www.asu.pl :: Zobacz temat - Cirrus -pare pytań
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Cirrus -pare pytań

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Inne
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
kasa
*
*


Dołączył: Jul 10, 2010
Posty: 158
Skąd: Tychy

PostWysłany: Nie Lip 18, 2010 8:31    Temat postu: Cirrus -pare pytań Odpowiedz z cytatem

Witam ,niedawno zakupiłem Cirrusa 2.5 V6 1995 bez LPG.
Wcześniej jeżdziłem Voyagerem 1995 3,3 Lpg.
I mam pare pytań ;
-chce wymienić olej w ASB ,jaki lać? niby jest ta sama skrzynia co w Voyku ale słyszałem ,że można zalać ATF 4+.
-jakie obroty przy 100km/h ja mam około -2300 obr.
-i pytanie co jeszcze sprawdzić i gdzie zajrzeć .\

Co do gazu to dzwoniłem już do Luky-ego .
Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Nie Lip 18, 2010 17:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ATF+3 jest obecnie wycofany,na jego miejsce opracowano ATF+4 specjalnie do nowych i do starych skrzyn Chryslera.Efekty pracy skrzyni na nim sa nieco lepsze. Natomiast nie wolno uzywac Dexron ani Mercon.Jesli skrzynia ma duzy przebieg,warto zastosowac ATF HighMileage,olej do skrzyn z duzymi przebiegami (ponad 100tys.km).Tylko bedzie ciezko kupic na polskim rynku taki,co spelnia wymagania Chryslera ATF+3.Np. reklama polskiego Valvoline MaxLife klamie - w USA nie spelnia on wogole norm Chryslera i nie moze byc uzyty w tych autach,jest nawet ostrzezenie w biuletynach.Takze ostroznie - wiele olejow tzw.uniwersalnych z polskiego rynku nie powinno byc stosowane w Chryslerach mimo klamliwej reklamy!Gdy nie mozna sprowadzic z usa odpowiedniego ATF HighMileage,to najbezpieczniej jest uzyc ATF+4.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
kasa
*
*


Dołączył: Jul 10, 2010
Posty: 158
Skąd: Tychy

PostWysłany: Wto Lip 20, 2010 11:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Bo słyszałem ,że ATF 4+ w 41TE może uszkodzić uszczelnienia Confused i niewiem ile w tym prawdy ,tu na forum przeczytałem ,że można zalać ale pytam bo może ktoś ma zalana skrzynie tym właśnie olejem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Wto Lip 20, 2010 16:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Takie niebezpieczenstwo zawsze istnieje,to zalezy od stanu uszczelek .Przy b.duzym przebiegu napewno sa one zmeczone cieplnie.Dlatego w usa bardzo stosuje sie ATF HighMileage,ktory regeneruje uszczelki.Jesli masz obawy,to zalej ATF+3,jest duzo gesciejszy , w polsce mozna go jeszcze kupic.Tylko UWAGA! Aby nie kupic ATF3 , bo to zupelnie inny olej i nie spelnia norm.Musi byc wyraznie na butelce napisane ATF+3.Najwazniejsze dla skrzyn chryslera jest ten "plus".Przegladalem ostatnio reklamy kilku polskich sprzedawcow ATF , w tym firme "ASU.PL" .Co innego w reklamie,a co innego na butelce .A specyfikacji fabrycznej (Product Data Sheet) oleju nie podaje nikt.A wystarczy wejsc na strone firmowa Midland np.oleju ATF M3plus aby sie dowiedziec,ze to olej universalny i nie spelnia zadnej specyfikacji chryslera 7176 jak podaje ASU w swej reklamie. Jest tylko napisane bardzo asekuracyjnie ze: "odpowiada jakosci ATF+3",ale to nie znaczy ze ma identyczne parametry.Wcale sie nie dziwie,ze jest tyle awarii skrzyn Chryslera. http://www.midland.pl/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=90&category_id=5&option=com_virtuemart&Itemid=4 Zaryzykowac z tym olejem mozna,ale polecam wtedy czesta wymiane.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
kasa
*
*


Dołączył: Jul 10, 2010
Posty: 158
Skąd: Tychy

PostWysłany: Sro Lip 21, 2010 21:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tym midlandem miałem zalaną skrzynie w Voyagerze jak zrobiłem remont skrzyni i po 30000 km nie było problemu ,ale zawsze może być lepiej ,zastanowie się nad ATF +4.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Czw Lip 22, 2010 4:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dla Twej pewnosci podaje tresc biuletynu : lista aut gdzie Chrysler zezwala na uzywanie ATF+4. A jak zezwala,to znaczy ze nie powinien uszkodzic uszczelek (jesli nie sa jeszcze w stanie beznadziejnym). ..Sa tu uwzglednione wszystkie pojazdy,ale z wyjatkiem minivanow 1999 i wczesniejszych , dla ktorych byl osobny biuletyn.


