www.asu.pl :: Zobacz temat - Escort USA -Jak wymienic olej w skrzyni ?
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Escort USA -Jak wymienic olej w skrzyni ?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
leito1610
*
*


Dołączył: Mar 22, 2010
Posty: 8

PostWysłany: Pon Mar 22, 2010 6:59    Temat postu: Escort USA -Jak wymienic olej w skrzyni ? Odpowiedz z cytatem

Witam wszystkich serdecznie ,posiadam Forda Escorta Usa 1.9 l ,88km ,01.1991,skrzynia biegów automatyczna.Nosze sie z zamiarem wymiany oleju w skrzyni ale zanim to zrobie chcialbym sie czegos wiecej dowiedzieć o tej czynnosci akurat w tym aucie ,(szukałem manuala do escorta ale oczywiscie nieznalazłem) ,interesuje mnie ile oleju idzie ,jakiej klasy ma być to olej, gdzie jest wlew,jak potem sprawdzić poziom oleju.Z wymiana oleju w automacie miałem wcześniej raz doczynienia ale wiadomo każde auto jest inne wiec wole mieć pełne informacje niż potem coś zepsuć,pozatym umnie w serwisie z tego co sie orientowałem taka wymiana bedzie kosztować okolo 400 zł a ja mam uczulenie na mechaników ,więc z góry dziękuje za wszelkie sugestie.Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Pon Mar 22, 2010 10:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

http://www.autozone.com/autozone/repairinfo/specifications/specificationsMain.jsp
w konkretnych dzialach masz wszystko opisane,jakie plyny,oleje uzywac.
A co do wymiany to zaopatrujesz sie w czesci:
-olej
-filtr oleju skrzyni biegow
-uszczelka pod pokrywe
Zamawiasz wszystko w www.sklep.asu.pl
Co do samej wymiany:
1.rozgrzewasz skrzynie-jazda pare km
2.jakies naczynie odpowiednio duze i odkrecasz pokrywe ze skrzyni,od spodu,olej wlasnie tamtedy splywa,raczej zadnej sruby spustowej jak przy silniku nie bedzie
3.wyciagasz filtr i zakladasz nowy
4.nastepnie sprawdzasz co znajduje sie na magnesie przymocowanym od wewn.pokrywy,jesli tylko szlam bez opilkow to jest.ok.
5.zakladasz nowa uszczelke i przykrecasz pokrywe
6.olej wlewasz przez rurke bagnetu,tyle ile podaje instrukcja
7.uruchamiasz auto i wajcha po wszystkich pozycjach
8.dajesz na P i sprawdzasz poziom,uzupelniasz ewentualnie do dolnej kreski,po rozgrzaniu bedzie siegac do gornej.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
leito1610
*
*


Dołączył: Mar 22, 2010
Posty: 8

PostWysłany: Pon Mar 22, 2010 13:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzieki za wskazówki już prawie wszystko wiem tylko ,jesli chodzi o olej ,zlokalizowałem na stronce dział o oleju do skrzyni ,ale skąd mam wiedzieć który dotyczy mojej i jaki jest europejski odpowiednik tego oleju ??

TRANSMISSION FLUID TYPE
1991 Ford Escort 1.9L MFI SOHC HO 4cyl

The Transmission Fluid Type
06812

Application:
With automatic transmission


4EAT-F transmission Castrol High Mileage ATF

06818

Application:
With automatic transmission


4EAT-F transmission Castrol Mercon V ATF

06814

Application:
With automatic transmission


4EAT-F transmission Castrol Import Multi Vehicle ATF

98HC69

Application:
With automatic transmission


4EAT-F transmission Mobil 1 Synthetic ATF Multi-Vehicle Formula
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Pon Mar 22, 2010 14:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Poczekaj na odpowiedz od Markseven albo napisz do niego na priv.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Pon Mar 22, 2010 14:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Najlepszy bylby Castrol High Mileage : http://www.castrol.com/castrol/sectiongenericarticle.do?categoryId=9018758&contentId=7033928 ale z tego co wiem to go nie ma w ofercie na Polske. W takim razie polecam taki olej : http://www.moto.allegro.pl/item968663930_atf_dexron_iii_mercon_olej_automat_okazja.html dlatego ze jest najbardziej odpowiedni do starej skrzyni,jest dobrej (nie podrobionej ) firmy,oraz jest stosunkowo niedrogi.Wymiana najlepiej co ok.30tys.km. Odradzam stosowanie olejow uniwersalnych wystepujacych na polskim rynku! gdyz maja nie do konca sprecyzowana specyfikacje.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
leito1610
*
*


