www.asu.pl :: Zobacz temat - Voyager 3.8 owijanie kolektora wydechowego bandażem.
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Voyager 3.8 owijanie kolektora wydechowego bandażem.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Ratayy
*
*


Dołączył: Feb 05, 2009
Posty: 24
Skąd: Zabrze

PostWysłany: Czw Lip 01, 2010 15:06    Temat postu: Voyager 3.8 owijanie kolektora wydechowego bandażem. Odpowiedz z cytatem

Witam zwracam sie z takim pytaniem. Jak kazdy wie pod maska voyagera 1998 silnik 3.8 robi sie strasznie gorąco jak sie polata troche z większymi szybkościami. Największym grzejnikiem według mnie jest kolektor wydechowy i tu moje pytanie: Czy ktoś owijał kiedyś kolektor taśma termoizolacyjną? Chce cos zrobic gdyz znowu jade do chorwacji i nie chce zeby sie auto grzało. Wycinanie otworów w masce odpada:) Z tego co wiem to dobrze owiniety kolektor moze zredukowac ciepłote pod maska o 50%. Ale czy taki odlewany kolektor nie popeka? Wiadomo ze bedzie miec większą temp bo mnie odpromieniuje. Ale z 2 strony im mniej nagrzeje się dolot tym lepiej. Za wszelkie sugestie bardzo dziekuje
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Zyzo
*
*


Dołączył: Feb 01, 2005
Posty: 137
Skąd: Stolyca

PostWysłany: Czw Lip 01, 2010 15:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

rozweselil mnie ten post Very Happy

...cieplo bierze sie z silnika i ulata rura lubo tez wypromieniowuje w kosmos->tu: glownie do komory silnika.(rurka przejmuje cieplo ze spalin i oddaje na na zewnatrz-do srodowiska o nizszej temp.)
Mam przeczucie graniczace z pewnoscia ,ze jak sie ociepli kolektor whatever: bandazem, kozuchem, izolacja to bedzie:

a.pozar w komorze silnika
b. popeka kolektor
c. jedno i drugie

z braterskim: 'darz bór' !
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Ratayy
*
*


Dołączył: Feb 05, 2009
Posty: 24
Skąd: Zabrze

PostWysłany: Czw Lip 01, 2010 15:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie wiem o czym ty mowisz ale ja pytam o bandaz termoizolacyjny przeznaczony do takich rzeczy. Na bank sie nie zapali. Co do kolektora to pytam bo wedlug mnie z bandazem bedzie dluzej sie chlodzil a wiec naprezenia beda mniejsze. A wogole to wyzsza temp kolektora przyspiesza predkosc spalin. wiec narazie widze plusy. tu link do bandaza
http://moto.allegro.pl/item1094963642_thermo_tec_bandaz_termoizolacyjny_miedziany.html
Aha a jak mowisz ze najbardziej promieniuje silnik to dotknij głowicy a dotknij kolektora. Zobaczymy gdzie przyklei sie wiecej skory z ręki. Pozdro
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Czw Lip 01, 2010 16:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wiemy, że nie ma głupich pytań, natomiast wiemy, że mogą być...
Ratayy tylko pyta...
Nie odpowiadam, bo nie znam odpowiedzi, nie ośmieszam, żeby samemu nie być ośmieszonym, nie wymądrzam się, bo są mądrzejsi ode mnie...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wojtek
*
*


Dołączył: Jun 25, 2010
Posty: 4

PostWysłany: Czw Lip 01, 2010 19:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam.
Z takim sposobem izolowania cieplnego często można się spotkać w autach tuningowanych i nie widzę w tym pytaniu nic dziwnego.
pzdr. Smile
ps.Generalnie bojąc się przegrzania silnika zastosowałbym na desce manualny wyłącznik wentylatorów a dopiero póżniej kombinowałbym z termoizolacją kolektora wydechowego.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Czw Lip 01, 2010 21:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

spokojnie mozesz owinac bandazem..ale po co?? oryginalnie silnik zasysa ci pewnie powietrze spod blotnika (napewno nei bezposrednio z komory silnika!- chyba ze ktos zalozyl stozek Wink

>ps.Generalnie boj±c siê przegrzania silnika zastosowa³bym na desce >manualny wy³±cznik

zeby ostudzic silnik trzeba zamontowac termostat o nizszej temperaturze! samo wlaczenie wiatrakow przy zamknietym termostacie nic nie da poza lepszym samopoczuciem wlasciciela Wink to tak samo jak przykrywanie zima chlodnicy tektura
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
wojtek
*
*


