www.asu.pl :: Zobacz temat - Półoś -bije na kierownicę
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Półoś -bije na kierownicę

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
cyberda_
*
*


Dołączył: May 09, 2008
Posty: 641
Skąd: Katowice

PostWysłany: Pon Maj 03, 2010 21:46    Temat postu: Półoś -bije na kierownicę Odpowiedz z cytatem

Panowie jak sprawdzić która półoś bije.
_________________
DODGE Grand  Caravan SPORT 3,3 LPG model 2001
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
przemek-tbird
*
*


Dołączył: May 02, 2010
Posty: 7

PostWysłany: Pon Maj 03, 2010 21:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

osobiście nigdy sam tego nie sprawdzałem, ale podniósłbym najpierw jedną stronę auta na lewarku+zabezpieczenie i wrzuciłbym jakiś wysoki bieg. potem ta sama próba po drugiej stronie. myśle ze to ma sens.
_________________
ford thunderbird '89 3.8 LX
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Wto Maj 04, 2010 9:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

moze to i dobre co napisal przemek-tbird ale po pierwsze dosc niebezpieczne (kolo bedzie sie krecic z predkoscia 2x wieksza- dzialanie mech.roznicowego), po drugie wyjda ci wszystkie luzy bo bedziesz mial opuszczone calkowicie zawieszenie. trzeba by podbudowac samochod pod wahaczami i opuscic tak zeby zawieszenie bylo ugiete jak podczas jazdy...a i tak ci wyjda zawsze luzy bo nie wysztkie luzy da sie skasowac w ten sposob.
PS.skad wiesz ze ktora polos bije?
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
cyberda_
*
*


Dołączył: May 09, 2008
Posty: 641
Skąd: Katowice

PostWysłany: Wto Maj 04, 2010 17:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mam bicie w zakresie 70 - 90 km/h i co ciekawe nie zawsze, jak bije i jadę pod górkę i dam trochę gazu to bije mocniej aż rusza nogami na lewo i prawo - tak na prawdę to bardziej czuć to bicie na karoserii niż na kierownicy.
I co Wy na to - chyba, może na pewno półośka Laughing Laughing Rolling Eyes
_________________
DODGE Grand  Caravan SPORT 3,3 LPG model 2001
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Wto Maj 04, 2010 19:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no ale sama poloska to sie jedynie moze skrzywic (choc to malo prawdopodobne bo predzej by pekla niz sie skrzywila na tyle mocno by wibrowac). u ciebie problemem moga byc np. przeguby a te sprawdzisz tak pobieznie chwytajac reka za polos i ruszajac nimi, powinienes wyczuwac tylko luz "po osiowy" (czyli wsuwanie/wysuwanie poloski z wieloklinu przegubu/ow) - kazde inne luzy sa niedopuszczalne (np.lub obrotowy,czy "gora-dol")
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
diku
*
*


Dołączył: Aug 05, 2007
Posty: 606
Skąd: Stary Giera³tów

PostWysłany: Wto Maj 04, 2010 20:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A może najzwyczajniej w świecie jest pęknięta osłona gumowa, dostała się pod nią woda i teraz rdza zrobiła spustoszenie. To co pisze jest nieprawdopodobne, ale niestey widziałem taki przypadek. Aż trudno sobie wyobrazić. Tak sobie gdybam tylko Rolling Eyes Zapomniałem dodać- nie ma wtedy luzów na przegubie.
_________________
Windstar 3.8 LX 95r pb+LPG
Explorer 4.0 96 pb+LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Wto Maj 04, 2010 22:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

http://www.motomax.pl/www/div.test_polosi.html
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
cyberda_
*
*


Dołączył: May 09, 2008
Posty: 641
Skąd: Katowice

PostWysłany: Sro Maj 05, 2010 18:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sato - i to się nazywa instrukcja !!! Laughing Laughing Laughing

Jutro posprawdzam i dam znać o efektach !
_________________
DODGE Grand  Caravan SPORT 3,3 LPG model 2001
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Sro Maj 05, 2010 23:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Znalzłem przypadkiem i jeszcze nie próbowałem.
Tylko uważaj abyś nie jeździł w gipsie Laughing jak ja. Wink
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Czw Maj 06, 2010 21:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przy okazji sprawdź czy masz dobrze dokręcone koła. Taki efekt jak opisujesz również do tego pasuje.
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
jacekz
*
*


Dołączył: Dec 15, 2007
Posty: 326

PostWysłany: Pią Maj 07, 2010 10:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wg mnie telepać może od niewyważonego kola, lub/i uszkodzonego amortyzatora. Przegub zazwyczaj tryka przy skręcie, jest za mały i za lekki, za wolno się obraca by powodować tak odczuwalne wibracje, musiał by być nieźle zakatowany,luźny, musiała by być zgięta półoś...
_________________
Windstar 3.0 '97 - ręka noga mózg na ścianie Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
cyberda_
*
*


Dołączył: May 09, 2008
Posty: 641
Skąd: Katowice

PostWysłany: Pią Maj 07, 2010 22:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kolega właśnie miał identyczne objawy i okazało się że jest uszkodzony wewnętrzny przegub - po wymianie kompletnej półosi telepotanie ustąpiło.
Koła mam dobrze dokręcone i wyważone.
_________________
DODGE Grand  Caravan SPORT 3,3 LPG model 2001
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
jacekz
*
*


Dołączył: Dec 15, 2007
Posty: 326

PostWysłany: Sob Maj 08, 2010 6:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ok, daj znać po wymianie.
_________________
Windstar 3.0 '97 - ręka noga mózg na ścianie Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
zereb
*
*


Dołączył: Aug 29, 2010
Posty: 337
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Sob Kwi 02, 2011 21:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dziś rano coś zaczęło stukać przy jeździe na wprost. Stuka tylko przy odpuszczeniu gazu lub przy jeździe ze stałą prędkością. Mam wrażenie, że to półośka, ale nie ma wibracji żadnych.
_________________
Chrysler T&C AWD 3.8LPG 1998r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group