www.asu.pl :: Zobacz temat - za duze spalanie
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

za duze spalanie

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pon Maj 24, 2010 17:50    Temat postu: za duze spalanie Odpowiedz z cytatem

pontiac trans sport 3,8 wersja bez egr, z metalowym kol.ssacym '92(nie moj) pali ok 20l/100km. auto bez lpg. do tej pory zrobione:
-wymiana swiec
-wymiana przewodow
-wymiana cewek
(to tak profilaktycznie,stare byly sprawne)
-wyczyszczone wtryski
-sprawdzony impuls na wtryskach
silnik nie pali na jeden gar lub nie pali czasami. sprawdzone w ten sposob: odlaczanie przewodow we wszystkich cylindrach powoduje telepanie a w jednym nie,odlaczanie zasilana wtrysku to samo. wtryski byly tez podmieniane. silnik ma moc,swietnie sie zbiera. kompresja srednio w silniku ok 12 ,a na wadliwym cylindrze 6. swieca pokrytagruba warstwa czarnego nagaru. nie dmucha z bagnetu lub z korka wlewu oleju. podczas pracy slychac "cykanie"powietrza wywolane prze jakis przedmuch. bedzie jeszcze robiona proba olejowa z kompresja. potem jeszcze sciagniemy dekiel glowicy i sprawdzimy jak pracuje zawor,popychacz i laska.jak to nie pomoze to macie jakis pomysl poza sciaganiem glowicy ?
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pon Maj 24, 2010 19:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

6 to bardzo malo ale mimo wszystko przy obrotach nawet biegu jalowego powinien chodzic nastepowac zaplon i normalna praca. w kazdym razie tak niskie sprezanie moze byc spowodowane albo wypalonym zaworem/gniazdem(uszkodzonym rozrzadem i niedomykajacym sie zaworem) albo totalnie zapieczonymi pierscieniami (o tym swiadczy gruba warstwa nagaru na swiecy). dlaczego mierzac kompresje nie zrobiono od razu proby olejowej? bylo by wszystko wiadomo...jesli po zrzuceniu dekla nic nie wyjdzie to ja bym zrzucil zarowno glowice jak i miske i przygladnal sie dokladniej pierscienim i zaworom na tym cylindrze
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
stevie
*
*


Dołączył: Feb 17, 2010
Posty: 19

PostWysłany: Pon Maj 24, 2010 23:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witajcie Dobrzy Ludkowie. Sprawa dotyczy niestety mojego Pontona Sad Obecnie stoi chłopak przed domem i błaga o wskrzeszenie... Tak jak opisał to esdarek problem sprowadza sie do jednego cylindra. Kompresja padła do 6... charakterystyczne cykanie prawdobodobnie jest spowodowane jakimś przedmuchem właśnie na tym cylindrze. Dzisiaj w trakcie przeprowadzania pomiarów matka natura przepędziła mnie skutecznie (ponton stoi "pod chmurką") skubany deszcz padał i nie udało mi sie dokonac tzw. próby olejowej ale jutro kupuje taki namiot ogrodowy i deszcz już mi nie będzie straszny! Przeprowadzę próbe olejową i zobaczymy gdzie tkwi problem. Tak ogólnie rzecz ujmując to paskudnie lubię to auto, stan wizualny jak dla mnie jest the best i jedyny problem to te wysokie spalanie.. oddałbym pół nerki za solidną, rzeczową diagnozę i możliwość wskrzeszenia do życia mojego "przyjaciela.." z góry dziękuję za opinie, dobre rady i wszystko to co pomoże mi uzdrowić "drania".
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
stevie
*
*