Dołączył: Jun 25, 2010
Posty: 4

PostWysłany: Czw Lip 01, 2010 21:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Można całkiem wyjąć termostat na te gorące dni Wink
Tu foto izolowanych kolektorów Supry.
http://img365.imageshack.us/img365/5832/pict5338jh4.jpg
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Czw Lip 01, 2010 23:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Skoro tak chcesz poprawiac konstruktorow, to uwazam ze Twoj pomysl z wycinaniem otworow w masce bylby najlepszy.Do tego powinienes w kazdy otwor dac wentylatorek sterowany mikroprocesorem zaprogramowanym na Warunki Cieplne w Chorwacji. Laughing Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Ratayy
*
*


Dołączył: Feb 05, 2009
Posty: 24
Skąd: Zabrze

PostWysłany: Pią Lip 02, 2010 7:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Termostat zmieniony na taki co otwiera się szybciej. Wentylatory załanczają sie jak potrzeba ( kiedys byl z tym problem). Co do otworów w masce to dla mnie to by było najlepsze wyjscie. Albo miec jedna maske na lato a druga zwykła na reszte roku. Prosze sie nie smiać o jakis wentylatorach i warunkach w chorwacji bo to nic nie wnosi do tematu. Niech ktos polata z predkościami autostradowymi przy temperaturach >35 z pelnym autem to bedzie wiedzial o co chodzi. Ktos pisał o zasysaniu powietrza ze zderzaka, tu jak najbardziej sie zgodze. Wiadomo im wiecej zimnego tym lepiej. Ale caly dolot strasznie nagrzewa sie w komorze co pogarsza sprawnosc, a goracy wydech biegnacy pod dolotem tutaj nic nie poprawia , wrecz pogarsza wiec wracamy do ilozacji.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pią Lip 02, 2010 9:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

mysle,ze producenci auta przewidzieli takie warunki. sa stany w usa przy ktorych chorwacja ma klimat mocno umiarkowany.
ostatnio jedi_v owijal kolektor ale z innego powodu. moze ci cos podpowie.
na twoim miejscu bardziej bym sie skupil na temperaturze oleju i plynu w asb. dobrze miec chlodnice jednego i drugiego co niestety nie jest na porzadku dziennym we wszystkich autach.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Pią Lip 02, 2010 9:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Moj pts pracowal za glosno i wszelkie znaki wskazywaly na pekniecie na obejsciu z przedniego kolektora do tylnego.Fabrycznie ten fragment rury byl izolowany wloknem szklanym oraz oblachowany.
Musialem blache zerwac wraz z izolacja,pekniecie polepilem specjalna pasta,calosc owinalem grubym bandazem wycietym z gasniczego koca azbestowego,a na to zalozylem rure(peszel)stosowana do np.okapow kuchennych.W aucie mam teraz cichutko,a co najwazniejsze calkiem inaczej zaczela skrzynia pracowac,zmienia biegi niezauwazalnie,wczesniej bylo to delikatnie wyczowalne.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Pią Lip 02, 2010 13:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ratayy napisał:
Prosze sie nie smiać o jakis wentylatorach i warunkach w chorwacji bo to nic nie wnosi do tematu.
Ok! Bez urazy,ale troche rozsmieszyly mnie Twoje pomysly chocby dlatego,ze znam duzo szczegolow konstrukcyjnych.Fakt,ze rozwiazania Chryslera nie naleza do najciekawszych.Ale to nie znaczy ze mozna sobie ot tak cos zmienic i bedzie to lepsze.Twoj pierwszy pomysl z izolowaniem kolektora odpada.W miejscu izolacji nastapi przegrzanie kolektora i moze go uszkodzic.Producent przewidzial chlodzenie tego elementu i zadbal o to ,aby strumien powietrza pod maska byl tak ukierunkowany aby skutecznie odebrac od niego cieplo.Drugi pomysl z otworami w masce tez odpada - czesc powietrza bedzie wylatywac przez otwory u gory i nie zostanie skierowana aby oplywac kolektor w celu odebrania od niego ciepla.Inaczej mowiac - mniejszy strumien powietrza skierowany zostanie w strone kolektora.Bilans cieplny pod maska jest precyzyjnie zaplanowany na etapie konstrukcji kazdego auta. I nawet gdy nam sie to wydaje nielogiczne - to napewno jest odpowiednio zaprojektowane i skuteczne.Zaklocenie tego bilansu moze spowodowac usterki innych podzespolow. Natomiast pomysl z innym termostatem jest jak najbardziej sluszny,a nawet zalecany i stosowany w tropikach.Proponuje przemyslec sprawy o ktorych pisze esdarek.Najwazniejsze na Twoja podroz to swiezy plyn hamulcowy (taki jak zaleca producent,a nie "lepszy" ),nowy olej i filter w silniku i skrzyni,nowe swiece, czysta chlodnica,dobre opony.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Ratayy
*
*


