www.asu.pl :: Zobacz temat - Vision 3,5 94r. Problem - Szarpiące biegi
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Vision 3,5 94r. Problem - Szarpiące biegi

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
coolmen7
*
*


Dołączył: Jul 09, 2010
Posty: 25

PostWysłany: Sro Lip 21, 2010 21:09    Temat postu: Vision 3,5 94r. Problem - Szarpiące biegi Odpowiedz z cytatem

Kiedy jade na zimnym silniku, no i skrzyni to biegi wchodzą płynnie, ale kiedy przejadęjuż kilka kilometrów silnik się zagrzeje i zaczyna mi trochę szarpać :
zwłaszcza z 1 na 2 , a kiedy skrzynia próbuje zmienić z 3 na 4 to czasem przed samą zmianą czuję takie wibracje jakby nie mogła znalężć biegu. Kiedy zmieni na 4 czuć szarpnięcie, ale kiedy czuję ze jużzmienia bieg na 4 to zdjemuję nogę z gazu, wtedy tak nie szarpie, tak samo robię przy zmianie z 1 na 2. Ale sami rozumiecie - nie jest to zbyt wygodne.

Dodam tylko że niedawno wymieniałem olej i filtr i przed tą wymianą nie zauważyłem takich problemów.

Możecie mi coś poradzić? Czy obejdzie się bez serwisu skrzyni?

Dzieki za wszelkie porady pozdrawiam[/b]
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Czw Lip 22, 2010 5:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zaczac nalezy od oleju.Jaki olej zostal wlany przy wymianie?Dokladnie-typ i specyfikacja.Czy byla to wymiana calosci oleju z plukaniem?Jaki olej miales poprzednio?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
coolmen7
*
*


Dołączył: Jul 09, 2010
Posty: 25

PostWysłany: Czw Lip 22, 2010 8:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To była zwyczajna wymiana oleju i filtra, chyba nie było płukania. Jaki miałem olej to nie wiem bo kiedy kupowałem auto to facet też twierdził że nie wie jaki ma olej w skrzyni. Ja po wymianie mam teraz olej ATF D3M.

Czy wybór oleju może mieć aż tak duże znaczenie przy mojej usterce?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
maverick
*
*


Dołączył: Sep 04, 2007
Posty: 147
Skąd: dolnoslaskie

PostWysłany: Czw Lip 22, 2010 8:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

literki dodawane do nazwy Dexron 3 = zwykle oznaczają kłopoty

- jesli po wymianie aż tak źle pracuje to należy wykonać natychmiast pełne płukanie skrzynki bez względu na koszta i zalać prawdziwym DEXRON 3 bez dodatków przewyższających produkt
_________________
Pontiac TS 3800 oraz Chrysler 300M + coś z Francji Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
coolmen7
*
*


Dołączył: Jul 09, 2010
Posty: 25

PostWysłany: Czw Lip 22, 2010 14:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki zrobię to jak najszybciej, myślisz że to olej może być przyczyną takiej pracy skrzyni?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
maverick
*
*


Dołączył: Sep 04, 2007
Posty: 147
Skąd: dolnoslaskie

PostWysłany: Czw Lip 22, 2010 16:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jeśli elektryka i podciśnienia są OK ...a skrzynka dobrze pracowała przed wymiana ...to może być winna nieumiejętna wymiana oleju ATF

------- a moze fachowcy odkręcili pokrywę z filtrem , zlali olej ...i załączyli na chwilę silnik samochodu a potem przewajchowali przełożenia Automatycznej Skrzynki Biegów ???? by ściekło do końca ???

mówili ile wlali nowego oleju ?
_________________
Pontiac TS 3800 oraz Chrysler 300M + coś z Francji Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
coolmen7
*
*


Dołączył: Jul 09, 2010
Posty: 25

PostWysłany: Czw Lip 22, 2010 21:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

właśnie nie mowili ile wlali oleju, ja akurat się spieszyłem i nawet nie zapytałem. Musze sprawdzić w instrukcji ile oleju powinno być wlane.
Chociaż może być problem bo mam książkę obsługi po niemiecku.