GROUP: Transmission

DATE: Jun. 29, 2001

THIS BULLETIN SUPERSEDES TECHNICAL SERVICE BULLETIN 21-16-99, DATED OCTOBER 22, 1999, WHICH SHOULD BE REMOVED FROM YOUR FILES AND NOTED IN THE 1999 TECHNICAL SERVICE BULLETIN MANUAL (PUBLICATION NO. 81-699-00004). THIS IS A COMPLETE REVISION AND NO ASTERISKS HAVE BEEN ADDED TO HIGHLIGHT REVISIONS.
SUBJECT:
Automatic Transmission Fluid Usage ATF+4 (Type 9602)

MODELS:

1989 - 1995 (AA) Spirit/Acclaim/Lebaron Sedan

1989 - 2002 (AB) Ram Van/Wagon

1989 - 1993 (AC) Dynasty/New Yorker/New Yorker Salon

1989 - 1993 (AD) Ram Truck

1989 - 1994 (AG) Daytona

1989 (AH) Lancer/Lebaron GTS

1989 - 1995 (AJ) Lebaron Coupe/Lebaron Convertible

1989 - 1990 (AK) Aries/Reliant

1989 - 1990 (AL) Horizon/Omni

1989 (AM) Diplomat/Gran Fury/New Yorker Fifth Avenue

1989 - 2002 (AN) Dakota

1989 - 1994 (AP) Shadow/Sundance

1990 - 1991 (AQ) Maserati

1990 - 1993 (AY) Imperial/New Yorker Fifth Avenue

1994 - 2002 (BR/BE) Ram Truck

1998 - 2002 (DN) Durango

2002 (DR) Ram Truck

1995 - 2000 (FJ) Sebring/Avenger/Talon

2000 (GS) Chrysler Voyager (International Market)

1995 - 2000 (JA) Cirrus/Stratus/Breeze

2001 - 2002 (JR) Sebring Sedan & Convertible/Stratus Sedan

1996 - 2000 (JX) Sebring Convertible

2002 (KJ) Liberty

1993 - 2002 (LH) Concorde/Intrepid/Vision/LHS/New
Yorker/300M

1989 - 1992 (MJ) Commanche

2000 (NS) Town & Country/Caravan/Voyager

1995 - 2002 (PL) Neon

2002 (PG) PT Cruiser (International Markets)

2001 - 2002 (PT) PT Cruiser

1997 - 2002 (PR) Prowler

2001 - 2002 (RG) Chrysler Voyager (International Markets)

2001 - 2002 (RS) Town & Country/Caravan/Voyager

1997 - 2002 (TJ) Wrangler

2001 - 2002 (WG) Grand Cherokee (International Markets)

1999 - 2002 (WJ) Grand Cherokee

1989 - 1995 (YJ) Wrangler

1996 - 1998 (ZG) Grand Cherokee (International Markets)

1993 - 1998 (ZJ) Grand Cherokee/Grand Wagoneer

NOTE :THIS BULLETIN APPLIES TO ALL VEHICLES EQUIPPED WITH CHRYSLER AUTOMATIC TRANSMISSIONS EXCEPT 1999 AND EARLIER MINIVANS.

DISCUSSION:

A new transmission fluid (ATF+4(R) - Type 9602) has been developed and is being used as factory fill for all vehicles with Chrysler automatic transmissions. Until now, vehicles originally filled with ATF+2 or ATF+3 were to be serviced with ATF+3. Effective immediately, it is recommended that all vehicles with Chrysler automatic transmissions except for 1999 and earlier minivans be serviced with ATF+4(R). ATF+3 should continue to be used for 1999 and earlier minivans because of the potential for torque converter shudder during break in. For all other applications the ATF+4(R) fluid offers significant benefits as outlined below.
NOTE :ATF+4(R) MUST ALWAYS BE USED IN VEHICLES THAT WERE ORIGINALLY FILLED WITH ATF+4(R).

NOTE :SERVICE INTERVALS DO NOT CHANGE. THE SERVICE INTERVAL CURRENTLY IN EFFECT FOR A GIVEN VEHICLE SHOULD CONTINUE TO BE FOLLOWED.