Dołączył: Feb 05, 2009
Posty: 24
Skąd: Zabrze

PostWysłany: Pią Lip 02, 2010 14:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

esdarek napisał:
mysle,ze producenci auta przewidzieli takie warunki. sa stany w usa przy ktorych chorwacja ma klimat mocno umiarkowany.
ostatnio jedi_v owijal kolektor ale z innego powodu. moze ci cos podpowie.
na twoim miejscu bardziej bym sie skupil na temperaturze oleju i plynu w asb. dobrze miec chlodnice jednego i drugiego co niestety nie jest na porzadku dziennym we wszystkich autach.

Co do chłodnicy oleju skrzyni to mam włąsnie tez pytanie. Ja u siebie w voytku posiadam 3 chłodnice w przednim pasie: jedna wody klimy i wlasnie oleju chlodnicy tak mi sie przynajmniej wydaje. I mam pytanie co do tej 3 czy ona aby napewno chłodzi olej skrzyni? Jak nie to z czego dobrac inna a moze w jakis wersjach wystepowała fabrycznie
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pią Lip 02, 2010 14:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

w wielu wersjach wystepowala fabrycznie wiec latwo dobrac. sa tez chlodnice akcesoryjne uniwersalne. w moim aucie poza chlodnica wody,klimy i plynu w skrzyni jest jeszcze chlodnica oleju w silniku i plynu we wspomaganiu. jedynie plynu hamulcowego mi nic nie chlodzi Wink
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Ratayy
*
*


Dołączył: Feb 05, 2009
Posty: 24
Skąd: Zabrze

PostWysłany: Pią Lip 02, 2010 17:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A ma ktoś zdjęcia jak wygląda ori chłodnica oleju i gdzie jest zamontowana. A tak do tego ze pod komora silnika jest wszytsko liczone ze wzgledu na przepływy i wogole to jest dziesiatki przykładów ze w wersji auta z większym silnikiem wystepowaly wloty/wyloty na masce. Najblizej patrząc grand cheeroke 5.9 litra. Nie sądze ze jak zamotowali wyloty cieplego powietrza na masce to policzyli i zaprojektowali na nowa calą komore silnikową. A aut takich sa setki, na szybko z pamieci: astra, kadet, escort, bmw seri 3, audi 80, itd. Więc mysle ze jakby gorące powietrze miało gdzie uciekać ( wplywa poprzez wlot do chlodnicy, oplywa kolektor i wylatuje przez maske) to wyszło by autu tylko na bardzo wielki +. Ale jak się myle to niech mnie ktoś poprawi. Aha dzis poczytalem o owijaniu kolektora w całosci odlewanego ( bo o to mi chodzi) to nie ma zadnych przeszków. Nie wplynie to moze na moc ( jak w silnikach doładowanych) jednak w atmosferycznych wplywa znacznie na obnizenie temp pod maską. A mysle ze im będzie chodniej tym lepiej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pią Lip 02, 2010 18:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

temperatura ktora sie wydziela musi gdzies ujsc. jesli zaizolujesz kolektor bardziej nagrzana bedzie dalsza czesc wydechu w tym sondy i katalizator. wybor pozostawiam tobie.
co do chlodzenia silnika poprzez oplywajace go powietrze to nieco sie mylisz. silnik jest chlodzony(ale tez utrzymywany w odpowiedniej temp.) przez plyn chlodniczy i ,w mniejszym stopniu,przez olej. przed silnikiem jest chlodnica ktora zabezpiecza silnik przed bezposrednim naplywem zimnego powietrza. wyobraz sobie jakie naprezenia i inne sily dzialalyby na silnik pozbawiony tej ochrony gdzie pierwsza glowica by byla zimna od powietrza a druga,zaslonieta pierwsza, goraca. sadze,ze taki silnik nie mialby dlugiego zywota.
co do wlotow i wlotow. w 90% aut to ozdoba. w innych to wloty do intercoolera(i wtedy maja uzasadnienie).
pomysl raczej o zakupie drugiego filtra powietrza na powrot z wakacji.
zobczysz nikt w chorwacji nie montuje dodatkowych wlotow, nawiewow itp.jest tam cieplo ale normalne auta normalnie sobie radza. juz zupelnie jednak nie rozumiem twoich obaw o przegrzanie przy predkosciach autostradowych. rozumiem w miescie,na serpentynach...ale na trasie?
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Ratayy
*
*