Dołączył: Mar 22, 2010
Posty: 8

PostWysłany: Pon Mar 22, 2010 14:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dzieki za wskazówke ,niezamierzam oszczędzać na oleju bo to ważna sprawa , mimo to jestem troche w strachu po ogledzinach auta stwierdzam ze poziom oleju w skrzyni jest prawidłowy ,ale jego kolor jest taki brązowawo-mętny ,niesmierdzi spalenizną ,wóz ma 87 000 mil ,misa od skrzyni widac dawno nieruszana ,sucha, łebki śrub misy mają ślady świadczące że kiedys były odkrecane, uszczelka miedzy misą a skrzynią niejest sparciała wiec może niebedzie zle ,biegi przełańcza według mnie prawidłowo.Czyli podsumowując jesli nieznajde takiego oleju jak kolega zasugerował ,bo bede kupował bezposrednio w sklepie , jakie parametry olej musi spełniać akurat do mojego auta ( bo np dla oleju silnikowego mamy 15w40 a dla skrzyni konkretnie mojej jaki musi to być odpowiednik/klasa?)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pon Mar 22, 2010 15:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

musi spelniac parametry ford mercon. wiekszosc atf II i III spelnia te parametry.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Pon Mar 22, 2010 18:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zadzwonisz do sklepu www.sklep.asu.pl to Rafal napewno ci wlasciwy olej dobierze
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Wto Mar 23, 2010 4:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

leito1610 napisał:
jakie parametry olej musi spełniać akurat do mojego auta
Tak jak juz wyzej esdarek napisal,musi spelniac parametry MERCON .Jest to taka "klasa" oleju.Po prostu MERCON .Chcialbym cos jeszcze dodac na ten temat.Mianowicie specyfikacja mercon zostala obecnie zastapiona przez Mercon V .Takze wielu sprzedawcow moze polecac do Twego auta Mercon V jako lepszy zamiennik.I w zasadzie beda mieli racje.Olej ten jest duzo lepszy Skrzynka chodzi bardziej precyzyjnie i delikatnie..Ale Uwaga!Mercon V jest na bazie syntetycznej i ma wspaniale wlasciwosci myjace.Moze wiec sie zdarzyc ze zalanie go do starej (91r) skrzyni gdzie nie wiadomo jak dawno nie bylo wymiany - spowoduje wyplukanie gwaltownie wszystkich brudow i pojawia sie zaklocenia w pracy spowodowane nadmiernymi luzami..Znam to z doswiadczenia. Dlatego proponowal bym zalac zwykly Mercon. W czasie jazdy do nastepnej wymiany bedziesz mogl zaobserwowac prace skrzyni. """"Dlaczego polecalem wczesniej ten Castrol High Mileage Atf.Otoz dlatego ze jest to olej calkowicie mineralny,o specjalnej formule do skrzyn z przebiegiem.Ma swietne wlasciwosci czyszczace,a zarazem wspaniale uszczelnia,oraz powoduje ze skrzynka chodzi prawie jak nowa.Pisze o tym, bo mam to sprawdzone nie w jednym aucie,nie w kilku, ale w dziesiatkach aut w ktorych zacinajace sie automaty nagle jakby "odzyly" .Jezeli ktokolwiek ma mozliwosc zakupu z USA tego oleju - goraco polecam. Uwaga- olej ten nie moze byc stosowany w Chryslerach po 1999 r.(tam gdzie fabryka zaleca ATF+4) .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
jacekz
*
*


Dołączył: Dec 15, 2007
Posty: 326

PostWysłany: Wto Mar 23, 2010 8:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

MarkSeven, a co sądzisz o wzbogacaniu mineralnego oleju o spec Mercon do MerconV za pomocą np środka Lubegard MV ?