Dołączył: Feb 17, 2010
Posty: 19

PostWysłany: Pon Maj 24, 2010 23:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Oczywiście jak pomierze wszystko tak ja Bozia przykazła to wszystko dokładnie opisze! PRÓBA OLEJOWA JUTRO!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Wto Maj 25, 2010 0:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wystarczy dobry test przyrzadem na szczelnosc cylindra.Od razu bedzi wiadomo gdzie uchodzi powietrze.Badanie kompresji i jakies "proby olejowe" to przestarzale i niedokladne metody.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Wto Maj 25, 2010 6:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Marku nie zapominaj ze my zyjemy w Afryce i tu proby olejowe sa na pozadku dziennym, co nie zmienia faktu ze to bardzo prawdomowna proba, a jej jedyna wada jest meczenie rozrusznika i aku
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Wto Maj 25, 2010 7:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

markseven-po cichu liczymy ze steviem,ze nam cos podpowiesz bo powoli nam rece opadaja.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
bubuss
*
*


Dołączył: Feb 08, 2007
Posty: 331
Skąd: Mińsk Mazowiecki

PostWysłany: Wto Maj 25, 2010 10:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

witajcie u kolegi w 3.1 byla podobna sytuacja okazalo sie ze gniazdo zaworowe sie wypalilo po przebiegu wedlug licznika 380 tys obstawiam to
bo jak by poszedl pierscien albo sie zapiekl bral by bez litosci olej i kopcil strasznie
_________________
Buick lesabre limited rok 2000 poj. 3.8l bubuss@poczta.onet.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
ejdem
*
*


Dołączył: May 08, 2008
Posty: 12

PostWysłany: Wto Maj 25, 2010 11:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No właśnie bubuss, oleju nie bierze ale za to z wydechu przy pracującym silniku czuć bardzo mocno benzyną.. a przytykając wydech kartką papieru widać wyraźnie że zasysa ją do środka, nie wiem, może to nic dziwnego ale wydaje mi się że tak nie powinno być. Narzędzia nie są mi obce i wiele rzeczy robię w własnym zakresie - bo lubię, bo jest taniej, bo wiem że w miarę swoich możliwości i zaangażowania bliskich mi osób zrobię to najlepiej jak potrafię.. ale grzebanie w silniku to już dla mnie inna bajka.. chociaż i tak to co będę mógł zrobić to zrobię sam. Obecnie aura mnie blokuję bo wszystkie prace wykonuje pod chmurką ale dzisiaj postaram zrobić resztę pomiarów i oczywiście wszystko opisze.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
bubuss
*
*


Dołączył: Feb 08, 2007
Posty: 331
Skąd: Mińsk Mazowiecki

PostWysłany: Wto Maj 25, 2010 13:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja bym zrzucil glowice bez tego nie da rady i zobaczyc jak sie maja zawory a i jeszcze zobacz czy nie masz podpartych zaworow bo czasem i tak bywa
_________________
Buick lesabre limited rok 2000 poj. 3.8l bubuss@poczta.onet.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
stevie
*
*


Dołączył: Feb 17, 2010
Posty: 19

PostWysłany: Wto Maj 25, 2010 14:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

w sumie nawet mądrze opisany sposób pomiaru sprężania ciśnienia oraz przeprowadzenia próby olejowej:

http://www.ceramizer.pl/content/view/37/74/

no i te linki do "SONDY" Smile ech... to były czasy Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Wto Maj 25, 2010 15:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zdradze,za ejdem i stevie to ta sama osoba.on nie zalozyl 2 kont zlosliwie. juz po prostu taki jest. mam jego 3 nr telefonu,3 nr gg,3 maile... zwykle tylko 1 z nich dziala i trza sie domyslac ktory. zapomnijmy jednak o tym. trza zrobic to auto zeby jezdzilo bo egzemplarz jest kolekcjonerski ,a adam vel stevie vel ejdem to fajny gosc!!!
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Wto Maj 25, 2010 19:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

>trza zrobic to auto zeby jezdzilo bo egzemplarz jest..\

no to co tu sie zastanawiac? zrobcie probe olejowa i jak co to zrzuccie wadliwa glowice, a nie zastanawiajcie sie 3 tyg nad tym co moze a co nie moze byc..Smile
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Wto Maj 25, 2010 19:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jakie 3 tygodnie!?
to trwa 2 lata!
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Wto Maj 25, 2010 20:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

buahaha Smile to skad takie tempo? przeciez to cale paliwo przelane przez wydech kosztowalo pewnie ze 2 takie pontonki Smile
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Wto Maj 25, 2010 20:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zgadzam sie z toba marcys w 100%. na usprawiedliwienie powiem ,ze wlasciciel ma srednio w ciagu dnia 2-5 minut wolnego czasu.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
stevie
*
*


Dołączył: Feb 17, 2010
Posty: 19

PostWysłany: Wto Maj 25, 2010 23:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Silnik rozgrzany, wszystkie świece wykręcone, osprzęt (wtryski, cały układ zapłonowy, pompa paliwa) odłączony, akumulator naładowany maksymalnie rozrusznik sprawny, przepustnica w trakcie pomiaru otwarta maksymalnie.