Dołączył: Feb 05, 2009
Posty: 24
Skąd: Zabrze

PostWysłany: Pią Lip 02, 2010 18:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zeby nie było niejasności nie mam zadnych problemow z autem. Ale niepokoi mnie to ze jak robi sie przerwe i otworzy maske to mozna sobie zrobic szybkiego grila. Voyager jest moim 5 autem w domu i w zadnym innym nie ma takiej sytulacji. A reszta to nie są to male 4 cylindrówki. Poprostu ogrom kotłujacego sie powietrza pod maska troche mnie dziwi, chyba ze ten model tak ma. A co do wlotow do intercoolerów na masce to znam tylko 2 przyklady: celica i subaru reszta na fmic. No ale po to są fora zeby sie pytac. Za wszelkie sugestie bardzo dziekuje i oczywiscie wyslucham jeszcze wiecej z miła chęcią
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
cyberda_
*
*


Dołączył: May 09, 2008
Posty: 641
Skąd: Katowice

PostWysłany: Pią Lip 02, 2010 19:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Moje autko zostało sprowadzone z Florydy więc raczej nie ma co porównywać Chorwacji do temperatur na Florydzie i jakoś niczego nie miało poowijanego - po prostu przewidziano pracę w takich temperaturach - jedynym czego nie było to ... termostat - widać że to ustrojstwo na Florydzie nie nie jest potrzebne.
_________________
DODGE Grand  Caravan SPORT 3,3 LPG model 2001
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pią Lip 02, 2010 20:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

>temperatura ktora sie wydziela musi gdzies ujsc. jesli zaizolujesz >kolektor bardziej nagrzana bedzie dalsza czesc wydechu w tym sondy i >katalizator. wybor pozostawiam tobie.

ale esdarku wlasnie o to chodzi! im cieplejsza sonda tym dokladniej wskazuje! (dlatego stosuje sie dodatkowe grzalki), im cieplejszy katalizator tym lepiej "wypala", im cieplejszy wydech tym latwiej sie z niego pozbyc kondensatu - czyli calego swinstwa ktore go zzera od srodka! akurat w kwestii wydechu to im gorecej tym lepiej! dlatego teraz katalizatory sie daje mozliwie blisko glowicy, a kolektory wydechowe robi sie z cienkich wytloczek(a nie jako zeliwne ciezkie odlewy) by sie szybciej nagrzewaly.


> wyobraz sobie jakie naprezenia i inne sily dzialalyby na silnik >pozbawiony tej ochrony gdzie pierwsza glowica by byla zimna od >powietrza a druga,zaslonieta pierwsza, goraca. sadze,ze taki silnik nie >mialby dlugiego zywota.

ja sobie wyobrazam! to normalne warunki pracy silnika w naszym klimacie podczas zimy! dopóki nie zagrzejesz silnika i termostat sie nie otworzy - to do tego czasu masz zamkniety duzy obieg i na przednia glowice leci powietrze -20 a tylna jest juz cieplutka! mimo to silnik sie nie rozpada

>W miejscu izolacji nastapi przegrzanie kolektora i moze go uszkodzic.

Marku widziales kiedys przegrzany zeliwny kolektor wydechowy???

>Producent przewidzial chlodzenie tego elementu i zadbal o to ,aby >strumien powietrza pod maska byl tak ukierunkowany aby skutecznie >odebrac od niego cieplo

nie przewidzial! producent przewidzial przeplyw powietrza w komorze silnika ale napewno nie po to by chlodzic kolektor! jesli by tak bylo to bylyby na nim zeberka lub mial by kanaly wodne. pozatym w silniku umieszczonym poprzecznie chlodzony bylby tylko przedni kolektor - a co z tylnym? musialby miec ze 3 razy wieksza powierzchnie bo przeciez tam przeplyw powietrza jest znikomy

>Co do otworów w masce to dla mnie to by by³o najlepsze wyjscie. Albo >miec jedna maske na lato a druga zwyk³a na reszte roku.

