www.asu.pl :: Zobacz temat - Nie włącza się sprężarka
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Nie włącza się sprężarka

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
kret
*
*


Dołączył: May 20, 2009
Posty: 54
Skąd: Gorzów WLKp

PostWysłany: Sro Lip 07, 2010 16:30    Temat postu: Nie włącza się sprężarka Odpowiedz z cytatem

Jak w temacie nie włącza się klimatyzacja w Fordzie Windstarze 3.0 96r. mimo że jest nabita.
Szukałem w innych postach i nic takiego nie znalazłem
Pomóżcie, nie włącza się sprężarka od klimy, silnik po włączeniu pokrętłem na AC tak jakby zwiększa obroty i zaraz obroty zmniejszają się. Klima nabita i szczelna, sprężarka podłączając na krótko pod aku działa i elektromagnes przyciąga kółko, wentylatory działają na pierwszym biegu bez problemowo, bezpiecznik pod kierownicą od AC dobry. Gdzie i czego szukać bo gorączka niemożliwa wydane 210 zł za przepłukanie i nabicie klimy a tu dalej sauna w aucie.
Aha w zeszłym roku miałem walnięta sprężarkę i paliła bezpiecznik ale ją włączało, więc wymieniłem na dobrą sprężarkę używkę i teraz jej nie włącza. Na jednym z dwóch przewodów co idą do sprężarki jest tylko masa a plusa niema Rolling Eyes
_________________
Kret w Fordziku Windstarku  3.0 96r http://windstarmania.pl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
kret
*
*


Dołączył: May 20, 2009
Posty: 54
Skąd: Gorzów WLKp

PostWysłany: Sro Lip 07, 2010 22:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Po dalszym szukaniu i cudowaniu zrobiłem tak ;
podłączyłem sprężarkę bezpośrednio pod aku a na panelu w środku przełączyłem pokrętło na AC a potem też na AC MAX i tak chodził przez dobre 20 minut a w środku auta lodówa. Więc wychodzi na to że wszystko mechanicznie jest sprawne, teraz zostało znalezienie gdzie podział się ten + co do sprężarki miał dochodzić. Gdzie go szukać Question bo już mi ręce opadają i nerwy mi siadają Embarassed
_________________
Kret w Fordziku Windstarku  3.0 96r http://windstarmania.pl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Czw Lip 08, 2010 7:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mogl ulec awari ktorys z czujnikow na wysokim lub niskim cisnieniu.Zacznij od czujnika na niskim,przewaznie jest wkrecony w osuszacz(aluminiowa tuba),wyciagnij wtyczke i zrob w niej mostek,jesli nie pomoze to samo nalezy zrobic z drugim czujnikiem.Mozna jeszcze wyciagnac wtyczke zasilajaca sprzegielko i sprawdzic czy dochodzi napiecie(zaroweczka czy sie zaswieca)w momencie wlaczania klimy na panelu.
Czekam na relacje
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
kret
*
*


Dołączył: May 20, 2009
Posty: 54
Skąd: Gorzów WLKp

PostWysłany: Czw Lip 08, 2010 20:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A więc tak, na osuszaczu są dwa czujniki jeden z dwoma przewodami i po zrobieniu mostka nic się nie dzieje, drugi czujnik ma cztery przewody i po mostkowaniu każdego z każdym (nie wszystkie razem) też nic się nie dzieje tylko na jednym wywaliło bezpiecznik (chyba że mają być wszystkie razem złączone, nie znam zasady jego działania).
Co do drugiej sugestii to właśnie na wtyczce do tego sprzęgiełka (sprężarka są dwa przewody) nie ma zasilania+ jest tylko minus a drugi przewód jest tak jakby obojętny Rolling Eyes i to w momencie kiedy włączam na AC, AC MAX czy nadmuch na szybę przednią. Dlatego na sprężarce zostawiłem przewód masowy a przewód ten drugi (obojętny) rozciąłem i do sprężarki dałem plus z akumulatora a drugi koniec zostawiłem luźno. W takim podłączeniu sprężarka działa a klima pięknie chłodzi ale to jest na tak zwane krótko.
_________________
Kret w Fordziku Windstarku  3.0 96r http://windstarmania.pl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Czw Lip 08, 2010 21:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ściągnij schemat elektryczny i zobacz czy nie masz jakiś przekaźników po drodze, może się coś pod panelem rozłączyło. Jak będziesz miał schemat to po kolorach kabli dojdziesz.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
kret
*
*


