www.asu.pl :: Zobacz temat - Skrzypienie zawieszenia przy skręcaniu w lewo
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Skrzypienie zawieszenia przy skręcaniu w lewo

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Zawieszenie
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
look001
*
*


Dołączył: May 23, 2009
Posty: 33
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon Gru 21, 2009 13:38    Temat postu: Skrzypienie zawieszenia przy skręcaniu w lewo Odpowiedz z cytatem

Witam.

Jak w temacie. Mam chevroleta trailblazera 2002. Samochód mocno zaczął mi skrzypieć, kiedy skręcam w lewo. W prawo skręt jest to prawie nie słyszalne, jadąc na wprost też niestety słychać. W związku z tym, że jestem zielony z mechaniki, pytam, czy powienienem pojechać do mechaniora coby wymienić, ale w sumie co ? Jezdze na Obornicką we Wrocławiu...jesli znacie, napiszcie swoje opinie http://www.rokitamotors.pl/ łukasz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Pon Gru 21, 2009 16:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Musisz dokładnie określić czy skrzypienie czy chrobotanie bo tym przypadku ma to ogromne znaczenie .
przeważnie przy skręconych kołach chroboczą przeguby homokinetyczne.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Gural
*
*


Dołączył: Sep 07, 2007
Posty: 1266
Skąd: UÄ�

PostWysłany: Pon Gru 21, 2009 21:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

chrobotanie to przegub
trzeszczenie najprawdopdobniej drazek
_________________
jest:
dodge grand caravan 3.8 LPG 2005
seat Leon 1.6 2010

było
tyle, że nie spamiętam Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wader71
*
*


Dołączył: Oct 30, 2006
Posty: 889
Skąd: -=Wrocław=-

PostWysłany: Wto Gru 22, 2009 11:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sprawdź sworznie wahaczy dolnych.
Pewnie uszkodziła się gdzieś gumowa osłona i dostała się wilgoć
Weź strzykawkę z igłą przebij gumową osłonę przegubu i wpuść po trochu oleju (najpierw do jednego sprawdź a później do drugiego)
Jeżeli skrzypiący sworzeń nie będzie miał jeszcze luzu to można kupić same osłony gumowe i wymienić, wcześniej nakładając pod osłonę smaru.
Z doświadczenia mogę Ci powiedzieć, że wcześniej czy później taki skrzypiący sworzeń trzeba będzie wymienić.
Im dłużej będziesz jeździł z tym skrzypieniem tym szybciej nadejdzie moment wymiany.
_________________
Pontiac VIBE '04 LPG-Luky
Chlopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
cyberda_
*
*


Dołączył: May 09, 2008
Posty: 641
Skąd: Katowice

PostWysłany: Wto Gru 22, 2009 23:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No u mnie chrobotanie okazało się być uszkodzonym łożyskiem McPersona
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wader71
*
*


Dołączył: Oct 30, 2006
Posty: 889
Skąd: -=Wrocław=-

PostWysłany: Wto Gru 22, 2009 23:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Chrobotanie i skrzypienie to dwa różne odgłosy.
Look pisze o skrzypieniu przy skręcaniu w lewo i przy jeździe na wprost więc jeżeli jest to jazda po jakiś nierównościach to wszystko wskazuje na jakieś połączenie kulowe czyli sworznie lub końcówki.
przeguby "chroboczą" zazwyczaj tylko przy jeździe na skręconych kołach.
Łożysko McPersona nie pracuje przy jeździe na wprost.
_________________
Pontiac VIBE '04 LPG-Luky
Chlopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
cyberda_
*
*


Dołączył: May 09, 2008
Posty: 641
Skąd: Katowice

PostWysłany: Sro Gru 23, 2009 12:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No nie tak do końca - jeśli jest wzbite to na wybojach nieźle stuka.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
look001
*
*


Dołączył: May 23, 2009
Posty: 33
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw Gru 24, 2009 12:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dzięki serdeczne. w poniedziałek odstawiam furę do "lekarza"...
miłości i wiary na święta Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
wader71
*
*


Dołączył: Oct 30, 2006
Posty: 889
Skąd: -=Wrocław=-

PostWysłany: Czw Gru 24, 2009 14:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

look, poinformuj nas jak już dostaniesz receptę Wink
_________________
Pontiac VIBE '04 LPG-Luky
Chlopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
cyberda_
*
*