Ciśnienie sprężania

Cylinder nr 1 / próba nr 1 - 11,7 bar / próba nr 2 - 11,6 bar
Cylinder nr 3 / próba nr 1 - 11,6 bar / próba nr 2 - 11,5 bar
Cylinder nr 5 / próba nr 1 - 11,8 bar / próba nr 2 - 11,7 bar
Cylinder nr 2 / próba nr 1 - 6,0 bar / próba nr 2 - 5,8 bar
Cylinder nr 4 / próba nr 1 - 11,9 bar / próba nr 2 - 11,8 bar
Cylinder nr 6 / próba nr 1 - 11,8 bar / próba nr 2 - 11,7 bar

Próba olejowa (ok 6ml oleju na każdy cylinder, pomiar dokonany w czasie około 40 sekund po zaaplikowaniu oleju - szybciej się nie dało Wink

Cylinder nr 1 / próba nr 1 - 11,7 bar / próba nr 2 - 11,7 bar
Cylinder nr 3 / próba nr 1 - 11,7 bar / próba nr 2 - 11,6 bar
Cylinder nr 5 / próba nr 1 - 11,8 bar / próba nr 2 - 11,7 bar
Cylinder nr 2 / próba nr 1 - 6,0 bar / próba nr 2 - 5,9 bar
Cylinder nr 4 / próba nr 1 - 11,9 bar / próba nr 2 - 11,8 bar
Cylinder nr 6 / próba nr 1 - 11,8 bar / próba nr 2 - 11,7 bar

Spieszyłem się jak tylko mogłem i przypłaciłem to paroma poparzeniami Wink ale co mi tam, grunt że pomiary dokonane i wiem że zrobiłem to w miarę swoich możliwości rzetelnie. Urządzenie do pomiaru po drobnych przeróbkach samej nagwintowanej końcówki nawet dobrze się spisało chociaż samo wkręcanie i wykręcanie jest paskudnie niewygodne.
Panowie teraz proszę o rady, czy muszę ściągać głowicę? a może jest jakiś sposób na "reanimację" tego cylindra?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Sro Maj 26, 2010 5:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jesli po probie olejowej cisnienie nie wzroslo = wypalone zawory => cza zrzucic glowice
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
diku
*
*


Dołączył: Aug 05, 2007
Posty: 606
Skąd: Stary Giera³tów

PostWysłany: Sro Maj 26, 2010 5:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

<marcyś> ma rację, coś z zaworami, może być wypalone gniazdo, ale też nie wykluczone jest zatarcie trzonka zaworu, również możliwe jest wytarcie wałka lub uszkodzenie popychacza hydraulicznego.
_________________
Windstar 3.8 LX 95r pb+LPG
Explorer 4.0 96 pb+LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Sro Maj 26, 2010 6:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Diku zatarcie tulei jest bardzo malo prawdopodobne, zuzyty popychacz lub walek powoduja raczej zbyt male otwarcie zaworu niz zbyt duze skutkujace nieszczelnoscia
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Sro Maj 26, 2010 6:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Uszkodzenie popyhacza skutkuje niewpelni otwierajacym sie zaworem a tu wyraznie ucieka kompresja,reszta cylindrow jak z fabryki.
Trzeba sciagac glowice.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
brewka83
*
*


Dołączył: Jul 28, 2007
Posty: 323
Skąd: Piotrków Tryb. a czasem Zawiercie aktualnie Oslo

