www.asu.pl :: Zobacz temat - Nowa piasta i szumi
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Nowa piasta i szumi

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Zawieszenie
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
ParysArab
*
*


Dołączył: Oct 17, 2007
Posty: 83
Skąd: Polska / Slowacja

PostWysłany: Nie Lip 18, 2010 15:40    Temat postu: Nowa piasta i szumi Odpowiedz z cytatem

Witam, kupiłem nówkę piastę przednią do voyka grand 96r.w jednym ze sklepów z częściami do amerykańców. Przed montażem podczas oględzin nowa piasta miała już delikatny luz - cóż - chyba tak ma być. jednak po złożeniu piasty i całego zawieszenia , nowa piasta dalej szumi jak auto jedzie prosto, przy jeżdzie w prawo na łuku jest cisza, przy jezdzie w lewo na łuku szum się nasila. czy to kolejny bubel w sprzedaży w postaci chińskiej piasty ? Objawy przy starej piaście były takie same.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Nie Lip 18, 2010 16:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Moze to byc szum zuzytej opony,bardzo podobne objawy jak przy piascie.Zamien miejscami kola.""Co do "chinszczyzny" to zupelnie inna jakosc jest gdy czesci rozprowadza i firmuje dobra amerykanska firma,ktora tylko wytwarza je w chinach w/g swej technologii.Natomiast czesci robione przez firmy typowo chinskie sa albo podrobami dobrych firmowych,albo wogole bezfirmowe.I najwiecej takich czesci jest zamawianych przez handlarzy z rynku krajow takich jak Polska,gdzie nie ma nalezytej ochrony praw konsumenta ani nie mozna nikomu wytoczyc procesu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
maverick
*
*


Dołączył: Sep 04, 2007
Posty: 147
Skąd: dolnoslaskie

PostWysłany: Pon Lip 19, 2010 16:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

każda piasta powinna być przykręcona kluczem dynamometrycznym dokładnie tak jak to wymyśliła i rozpisała w service manual fabryka.

Jeśli szumi a dodatkowo wydziela sie spora ilość ciepła to znaczy że ktoś to olał i Twoja nowa część za chwile będzie wspomnieniem z przeszłosci.
_________________
Pontiac TS 3800 oraz Chrysler 300M + coś z Francji Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
ParysArab
*
*


Dołączył: Oct 17, 2007
Posty: 83
Skąd: Polska / Slowacja

PostWysłany: Pon Lip 19, 2010 18:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nowa piasta szumi już od nowości, nie ma przejechanych nawet 100km, więc na razie nie mówie o złym montazu tylko o lichym produkcie w postaci piasty ale spróbuje jeszcze test z kołem jak podał Markseven
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pon Lip 19, 2010 20:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

MarkSeven napisał:
I najwiecej takich czesci jest zamawianych przez handlarzy z rynku krajow takich jak Polska,gdzie nie ma nalezytej ochrony praw konsumenta ani nie mozna nikomu wytoczyc procesu.


Mark jak cie lubie i szanuje to mnie powoli zaczynaja denerwowac u ciebie hasla w stylu "w polsce macie bleee", "ludzie to debile", kazdy to zlodziej itp, a w amerykach to my to mamy super, to jeszcze tamto jeszcze lepsza a czesci i samych handlarzy to juz najlepszych...ja wiem ze u was rzadzi marketing, ze bez videopromocji z cycatymi chearliderkami w tle nie sprzeda sie nawet bulki w hipermarkecie itp,itd...ja generalnie uwazam ze usa to kraj tempaków, mniejszych lub wiekszych ignorantow ktorych trzeba prowadzic za reke i dokladnie napisac co maja robic bo inaczej sie pogubia we wlasnym kiblu, to kraj gdzie w instrukcji pralki trzeba napisac ze nie sluzy ona do prania kota i innego psa, kraj w ktorym na kazdym kroku potrzebna jest instrukcja i plan dzialania,gdzie znakow drogowych jest kilka reszta to opisy bo "masa" by sie pogubila....a caly sukces usa polega na tym ze wiekszosc inteligencji tego swiata(nawet z tej afryki jaka jest polska) jedzie tam odbebnic staze i inne doktoraty, robia tam patenty, dostaja niezla kase i tak sie to kreci...ja to wiem , pewnie inni tez to wiedza ale nikt tego nie przypomina w kazdym swoim poscie! noo..alem sie wyzalil Wink
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Wto Lip 20, 2010 0:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Eeetam..Niepotrzebnie sie zloscisz.Probuje tylko wyjasnic ,dlaczego np. zamienniki w Polsce sa czesto gorsze niz w usa.A z tymi instrukcjami dla debili i opisami to jest m.innymi tez po to , aby nikt nie mogl sie do niczego przyczepic i wytoczyc procesu.""" A swoja droga to osobiscie wole byc obsluzony w sklepie przez milego,usmiechnietego i zazwsze zyczliwego nieuka-podawacza,niz przez naburmuszonego i chamskiego pana -znawce z wyzszym wyksztalceniem!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Wto Lip 20, 2010 4:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