zrobienie nieprzemyslanych otworow na masce zwiekszy ci tylko halas podczas jazdy! prawidlowy obieg powietrza podczas jazdy wyglada mniej wiecej tak ze powietrze jest skierowywane poprzez wloty i oslony na chlodnice i nastepnie w dol pod samochod i wychodzi spodem do tylu. robiac wloty mozesz skierowac to nowe powietrze naprzeciw temu fabrycznemu i zrobisz sobie ladny hamulec aerodynamiczny Wink

Tak czy siak twoje obawy temperaturowe przed chorwacja uwazam za calkowicie bezpodstawne! pare lat temu bylem motocyklem chlodzonym powietrzem pod syria, temperatura w cieniu 52-55st a mimo to sie nic nie przegrzalo - a uwierz mi - korki w azjatyckich miastach molochach to nie sa nasze europejskie koreczki po kilkadziesat samochodow! Wink
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Ratayy
*
*


Dołączył: Feb 05, 2009
Posty: 24
Skąd: Zabrze

PostWysłany: Pią Lip 02, 2010 20:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Otwory to by była ostateczność. Jak przerabiałem inne swoje auto to wpadłem ta taka firme co nakłada warstwy ceramiczne na rozne elementy silnika ( tu akurat chodziło o denko tłoka zeby zbyt wysokie egt nie wypaliło tłoka). Zajrzałem tam przed chwila i teraz też robia kolektory i cytat z ich strony:
Opcjonalnie każdą z powłok można dodatkowo zabezpieczyć bezbarwną warstwą ochronną. Tworząc gładką powierzchnie nadaje ona właściwej powłoce lekkiego połysku i ułatwia usunięcie plam i zabrudzeń olejem,smarem, itp.
Zalety wynikające z zastosowania przedstawionych powłok nie ograniczają się jedynie do uzyskania efektownego wyglądu lecz przynoszą wymierne korzyści z punktu widzenia osiągów silnika. Izolacyjne właściwości powłok (porównywalne ze stosowanymi w sporcie motorowym specjalnymi taśmami do owijania układów wydechowych i turbosprężarek) sprawiają że ciepło zatrzymywane jest wewnątrz kolektora, temperatura spalin spada wolniej co w mniejszym stopniu spowalnia prędkość ich przepływu. Utrzymanie większej prędkości przepływu spalin poprawia opróżnienie cylindra i obniża temperaturę głowicy, pośrednio więc obniża się temperatura pracy silnika.
"Uwięzienie" ciepła wewnątrz kolektora i obniżenie temperatury pracy silnika powoduje spadek temperatury w komorze silnika co zdecydowanie poprawia sprawność napełnienia cylindrów świeżym ładunkiem. Jak wiadomo podgrzanie ładunku podobnie jak dławienie jego przepływu zmniejsza gęstość zasysanego czynnika. Dodatkowo na pogorszenie napełnienia oddziałuje, spowodowane podgrzaniem, odparowanie większej części ciekłego paliwa, przemieszczającego się wraz z powietrzem. Para zajmuje wielokrotnie większą objętość niż paliwo ciekłe i tym samym zmniejsza ilość doprowadzonego powietrza. Obniżenie temperatury w komorze silnika ogranicza szkodliwy wpływ powyższych zjawisk na osiągi silnika i przyspiesza jego stygnięcie co umożliwia szybsze przystąpienie do naprawy lub czynności obsługowych (istotne np. gdy pojazd uczestniczy w zawodach sportowych) Znacznie obniża się też temperatura innych elementów znajdujących się w pobliżu układu wydechowego takich jak alternatorlub rozrusznik.
Zastosowanie opisanych powłok nie ogranicza się jedynie do samochodowych kolektorów wydechowych. Ciekawe efekty można uzyskać przy restaurowaniu motocykli gdzie możliwe jest pokrycie całego układu wydechowego. Z doskonałym skutkiem można stosować je także w innych urządzeniach mechanicznych gdzie występuje problemnadmiernego emitowania ciepła lub niemożność osiągnięcia odpowiedniej estetyki na skutek działania wysokich temperatur


Sorki ze takie długie ale jak juz jest fajna dyskusja to można cos zacytować.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Pią Lip 02, 2010 21:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Też się dziwiłem dlaczego tak wysoka temperatura panuje w komorze silnikowej,ale po sprawdzeniu skanerem temperatura załączania wentylatorów jest 105 C to jak ma nie być gorąco pod maską.W autach europejskich wentylatory włączają się 90-95C dlatego odczucie jest inne.
Byłem pare razy na wakacjech w Chorwacji i nie miałem problemów z temperaturą (a jeżdżę na gazie i silnik się bardziej (szybciej)grzeje) zwłaszcza przy jeżdzie na autostradach Już raczej przy staniu w korku przy wjeździe na Istrie.