Dołączył: May 20, 2009
Posty: 54
Skąd: Gorzów WLKp

PostWysłany: Czw Lip 08, 2010 22:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Schemat mam ale po angielsku a z angielskiego to ja nie kumaty Sad (mnie w szkole tylko rosyjskiego uczyli Very Happy ) i nie za bardzo wiem o co chodzi Rolling Eyes
Może wiecie jak po kolei idzie instalacja elektryczna klimatyzacji, chodzi mi o to żeby powiedzieć skąd idzie np. plus do sprężarki czy z bezpiecznika czy z jakiegoś sterownika czy czujnika, wiecie tak po ludzku Smile bo z tego schematu to nic a nic nie kumam taka czarna magia. Przewody ze sprężarki wchodzą do głównej wiązki elektrycznej a ona jest cała owinięta i nie wiem do kąt te przewody od sprężarki prowadzą, jaki jest następny punkt w ich drodze a gdzie potem idą.
Ale napisałem ale chyba wiecie o co mi chodzi Cool
Dzięki za podpowiedzi i czekam na dalsze wasze instrukcję za które też od razu dziękuję Very Happy
_________________
Kret w Fordziku Windstarku  3.0 96r http://windstarmania.pl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Czw Lip 08, 2010 23:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wrzuc ten schemacik na zdjecia,to ci odpowiem.U siebie nie mam ...Pamietam tylko ze + do sprzegla dochodzi przez przekaznik. Cewka przekaznika sterowana jest masa z komputera a plus ma podlaczony na stale z bezpiecznika albo z innego przekaznika przez bezpiecznik.Z kablami od czujnikow uwazaj,bo ida one do komputera.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
kret
*
*


Dołączył: May 20, 2009
Posty: 54
Skąd: Gorzów WLKp

PostWysłany: Sob Lip 10, 2010 14:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cześć. Wrzucam schemacik A/C Windstara


_________________
Kret w Fordziku Windstarku  3.0 96r http://windstarmania.pl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sob Lip 10, 2010 21:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzieli za schemacik.Co prawda jest on nieczytelny po powiekszeniu,ale to nie ma teraz znaczenia.Widzac ten schemat przypomnialem sobie,ze przekaznik o ktorym pisalem wczesniej ,to jest dopiero w modelach od 1998r.A w modelach 95-97 byla sprawa bardziej skomplikowana.Jest tam pod maska obok baterii zamontowany specjalny modul CCRM - Constant Control Relay Module.Ma wtyczke z duza iloscia pinow.Ten modul steruje : pompa paliwa,wiatrakami chlodnicy i kompresorem.W srodku tego modulu sa trzy przekazniki mechaniczne dla wiatrakow , i dwa "elektroniczne" dla pompy paliwa i sprzegla klimy . Te wszystkie przekazniki w module CCRM sa niewymienialne.Test modulu robi sie podlaczajac przyrzad pod piny.U nas nigdy nikt tego nie naprawial,po prostu wkladalo sie drugi modul.Jedyne co mozesz zrobic to taki test : Zalacz silnik i klime. Zobacz,czy wlaczyly sie wiatraki chlodnicy.Jesli tak,to sprawdz czy jest plus na obydwu kabelkach czujnika cisnienia (tego z dwoma kabelkami).Jesli jest ,to sprawdz czy jest plus na kabelku czarno-zoltym czujnika wys.cisnienia (ten z czterema kabelkami) .Jesli jest,to sprawdz,czy dochodzi do modulu na konc.21(kabelek czarno-zolty).Jesli nie ma,to podaj na ten czarno-zolty kabelek plus bezposrednio.Jesli kompresor nie zalaczy , to moze byc uszkodzony modul.A teraz wez schemat i zobacz jak to wszystko przebiega.Od gory z prawej - Z bezpiecznika 21 (10A) plus idzie do pokretla klimy (AC Selektor Switch)Dalej idzie na czujnik A/C cycling pressure Switch.Dalej leci na A/C HighPressure i Fan Switch.Dalej leci kabelek BLK/YEL - Black-Yellow (czrnozolty) do komputera i do modulu CCRM na styk 21.Rozpiske stykow modulu CCRM powinienes miec w ksiazce Haynes na koncu ,w dziale 12. Powodzenia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Nie Lip 11, 2010 3:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mam jeszcze taki pomysl dla ciebie.Jesli po wlaczeniu klimy chodza wiatraki chlodnicy,to tymczasowe zasilanie kompresora mozna zrobic na oddzielnym przekazniku.Styki tego przekaznika podlacz:do jednego jakis plus,przez bezpiecznik,a do drugiego kabelek plusowy od kompresora (chyba rozowo-niebieski).Cewke przekaznika podlacz : jeden przewod na mase,a drugi do czujnika wys.cisnienia do czarnozoltego kabelka.Wowczas oba czujniki beda sterowac przekaznikiem, a on zalaczy plus na kompresor. Bedzie dzialac prawie jak oryginal.