>Eeetam..Niepotrzebnie sie zloscisz.

juz mi przeszlo... Embarassed nie no tak na serio to sie nei zloszcze, mialem potrzebe wygadania sie ;-P
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
gucio
*
*


Dołączył: Aug 13, 2007
Posty: 415
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Wto Lip 20, 2010 8:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Marcyś.... nie pij tyle sam Wink
_________________
http://www.klub-caravaningowy-kompas.com
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Wto Lip 20, 2010 12:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

gucio ale ja NIGDY nie pije SAM! zawsze z Żona! ale myslisz ze to przez nia....???? ;-P
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
gucio
*
*


Dołączył: Aug 13, 2007
Posty: 415
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Wto Lip 20, 2010 18:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Spróbuj zmienić kompana Wink


Żarcik !! Smile
_________________
http://www.klub-caravaningowy-kompas.com
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Wto Lip 20, 2010 19:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

>Spróbuj zmieniæ kompana

no widzisz...a wy zawsze w szafronowym tak ustalacie ze albo mam robote albo nie mam transportu i nie moge sie napic ;/ jak nie urok to sraczka Wink
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
turecki
*
*


Dołączył: Sep 21, 2007
Posty: 53
Skąd: Raków Częstochowa

PostWysłany: Pią Lip 23, 2010 15:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mam podobny problem.
Coś huczy w moim aucie. Dziś wymieniłem prawą przednią piastę, a hałas jak był tak jest. Piasta lewa została wymieniona w ub roku.
Zaznaczam że hałas jest większy przy skręcaniu w lewo, a zmniejsza się jak skręcam w prawo.

Wychodzi więc, że zakup piasty był niepoptrzebny. Gdzie szukać problemu? Czyżby opony?

Co radzicie?
_________________
Honda FR-V 2.0 '05

Chrysler Voyager LE 2.4 '97 + LPG (pożegnany z żalem i płaczem w 2011 r)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Pią Lip 23, 2010 19:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

turecki napisał:


Co radzicie?


podjedz do warsztatu gdzie mają taką maszynkę do rozpędzenia uniesionego koła samochodu, niech ci sprawdzą tak wszystkie koła i będziesz wiedział czy to piasta czy opony.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Pią Lip 23, 2010 19:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

MarkSeven napisał:
Eeetam..Niepotrzebnie sie zloscisz.Probuje tylko wyjasnic ,dlaczego np. zamienniki w Polsce sa czesto gorsze niz w usa.


Mark 99% części do samochodów made in USA w Polsce pochodzi z rynku amerykańskiego Wink
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
turecki
*
*


Dołączył: Sep 21, 2007
Posty: 53
Skąd: Raków Częstochowa

PostWysłany: Pią Lip 23, 2010 20:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Lutek34 napisał:


podjedz do warsztatu gdzie mają taką maszynkę do rozpędzenia uniesionego koła samochodu, niech ci sprawdzą tak wszystkie koła i będziesz wiedział czy to piasta czy opony.


Ano widzisz problem polega na tym, że byłem w takim warsztacie. Oponiarze rozpędzili mi koła takim przyrządem do wyważania na samochodzie. Żadne z łożysk nie szumiało ewidentnie. Jedynie prawy przód (to które zdecydowałem się później wymienić) trochę świszczało.

Jak sobie przypomnę jak w ubiegłym roku wymieniałem lewy przód, to sprawa była ewidentna. Wystarczyło ręką pokręcić koło i było wiadomo. A tu kicha! 300zł + robocizna wydane (w ciężkim wakacyjnym okresie) i okazuje się, że chyba wyrzucone w błoto Crying or Very sad
_________________
Honda FR-V 2.0 '05

Chrysler Voyager LE 2.4 '97 + LPG (pożegnany z żalem i płaczem w 2011 r)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Pią Lip 23, 2010 23:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jak pamiętam przykazanie mojego dawnego mechanika to mówił, że przy skręcie w lewo szumi prawe przednie łożysko, a przy skręcie w prawo, szumi lewe przednie łożysko. Zawsze się to sprawdzało. Uszkodzone łożysko nie zawsze buczy bez obciążenia i czasami wychodzi to w powyższych przypadkach.
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sob Lip 24, 2010 3:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Lutek34 napisał:


