www.asu.pl :: Zobacz temat - Błędy P1684 i P0171
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Błędy P1684 i P0171

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
pit455
*
*


Dołączył: Sep 11, 2008
Posty: 73
Skąd: Głogów

PostWysłany: Pią Kwi 30, 2010 20:15    Temat postu: Błędy P1684 i P0171 Odpowiedz z cytatem

Witam.
Dzisiaj podczas jazdy autko wydało z siebie pisk i zaświeciła się pomarańczowa kontrolka z oznaczeniem silnika. Dodam, że w działaniu silnika nie zauważyłem żadnych niepokojących rzeczy -ani mi wtedy nie zgasł, ani nie stracił mocy -zupełnie nic.
Po zatrzymaniu się sprawdziłem czy wyświetlają się jakieś kody. Pokazały się dwa:
-P1684 i P0171. Da radę dowiedzieć się czym to było spowodowane i czy to coś poważnego się dzieje z silnikiem??
_________________
pozdrawiam
Chrysler T&C LXi 3.8 V6 AWD + gaz, 2001 r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Pią Kwi 30, 2010 21:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W ciagu ostatniego czasu System wykryl zbyt uboga mieszanka (0171).Prawdopodobnie przyczyna jest w zasilaniu gazowym .Wykasuj kody z pamieci skanerem (nie bateria) ,i zobaczysz jak bedzie dalej na Pb a jak na gazie. Kod 1684 - info ze w ciagu ostatnich 50 startow byla odlaczana bateria.Takze sie nie martw,to wszystko glupstwo-nic powaznego.Tylko ten pisk....?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
RadAg
*
*


Dołączył: Mar 03, 2008
Posty: 166
Skąd: IoM

PostWysłany: Sob Maj 01, 2010 0:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tak z ciekawosci zapytam bo wczesniej sie z tym nie spotkalem. W jakim celu system informuje o tym ze byl odlaczony akumulator?
_________________
www.roadrunners.pl

Ford Crown Victoria P71 2001
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
pit455
*
*


Dołączył: Sep 11, 2008
Posty: 73
Skąd: Głogów

PostWysłany: Sob Maj 01, 2010 0:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

MarkSeven to mnie trochę uspokoiłeś. Ten pisk to był taki sekundowy dosłownie, tak jakby informacyjny, że coś się dzieje. W tej samej chwili zapaliła się kontrolka.
Jeśli chodzi o ten kod 0171 to zastanawiam się czy to instalacja, czy gaz. Stawiałbym w tym przypadku na instalację, bo gaz zatankowałem do pełna i na nim do dzisiaj, do czasu tej awarii zrobiłem 90 km bez problemów. Nie dodałem wcześniej, że po tym wszystkim jeździłem kilka kilometrów na benzynie, później jadąc do pracy jechałem już na gazie i autko zachowywało się jakby nigdy nic się działo.. kontrolka już nie świeci, zostały same kody.

Z tym drugim kodem to też nie wiem o co chodzi, bo jak mam te autko od 2 lat, to akumulator napewno nie był odłączany. Tym bardziej że co jakiś czas sprawdzam tak dla siebie tek kody, i do tej pory było tylko "done".

To kasowanie tym skanerem to gdzie można załatwić? Domyślam się, że to serwis tylko robi.
_________________
pozdrawiam
Chrysler T&C LXi 3.8 V6 AWD + gaz, 2001 r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
RadAg
*
*


Dołączył: Mar 03, 2008
Posty: 166
Skąd: IoM

PostWysłany: Sob Maj 01, 2010 0:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A czym ty zczytujesz kody ze znasz ich numery?
_________________
www.roadrunners.pl

Ford Crown Victoria P71 2001
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sob Maj 01, 2010 1:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

pit455 napisał:
..

To kasowanie tym skanerem to gdzie można załatwić? Domyślam się, że to serwis tylko robi.
Kasowanie mozesz robic sam,jesli masz skaner albo nawet zwykly czytnik kodow.Oba maja funkcje "erase"-znaczy "wymazac".Jezeli odlacza sie tylko baterie,to lampka gasnie ale kody dalej pozostaja w pamieci.I przy nastepnym odczycie oprocz biezacego podaje tez te wczesniejsze.Takze trzeba wymazac calkiem z pamieci skanerem albo zwyklym czytnikiem."""Po glebszej analizie Twojego przypadku doszedlem do wniosku ze:-prawdopodobnie robi sie gdzies mocne ale chwilowe zwarcie na kablach od baterii.Wtedy przez ulamek sekundy nie ma pradu w ukladzie (stad ten kod 1684) oraz alternator przez ulamek sekundy pracuje na zwarciu- czyli zostal zahamowany -stad ten pisk.W takej sytuacji przez chwile tez bedzie nieprawidlowe sterowanie wtryskiem (za malo paliwa) -dlatego ten drugi kod.""Sprawdz wszystkie grube kable idace od baterii - czy gdzies nie jest przetarta izolacja i dotyka do masy.Moze w okolicach rozrusznika. Pamietaj,piszczenie najczesciej jest na kole alternatora dlatego ze przekladnia wynosi ok.1:3- kreci sie ono ok. 3 razy szybciej.""" http://www.actron.com/product_category.php?id=249
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sob Maj 01, 2010 2:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