Nie wiesz czy gdzieś można znaleźć instrukcję do Visiona po polsku?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Pią Lip 23, 2010 1:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

maverick napisał:
zalać prawdziwym DEXRON 3 bez dodatków przewyższających produkt
Hola,hola,panowie! Jest mowa o Chrysler Vision 94 rok!. O zadnym Dexronie nie powinno byc mowy!To nie ta specyfikacja! Moze podobna,ale jednak inna charakterystyka.Jedyny olej jaki jest zalecany do tego auta to ATF+3....Otoz sprawa ma sie tak:-olej ATF+3 zostal wycofany,a na jego miejsce wprowadzono nowy,udoskonalony ATF+4. Chrysler wydal biuletyn, w ktorym podaje do jakich starych aut mozna zalac ATF+4.,Na tej liscie jest Vision od 93 roku.Czyli mozna stosowac ATF+4.Olej ktory Ci wymienili - ATF D3M- nie bardzo nadaje do tej skrzyni!Zupelnie inna specyfikacja i charakterystyka.Jest troch "za gesty" i moze powodowac problemy. .Reasumujac - skrzynie Chryslera naleza do specyficznych konstrukcji i maja odpowiednio inne wymagania co do oleju.Najbardziej odpowiedni olej do Twego auta to ATF+3 MS7176E. http://www.amazon.com/gp/product/images/B000M8NZRA/ref=dp_image_0?ie=UTF8&n=15684181&s=automotive A poniewaz nie bardzo mozna go w Polsce dostac,to powinno sie uzywac ATF+4 . A oto biuletyn,ktory mowi do jakich aut nalezy uzywac ATF+4 zamiast dawej trojki. http://www.xkjeeps.com/tsb/tsb_xk_2101407.pdf Podaje tez oryginalna strone oleju D3M,aby zobaczyc ze nie ma mowy o zastosowaniu w Chryslerach.Polscy sprzedawcy pisza bzdury,aby sprzedac! http://lubricants.petro-canada.ca/en/products/624.aspx ""Jezeli obawiasz sie uzycia ATF+4,to ewentualnie zamiennie mozesz uzyc Midland ATF M3plus,niektorzy koledzy z forum uzywali ten olej ponoc z dobrym skutkiem.Nie ma on co prawda specyfikacji Chryslera,ale szwajcarski producent OelBrack dopuszcza uzywanie go zastepczo zamiast ATF+3. http://www.oelbrack.ch/pdf/31110_atfm3plus_Version_2008_08.pdf
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
maverick
*
*


Dołączył: Sep 04, 2007
Posty: 147
Skąd: dolnoslaskie

PostWysłany: Pią Lip 23, 2010 20:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dobrze ze mamy tu kolege z usa
_________________
Pontiac TS 3800 oraz Chrysler 300M + coś z Francji Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
coolmen7
*
*


Dołączył: Jul 09, 2010
Posty: 25

PostWysłany: Pią Lip 23, 2010 22:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzieki wielkie koledzy za pomoc.

Mam jeszcze jedna oznake iż musze zrobić przegląd skrzyni - kiedy jadę około 80 km/h na 4 biegu to słyszę takie dziwne buczenie - chyba ze skrzyni niestety. Odgłos ten ustaje przy mniejszej lub większej prędkości.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Sob Lip 24, 2010 13:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

MarkSeven napisał:
ewentualnie zamiennie mozesz uzyc Midland ATF M3plus,niektorzy koledzy z forum uzywali ten olej ponoc z dobrym skutkiem.Nie ma on co prawda specyfikacji Chryslera,ale szwajcarski producent OelBrack dopuszcza uzywanie go zastepczo zamiast ATF+3. http://www.oelbrack.ch/pdf/31110_atfm3plus_Version_2008_08.pdf


reki se nie dam odciac ale z tego co pamietam to na etykiecie tego oleju (ale tej oryginalnej, a nie na polskim nalepianym tlumaczeniu jest napisane ze spelnia specyfikacje chryslera 7176/atf+3), w kazdym raize ja na nim jezdze od kad mam Visiona i zlego slowa powiedziec nie moge, do tego jeszcze cena chyba najnizsza na rynku Wink