Mark 99% części do samochodów made in USA w Polsce pochodzi z rynku amerykańskiego Wink
Ale tylko te zamienniki sa bardzo dobre,ktore sa firmowane .Nastepne "dobre" to tansze odmiany tych "bardzo dobrych" ,(tzw.service grade).Te Bardzo dobre i Dobre sprzedaja renomowane firmy,takie jak RockAuto,AutoZone,PartsAmerica itp. .A takie "mniej dobre", bez zadnego napisu to sprzedaja rozne przypadkowe firmy za bezcen przewaznie tylko na eBayu -szczegolnie czesci do ukladu kierowniczego. I wszystko zalezy od kogo w USA kupuje polski handlowiec."""""Musze powiedziec,ze np.pompa paliwa kupiona za $ 23 i cewki coil on plug po $10 za sztuke kupione na eBayu chodza u mnie juz 2 rok! Ale koncowek i sworzni po $ 7 nie zaloze nigdy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sob Lip 24, 2010 4:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

turecki napisał:


Gdzie szukać problemu? Czyżby opony?

Co radzicie?
Stawiam na zuzyte opony. W czasie mojej pracy w servisie w 90% takie objawy powodowaly wlasnie opony.Czym twardsze (bardziej sportowe) tym glosniej .Piasty wymienialo sie sporadycznie.Halas zaczynal pojawiac sie przewaznie jak zostala zuzyta polowa grubosci bieznika.Srednio po przebiegu ok.30 tys.mil. ""'Polecam wszystkim robic co 7 - 10 tys.mil rotacje i wywazenie,tak jak jest zalecane w kazdej amerykanskiej instrukcji obslugi.Mozna wtedy dluzej pojezdzic na calym komplecie opon.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
turecki
*
*


Dołączył: Sep 21, 2007
Posty: 53
Skąd: Raków Częstochowa

PostWysłany: Sob Lip 24, 2010 8:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tomaj napisał:
Jak pamiętam przykazanie mojego dawnego mechanika to mówił, że przy skręcie w lewo szumi prawe przednie łożysko, a przy skręcie w prawo, szumi lewe przednie łożysko. Zawsze się to sprawdzało. Uszkodzone łożysko nie zawsze buczy bez obciążenia i czasami wychodzi to w powyższych przypadkach.


No i kierując się tą zasadą wymieniłem prawe łożysko z przodu i hałas jak był tak jest.

Cytat:

Halas zaczynal pojawiac sie przewaznie jak zostala zuzyta polowa grubosci bieznika.Srednio po przebiegu ok.30 tys.mil.



Teraz to też mi się wydaje, że to opony. Z tym, że kupiłem je nówki w ub roku. Są to Micheliny, a odliczając jazdę na zimówkach to przejechałem na nich nie więcej niż 12 tys. km.

Właśnie jadę do mechaników i oponiarzy szukać problemu. Jak wrócę to się podzielę spostrzeżeniami.

- Tomek
_________________
Honda FR-V 2.0 '05

Chrysler Voyager LE 2.4 '97 + LPG (pożegnany z żalem i płaczem w 2011 r)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Sob Lip 24, 2010 13:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a moze przeguby ci szumia??? mialem tak w poprzednim autku - mimo wymiany lozysk zawsze cos szumialo..az rozlecial sie przegub zewnetrzny i dla pewnosci wymienilem wszystkie 4 i w kocnu ucichlo..no ale on mial ponad 700kkm natluczone Smile
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
turecki
*
*


Dołączył: Sep 21, 2007
Posty: 53
Skąd: Raków Częstochowa

PostWysłany: Sob Lip 24, 2010 14:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

marcys napisał:
a moze przeguby ci szumia??? mialem tak w poprzednim autku - mimo wymiany lozysk zawsze cos szumialo..az rozlecial sie przegub zewnetrzny i dla pewnosci wymienilem wszystkie 4 i w kocnu ucichlo..no ale on mial ponad 700kkm natluczone Smile


Ehhh - też to mechaniory brali pod uwagę. Ale podnosili auto, rozpędzali koło i słuchali.

Jestem też po wizycie u oponiarzy. Robilimśmy wszelkie możliwie roszady z kołami i oponami a hałas zawsze taki sam.