Dołączył: May 09, 2008
Posty: 641
Skąd: Katowice

PostWysłany: Czw Gru 24, 2009 14:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Chyba jak dostanie receptę i rachunek za nią Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Czw Gru 24, 2009 21:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cyberda mam do ciebie pytanie. Jak likwidowałeś to chrobotanie w kolumnie to co dokładnie wymieniałeś? Samo łożysko czy łożysko z obudową? Gume z odbojem amortyzatora też wymieniałeś?
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
cyberda_
*
*


Dołączył: May 09, 2008
Posty: 641
Skąd: Katowice

PostWysłany: Pią Gru 25, 2009 13:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Lutek - jak na razie mam tylko zdiagnozowane uszkodzenie łożyska McPersona - nie chciałem się pozbywać auta przed świętami bo naszym mechanikom naprawa zawsze trwa o wieeeeele dłużej niż zaplanowali i mógłbym być na święta "niejezdny"
Wymienię po świętach.
Też na początku myślałem że to kwestia tulei na wahaczu ale wymieniłem cały kompletny wahacz wraz ze sworzniem gumą i tuleją oraz łączniki i gumy złącznika i dalej było to samo - na trzepaku stwierdzili że układ kierowniczy (końcówki i drążki) jest OK więc pozostało tylko te łożysko McPersona.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Pią Gru 25, 2009 18:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a w jakim stanie masz osłone amortyzatora i odbój? Ja chciałbym skompletować części potrzebne i zastanawiam się czy potrzebne będzie tylko samo łożysko, czy z obudową? Czy potrzeba wymieniać przy okazji osłone i odbój? Jeszcze jest tam coś takiego jak siedzisko górne sprężyny.








_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
cyberda_
*
*


Dołączył: May 09, 2008
Posty: 641
Skąd: Katowice

PostWysłany: Pią Gru 25, 2009 20:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Rozmawialem z gościem który u nas sprzedaje części do autek z USA i powiedział że jedyne co się sprzedaje (z interesujących nas części) to samo łożysko i ewentualnie jego obudowa (czy jak to się zwie) , co raczej świadczy o tym że inne części się nie psują.
A tak w ogóle to się zastanawiam czy jest sens teraz w zimę to robić czy poczekać do wiosny bo jak wiadomo w zimę zawieszenie najbardziej obrywa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Pią Gru 25, 2009 22:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

cyberda_ napisał:
Lutek - jak na razie mam tylko zdiagnozowane uszkodzenie łożyska McPersona - nie chciałem się pozbywać auta przed świętami bo naszym mechanikom naprawa zawsze trwa o wieeeeele dłużej niż zaplanowali i mógłbym być na święta "niejezdny"
Wymienię po świętach.
Też na początku myślałem że to kwestia tulei na wahaczu ale wymieniłem cały kompletny wahacz wraz ze sworzniem gumą i tuleją oraz łączniki i gumy złącznika i dalej było to samo - na trzepaku stwierdzili że układ kierowniczy (końcówki i drążki) jest OK więc pozostało tylko te łożysko McPersona.


Jak objawia sie u ciebie to chrobotanie?czy jak na postoju kręcisz kierownicą w prawo lub w lewo to wtedy chrobocze,i szczególnie nasila sie w ciepłe dni,bo w deszczowe nie ma problemu Wink
Tak jest w moim aucie,ciekaw jestem czy masz takie same objawy Question
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas


Ostatnio zmieniony przez wmarek65 dnia Pią Gru 25, 2009 22:46, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Pią Gru 25, 2009 22:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No ja dopiero będe kompletował części to gdzieś w lutym je będę miał. Dlatego tak się dopytuje co tam dokładnie trzeba wymieniać Wink
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Nie Gru 27, 2009 15:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

cyberda_ napisał:
Rozmawialem z gościem który u nas sprzedaje części do autek z USA i powiedział że jedyne co się sprzedaje (z interesujących nas części) to samo łożysko i ewentualnie jego obudowa (czy jak to się zwie) , co raczej świadczy o tym że inne części się nie psują.
.


psuc to moze sie nie psuja ale jesli ci wycieknie olej z amorka to wszystkie gumy masz praktycznie do wymiany (czyli odboj, harmonijke kurzowa) bo je olej zezre, a jesli ich jeszcze nie zezarl to niebawem spuchna, popekaja i napewno beda do wymiany..o ile ze sparcialym odbojem idzie jezdzic (bo w koncu ile razy wjezdzamy w taka dziure zeby zawiecha dobila na maxa), o tyle jazda z dziurawa harmonijka kurzowa szubko wykonczy amortyzatory a to juz znaczne koszta.
PS.ja osobiscie bym zakupil lozysko w sklepie z czesciami USA a reszte dobral z jakiegos europejczyka (kpl.czyli oslona kurzowa i odbojnik dobrej firmy do takiego golfa to chyba 50zl, a jakas podrobe mozna juz za 17zl dostac...)
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
cyberda_
*
*


