www.asu.pl :: Zobacz temat - pompa paliwa
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

pompa paliwa

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
lukaszmaq
*
*


Dołączył: Jan 14, 2010
Posty: 22

PostWysłany: Sob Maj 22, 2010 16:47    Temat postu: pompa paliwa Odpowiedz z cytatem

witam serdecznie mam taki problem
pojechalem samochodem do pracy wyszedlem z pracy zapalilem samochod pojechalem do domu stanolem przed domem poszedlem po butelki zwrotne od piwa zeby pelne zakupic i tu doszlismy do sedna sprawy
voyager 2.5 benz z inst gazowa z roku 94 nie chce juz zapalic
wsluchuje sie i co slysze?nic.pompy paliwa nie slychac ,sprawdzolem wszystkie bezpieczniki jakie znalazlem przekazniki pozamienialem i dalej nic kupilem 2 pompe na allegro za 160 zl z hiszpani wsadzilem i dalej nic
poprostu nie slychac jak chodzi pompa co zatym idzie nie zapala

ma ktos jakis pomysl co i gdzie jeszcze sprawdzic??
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
diku
*
*


Dołączył: Aug 05, 2007
Posty: 606
Skąd: Stary Giera³tów

PostWysłany: Sob Maj 22, 2010 19:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sama zamiana przekaźników nie pomoże, od pompy zazwyczaj jest przekaźnik tylko do niej i żadna zamiana nie pomoże. Szukaj tego przekaźnika, no chyba że się mylę i voyager nie ma specjalnego przekaźnika do pompy paliwowej.
_________________
Windstar 3.8 LX 95r pb+LPG
Explorer 4.0 96 pb+LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
waldek44
*
*


Dołączył: Oct 30, 2008
Posty: 808
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob Maj 22, 2010 20:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a prąd do pompy dochodzi,sprawdziłeś?,jak dochodzi to może i nowo zakupiona pompa też jest padnięta
a na samym gazie masz możliwość odpalenia auta?
i mam nadzieje że jeżdżąc na gazie masz chociaż z1/2 baku paliwa
_________________
Chrysler  Voyager 3,3 z 2000r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
lukaszmaq
*
*


Dołączył: Jan 14, 2010
Posty: 22

PostWysłany: Nie Maj 23, 2010 8:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no nie sprawdzalem czy prad dochodzi bo zakladalem ze to pompa
na gazie nie chce mi odpalic tez nie wiem czemu jak by zawor nie otwieral gazu niby jest mozliwos awaryjnego palenia na gazie ale u mnie to nie dziala
a co do tych przekaznikow no to jesli jest kilka obok siebie i opisane sa tak samo to zalkadaja ze jeden z nich jest od pompy to jak je poprzekladam to chyba pompa powinna zaczac chodzic a cos innego przestac
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
diku
*
*


Dołączył: Aug 05, 2007
Posty: 606
Skąd: Stary Giera³tów

PostWysłany: Nie Maj 23, 2010 14:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeżeli kilka przekaźników jest takich samych, to napewno żaden z nich nie jest od pompy. Nie pamiętam jakie oznaczenia ma na wsówkach ten przekaźnik a niestety nie mam gdzie sprawdzić.
_________________
Windstar 3.8 LX 95r pb+LPG
Explorer 4.0 96 pb+LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wader71
*
*


Dołączył: Oct 30, 2006
Posty: 889
Skąd: -=Wrocław=-

PostWysłany: Pon Maj 24, 2010 11:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Szukaj na opisach "fuel pump"- powinno być opisane przecież na pokrywie przekaźników , czy w voykach nie ma ?
_________________
Pontiac VIBE '04 LPG-Luky
Chlopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
lukaszmaq
*
*


Dołączył: Jan 14, 2010
Posty: 22

PostWysłany: Wto Maj 25, 2010 11:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jest fuel pump i ten przekaznik niczym sie nie odbiega z wygladu i opisu od 4 innich dlatego uwazam ze jak je miejscami pozamienialem to powinno dzialac . slyszalem ze stacyka ma tez wplyw na pompe paliwa wie ktos cos na ten temat??
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wader71
*
*


Dołączył: Oct 30, 2006
Posty: 889
Skąd: -=Wrocław=-

PostWysłany: Wto Maj 25, 2010 18:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

