www.asu.pl :: Zobacz temat - 2mc z PTS 3.1 wrazenia,refleksje i kolejne pytania
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

2mc z PTS 3.1 wrazenia,refleksje i kolejne pytania

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
blazer
*
*


Dołączył: May 02, 2010
Posty: 48

PostWysłany: Pią Cze 11, 2010 20:01    Temat postu: 2mc z PTS 3.1 wrazenia,refleksje i kolejne pytania Odpowiedz z cytatem

witam
od 2mc ujezdzam PTS 3.1 91r canada,Autko mi sie bardzo podoba,prowadzi sie fajnie i pozycja za kierownica jest super,zero zmeczenia podczas jazdy i ta wygoda.
od samego poczatku wymienilem koncowke drazka,sworzen,tarcze,klocki przod,wizyta u gazownika(regulacja,nie chcial chodzi na gazie),wymiana pompy paliwa i to by bylo na tyle jak narazie.W tej chwili ulamal sie motylem tylnej klapy,przerobi;lem od srodka na sznurek.


mechanik,ktory wymianial pompe sprawdzal temp silnika i pokazuje ok 15stopni mniej niz wskazanie licznika.Licznik prawdopodobnie jest od innej wersji,zbyt wysoko sie kreci na wolnych obrotach i podczas jazdy pokazuje wyzsze obroty.
wentylator chlodnicy wlacza sie przy licznikowych ok 117stopni.Automat zauwazylem,ze olej puszcza,sprawdzam poziom i dolewam.dolalem juz litr,olej lalem dextron2,tak jak na bagnecie napisali,czy teraz jak bede musial dolac moge dolac typ3 ?
Olej jak sprawdzam na dole bagetu ma kolor czerwony,u gory na miarce jest przezroczysty zadki.Jesli dolalbym dexron3 bedzie lepszy?czy moge tak jezdzic i bawic sie w dolewanie?jak dluggo moge tak jezdzic.Poki co nie chcialbym tego robic,bo nie mam kasy.

Ladowanie kreci sie ok 14,kiedy opuszczam szybe spada na ten moment,jesli wlacze wentylator spadan na 13.

pozdr i zycze bezawaryjnej jazdy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
brewka83
*
*


Dołączył: Jul 28, 2007
Posty: 323
Skąd: Piotrków Tryb. a czasem Zawiercie aktualnie Oslo

PostWysłany: Pią Cze 11, 2010 20:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mozesz spokojnie dolac dextron III i dolewaj tylko ten najlepiej!
Niestety wiekszosc Ptyskow jest po ciezkich przerobkach i pozniej juz ciezko dojsc co do czego!A jeszcze pytanie skad Ci leci ten olej! Mozesz tak dolewac caly czas choc predzej czy pozniej i tak musisz go wymienic!Najlepiej co 30tkm!
Co do ladowania to jesli Ci trzyma na stalym poziomie podczas jazdy to jest ok!Podczas zamykania szyb jest wiekszy pobor pradu i dlatego Ci wskaznik spada troszke nizej!
_________________


PTS 3.8 95 - Był Ford Mondziak MK1 - Był 
Audi A6 C5 Avant 2.8 V6 Quattro - Jest
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Mario_GP
*
*


Dołączył: Jun 12, 2010
Posty: 7

PostWysłany: Sob Cze 12, 2010 3:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

załaczenie wiatraków - temp. prawidłowa w tym modelu - jednak w układzie koniecznie płyn a nie woda - wtedy nie wrze i jest ok szczególnie w korkach
oleju mozesz dolewac trójki są mieszlne ale do tej skrzyni zalecany jest 2 troche inna lepkosć, ładowanie to voltomierz i jest naturalne jezeli spada napiecie w momencie właczenia duzych odbiorników np. szyba, wycieraczki, reflektory itp. pilnuj poziomu płynu latem i nie jeżdź na za małej ilosci oleju w skrzyni. Olej do silnika 5w30 lub 10w30 ja byś miał problem z cenami olejów to nie kupuj na schelu tylko napisz podam ci gdzie sa dobre ceny.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
blazer
*
*


Dołączył: May 02, 2010
Posty: 48

PostWysłany: Sob Cze 12, 2010 19:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

olej w silniku juz wymienilem na 5w 30 jakis lotos,nic nie ubywa.Podczas jazdy napiecie jest ok nie swiruje.Olej cieknie na laczeniu silnika ze skrzynia.Mysle o wymianie calosci na dexron 3 i potem dolewac juz tylko ten jak cos,ale czy ma sens wymiana w momencie kiedy ubywa?.To ubywanie oleju nie jest takie uciazliwe,bo sprawdzam czesto olej.Jeszcze zapomnialem wspomniec o tym,ze wlacznik czasowy wycieraczek oraz przycisk spryskiwaczy i ten ponizej od wlaczenia wycieraczki szyby na 1 raz czesto nie reaguja.Naciskam i nic zaden nie reaguje.Wycieraczki szyb dzialaja tylko po przesunieciu przelacznika na stala prace.Czasem jak chce aby zalaczyl sie czasowo co jakis czas to ustawiam na wybrana pozycje i jade nie zwracajac uwagi i po jakims czaie sie wlacza i dziala.Innym razem jest jakby nigdy nic iwszystko ok.Plyn chlodniczy jest ok,nie zauwazylem aby sie gotowal.Na poczatku dolalem pod sam korek nie patrzac na napisy na zbiorniczku i go wyrzucalo lub nadal wyrzuca do poziomu jaki byl wlasciwy.Na gornym wezu chlodnicy jest slad ze poci sie,lub spod korka.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sob Cze 12, 2010 20:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