Dołączył: May 09, 2008
Posty: 641
Skąd: Katowice

PostWysłany: Nie Gru 27, 2009 20:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wmarek65

Dokładnie tak jak napisałeś.
Chrobocze w suche dni w deszczu czy wilgotne dni nie daje efektów dźwiękowych. Najbardziej chrobocze przy skręcie w lewo i czasami blokuje kierownicę przy manewrach na postoju (w lewo), jak się do niej przyłożę to robi trach i puszcza blokowanie jest tylko po nocnym przestoju - potem przez cały dzień jest spokój.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Nie Gru 27, 2009 21:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No to teraz niespodzianka Wink
Na okoliczność tej usterki wymieniłem w swoim aucie :
Mocowanie górne amortyzatora,łożysko amortyzatora (części orginalne Mopar)
i po wymianie nic sie nie zmieniło Evil or Very Mad dalej to samo,więc sprawdzcie dokładnie co to jest zanim wydacie około 500zł niepotrzebnie(tyle kosztowały mnie części a stare były jak nowe Wink
Na razie przestałem sie tym zajmować bo jesień była wilgotna więc nie trzeszczy ,ale w lecie problem napewno powróci.Mam jeszcze dwa punkty które chcę jeszcze sam sprawdzić zanim o nich napisze(nie chcę niepotrzebnie wpędzać kogoś w koszty) ale dopiero kiedy znowu pojawią się objawy ,bo na razie cisza Very Happy
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
cyberda_
*
*


Dołączył: May 09, 2008
Posty: 641
Skąd: Katowice

PostWysłany: Nie Gru 27, 2009 21:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jak pisałem u mnie temat na pewno dotyczy lewego koła. Pisalem tez że wymieniłem cały kompletny wahacz wraz z kompletem gum i tuleją oraz sworzniem, wymieniłem gumy drążka i łącznik - więc powiedz mi co pozostaje do wymiany ???
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Nie Gru 27, 2009 21:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W moim dzieje sie tak w prawym kole,z oględzin wszystko wskazywało że to zatarte łożysko(w czasie skrecania kołami sprężyna sie troche napinała i za chwilke ją puszczało,powodując efekt chrobotania)ale po rozebraniu łozysko było w dobrym stanie,a że wczesniej miałem kupione części więc wymieniłem komplet.
Ja na twoim miejscu żeby nie powtarzac mojego błędu wpierw bym rozebrał ,a potem kupował cześci bo może sie okazac jak u mnie Wink
Nie twierdze że u ciebie nie jest padnięte łożysko ,ale u mnie okazuje się że objawy takie same a to nie to Wink
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
look001
*
*


Dołączył: May 23, 2009
Posty: 33
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon Gru 28, 2009 16:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam.

Mechanik powiedził , że mam przerwaną gumę w prawym kole, zarzucił trochę oleju i zobaczymy jak sie furak bedzie sprawował. na razie nie ma luzów, także powoli,,,do przodu...pozdr i dziękuje za pomoc.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
cyberda_
*
*


Dołączył: May 09, 2008
Posty: 641
Skąd: Katowice

PostWysłany: Pon Gru 28, 2009 20:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wmarek65

Problem w tym że koszt przestoju mojego auta (licząc rozebranie, potem kupienie części i zmontowanie) będzie większy niż cena części, więc rozbierając wolę je mieć już gotowe.

Pozdrowionka
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wader71
*
*


Dołączył: Oct 30, 2006
Posty: 889
Skąd: -=Wrocław=-

PostWysłany: Pon Gru 28, 2009 20:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

look001 napisał:
Witam.

Mechanik powiedził , że mam przerwaną gumę w prawym kole, zarzucił trochę oleju i zobaczymy jak sie furak bedzie sprawował. na razie nie ma luzów, także powoli,,,do przodu...pozdr i dziękuje za pomoc.

Na sworzniu czy na końcówce ?
Tak swoją drogą jak nie ma luzów to trzeba tą gumę wymienić tak jak pisałem wcześniej i jeszcze jakiś dłuższy czas polatasz Wink
_________________
Pontiac VIBE '04 LPG-Luky
Chlopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Pon Gru 28, 2009 20:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

cyberda_ napisał:
wmarek65

Problem w tym że koszt przestoju mojego auta (licząc rozebranie, potem kupienie części i zmontowanie) będzie większy niż cena części, więc rozbierając wolę je mieć już gotowe.

