc niespalona benzyne) ??
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sro Sie 11, 2010 0:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wszystkie czujniki sa w bezposrednim zasiegu PCM.Predzej czy pozniej komputer to zdiagnozuje.Mysle,ze moze masz usterke w obwodach nie zwiazanych bezposrednio z PCM.Na przyklad swiece,kable w/n , uzwojenia wtorne cewek w/n.Te rzeczy nie sa bezposrednio podlaczone do PCM,dlatego zdiagnozowanie zajmuje wiele czasu.Jak czuc niespalona benzyne,to jest bardzo prawdopodobne.Bo jak zle pracuje jedna swieca,jeden kabel czy cewka ,to automatycznie dwa cylindry nie pala.Jedna cewka obsluguje przeciez 2 cylindry w polaczeniu szeregowym w ten sposob,ze zawsze sa dwie iskry dla dwoch cylindrow.Jak jest zaplon w jednym cylindrze to w drugim jest w tym czasie "pusta niewykorzystana "iskra.Wypadanie zaplonow PCM wykrywa po analizie spalin przez dluzszy czas.W autach z gazem bedzie to problem,bo co chwile zmienia sie rodzaj paliwa.Caly ten cykl jazdy jest w pamieci PCM jako pewnego rodzaju prawidlowosc.Komputer jest troche oszukiwany,i czasem nie wie czy to zmiana paliwa ,czy usterka.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Zyzo
*
*


Dołączył: Feb 01, 2005
Posty: 137
Skąd: Stolyca

PostWysłany: Sro Sie 11, 2010 9:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzieki za wyczerpujace informacje !
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
kuba_mysluk
*
*


Dołączył: Mar 19, 2010
Posty: 17

PostWysłany: Pon Sie 16, 2010 13:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zyzo,

Jak pisze MarkSeven, czujnik położenia wału (ten 7x) odpowiada za iskry.
Ja dodam że w silniku 3.4 jest położony z tyłu, mniej więcej pod lambdą, cholernie ciężki do wymacania... Możesz mieć problem który mnie trapił - uszkodzenia wtyczki lub przypalenie kabla (kabelek skrętka leci od modułów za silnikiem w pobliżu kolektora wydechowego)
Niestety - fizyczne przerwy/zwarcia w tym kablu wyłączały silnik, a po poprawieniu nie swiecił sie żaden check.
W moim przypadku uszkodzony był nie sam czujnik tylko obluzowany był pin jego wtyczki. (Długo gadać - holenderscy !@#$%^ ich mać gaziarze podłączyli sie po buracku tamże z instalacją gazową). Sam kabel też był niemożebnie popalony. I potrafił też zwierać do wydechu sądząc po śladach.

Zdejmij kabel z modułu, leci za silnik w dół, znajdziesz.. potem wleź pod auto i wymacaj czujnik i też zdejmij kabel. Kabelek napraw i umocuj sensownie, może to on był problemem.
Acha - uważaj na gumki uszczelniające wtyczek, lubią sie gubić.

pzdrw

K
PS Zainwestuj w ELM327, kurde 100-130pln nie wydatek a będziesz miał wszystkie kody błedów i reszte funkcjonalności OBD II pod palcem. Akurat w tym silniku wszystko pieknie będzie widać.
Pomogę z softem, jakby co...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group