NOTE :ATF+4(R) IS COMPATIBLE WITH ATF+3 AND CAN BE USED TO TOP OFF VEHICLES THAT CURRENTLY HAVE ATF+2 OR ATF+3. DO NOT USE ATF+2 OR ATF+3 TO TOP OFF VEHICLES THAT HAVE ATF+4(R) FLUID.

BENEFITS
^ Better anti-wear properties

^ Improved rust/corrosion prevention

^ Controls oxidation

^ Eliminates deposits

^ Controls friction

^ Retains anti-foaming properties

^ Superior properties for low temperature operation

FLUID COLOR

Mopar ATF+4(R) is a World Class Fluid having exceptional durability. However, the red dye used in ATF+4°R is not permanent; as the fluid ages it may become darker or appear brown in color. ATF+4(R) also has a unique odor that may change with age. With ATF+4(R) fluid, color and odor are no longer indicators of fluid condition and do not support a fluid change.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
kasa
*
*


Dołączył: Jul 10, 2010
Posty: 158
Skąd: Tychy

PostWysłany: Nie Sie 01, 2010 19:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mam jeszcze pytanie dotyczące oleju silnikowego,czytałem na forum ale nieznalazłem nigdzie dokładnej specyfikacji oleju jaka zaleca producent dla tego silnika (2,5 V6).
Postanowiłem ,że do tego samochodu bede uzywać płynów eksploatacyjnych jakich zaleca producent .
Teraz mam Castrol 5/W30 syntetyk i niewiem czy zostać czy wymienić na mineralny.
Mark jakbys posiadał taka specyfikacje to podasz?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Nie Sie 01, 2010 21:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Specyfikacja SG 5W30 .Moze byc kazdy aby nie gorszy niz SG,to znaczy SH,SI,SL. Ale teraz sa juz nowsze oleje nawet SM.. Jesli moge dac dobra rade - odloz ten syntetyk i kup mineral 5W30 albo 10W30.Wymiana co 5 tys.km z filtrem,i spokoj na dlugo z silnikiem. Jak kiedys kupisz rocznik np.2005 o baaardzo malym przebiegu to wtedy wyciagnij ten syntetyk.""""( jest to tylko moja sugestia,do niczego nikogo nie namawiam,kazdy ma prawo zrobic jak uwaza).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
kasa
*
*


Dołączył: Jul 10, 2010
Posty: 158
Skąd: Tychy

PostWysłany: Nie Sie 01, 2010 22:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A tak z ciekawości to dlaczego ten minerał lepszy ? Niby wszyscy wychwalają syntetyki ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Pon Sie 02, 2010 1:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zaleta syntetyku to glownie wieksza jego trwalosc(oleju,nie silnika) .Ale to nic nie daje bo i tak co 3 tys.mil (5 tys.km) trzeba go wymieniac na nowy,czysty.Syntetyk ma tez prawie idealna charakterystyke lepkosci w funkcji temperatury.To tez nic nie daje bo to zaleta poza granicami bledu ,zwlaszcza w silnikach z przebiegiem.W bardzo niskich temperaturach ma lepsza pompowalnosc.Ale to ma znaczenie przy -50 stopni (alaska).Dobre to wszystko jest do nowych , wysilonych silnikow, z Turbo, pracujacych na ekstremalnie wysokich obrotach.Az za dobre.I za to sie placi.Nowoczesny mineral spelnia juz te same parametry.A do tego "korzystniej" smaruje wylatane,niewysilone silniki usa.Po prostu wytwarza nieco inny film olejowy ,mozna tak powiedziec "bardziej przyjazny".Dowodem na to jest ze fabrycznie nowe auta w usa zalane sa co najwyzej polsyntetykiem.Oryginalny zalecany olej fabryczny Mopar jest mineralny.Gdyby bylo inaczej - konstruktorzy zalecili by syntetyk.A jest on polecany tylko do....Corvette. Wiecej szczegolow o zaletach oleju mineralnego poczytaj w tym watku. http://www.asu.pl/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=9222&postdays=0&postorder=asc&start=0 Jesli tak koniecznie chcesz syntetyk,to zrob to z korzyscia - wlej MaxLife 5W30 ,specjalny olej do silnikow z duzym przebiegiem.Wtedy to ma jakis sens.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
kasa
*
*


Dołączył: Jul 10, 2010
Posty: 158
Skąd: Tychy

PostWysłany: Pon Sie 02, 2010 13:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie wcale niezależy mi na syntetyku, tylko na poprawnej pracy jednostki i jeśli producent zaleca minerał ,to taki wleje.Znalazłem Petro-canada 5w30 4l. za 99 zł na allegro myślę ,że to oryginał.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Inne Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group