Ostatnio zmieniony przez MarkSeven dnia Nie Lip 11, 2010 21:00, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
kret
*
*


Dołączył: May 20, 2009
Posty: 54
Skąd: Gorzów WLKp

PostWysłany: Nie Lip 11, 2010 20:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wielkie dzięki Mark za tak szczegółowe przedstawienie mojego problemu Very Happy Sam na pewno bym w taki sposób nie wymyślił Wink podejrzewam że skończyło by się to wizytą u elektryka a teraz mam wielką nadzieję że sam to naprawię Smile
Schemacik mam w PDF i na forum nie mogłem go dodać, więc zrobiłem zdjęcie i w ten sposób wstawiłem, dlatego przepraszam za tak słabą jego jakość.
W momencie włączenia klimy, wiatraki na pewno się załączają.
Jutro po południu będę działał z tą klimą i najpierw sprawdzę tak jak pisałeś po kolei wszystkie połączenia a jak będzie walnięty moduł, to zrobię według Twojej instrukcji "Zrób To Sam" prowizoryczną prawie oryginalną instalację Very Happy
O wynikach mojego psucia bądź naprawiania klimatyzacji poinformuje na forum Very Happy
Jeszcze raz dziękuję wszystkim za pomoc i pozdrawiam
_________________
Kret w Fordziku Windstarku  3.0 96r http://windstarmania.pl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Nie Lip 11, 2010 20:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sprawdz dokladnie jeszcze jedno polaczenie: od modulu pin 23 do kompresora -kolor kabelka rozowo-niebieski.Tym kabelkiem podawany jest plus z modulu.""""" Poprzedni post zmienilem,bo kabelek plusowy od kompresora to chyba bedzie rozowo-niebieski,a nie jak napisalem siwo-bialy czy zielono-bialy.Sprawdz to jeszcze sam dokladnie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
kret
*
*


Dołączył: May 20, 2009
Posty: 54
Skąd: Gorzów WLKp

PostWysłany: Pon Lip 12, 2010 18:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam. Sprawdziłem tak jak Mark pisałeś przewód różowo-niebieski od modułu pin 23 do kompresora i przewód cały. Sprawdziłem czujniki i jest plus na tym przewodzie czarno-żółtym i sprężarka dalej nie załącza (niema plusa na przewodzie różowo-niebieskim)
Zrobiłem tak jak pisałeś żeby podłączyć przekaźnik pod czujnik przewód czarno-żółty ale nie rozłączałem oryginalnego tylko pod niego dodatkowo się podłączyłem i sprężarka chodzi, wentylatory chodzą z tym tylko że sprężarka i wentylatory się nie wyłącza aż do momentu wyłączenia klimy lub zgaszenia silnika (nie wiem czy tak ma być, bo widziałem że sprężarka u kolegi się włączała i wyłączała i tak na zmianę a u mnie tego właśnie nie było, chyba że dla tego że gorączka 35 stopni).
Gdy przeciąłem ten przewód czarno-żółty i podłączyłem przekaźnik pod sam styk z czujnika to sprężarka cały czas chodziła a wentylatory się włączały i wyłączały z większą prędkością niż normalnie. Podłączając natomiast przekaźnik pod drugi koniec tego przewodu czarno-żółtego nie włączała się sprężarka a wentylatory chodziły.
Zapomniałem jeszcze sprawdzić tego przewodu czarno-żółtego przy module pin 21 czy dochodzi tam plus Cool ale zaraz może pójdę i sprawdzę.
_________________
Kret w Fordziku Windstarku  3.0 96r http://windstarmania.pl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
kret
*
*