>kiedy jadê oko³o 80 km/h na 4 biegu to s³yszê takie dziwne buczenie - >chyba ze skrzyni niestety. Odg³os ten ustaje przy mniejszej lub >wiêkszej prêdko¶ci.

no moze to byc sama skrzynia ale moga byc i przeguby lub lozyska kol! PS. a czy wymieniales olej w samej przekladni glownej w skrzyni?? jest tam osobny korek i osobny olej 80w90 ktorego co jakis czas tez nalezy wymienic(chyba 100-120kkm) lub poprostu sprawdzic czy wogole jest !
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
coolmen7
*
*


Dołączył: Jul 09, 2010
Posty: 25

PostWysłany: Sob Lip 24, 2010 13:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a w którym miejscu jest ten drugi korek o którym mowisz i ile oleju tam wchodzi?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
ply
*
*


Dołączył: Jul 14, 2007
Posty: 438
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Sob Lip 24, 2010 15:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

kolejny temat o oleju i kolejny "specjalista mechanik" który nie ma pojęcia o automatach, to tak jakby wlać olej roślinny, współczuje. A potem sieją opinie jakie to automaty to złe i drogie w utrzymaniu auta, Laughing

Jak chcecie długo pojeździc chryslerem to prosta regułka jeśli chodzi o części, którą przestrzega cała ameryka

CHRYSLER = MOPAR
_________________
Plymouth Grand Voyager 3,3 '96 LPG, 16l/100km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Sob Lip 24, 2010 16:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

>kolejny temat o oleju i kolejny "specjalista mechanik" który nie ma >pojęcia o automatach

ply kogo masz na mysli?

>a w którym miejscu jest ten drugi korek o którym mowisz i ile oleju tam >wchodzi?

kurcze 100% pewnosci nie mam ale cos mi sie kolacze ze korek wlewowy jest z prawej strony obudowy mechanizmu roznicowego(prawa patrzac z pozycji kierowcy), sruba chyba na klucz 17 lub 19, na srubie powinna byc tloczona blaszka z opisanym rodzajem oleju (80w90), korek spustowy masz w najnizszym miejscu przekladni na klucz kwadrat (chyba 8x8mm). oleju wchodzi 0,95 litra
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sob Lip 24, 2010 16:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ply napisał:


CHRYSLER = MOPAR
Jesli chodzi o olej to istotnie,tak bylo do niedawna.Ale przez ostatnie 3 lata nastapil bardzo duzy postep w produkcji ATF-u. Inne renomowane firmy tez produkuja juz ATF+4 spelniajacy calkowicie norme 9602.Aby nie bylo spekulacji na rynku,Chrysler opublikowal informacje jakie firmy otrzymaly licencje na produkcje tego oleju. http://www.centerforqa.com/licensedatf4brands.html . W przypadku coolmena7 sprawa jest troche skomplikowana.Bo Chrysler nie przewidzial ze ktos mu nalal gowna do skrzyni.I teraz decyzja czy ma wlac Mopar (albo innej firmy) ATF+4, czy mineralny ATF+3 nalezy do niego. A najgorsze jest to,ze na polskim rynku prawie nie ma juz Mopara ATF+3 i trzeba bardzo starannie dobrac zamiennik.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
ply
*
*


Dołączył: Jul 14, 2007
Posty: 438
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Sob Lip 24, 2010 16:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

marcys napisał:
>

ply kogo masz na mysli?



tego który wymiał coolmen7 olej Rolling Eyes na pewno nie Ciebie Cool

Ja jeżdżę na midland'zie drugi rok, skrzynia szarpie, blokują się biegi może to nie od oleju ale na pewno już go nie wleje drugi raz, używając Mopar ATF+4 wiem że będzie taki jak fabryka wlewa. Moim zdaniem na dexronie też można pojeździć nic od razu się nie zepsuje ale po dłuższym użytkowaniu ..... i z tego potem się biorą mity, np jeżdżę na dexronie i nic się nie dzieje... tylko jak długo "pojeżdżę" ?? tego nikt nie jest wstanie przewidzieć.