Podstawa to właściwy płyn chlodniczy,mam jeszcze na droge zapasowy sterownik wentylatorów i to mi wystarcza Laughing
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Ratayy
*
*


Dołączył: Feb 05, 2009
Posty: 24
Skąd: Zabrze

PostWysłany: Pią Lip 02, 2010 21:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Żeby było wszytsko jasne ja też smigam na gazie, a auto to grand voyager 3.8 awd.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sob Lip 03, 2010 0:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

marcys napisał:


Marku widziales kiedys przegrzany zeliwny kolektor wydechowy???

>Producent przewidzial chlodzenie tego elementu i zadbal o to ,aby >strumien powietrza pod maska byl tak ukierunkowany aby skutecznie >odebrac od niego cieplo

nie przewidzial! producent przewidzial przeplyw powietrza w komorze silnika ale napewno nie po to by chlodzic kolektor! jesli by tak bylo to bylyby na nim zeberka lub mial by kanaly wodne. pozatym w silniku umieszczonym poprzecznie chlodzony bylby tylko przedni kolektor - a co z tylnym? musialby miec ze 3 razy wieksza powierzchnie bo przeciez tam przeplyw powietrza jest znikomy

> Wink
marcys - zgadzam sie z Toba we wszystkim!Tylko Ty mnie zle zrozumiales,albo ja niedobrze uzasadnilem.Mowiac "producent przewidzial" mialem na mysli ze po prostu zaprojektowal tak ten kolektor ze warunki panujace pod maska nie spowoduja jego uszkodzenia.Cieplo bedzie odebrane na tyle ile potrzeba .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sob Lip 03, 2010 0:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ratayy napisał:



Sorki ze takie długie ale jak juz jest fajna dyskusja to można cos zacytować.
Twoje cytaty sa bardzo ciekawe.To wszystko prawda,ale ma to uzasadnienie tylko w sporcie,gdzie liczy sie wygrana bez wzgledu na koszta,albo u zamoznych hobbystow.Trzeba pamietac ze auta w USA sa najtansze na swiecie.W zwiazku z tym sa zrobione bardzo oszczednie.Nie mozna tu zaoszczedzic- tak jak w Europie- na A/C,automacie,el.szybach,fotelach i innych bajerach,bo takiego auta tu nikt nie kupi.A wiec oszczedza sie jak tylko mozna gdzie indziej,miedzy innymi na zespole napedowym .Dlatego wszystkie podzespoly wykonane sa w miare oszczednie-powiedzialbym "na styk" .I kto wie ile by wytrzymal np.taki ztuningowany seryjny wdech?I dlatego o auta USA trzeba bardziej dbac niz np.o starego mocnego mercedesa W123,W126 albo W124.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Sob Lip 03, 2010 8:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

>Dodatkowo na pogorszenie napełnienia oddziałuje, spowodowane >podgrzaniem, odparowanie większej części ciekłego paliwa, >przemieszczającego się wraz z powietrzem. Para zajmuje wielokrotnie >większą objętość niż paliwo ciekłe i tym samym zmniejsza ilość >doprowadzonego powietrza.

to zdanie jest bez sensu! dla poprawy osiagow wlasnie podgrzewa sie paliwo by odparowalo - tworza sie wtedy mniejsze czasteczki, ktore latwiej i szybciej ulegaja spaleniu - dlatego kolektory ssace sa podgrzewane, czesto tez maja wbudowany podgrzewany "grzebien".
Poza tym co ma podgrzanie paliwa do ilosci pary? ilosc pary jest "stala" i zalezna tylko od warunkow otoczenia i jej stezenia w powietrzu.


>Obniżenie temperatury w komorze silnika ogranicza szkodliwy wpływ >powyższych zjawisk na osiągi silnika i przyspiesza jego stygnięcie co >umożliwia szybsze przystąpienie do naprawy lub czynności obsługowych

niestety ale nie jest tak do konca. izolujac jakis material za pomoca dodatkowej warstwy robisz z niego termos - na zewnatrz nie przepuszcza ciepla ale kumuluje je w sobie na dluzej, wiec tekst o szybszym chlodzeniu nie jest do konca prawdziwy.