PostWysłany: Sro Maj 26, 2010 14:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja tez sie dopisze ze to bedzie raczej napewno wina zaworu! Bez sciagania glowicy sie nie obejdzie!
Taka moja skromna sugestia jest to ze jak masz mozliwosci warsztatowe to latwiej Ci bedzie grzebac przy silniku jak bedzie na wierzchu!A jak nie to pozostaje Ci zabawa pod maska!
Wyjac silnik ze skrzynka to doslownie pol dnia roboty a dostep jest wiadomo jaki Wink
Ja u Siebie na garazu Sam wlozylem silnik ze skrzynia na sankach w dzien czasu po czym autko bylo do jazdy!
_________________


PTS 3.8 95 - Był Ford Mondziak MK1 - Był 
Audi A6 C5 Avant 2.8 V6 Quattro - Jest
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
diku
*
*


Dołączył: Aug 05, 2007
Posty: 606
Skąd: Stary Giera&#179;tów

PostWysłany: Sro Maj 26, 2010 18:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jak zawór otworzy się za mało to też nie ma się co sprężyć i koło się zamyka, ale to była lekka podpucha i też mi się wydaje że jest to wypalone gniazdo albo zawór.
_________________
Windstar 3.8 LX 95r pb+LPG
Explorer 4.0 96 pb+LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
bubuss
*
*


Dołączył: Feb 08, 2007
Posty: 331
Skąd: Mińsk Mazowiecki

PostWysłany: Sro Maj 26, 2010 19:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

moze byc zapieczony tez jeden z pierscieni zbierajacy bedzie dobry a reszta dupa i cisnienia nie bedzie a zeby to sprawdzic to tylko zrzucenie glowicy da rade
_________________
Buick lesabre limited rok 2000 poj. 3.8l bubuss@poczta.onet.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
jacekz
*
*


Dołączył: Dec 15, 2007
Posty: 326

PostWysłany: Pią Maj 28, 2010 22:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

możesz mieć coś takiego jak u mnie było:
http://w342.wrzuta.pl/obraz/2BWUNJzDdyl/zaworek
..... może troszkę mniejsze
Jeżdżenie z takim czymś niszczy bardzo mocno zespół tłok/pierścień/gładź, oraz katalizator ze względu na nie spalanie benzyny a jedynie przepłukiwanie przez nią cylindra, wypłukiwanie oleju. Ja skupiłem się tylko na głowicy, sądzę jednak że należało wyciągnąć tłok, być może co koledzy piszą jazda zjadła pierścienie uszczelniające i zgarniające - silnik pali litr oleju na 1kkm.. Wybór będzie należał do ciebie.
_________________
Windstar 3.0 '97 - ręka noga mózg na ścianie Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Sob Maj 29, 2010 5:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przeciez na probie olejowej kompresja wyszla ta sama,wiec po co robicie wode z mozgu koledze,czytac wszystkie posty z gory na dol. Rolling Eyes
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sob Maj 29, 2010 17:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

...to pierwsze primo ,a drugie to fakt,ze silnik nie pozera oleju. wcale.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
wader71
*
*


Dołączył: Oct 30, 2006
Posty: 889
Skąd: -=Wrocław=-

PostWysłany: Nie Maj 30, 2010 20:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Panowie bardzo dziwne jest to, że po zaaplikowaniu oleju na żadnym cylindrze wogóle nie zmieniło się ciśnienie - a powinno być wyższe na sprawnych cylindrach.
Wniosek jest taki, że albo próba olejowa została źle wykonana albo trzeba zastosować dla pewności większą dawkę oleju.

Według mnie na podstawie tych danych nic dalej nie wiemy i tyle...
Wiemy tylko tyle, że różnica jest bardzo duża co mogłoby kierować podejrzenia bardziej na układ zaworowy niż na tłokowy, ale to dalej tylko podejrzenia.[/b]
_________________
Pontiac VIBE '04 LPG-Luky
Chlopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pon Maj 31, 2010 20:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

oleju sie wlewa kilka cm3, co przy srednicy garczkow 3,8 daje jakies promilowe zmniejszenie objetosci komory spalania wiec przy sprawnym ukladzie cisnienie sprezania nie wzrosnie!
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group