blazer napisał:
Mysle o wymianie calosci na dexron 3 i potem dolewac juz tylko ten jak cos,ale czy ma sens wymiana w momencie kiedy ubywa?.To ubywanie oleju nie jest takie uciazliwe
Wymiana oleju w calosci ma sens wtedy,kiedy dawno nie byl zmieniany np.30 tys.km.Bo wtedy wymieniasz tez filter i oczyszczasz pokrywe i magnes.A potem mozna juz tylko uzupelniac wycieki przez nastepne 30 tys.km.Obecnie zamiast wycofanego z obiegu Dexronu II jest opracowany nowy,ulepszony olej Dexron III .Oba oleje sa calkowicie mieszalne,bez obaw.Nie polecam tylko uzywania Dexron VI ,bo to jest za stare rocznikowo auto. W Twoim przypadku jedyne lekarstwo to bylby dobry olej ATF High Mileage, np. taki: http://www.castrol.com/castrol/sectiongenericarticle.do?categoryId=9018758&contentId=7033928 ten olej posiada specjalna formule ktora spulchnia sparciale uszczelki i po krotkim czasie zatrzymuje (minimalizuje) wycieki.Sprawdzone!""""" A w silniku proponuje nie uzywac Lotos 5W30,bo to jest syntetyk.Tylko przejsc na mineralny 5W30 np.Petrocanada lub inny z rynku USA najlepiej tez High Mileage.Unikniesz pozniejszych klopotow z wyciekami. W Twoim roczniku i przebiegu auta nie stosuj nigdy syntetykow.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Nie Cze 13, 2010 8:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

>W Twoim roczniku i przebiegu auta nie stosuj nigdy syntetykow.

dlaczego??? Wink
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
blazer
*
*


Dołączył: May 02, 2010
Posty: 48

PostWysłany: Nie Cze 13, 2010 10:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

olej 5w 30 to kojarzy mi sie z pelnym syntetykiem i taki wlalem,poprzedni wlasciciel tez lal syntetyk.Nie moge znalesc nigdzie tego oleju atf ,gdzie taki mozna kupic i ile powinno sie wymienic oleju?sprawdzalem plyn do wspomagania i jest ok 5mm od dolu na tej miarce,jaki plyn moge dolacz dostepnychw sklepach?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
waldek44
*
*


Dołączył: Oct 30, 2008
Posty: 808
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie Cze 13, 2010 16:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

przyjmijmy że olej 5W30 to pełny syntetyk i po zalaniu go jak niektórzy twierdzą do silnika zaczną pojawiać się wycieki (ja tak zrobiłem i nie mam wycieków) ale z drugiej strony co jest wart silnik gdy jego głównym uszczelnieniem jest zgromadzony nagar z olejów mineralnych +dolany miodek (tak zwany moto doktor np. przez sprzedającego) o czym kupujący jak zwykle nie wie bo kupił auto 20 letnie z magicznym przebiegiem 150 tys.km Wink
nie wiem jak umiejscowiony jest silnik w PTS-ch ale w voyager-ach są wąskie kanały olejowe i występuje zjawisko przegrzewanie tylnej głowicy i zacieranie wałka na tej głowicy, i oleje mineralne gęstsze nie są zalecane do tych silników, ja mam zalany 5W30 liquli moly
_________________
Chrysler  Voyager 3,3 z 2000r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Nie Cze 13, 2010 19:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

waldek44 napisał:
co jest wart silnik gdy jego głównym uszczelnieniem) jest zgromadzony nagar z olejów mineralnych +dolany miodek
jest wart tyle,ze mozna na nim jezdzic jeszcze pare lat bez kosztownego remontu.Zwlaszcza ze obecne dobre oleje mineralne (5W30) sa calkowicie beznagarowe.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pon Cze 14, 2010 6:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

>jest wart tyle,ze mozna na nim jezdzic jeszcze pare lat bez kosztownego >remontu.Zwlaszcza ze obecne dobre oleje mineralne (5W30) sa >calkowicie beznagarowe.

no niby masz racje, ale jesli silnik byl eksploatowany na lichym oleju i jest za%^&any nagarem to nawet wlanie dobrego minerala go predzej czy pozniej rozszczelni i wierz mi ze nie beda to lata a ledwie pareset/kilka tys.km - w kazdym razie w 99,9% nie dotrwa do kolejnej wymiany oleju.
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group