Mam mopara tylko nie mogę znaleźć warsztatu który zmieni mi cały olej dynamicznie , znacie jakiś ?? (oprócz tych autoryzowanych Razz
_________________
Plymouth Grand Voyager 3,3 '96 LPG, 16l/100km


Ostatnio zmieniony przez ply dnia Sob Lip 24, 2010 21:44, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Sob Lip 24, 2010 17:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

>tego który wymia³ coolmen7 olej na pewno nie Ciebie

Ply ale przegladajac allego i nawet sklepy internetowe specjalizujace sie w amerykanach mozna dojsc do wniosku ze do automatu chryslera mozna wlac dowolny olej w ktorego oznaczeniu jest "3" i oznacza to zarowno dexron3 jak i atf3+ . nie chce wnikac w to czy d3 jest zamienny z atf3+ czy nie bo zdania sa podzielone - jedno jest pewne - skoro w sumie bez problemu mozna kupic midlanda atf3+ spelniajacego wymagania chryslera za cene identyczna jak d3 niby niespelniajacego to nie ma sensu kombinowac. Pomijam juz fakt ze sklepy handlujace "ameryka" same nie wiedza co sprzedaja i wciskaja wszystko byle sprzedac ;/
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
coolmen7
*
*


Dołączył: Jul 09, 2010
Posty: 25

PostWysłany: Sob Lip 24, 2010 18:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki chłopaki a więc podsumowując lepiej użyć Midlanda atf3+ , czy Mopara? Bo widze ze zdania sa podzielone
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sob Lip 24, 2010 21:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Poniewaz D3M miales bardzo krotko,nie zdazyl "nabrudzic",to mozesz pokusic sie na Mopar ATF+4.Jest to najlepszy olej do Chryslera.Niezly tez jest PetroCanada ATF+4 (ma licencje) .Ale zeby to mialo sens, wszystko stare trzeba wyplukac.No i biuletyn zaleca wykasowanie pamieci komputera skrzyni TCM ,kiedy byl wlany nieprawidlowy olej.Chodzi o to,aby funkcja Lockup nie miala starych danych z pamieci,poprostu aby nie szarpalo samochodem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sob Lip 24, 2010 22:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

marcys napisał:
> sklepy handlujace "ameryka" same nie wiedza co sprzedaja i wciskaja wszystko byle sprzedac ;/
Z tego co sie zorientowalem na polskich stronach - to jest dokladnie tak jak mowisz. """""Roznica w ATF-ach nie polega na lepkosci-bo one sa zblizone,i smarowanie bedzie dobre.Cala tajemnica to "Static Friction" i "Torque Transfer" - parametry o zdolnosci i charakterystyce przenoszenia momentu obrotowego.Konstrukcje Ford,GM,Chrysler wymagaja odpowiednio roznych parametrow oleju do prawidlowego przenoszenia momentu.I dlatego to cale zamieszanie ze Specyfikacja olejow.Z kolei w ostatnich 3 latach rozwinela sie chemia co do ATF,i duzo firm produkuje Uniwersalne oleje niby do wszystkiego - a wiec nigdy idealnie .Skrzynie Ford i GM sa na to mniej czule.Natomiast 4-ro biegowe Chryslera - bardzo.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
coolmen7
*
*


Dołączył: Jul 09, 2010
Posty: 25

PostWysłany: Sob Lip 24, 2010 22:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeszcze raz dzieki za pomoc

Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Nie Lip 25, 2010 14:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

[quote="MarkSeven"]
marcys napisał:
> Cala tajemnica to "Static Friction" i "Torque Transfer" - parametry o zdolnosci i charakterystyce przenoszenia momentu obrotowego..