Wychodzi na to, że problem tkwi w tylnej prawej piaście. Bez obciążenia nie szumi. Niestety przed wyjazdem na urlop już jej nie zdążę wymienić i pojadę z takim jak jest. Mam nadzieję, że się nie rozleci po drodze.

Następne poszukiwania więc dopiero w połowie sierpnia.

Pozdrawiam - Tomek
_________________
Honda FR-V 2.0 '05

Chrysler Voyager LE 2.4 '97 + LPG (pożegnany z żalem i płaczem w 2011 r)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Sob Lip 24, 2010 16:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

>Ehhh - te¿ to mechaniory brali pod uwagê. Ale podnosili auto, rozpêdzali >ko³o i s³uchali.

ale przeguby homokinetyczne (a takie pewnie masz) najbardziej sie zuzywaja w pozycji w ktorej pracuja! unoszac auto i opuszczajac zawieszenie zmieniasz pozycje pracy przegubow na taka "niewyrobiona" i wtedy moze byc cicho
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Darco
*
*


Dołączył: Jun 27, 2006
Posty: 96
Skąd: Wroc³aw

PostWysłany: Sob Lip 24, 2010 17:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam, miałem podobną sytuację, że przy skręcaniu był słyszalny szum. Myślałem, że to zimowe opony tak szumią. Po zmianie na nowe letnie, efekt był ten sam. Wymieniłem obydwie piasty i jest cichutko. Piasty kupiłem na allegro. Zamienniki z Canady, nawet nie drogie. Pozdrawiam.
_________________
Dodge Grand Caravan 3.8 V6 2002r.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
kret
*
*


Dołączył: May 20, 2009
Posty: 54
Skąd: Gorzów WLKp

PostWysłany: Sob Lip 24, 2010 19:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tomaj napisał:
Jak pamiętam przykazanie mojego dawnego mechanika to mówił, że przy skręcie w lewo szumi prawe przednie łożysko, a przy skręcie w prawo, szumi lewe przednie łożysko. Zawsze się to sprawdzało. Uszkodzone łożysko nie zawsze buczy bez obciążenia i czasami wychodzi to w powyższych przypadkach.

Ja z tym przykazaniem się nie zgodzę, a to z tego względu że są dwa łożyska na każdym kole (piaście) i jeżeli będzie zużyte łożysko wewnętrzne albo zewnętrzne to objawy jego będą przy innym skręcie. Ja np. miałem zużyte łożysko prawe przednie i przy skręcie akurat w lewo następowała cisza w aucie a w prawo jak skręcałem to "masakra" tak jakby skrzynia się rozsypywała taki hałas się robił i roznosił po całym samochodzie. Podnoszenie auta też nie powiedziało które to łożysko. Rolling Eyes Dopiero diagnoza była po chodzeniu po aucie w czasy jazdy i skrętach to w prawo to w lewo.
Luz na łożysku można też stwierdzić przez szarpanie za uniesione koło łapiąc górę i dół koła i mocno szarpiąc.
Pozdrawiam Very Happy
_________________
Kret w Fordziku Windstarku  3.0 96r http://windstarmania.pl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
turecki
*
*


Dołączył: Sep 21, 2007
Posty: 53
Skąd: Raków Częstochowa

PostWysłany: Pon Lip 26, 2010 10:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

marcys napisał:


ale przeguby homokinetyczne (a takie pewnie masz) najbardziej sie zuzywaja w pozycji w ktorej pracuja! unoszac auto i opuszczajac zawieszenie zmieniasz pozycje pracy przegubow na taka "niewyrobiona" i wtedy moze byc cicho


Po weekendzie spędzonym nad poszukiwaniem problemu zaczynam Twoją teorię uważać za najbardziej prawdopodobną.

I tu rodzi się pytanie. Czy znasz sposób, aby jednoznacznie stwierdzić, że to przegub a nie coś jeszcze innego?

Inna sprawa. Ponieważ wyjeżdżam na wczasy - czy z wymianą przegubu jest dużo roboty? Z łożyskiem mechanik poradził sobie raz dwa. A tu chyba jest więcej roboty?