>Znacznie obniża się też temperatura innych elementów znajdujących się >w pobliżu układu wydechowego takich jak alternatorlub rozrusznik.

no akurat alternator grzeje sie glownie na skutek przeplywu pradu, a rozrusznik nagrzewa sie poprzez bezposredni kontakt z silnikiem/skrzynia biegow
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
wojtek
*
*


Dołączył: Jun 25, 2010
Posty: 4

PostWysłany: Sob Lip 03, 2010 9:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wszystko fajnie przy takiej izolacji ale w warunkach letnich a co będzie zimą?Wszystko będziesz demontował?
Ja bym radził na wyjazd sprawdzić stan chłodnicy i jeżeli jest w złym stanie jej wymianę,możesz też na ten czas wyjąć termostat...
pzd.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Zyzo
*
*


Dołączył: Feb 01, 2005
Posty: 137
Skąd: Stolyca

PostWysłany: Nie Lip 04, 2010 19:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

On napisał:
Wiemy, że nie ma głupich pytań, natomiast wiemy, że mogą być...
Ratayy tylko pyta...
Nie odpowiadam, bo nie znam odpowiedzi, nie ośmieszam, żeby samemu nie być ośmieszonym, nie wymądrzam się, bo są mądrzejsi ode mnie...


Jak : nie wiem,nie znam, nie chce itp itd ,to po co sie wyrywac przed szereg??;

Dalej smiech: bandaz 'termoizolacyjny z miedzi'.
Miedz jest jednym z najlepszych termoprzewodnikow (7 klasa Szk.Pdst)
wiec o jaka termoizolacynosc chodzi??
Poza tym-energia nie anihiluje-musi sie cos z nia stac: np.lokalny przegrzew
kolektora.
Jak ktos chce rzezbic i robic za konstruktora to jasne,ze trzeba !
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Nie Lip 04, 2010 19:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

>Dalej smiech: bandaz 'termoizolacyjny z miedzi'.

ale rpzeciez nigdzie nie jest napisane ze bandaz ma byc z miedzi!!! te bandaze to tkanina zaroodporna - kiedys byly azbestowe, teraz pewnie jakies wlokno szklane pokryte cyrkonem(cholera wie)..cos a`la koc gasniczy ktory mozna spotkac na kazdej stacji CPN
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Zyzo
*
*


Dołączył: Feb 01, 2005
Posty: 137
Skąd: Stolyca

PostWysłany: Pon Lip 05, 2010 15:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

marcys napisał:
>Dalej smiech: bandaz 'termoizolacyjny z miedzi'.

ale rpzeciez nigdzie nie jest napisane ze bandaz ma byc z miedzi!!! te bandaze to tkanina zaroodporna - kiedys byly azbestowe, teraz pewnie jakies wlokno szklane pokryte cyrkonem(cholera wie)..cos a`la koc gasniczy ktory mozna spotkac na kazdej stacji CPN


w porzadku, nie mowie NIE.

Tak jest napisane w tym linku do Allegro-patrz powyzej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Lip 07, 2010 17:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no dobra...
wlasnie dojechalem do grecji. moze to nie chorwacja ale tu tez jest cieplo. samochody tu jezdza normalnie. nie widzielem zadnych dziur w maskach. moze wszyscy maja poowijane kolektory ,ale poznani znajomi patrzyli na mnie ze zdziwieniem kiedy pytalem o przegrzewanie sie aut. dodam,ze teren jest tu bardzo gorzysty ,a niektore podjazdy i serpentyn wrecz spektakularne.problem tu nie jest znany. na trasie nie znalazlem tez zadnego auta z mokra plama pod maska. takie samochody czesto spotykam wracajac z weekendow w beskidach:)
bardziej bym sie martwil o przejazd(bezpieczny) przez bulgarie czy serbie niz o temperature silnika.
pozdrawiam wszystkich z wakacji Wink
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Sob Lip 24, 2010 0:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Niech ktos polata z predkościami autostradowymi przy temperaturach >35 z pełnym autem to będzie wiedział o co chodzi.

Nie no kurcze padam na ryj. A kto Ci każe jeździć z maksymalną dozwoloną prędkością? Wyjedź na wakację dwie godziny wcześniej i leć prawym pasem, a nie lewym z pedałem w podłodze.

Jakbyś przejechał się ze mną moim twardziochem, jak miałem zły dzień, to myślę, że problemem byłoby to, że masz mokro w gaciach, a nie to, że na masce można jajka smażyć.