skoro wiec wszystko sie rozbija o zdolnosc przenoszenia momentu to jedyna rzecza rozniaca skrzynie bedzie sam konwerter - bo to on za pomoca "wirujacego" pomiedzy turbina a kieronica oleju przkeazuje moment obrotowy z silnika na skrzynie i dalej. czyli stosujac olej o innym Torque doprowadzimy do tego ze sprzeglo hydrokinetyczne bedzie "bralo" przy innych obrotach - ale czy jest to szkodliwe? na ile rozne sa te parametry dla d3 i atf3+?
PS. powaznie pytam bo mimo iz nie mam ochoty eksperymantowac ze skrzynia to na 90% jestem przekonany ze z ta cala specyfikacja chryslera to chodzi jedynie o profity ze sprzedazy...bo w koncu jak ktos daje swoja aprobate to oczekuje za to jakiegos wynagrodzenia!
To tak samo jak kupujesz Renault to zalecaja oleje Elfa, jak Kie to Lotosa - co nie znaczy ze Renia sie popsuje na Lotosie a Kia na elfie
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Pon Lip 26, 2010 2:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

marcys napisał:
czyli stosujac olej o innym Torque doprowadzimy do tego ze sprzeglo hydrokinetyczne bedzie "bralo" przy innych obrotach - ale czy jest to szkodliwe? na ile rozne sa te parametry dla d3 i atf3+?
PS. powaznie pytam
A ja Tobie powaznie odpowiadam.Roznica parametrow tarcia miedzy D3M ( Dexron/Mercon formula) a ATF+3 jest bardzo duza.A jeszcze wieksza w stos.do ATF+4.Chociaz "liczbowo" to wydaje sie smiesznie malo.Aby nie przepisywac kilkusetstronicowych publikacji z wykresami,podam to bardzo ogolnie w telegraficznym skrocie.Oleje ATF nie tylko smaruja,czyszcza,chlodza,ale takze przenosza sily.Aby przenosic sile (moment obrotowy) olej musi miec tez tarcie (friction).A wiec dobre smarowanie jest sprzeczne z duzym tarciem.Jak olej ma lepiej przenosic moment -wieksze tarcie-,to z kolei bedzie gorzej smarowal i gorzej sie pompowal.. Oba te parametry sa wiec wielkim kompromisem.Do roku 1988 konstrukcje skrzyn Gm,Ford I Chrysler byly na tyle podobne ze uzywano w zasadzie oleju o specyfikacji Dexron, DexronII lub zblizonej(Ford Type H ).Po 88 roku kazda z trzech firm zaczela udoskonalac swe przekladnie.W ramach tych udoskonalen zrodzila sie potrzeba olejow o zupelnie roznych charakterystykach.Chrysler pierwszy tak udoskonalil konstrukcje,ze mogla pracowac na obnizonym tarciu i trzeba bylo do tego specjalnej formuly olejow.Tak powstal ATF+2,nastepnie w 1998r ATF+3 i w 1999r ATF+4 - olej o najbardziej zlozonej formule ze wszystkich ATF-ow. - zmodyfikowane tarcie ,b.dobre smarowanie i najmniejsza utrata parametrow.Specjalnie dopasowane do "wymyslu" Chryslera. Reasumujac - uzycie w Chryslerze ( a najbardziej po99roku) oleju o charakterystyce Dexron lub innej spowoduje zaklocenia w pracy konwertera , pakietu sprzegiel i hamulcow ,oraz zmiane ogolego przeplywu i cisnien - a przez to wiele innych usterek.Poza tym DexronIII w 20 godzinnym tescie traci najwiecej parametrow,a ATF+4 najmniej.A co to jest 20 godzin pracy - zaledwie 1000 km. Dlatego majac nie nowe auta,trzeba najbardziej przestrzegac typu olejow,dobierac oleje najbardziej zaufane(np .Mopar) o podanych na opakowaniach specyfikacjach.Aby nam jeszcze troche pochodzily bez napraw.To tak w skrocie, wiec widzisz- niby oleje takie same a jednak inne!.Osobiscie uwazam,ze nikt nie zrobil tego celowo.Poprostu kazda firma chciala miec swoja -jej zdaniem najlepsza- konstrukcje.A Chrysler nikogo nie zmusza do zakupu "swojego" oleju Mopar.W instrukcji jest napisane : uzyc oleju MoparATF+4 9602 albo ekwiwalent.Mozna wybrac sposrod 27 firm.Wiadomo i tak,ze wiele osob w ameryce pojedzie do servisu.A reszta biedakow takich np.jak ja to wymieni gdzie indziej albo samemu.""" Na koniec ostrzezenie skopiowane z biuletynu : !