Pozdrowionka


W takim razie profilaktycznie kupiłbym łożysko,bo mocowanie górne amortyzatora (foto nr2 Lutka 34) nie ma prawa wydawać takich dzwięków(zresztą ja wymieniłem i nic nie dało) Zastanawiam sie jaki wpływ miało by to górne siedzisko sprężyny (ostatnie foto),ono styka sie bezpośrednio z łożyskiem,ale muszę to rozebrać żeby pomedytować Very Happy
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
cyberda_
*
*


Dołączył: May 09, 2008
Posty: 641
Skąd: Katowice

PostWysłany: Wto Gru 29, 2009 13:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A czy sama spręzyna amortyzatora nie może wydawać takich dźwięków? Może problem leży w samym amortyzatorze ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Wto Gru 29, 2009 19:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sprężyna napewno odpada,coś powoduje jej napinanie,myślałem nad amortyzatorem ale on obraca się tylko dolną częścią (podstawą sprężyny)i nie może powodować blokowania obrotu sprężyny od góry ,czyli kręci całą sprężyną,a na drugim końcu jest górne siedzisko i łożysko i na tym odcinku coś przytrzymuje sprężynę
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
look001
*
*


Dołączył: May 23, 2009
Posty: 33
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw Sty 07, 2010 9:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witojta.

Jesli chodzi o przerwaną gumę, to mam ją na łączniku stabilizatora.

pozdr... fura skrzypi, że hejjjjjjj...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
look001
*
*


Dołączył: May 23, 2009
Posty: 33
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw Sty 07, 2010 9:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witojta.

Jesli chodzi o przerwaną gumę, to mam ją na łączniku stabilizatora.

pozdr... fura skrzypi, że hejjjjjjj...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Wto Mar 30, 2010 20:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No i przyszły ciepłe dni i problem skrzypienia wrócił jak bumerang,w zimie ani razu nie zaskrzypiało. Rozwiązał ktoś już ten problem Question
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
cyberda_
*
*


Dołączył: May 09, 2008
Posty: 641
Skąd: Katowice

PostWysłany: Wto Mar 30, 2010 21:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

U mnie tez zaczęło skrzypieć ... wrrrrrrr Crying or Very sad
_________________
DODGE Grand  Caravan SPORT 3,3 LPG model 2001
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Sro Mar 31, 2010 7:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Marek weź ropownicę i wypsikaj olejem. Laughing Wink
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Sro Mar 31, 2010 17:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Myślałem już nad zraszaczem Laughing podłączonym ze spryskiwaczy Very Happy
Ale będę się starał to naprawić tradycyjnie Wink
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Sob Maj 22, 2010 17:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No i wkońcu pozbyłem się chrobotania Very Happy Winowajcą okazał się łącznik stabilizatora Confused
Łatwo to zdiagnozować i bardzo się sobie dziwię że na to nie wpadłem od razu Laughing ale zasugerowałem się opinami na forum,zresztą sam też byłem 100% przekonany że to łożysko ,bo objawy są typowe dla takiego uszkodzenia.Ale wracając do diagnozy ,wystarczy odkręcić nakrętkę łącznika i odłączyć go np.od amortyzatora i pokręcić kierownicą ,oczywiście wtedy jeśli nam akurat chrobocze.

Nie wiem czy przy orginalnych łącznikach (plastikowych) to występuje ,bo one raczej szybko się wybijają niż skrzypią,ja chciałem poprawić fabrykę Very Happy i zamontowałem niemieckie metalowe zamienniki.Po 30 tyś km luz zamiast się zrobić to się jeszcze skasował Wink i z tego powodu zaczoł skrzypieć .Po zdjęciu osłonki i potraktowaniu WD40 końcówka zaczeła luźniej chodzić i po nałożeniu smaru ,łącznik jest jak nowy Very Happy no i w aucie przy skręcaniu cisza Very Happy
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
ply
*
*


Dołączył: Jul 14, 2007
Posty: 438
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Nie Lip 18, 2010 10:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dodam jeszcze jako ciekawostkę, że na skrzypienie mają wpływ opony Shocked jak jeździłem na wąskich zimówkach 195 nic nie skrzypiało, założyłem alusy z oponami 215 i w dodatku dziurawe obydwie (takie kupiłem) no i flapsiate non stop to skrzypiało jak cholera, po zmianie na czas wymiany tych dziurawych z powrotem na zimówki 195 przestało skrzypiec i kierownica chodzi wyraźnie lżej na postoju Smile dzis zakładam nówki letnie zobaczę co będzie sie działo
_________________
Plymouth Grand Voyager 3,3 '96 LPG, 16l/100km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Zawieszenie Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group