OK (przekaźniki rzadko ulegają awarii), ale teraz masz jeszcze bezpiecznik zazwyczaj 15-20A zasilający ten przekaźnik.
Jego też musisz odszukać i sprawdzić.
Jeżeli bezpiecznik będzie sprawny to powinieneś uzbroić się w miernik ( np. typu multimetr), następnie wyjąć przekaźnik "fuel pump" i sprawdzić wartości na wsuwkach w gnieździe przekaźnika.
Musisz tam mieć "masę", "plus po stacyjce" i "sygnał sterujący"(będzie przez krótki czas po przekręceniu stacyjki), jest on przekazywany na inny biegun przez przekaźnik- czyli do pompy.
_________________
Pontiac VIBE '04 LPG-Luky
Chlopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
diku
*
*


Dołączył: Aug 05, 2007
Posty: 606
Skąd: Stary Giera³tów

PostWysłany: Wto Maj 25, 2010 22:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

"(bêdzie przez krótki czas po przekrêceniu stacyjki)"


Jak sygnał jest chwilowo na styku, to oznacza że jeszcze jakiś element instalacji steruje tym sygnałem, tak logicznie myślac.
_________________
Windstar 3.8 LX 95r pb+LPG
Explorer 4.0 96 pb+LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sro Maj 26, 2010 0:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cewka tego przekaznika to koncowki 86 i 85.Na 86 podawany jest plus po stacyjce przez bezpiecznik termiczny 9 amperowy znajdujacy sie w Junction Block gleboko pod deska rozdzielcza od str.kierowcy. Na 85 podaway jest sygnal sterujacy w postaci masy z ECM (komp.silnika).Przekaznik ten zamyka styki 30 i 87.Na 30 jest plus po bezpieczniku 20A ktory jest w tej samej skrzynce co przekaznik. Z 87 ten plus wychodzi na pompe.Nalezy zaczac od spr.pompy : podac plusa bezposrednio na 87 - powinna zadzialac pompa.Nastepnie sprawdzic czy dochodzi plus, ten na 86 i ten na 30 - bedzie wiadomo czy oba bezpieczniki sa dobre.Sprawdzac wszystko probnikiem z zarowka 12 Voltowa, a nie multimetrem.Nie chodzi o to jakie dokladnie jest napiecie,tylko czy jest ono pod obciazeniem.Multimetr nie stanowi obciazenia i moze pokazywac nawet na upalonym styku gdzie zarowka juz niestety nie zaswieci.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sro Maj 26, 2010 0:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przypomnialem sobie,ze jest tam obok jeszcze przekaznik gaszenia silnika Automatic Shut Down ,ktory tez moze blokowac komputer przed wlaczeniem sterowania (czyli masy) na przekaznik pompy.Jest tam tez bezpiecznik od tego obwodu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
lukaszmaq
*
*


Dołączył: Jan 14, 2010
Posty: 22

PostWysłany: Sro Maj 26, 2010 10:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

sprawa wyglada tak ze jak daje plus bezposrednio na 87 to pompa nie dziala
na 86 tez nie mam plusa a na 30mam plusa tzn ze mam znalesc teraz te neszczesne bezpieczniki pod deska rozdzielcza??
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
lukaszmaq
*
*


Dołączył: Jan 14, 2010
Posty: 22

PostWysłany: Sro Maj 26, 2010 12:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

rozkrecilem deske nic tam nie widze jakies tylko przekazniki zadnych dodatkowych bezpiecznikow nie znalazlem
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
lukaszmaq
*
*


Dołączył: Jan 14, 2010
Posty: 22

PostWysłany: Sro Maj 26, 2010 13:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

sorki w 30 jest plus a w 86 po przekreceniu kluczyka tez jest jak dam plusa na 87 pompa nie dziala
wiec ja juz nie wiem co dalej i co mi z teog wyniklo ze bezpieczniki sa dobre a przekaznik a prad do pompy nie dochodzi
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wader71
*
*


Dołączył: Oct 30, 2006
Posty: 889
Skąd: -=Wrocław=-

PostWysłany: Sro Maj 26, 2010 23:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czyli wszystko jasne, albo masz uszkodzoną pompę albo gdzieś między przekaźnikiem a pompą jest przerwany obwód może wyłącznik uderzeniowy ...?
Musisz sprawdzić napięcia przy samej pompie - daj napięcie na styk 87 i sprawdź przy pompie.
_________________
Pontiac VIBE '04 LPG-Luky
Chlopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sro Maj 26, 2010 23:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie wolno sie poddawac! Walcz systematycznie i konsekwentnie.Zrob tak, jak pisze Wader.Jezeli plusa nie bedzie na pompie - to sprawdzasz po kolei ten obwod po kolorach w instalacji ( kable, zlaczki ). Jezeli natomiast plus bedzie a pompa nie chodzi - to przechodzisz do sprawdzania obwodu minusa.Moze nie dochodzi masa do pompy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
lukaszmaq
*
*