WHY? The friction characteristics of DEXRON are different from 7176. It is a "grabbier" fluid. The Chrysler transmission has an electronic system which continuously senses the behavior of the transmission and regulates shifts accordingly. If DEXRON is used, the clutches inside the transmission will "grab", and the electronic controls, which sample the operation of the transmission about 140-180 times a second, will let up on the clutches. The clutches will then slip excessively, the transmission will try to tighten up on them, and due to the characteristics of DEXRON, they will again grab. This will occur at the 140-180 times per second rate, and the transmission will have a shuddering feel to the shifting. This is also very hard on the clutches, and they will have a short life.

There is NO UNIVERSAL TRANSMISSION FLUID. DO NOT USE DEXRON! In testing done during development of ATF+4, Chrysler noted the following viscosity loss from shearing for the following ATFs (20 hour KRL Shear Test):

Dexron III - 40% loss
Mercon V - 19% loss
Type 7176D - 32% loss
Type 7176E - 14% loss
Type 9602 - 10% loss
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
ply
*
*


Dołączył: Jul 14, 2007
Posty: 438
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Pon Lip 26, 2010 18:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

MarkSeven Jesteś niesamowity Smile

Powinieneś wydac książkę na ten temat Laughing i sprzedawac w Polsce specjalistą od ASB naprawiającym chryslera Wink może wtedy i u nas ta marka uchodziła by za niezawodną.
_________________
Plymouth Grand Voyager 3,3 '96 LPG, 16l/100km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pon Lip 26, 2010 20:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

>Aby przenosic sile (moment obrotowy) olej musi miec tez tarcie (friction).A >wiec dobre smarowanie jest sprzeczne z duzym tarciem.

no tak ale tu chodzi o tarcie wewnetrzne (czyli scinanie) a nie o wspolczynnik tarcia (tarcie) jaki wystepuje pomiedzy dwoma pracujacymi powierzchniami.
Kurcze Mark tak czy siak szkoda ze dzieli nas pol swiata bo chetnie bym poczytal w wolnych chwilach w robocie te publikacje...bo u nas to AfrykaDzika w tym temacie ;/
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Pon Lip 26, 2010 20:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Publikacje na ten temat na zachodzie wydawane sa od dawna.Problem w tym,ze niektorym "specjalistom" z Polski nie chce sie zadac troche trudu i dotrzec do tej lektury.Wiele materialow mozna znalezc w necie.Ci "specjalisci" nie chca nawet zajrzec do zwyklej ksiazki Haynesa ,bo uwazaja ze wiedza lepiej."""Musze sie pochwalic,ze jednym z wybitnych pracownikow naukowych w sekcji olejowej Chryslera jest polak - Dennis Florkowski.To on bral glowny udzial w przygotowaniu oleju ATF+4.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Pon Lip 26, 2010 20:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

marcys napisał:
>

no tak ale tu chodzi o tarcie wewnetrzne (czyli scinanie) a nie o wspolczynnik tarcia (tarcie) jaki wystepuje pomiedzy dwoma pracujacymi powierzchniami.
;/
Jedno i drugie jest wazne..Bo scinanie bedzie w konwerterze,a trace sie bezposrednio powierzchnie - to tarczki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
coolmen7
*
*


Dołączył: Jul 09, 2010
Posty: 25

PostWysłany: Wto Lip 27, 2010 7:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

MarkSeven mam prośbę mógłbyś żucić okiem na mój temat w kategorii Silnik
może też mi coś doradzisz.

Dzieki
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
almado
*
*


Dołączył: Jul 14, 2005
Posty: 597
Skąd: Oława

PostWysłany: Wto Lip 27, 2010 8:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Midland ATF3+ jest ok - mój vision przejechał już na tym 2 zmiany oleju.
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8, 1993
- sprzedam, 602436559
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group