http://midparts.com.pl/LUBEGARD_M_V_ATF_dodatek_do_skrzyn_Ford-1861.html
_________________
Windstar 3.0 '97 - ręka noga mózg na ścianie Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Wto Mar 23, 2010 14:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Oni reklamuja to tak: - ..ze ten srodek powstal po to ,aby zaoszczedzic czas i pieniadze .nie wymieniac u dilera drogiego (kiedys) oleju Mercon V tylko kupic samemu tani DexronIII/Mercon i dodac ten srodek,a olej zrobi sie taki jak Mercon V.no i oczywiscie podaja mase korzysci przez poprawe parametrow oleju. Ale tez jest ostrzezenie : Tylko do aut gdzie fabrycznie jesst uzywany MerconV (czyli po 98 roku)""""""Nigdy nie uzywalismy tego srodka,bo po co? jak obecnie tanio mozna kupic gotowy Mercon V-cena sie rozni o pare centow.A do starszych aut jest przeciez specjalny ATF HighMileage. ""Twoje auto jest 97r , wymaga zwykly Mercon.Ale jesli masz skrzynie w dobrej kondycji i jestes pewien jej przebiegu ,to jakbys chcial "polepszyc jej prace to tylko przez zmiane na Mercon V lub dobry ATF HMileage. Z tym srodkiem bylbym ostrozny,bo tam jest wyrazna uwaga "For MerconV Applications Only" http://www.lubegard.com/pdfs/MV_PS.pdf Byc moze jest to dobra recepta na bardzo wylatane skrzynie po 98r. zamiast agresywnego syntetyku Mercon V ,jesli nie ma pod reka Castrola High Mileage ATF.Niestety,nie mam doswiadczenia z tym srodkiem wiec wstrzymuje sie od glosu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
leito1610
*
*


Dołączył: Mar 22, 2010
Posty: 8

PostWysłany: Wto Mar 23, 2010 15:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a jak jest z uzywaniem środków uszczelniających (silikonu) przy ponownym zakładaniu misy olejowej?? uzywać czy nieużywać? .Na jednej stronie o automatach wyczytałem nawet że trzeba mise olejową dokręcać przy pomocy klucza dynamometrycznego, czy niebyć nadgorliwym i dokręcać na ''czuja,,?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Wto Mar 23, 2010 15:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

mise dokrecac jak kazda miske olejowa,jak dekiel zaworow czy nawet jak glowice. po przekatnych , powoli rownomiernie i z uzyciem odpowiedniej sily. klucz dynamometryczny wskazany ,ale nie jest niezbedny.
najlepiej uzyc nowej uszczelki ,jesli nie to uszczelniacza odpornego na olej i temperature no i tez z umiarem zeby sie nie wlal do srodka:)
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
jacekz
*
*


Dołączył: Dec 15, 2007
Posty: 326

PostWysłany: Czw Mar 25, 2010 19:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

MarkSeven napisał:
(...)nie mam doswiadczenia z tym srodkiem wiec wstrzymuje sie od glosu.

Mimo to dzięki za odpowiedź Smile
_________________
Windstar 3.0 '97 - ręka noga mózg na ścianie Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
leito1610
*
*


Dołączył: Mar 22, 2010
Posty: 8

PostWysłany: Pią Kwi 02, 2010 17:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

i wymiane oleju mam za soba, po odkreceniu misy olejowej i spuszczeniu oleju stwierdzilem metalowy-szlam na magnesach w misie ,myśle ze wszystko w normie ,po wylaniu miski ze przepracowanym olejem na jej dnie bylo widać drobinki aluminium,niebylo tego dużo.Ogólnie mam wrażenie jakby skrzynia pracowała plynniej i ciszej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
jacekz
*
*


Dołączył: Dec 15, 2007
Posty: 326

PostWysłany: Pią Kwi 02, 2010 19:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja kiedyś w podobnej skrzyni (ATX jak mniemam) miałem drobinki, ale chyba stalowe. Na początku panika, potem zdałem sobie sprawę że to kawałki zapadki P... Poprzednik lubił sobie zgrzytnąć, mi jako że mój pierwszy automat był też się raz zdarzyło Wink
_________________
Windstar 3.0 '97 - ręka noga mózg na ścianie Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
leito1610
*
*