A może w komorze silnika zamontować klimatyzację ? Very Happy
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sob Lip 24, 2010 8:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

predkosc autostradowa czyli 130 km/h chyba nie doprowadzi do zapalenia sie samochodu. juz kiedys tak jechalem,naprawde. nawet z 7 osobami na pokladzie +pies i ich bagaze. tak sie zlozylo,ze sila powietrza oplywajaca chlodnice rownowazyla temperature. poza tym w tym roku mielismy w polsce klika dni kiedy bardziej grzalo i nie zauwazylem masowego prucia masek. przy takiej predkosci moj obrotomierz pokazuje jakies 1800-2000 obrotow wiec co sie ma tu bardziej grzac niz podczas jazdy w miescie kiedy czesto obroty sa wyzsze ,a predkosc duzo nizsza przez co chlodzenie slabsze.
rozumiem,ze kolega pierwszy raz na poludnie europy?
moze lepiej zainwestowac w szczegolowy przeglad klimy bo raczej tym bym sie martwil w tamtych okolicach ,a nie silnikiem.
co do bandaza to mozna znalezc dla niego lepsze zastosowanie. zwlasza w polaczeniu z woreczkiem lodu Wink
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Wto Sie 31, 2010 15:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

w nawiazaniu do chorwacji:
znajomi ostatnio byli w tym pieknym kraju. jechali dosyc nowym suzuki grand vitara turbodiesel. niestety po dojezdzie i kilku dniach zwiedzania auto odmowilo dalszej wspolpracy. roleciala sie turbina(podobno). wrocili na lawecie co mimo ac&assistance podwoilo koszt wakacji(nie mowie o naprawie tylko o lawecie). wracajac zrobili sobie fajna fotke: przd nimi jechala srebrna grand vitra td na katowickich numerach i ....tez na polskiej lawecie. to mile,ze diesle sa ekonomiczne(kolega sie bardzo o tym przekonal ale jeszcze przed nim naprawa),silniki maja wieksza sprawnosc i nie przegrzewaja sie.
generalnie diesel jest cool Wink
a moze wszytko dlatego,ze nie owineli kolektorow bandazem Rolling Eyes
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
pcbird
*
*


Dołączył: Sep 27, 2007
Posty: 196

PostWysłany: Wto Sie 31, 2010 21:11    Temat postu: bandaże Odpowiedz z cytatem

osobiście jeśli bym coś izolował to dolot powietrza, zimniejsze powietrze na zasileniu w każdych warunkach to lepsze dokładniejsze spalanie , ale tak naprawdę różnice są w granicach błędu statystcznego..
Bandaże natomiast istotne są w sporcie , wyższa temperatura spalin oznacza ich wyższą energie kinetyczną czyli 1-2 km więcej a tu idzie walka o każde pół konika..
Przegrzewanie motoru w naszych furach to tylko i wyłącznie sprawny termostat czysta chłodnica i system wentylatorów, jeśli twoje auto się grzeje przy 140- 150 na godz. to masz chłodnice z kamieniem lub mułem , albo termostat się nie otwiera do końca.
Na marginesie jazda Voykiem z takim prędkościami może spowodować przegrzanie mechanizmu różnicowego w skrzyni wysunięcie wałka z tegoż i magiel z rozerwaniem skrzyni włącznie. w stanach prędkość maxymalna to 55mil , wszyscy jeżdżą max 65-70 i policja przymyka na to oko , ale jak pociągniesz 100 mil to już masz helikopter na plecach Smile. Dlatego auta cywilne są projektowane do tych prędkości, co innego corvetta czy Viper

Na marginesie te auta są tak zaprojektowane że stojąc w słońcu w południe na południu z zapalonym silnikiem kilka godzin wszystko jest ok, bo taxi drajwer klimę potrzebuje.
_________________
dodge intrepid 96 coupe 3,5l, mustang II 76 5.0, buick riviera 95 3.8sc, buick century estate 90 3,3, taurus 96 wagon, buick regal coupe 3,1 1990, Packard Clipper 1952, oldsmobile alero 2001, buick regal 2003 3,8, Pts 1993 3,8
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sro Wrz 01, 2010 5:24    Temat postu: Re: bandaże Odpowiedz z cytatem

pcbird napisał:
w stanach prędkość maxymalna to 55mil , wszyscy jeżdżą max 65-70 i policja przymyka na to oko ,
No troche podniesli w ciagu ostatnich 10 lat.Zlitowali sie,bo auta coraz lepsze.Na autostradach w miejskich odcinkach podostawiali linii- gdzie bylo 3 to miejscami jest nawet 5 albo 6 pasow. Teraz 65 mil to standard na duzej autostradzie.Czasami sa ograniczenia do 55. A sa tez odcinki do 70 albo 80 mil - w zaleznosci od warunkow i od Stanu.Ale helikopter dalej czuwa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group