- Tomek
_________________
Honda FR-V 2.0 '05

Chrysler Voyager LE 2.4 '97 + LPG (pożegnany z żalem i płaczem w 2011 r)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pon Lip 26, 2010 20:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

z wymiana przegubu roboty mniej wiecej tyle samo co z lozyskiem - no chyba ze lozysko wymienial ci sciagaczem "na aucie" Wink
a tak na powaznie poszukaj calej kpl.poloski. do Visiona nowa poloska z 2 przegubami to ok.450zl(choc raz znalazlem jakas wyprzedaz i byly po 250!). jesli kupisz cala poloske to wymiana to max 1h
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
turecki
*
*


Dołączył: Sep 21, 2007
Posty: 53
Skąd: Raków Częstochowa

PostWysłany: Pon Lip 26, 2010 22:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W dalszym poszukiwaniu problemu (wyjazd na wczasy przesunięty o dzień lub dwa) i natchniony podpowiedzą "marcysia" mój kolega mechanik zdjął osłonę przegubu. Bardzo się zdziwił, gdyż wyciekła z niego dziwna, wodnista, brązowa i niezidentyfikowana maź. Załączam zdjęcie.

Napiszcie mi czy to jest normalne? Chyba nawet przepracowany smar po 13 latach (zakładając, że nikt od nowości nie zaglądał do przegubu) nie powinien tak wyglądać? Co to jest?



pozdrawiam - Tomek
_________________
Honda FR-V 2.0 '05

Chrysler Voyager LE 2.4 '97 + LPG (pożegnany z żalem i płaczem w 2011 r)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
brewka83
*
*


Dołączył: Jul 28, 2007
Posty: 323
Skąd: Piotrków Tryb. a czasem Zawiercie aktualnie Oslo

PostWysłany: Wto Lip 27, 2010 8:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Raczej nie powinno to tak wygladac! Teraz wez i sprawdz stan przegubow! jak nie sa wyrobione to kup smar do przgubow w sklepie i poskladaj to na nowy smar i zobaczysz czy bedzie jakas roznica!
_________________


PTS 3.8 95 - Był Ford Mondziak MK1 - Był 
Audi A6 C5 Avant 2.8 V6 Quattro - Jest
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Wto Lip 27, 2010 12:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No widzisz turecki tak wyglada smar/olej zmieszany z woda Wink najpewniej masz jakas dziure w manszecie przez ktora sie dostala woda Smile
Mozesz jak radzi brewka dokladnie wyczyscic i zalac nowym smarem - moze bedzie OK...smar z MoS2 kupisz za pare zloty, manszete za kolejne pare - warto wiec sprobowac Wink
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
turecki
*
*


Dołączył: Sep 21, 2007
Posty: 53
Skąd: Raków Częstochowa

PostWysłany: Wto Lip 27, 2010 16:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Panowie. Muszę odtrąbić sukces.

Okazało się, że problem tkwił w piaście, ale w przednim lewym kole. Piasta po zdjęciu była cała pokryta metalowymi opiłkami.

Jednocześnie okazuje się więc, że do wszystkich przykazań typu "jak szumi przy skręcaniu w lewo to wymień to a to, a jak w prawo to inne" należy podchodzić z dużą dozą rezerwy.

Inna sprawa to trwałość piasty w tym lewym kole. Wymieniałem ją w ubiegłym roku i przejechałem 16 tys km. Nie wiem co przysłali koledzy z ASU, ale oni generalnie nie sprzedają chyba strasznego chłamu? Wydaje mi się, że był to Atlas.

Przy okazji mam przeglądnięte i przesmarowane przeguby.

Pozdrawiam i dziękuję za pomoc - Tomek
_________________
Honda FR-V 2.0 '05

Chrysler Voyager LE 2.4 '97 + LPG (pożegnany z żalem i płaczem w 2011 r)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
kret
*
*


Dołączył: May 20, 2009
Posty: 54
Skąd: Gorzów WLKp

PostWysłany: Wto Lip 27, 2010 20:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

kret napisał:
Tomaj napisał:
Jak pamiętam przykazanie mojego dawnego mechanika to mówił, że przy skręcie w lewo szumi prawe przednie łożysko, a przy skręcie w prawo, szumi lewe przednie łożysko. Zawsze się to sprawdzało. Uszkodzone łożysko nie zawsze buczy bez obciążenia i czasami wychodzi to w powyższych przypadkach.

Ja z tym przykazaniem się nie zgodzę, a to z tego względu że są dwa łożyska na każdym kole (piaście) i jeżeli będzie zużyte łożysko wewnętrzne albo zewnętrzne to objawy jego będą przy innym skręcie. Ja np. miałem zużyte łożysko prawe przednie i przy skręcie akurat w lewo następowała cisza w aucie a w prawo jak skręcałem to "masakra"


A nie mówiłem że niema przykazań na łożyska w kołach (piastach) Very Happy
_________________
Kret w Fordziku Windstarku  3.0 96r http://windstarmania.pl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Zawieszenie Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group