RadAg napisał:
Tak z ciekawosci zapytam bo wczesniej sie z tym nie spotkalem. W jakim celu system informuje o tym ze byl odlaczony akumulator?
Dlatego,ze odlaczenie zasilania jest to ingerencja w zestrojony elektronicznie uklad. PCM jest ukladem "inteligentnym" ktory zapamietuje najczestsza technike i warunki jazdy, a w razie usterek zawsze dobiera z pamieci odpowiednie parametry sterowania skrzynia i silnikiem.Poza tym jest podtrzymywanie pamieci w innych ukladach np.radio ,zegar, kompas ,BCM, itp.Po odlaczeniu baterii prawie wszystko sie resetuje .To jest informacja dla diagnosty,a nie dla uzytkownika.Po to ,aby analizujac przyczyne usterki wiedzial czy byla ciaglosc zasilania czy tez nie - bardzo wazna informacja chociazby w przypadku autora tego watku.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
RadAg
*
*


Dołączył: Mar 03, 2008
Posty: 166
Skąd: IoM

PostWysłany: Sob Maj 01, 2010 7:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No faktycznie. Dzieki temu ze wiedziales o bledzie akumulatora przeprowadziles rzetelna analize powstania drugiego bledu. Wydawalo by sie ze to blad ubogiej mieszanki jest istotny a tu sie okazuje ze wcale nie, ze to brak pradu spowodowal prawdopodobnie powstanie drugiego bledu. Cool
_________________
www.roadrunners.pl

Ford Crown Victoria P71 2001
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
pit455
*
*


Dołączył: Sep 11, 2008
Posty: 73
Skąd: Głogów

PostWysłany: Sob Maj 01, 2010 8:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A wytłumacz mi jeszcze jedno. Możliwe jest żeby kod sam przestał się wyświetlać? Dzisiaj po pracy jak wsiadłem do autka sprawdziłem jeszcze raz te kody i wyświetla tylko P1684.
_________________
pozdrawiam
Chrysler T&C LXi 3.8 V6 AWD + gaz, 2001 r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
RadAg
*
*


Dołączył: Mar 03, 2008
Posty: 166
Skąd: IoM

PostWysłany: Sob Maj 01, 2010 8:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sa dwa rodzaje kodow w pamieci, jedne sa jako pending czyli hmmm....oczekujace. U mnie kod z missfire ktory mialem jakis czas temu byl kodem pending ktory nie wyswietlal sie na liscie z bledami tylko w dodatkowej zakladce (uzywam skanera ELM 327 podlaczanego do laptopa)
_________________
www.roadrunners.pl

Ford Crown Victoria P71 2001
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
charger
*
*


Dołączył: Jul 09, 2006
Posty: 390
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob Maj 01, 2010 13:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a ja przypuszczam ze ten "pisk" co napisał kolega pit455 to miał poprostu na myśli gong który informuje o zapaleniu się kontrolki CHECK. Taki sam gong jak np. informuje o nie zapięciu pasów, tylko że tu "zagongał"Smile jeden raz. Wiem z doświadczenia:)
_________________
Chrysler Town&Country 2001 3.8 AWD LIMITED LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
pit455
*
*


Dołączył: Sep 11, 2008
Posty: 73
Skąd: Głogów

PostWysłany: Sob Maj 01, 2010 13:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

charger napisał:
a ja przypuszczam ze ten "pisk" co napisał kolega pit455 to miał poprostu na myśli gong który informuje o zapaleniu się kontrolki CHECK. Taki sam gong jak np. informuje o nie zapięciu pasów, tylko że tu "zagongał"Smile jeden raz. Wiem z doświadczenia:)


no właśnie taki dźwięk miałem na myśli Very Happy
_________________
pozdrawiam
Chrysler T&C LXi 3.8 V6 AWD + gaz, 2001 r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sob Maj 01, 2010 16:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jesli ten pisk to byl gong ,a brak pradu bylo kiedys tam duzo wczesniej (np.ok 50 startow temu) - to moja teoria bierze w leb.Jezeli zolta lampka z silniczkiem dalej swieci to pozostaje teraz tylko sprawdzic na diagnoskopie rzeczywisty sklad mieszanki w calym zakresie pracy silnika-najlepiej na stanowisku z obciazeniem silnika.A jezeli juz sie nie zapala - to pewnie bylo cos chwilowego .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
pit455
*
*


Dołączył: Sep 11, 2008
Posty: 73
Skąd: Głogów

PostWysłany: Sob Maj 01, 2010 17:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

MarkSeven napisał:
Jezeli zolta lampka z silniczkiem dalej swieci to pozostaje teraz tylko sprawdzic na diagnoskopie rzeczywisty sklad mieszanki w calym zakresie pracy silnika-najlepiej na stanowisku z obciazeniem silnika.A jezeli juz sie nie zapala - to pewnie bylo cos chwilowego .


Właśnie tak jak pisałem wcześniej kontrolka już się nie świeci (zgasła po kilku kilometrach), a z kodów wyświetlany jest tylko P1684. Myślę że zostawię to tak jak jest, bo co innego można zrobić więcej.

Dziękuję wszystkim za pomoc. Smile
_________________
pozdrawiam
Chrysler T&C LXi 3.8 V6 AWD + gaz, 2001 r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Szczeciniak48
*
*


Dołączył: Aug 24, 2012
Posty: 1

PostWysłany: Sob Sie 25, 2012 14:29    Temat postu: Re: Błędy P1684 i P0171 Odpowiedz z cytatem

mam to samo ale w serwisie gdy kolega sprawdzał na komp. wykazało że jakaś jest nie szczelność w systemie paliwowym tz ekologicznym i przyczyną może być nawet nie domknęty korek wlewu paliwa więc paliwo czy elektryka ? Rolling Eyes
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group