Dołączył: Mar 22, 2010
Posty: 8

PostWysłany: Nie Kwi 04, 2010 20:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja to cały czas w panice ,escort jest w podeszłym wieku i martwie sie o skrzynie a dziś wóz znowu mi strachu napędził ,skrzynia zaczeła szarpać przy zmianie biegów ,przy gwałtownym ruszaniu,oraz gdy powoli sie rozpędzam i obroty zbliząja sie do monetnu zmiany biegów to jakby skrzynia sie zastanawiała czy ma wbić tą trójke czy jechać na dwójce , w pewnym momencie zastanawialem sie nawet czy to nie kwestia zawieszenia silnika bo ów szarpanie było dosc gwałtowne ,aż tu nagle eureka przełączyłem na benzyne i wszystko znika ,biegi chodza płynnie wszystko jak trzeba ,niespodziewałem sie że regulacja silnika ma taki wpływ na prace skrzyni ,tylko teraz jak tą instalacje wyregulować jak parownik niema żadnych śrubek do regulacji ,jest mały jak w sekwencji ,mikser chyba zbudowany na cos w stylu blosa jest wiekszy od samego parownika a wszystko sygnowane marką IMPCO USA ;/.Co jeszcze ciekawe mam kolege który w JMP wózki widłowe pracuje i mówi że takie parowniki na pęczki u nich na pólkach leżą.

http://w279.wrzuta.pl/obraz/powieksz/0JUTHyi8Lia
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
jacekz
*
*


Dołączył: Dec 15, 2007
Posty: 326

PostWysłany: Pon Kwi 05, 2010 13:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wygląda że to jakiś prymitywny model parownika ale w Twoim aucie chyba jest sonda Lambda, więc kwestie składu mieszanki regulować powinien silniczek krokowy zawory na wężu gazowym. Jednak jakąś reg ręczną powinieneś mieć również by ustawić wolne obroty.
_________________
Windstar 3.0 '97 - ręka noga mózg na ścianie Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
leito1610
*
*


Dołączył: Mar 22, 2010
Posty: 8

PostWysłany: Pon Kwi 05, 2010 13:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

czy prymitywny to niewiem ale prosty napewno ,z tego co zdążyłem sie dowiedzieć reduktor jaki mam stosuje sie w wózkach widłowych ,nieposiada on żadnych śrub do regulacji ,nwet śrubki do spuszczania mazutu , skład mieszanki możemy tylko wyregulować śrubami w mikserze , co ciekawe samochód na tej instalacji jak dotąd sprawował sie bdb spalanie na poziomie 12 l w miescie małowyczuwalny spadek mocy na gazie ...
_________________
Ford Escort USA 01.1991 , 1.9 b+LPG 88 km

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pon Kwi 05, 2010 14:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja mialem forda tempo '88 2,3l i on palil w miescie ok 11-12 l ,ale tam byla dosc dobra instalacja brc just lambda, ktora byla sterowana z udzialem kilku czujnikow(m. innymi lambdy) wiec chodzil jak na benzynie ,lampka check sie nie zapalala i generalnie bylo milo:)
w obecnym aucie tez nie mam korka spustu mazutu. to taki wymog ekologiczny i teraz juz sie tych korkow nie stosuje. niemniej zawsze mozna dorobic:)
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
jacekz
*
*


Dołączył: Dec 15, 2007
Posty: 326

PostWysłany: Pon Kwi 05, 2010 19:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

leito1610 napisał:
(...)co ciekawe samochód na tej instalacji jak dotąd sprawował sie bdb (...)

Wiesz, w końcu się mógł zepsuć.... Parowniki (i nie tylko) już tak mają Wink
_________________
Windstar 3.0 '97 - ręka noga mózg na ścianie Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
leito1610
*
*


Dołączył: Mar 22, 2010
Posty: 8

PostWysłany: Wto Kwi 06, 2010 9:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Znalazłem na mikserze śrubke od regulacji mieszanki low<--->rich ciutke wzbogaciłem i auto już chodzi normalnie ,ale itak jak bede mial wiecej czasu zrobie przegląd instalacji Very Happy
_________________
Ford Escort USA 01.1991 , 1.9 b+LPG 88 km

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
jacekz
*
*


Dołączył: Dec 15, 2007
Posty: 326

PostWysłany: Wto Kwi 06, 2010 18:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No i super Cool
_________________
Windstar 3.0 '97 - ręka noga mózg na ścianie Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group