Dołączył: May 20, 2009
Posty: 54
Skąd: Gorzów WLKp

PostWysłany: Pon Lip 12, 2010 20:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No i sprawdziłem ten przewód czarno-żółty i dochodzi plus do modułu pin 21 z czujnika.
Czyli wychodziło by na to że ten moduł jest walnięty, dokładnie ten przekaźnik elektroniczny co o nim pisałeś Crying or Very sad tak Question
Jeżeli ten moduł jest walnięty to w sobotę wezmę się za niego i go rozbebeszę i zobaczę czy coś z tym da radę zrobić a jak nie to zostanie mi tylko zakup drugiego modułu Rolling Eyes
Na razie zrobię jutro tak jak opisałeś Mark na przewodzie czarno-żółtym podłączę przekaźnik dodatkowy, tylko czy ten przewód z czujnika przeciąć i podłączyć pod czujnik czy nie przecinać i tylko się podpiąć pod niego Question Rolling Eyes
Pozdrawiam Very Happy
_________________
Kret w Fordziku Windstarku  3.0 96r http://windstarmania.pl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Wto Lip 13, 2010 0:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Radzilbym nie przecinac,skoro chodzi z nim i sie nic nie dzieje.Dlatego,ze komputer z niego ma sygnal + do kompensacji obrotow silnika obciazonego kompresorem.Oraz modul dostaje tez sygnal aby uruchomic wiatraki na mniejszych obrotach.A to ,ze chodzi dlugo bez przerwy to dlatego ze jest b.goraco.Za przerwy zalaczen sprezarki jest odpowiedzialny czujnik po stronie niskiego cisnienia , ten z dwoma kabelkami A/C Cycling Pressure Switch.Reaguje on na spadek cisnienia w ukladzie po niskiej stronie .A spadek cisnienia po niskiej stronie zalezny jest od ilosci zabranego ciepla od parownika w kabinie.Natomiast ten drugi czujnik (z 4 kabelkami ) zabezpiecza przed nadmiernym wzrostem cisnienia po stronie wysokiej.Takze jak przekaznikiem steruja oba czujniki,to mozesz byc spokojny ze nic sie stac nie powinno. A to,ze u kolegi sie czesciej wylacza to moze byc przyczyna ze jest za malo freonu.I wtedy jest za niskie cisnienie w ukladzie .I po stronie niskiej w czasie pracy cisnienie za bardzo spada.No a czujnik nie pozwala zalaczyc kompresor przy tak niskim cisnieniu.Jesli kolega zgubi wszystki freon,to czujnik mu wogole nie zalaczy.""Reasumujac w sprawie prowizorki - najwazniejsze jest,aby po wylaczeniu klimy wylacznikiem zgasly wiatraki i kompresor."' A z modulem to ostroznie,jak nie masz drugiego w zapasie.Bo tam jest tez sterowanie pompa paliwa i chlodzeniem silnika.Tak abys po rozebraniu i zlozeniu mogl dalej jezdzic.Good Luck!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
kret
*
*


Dołączył: May 20, 2009
Posty: 54
Skąd: Gorzów WLKp

PostWysłany: Wto Lip 13, 2010 19:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeszcze raz dzięki za pomoc. Zrobiłem dzisiaj tak jak napisałeś "Zrób To Sam" nie przecinając tego przewodu. Wiatraki chodzą sprężarka kręci a ja jestem szczęśliwym kierowcą w zimnym aucie, pomimo tego że za oknami przeszło 30 stopni w cieniu Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Mark potrafisz uszczęśliwiać ludzi Wink Very Happy
A już zamówiłem u kolegi drugi ten moduł (używkę), tylko że od silnika 3.8, myślę że to nie przeszkadza i może być. Jak wymienię to dam znać na forum Smile
Pozdrawiam
_________________
Kret w Fordziku Windstarku  3.0 96r http://windstarmania.pl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sro Lip 14, 2010 0:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ciesze sie,ze wszystko ci zagralo bez klopotow.Na koniec jeszcze wazna uwaga : w tym schemaciku A/C jest drobna pomylka.Do modulu CCRM na pin 15 dochodzi masa.Pomylkowo narysowali polaczenie wewnatrz modulu pinu 15 (masa) z pinem 23 (plus na sprezarke).Tego polaczenia w rzeczywistosci nie ma!!!Byloby przeciez pelne zwarcie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
kret
*
*


Dołączył: May 20, 2009
Posty: 54
Skąd: Gorzów WLKp

PostWysłany: Wto Lip 20, 2010 21:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzisiaj wymieniłem moduł CCRM o którym MarkSeven pisał na nową używkę i klimatyzacja działa jak nowa Laughing Very Happy Smile Po rozebraniu tego mojego uszkodzonego modułu okazało się że jeden z przekaźników elektronicznych jest spalony.

Tak wygląda ten moduł
[img][IMG]http://dc281.4shared.com/img/344615425/4dfb272/20100720369.jpg?rnd=0.33638200857888667[/IMG][/img]

Atu jest zaznaczony ten przekaźnik co się spalił
[img][IMG]http://dc281.4shared.com/img/344615490/97419f36/1_online.jpg?rnd=0.7085906682029174[/IMG][/img]

Przepraszam za jakoś zdjęć i jeszcze raz dziękuję za pomoc Laughing
_________________
Kret w Fordziku Windstarku  3.0 96r http://windstarmania.pl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group