Dołączył: Jan 14, 2010
Posty: 22

PostWysłany: Czw Maj 27, 2010 17:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

fajnie fajnie ale tam w pipe tych kabli kurde co za jakis pech jak by ta pompka nie mogla walnac
powiem szczerze ze takiego psikutasa to mi zaden samochod mi nie zrobil tak z dupy pod domem stanol i sie obrazil
ale dzikei za pomoc jutro go wezme na warsztat i albo znajdzie sie problem abo ostrze siekiere
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wader71
*
*


Dołączył: Oct 30, 2006
Posty: 889
Skąd: -=Wrocław=-

PostWysłany: Czw Maj 27, 2010 21:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Spokojnie .
We wtyczce pompy przy zbiorniku masz max 4 kabelki - 2 cieńsze od pływaka i 2 grubsze od pompy (z tego jeden to masa i jeden to plus).
Z tych grubszych masa jest zazwyczaj jednokolorowa a plus może być dwukolorowy.
_________________
Pontiac VIBE '04 LPG-Luky
Chlopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Pią Maj 28, 2010 1:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jak nic nie zrobisz,to pociagnij bezposrednio do pompy na wtyczke plus , a jak trzeba to i mase.Bedziesz mogl go odpalic i odjechac bez lawety. Kolory na wtyczce : ciemnozielono czarny - plus ,, czarny - masa. Numery bezpiecznikow: plus na cewke przekaznika (86) idzie z bezpiecznika 10 amperowego nr 16 . A styk 30 zasilany jest z bezp.20 amp. numer 5. Dobrze,bo akurat znalazlem schemat 2.5 94r.To co ostatnio podawalem o przekazniku to bylo z pamieci.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
lukaszmaq
*
*


Dołączył: Jan 14, 2010
Posty: 22

PostWysłany: Pią Maj 28, 2010 13:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

hmm to i tak masz odbra pamiec:)
sprawa taka ze ten plus ginie gdzies w progu chyba bo od momentu jak przewod z progu wychodzi jest kosc laczaca i od tej kosci do pompy jest ok ale do kosci nic nie przechodzi i teraz niewiem jak sie dostac do tego progu i czy to ma sens czy mu puscic jakos nowe kable z tego przekaznika
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
lukaszmaq
*
*


Dołączył: Jan 14, 2010
Posty: 22

PostWysłany: Pią Maj 28, 2010 18:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no wiec tak okazalo sie ze te kosci takie 3 w jednej kupie pod deska rozdzielcza gleboko od strony kierowcy tam jeden kabel nie laczyl wlasnie zielony a 2 sprawa to ze tak ma muj plusa na 30 na 86 po stacyjce i na 87 jak dam plusa to pompa dziala ale jak wsadze przekaznik no to oczywiscie nie dziala wiec moze to tej masy brak na tym 85?? a jesli tak to co dalej bo nie mam pojecia juz ostro coraz trudniejsze mi sie to wydaje
a no i jak zalaczam pompe na krotko jeszcze nie udalo mi sie go zapalic zdiolem ten filtr powietrza zeby wtryskiwacz zobaczyc ale nie podaje paliwa chyba no ale jeszcze jutro to przestudiuje bardziej
o jakies nowe pomysly poprosze panowie bo wsparcia potrzebuje Smile pozdrawiam dzieki
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
lukaszmaq
*
*


Dołączył: Jan 14, 2010
Posty: 22

PostWysłany: Wto Cze 01, 2010 18:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wstyd sie przyznac ale zadzialal okazalo sie ze poprostu styki w kosciach zasniedzialy i na co mi ta pompaka Razz
no ale tak to jest nastepnym razem zaczne od przeswietlenia elektryki ale dzieki za pomoc wielkie dzieki
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wader71
*
*


Dołączył: Oct 30, 2006
Posty: 889
Skąd: -=Wrocław=-

PostWysłany: Wto Cze 01, 2010 22:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jaki tam wstyd po prostu w starszych autach to się często zdarza więc tak jak Mark pisał nie wolno się poddawać, tylko na przyszłość miernik w rękę i do roboty - krok po kroku.
Teraz na przyszłość już będziesz wiedział jak się do tego zabrać.
Cieszymy się, że mogliśmy cię jakoś zmobilizować i pomóc.
_________________
Pontiac VIBE '04 LPG-Luky
Chlopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group