www.asu.pl :: Zobacz temat - Ucieka płyn w Luminie 3.1
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Ucieka płyn w Luminie 3.1

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
s1wy
*
*


Dołączył: Oct 24, 2004
Posty: 733
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią Kwi 02, 2010 19:20    Temat postu: Ucieka płyn w Luminie 3.1 Odpowiedz z cytatem

Puszczała mi chłodnica, to ją dałem do zrobienia. Zrobiona została założona, płyn uzupełniony no to w drogę. Po kilku dniach zajrzałem pod maskę i okazało się, że w chłodnicy brakuje ok. litra. Dolałem i zbiornik wyrównawczy tez uzupełniłem. W drogę Smile Po paru dniach to samo, więc powtarzam operacje i...dzisiaj ponownie brakuje płynu.
Zanim odpalę auto to patrzę pod niego - sucho, żadnej kropli.
Po odpaleniu obserwuję dym z rury - żadnego większego kopcenia.

I już sam nie wiem co się dzieje. POMOCY
_________________
Chevrolet Blazer LT 4.3 V6 1995 4x4 (zagazowany)
Mercury Cougar XR7 4.2 V8 1980 RWD
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Pawel35
*
*


Dołączył: May 13, 2007
Posty: 90
Skąd: Trzebinia kolo Krakowa

PostWysłany: Pią Kwi 02, 2010 20:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A odpowietrzyłes dobrze po załozeniu chłodnicy
_________________
Chrysler Voyager 3.3 2003 LX
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
kuba_mysluk
*
*


Dołączył: Mar 19, 2010
Posty: 17

PostWysłany: Pią Kwi 02, 2010 23:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Oj zebyś Ty czasem nie miał padniętej uszczelki kolektora albo głowicy. Właśnie z tego powodu zostawiłem 2900 pln w warsztacie ...

1. Zobacz jak wygląda Twój olej, czy aby nie taki trochę mętnomleczny? Zerknij pod korek oleju - czy czasem nie masz takiego majonezu jakby?

2. Nie wariuje Ci czasem wskażnik temperatury? tzn czy nie leci do 100 stopni po czym opada i tak kilka razy?

3. Czy nie masz oleju w płynie chłodzącym?

4. odkręć korek chłodnicy i odpal silnik - czy nie bulgocze Ci z tamtąd? Może czuć spaliny?

powyższe objawy mogą sugerowac padłą uszczelkę...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
s1wy
*
*


Dołączył: Oct 24, 2004
Posty: 733
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob Kwi 03, 2010 4:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

1. olej jest normalny, kolor ma brązowy. Pod korkiem oleju nie ma żadnego majonezu. Specjalnie palcem przetarłem i nic
2. Temperatura rośnie bardziej tylko wtedy, kiedy stoję w korkach. Opada kiedy załączy się wentylator
3. Nie odkryłem oznak oleju w płynie
4. nie odpalałem silnika przy odkręconym korku chłodnicy

ps. Zaznaczam , że mam instalację gazową w samochodzie

A chłodnicę montowano mi w warsztacie.
_________________
Chevrolet Blazer LT 4.3 V6 1995 4x4 (zagazowany)
Mercury Cougar XR7 4.2 V8 1980 RWD
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
diku
*
*


Dołączył: Aug 05, 2007
Posty: 606
Skąd: Stary Giera³tów

PostWysłany: Sob Kwi 03, 2010 7:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W jednym ze swoich aut miałem podobne objawy do twoich, też bez przerwy ubywało płynu w układzie. Wymieniłem pompę wody bo myślałem że tam jest wyciek, co jest bardzo prawdopodobne. Uszczelkę pod głowicą wykluczyłem, bo niewiele wcześniej robiłem remoncik silnika. Okazało się że jest to pęknięcie węża do chłodnicy(w moim przypadku),płyn wyciekał tylko wtedy kiedy zagrzał się silnik, oczywiście wzrasta wtedy ciśnienie w układzie chłodzenia. U mnie przypadek sprawił iż strużka płynu o grubości szpilki, sikała na kolektor wydechowy i natychmiast wysychała. U Ciebie uszczelkę praktycznie wykluczyłeś, więc pozostaje szukać dalej.
_________________
Windstar 3.8 LX 95r pb+LPG
Explorer 4.0 96 pb+LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
kuba_mysluk
*
*


Dołączył: Mar 19, 2010
Posty: 17

PostWysłany: Sob Kwi 03, 2010 9:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Hmmm... to może spieprza gdzieś z węży nagrzewnic? Ja mam PTSa ale Lumina tez ma tylne nagrzewnice... to może gdzieś tam? Nie masz czasem wilgotnych dywaników np. w nogach pasażera albo gdzieś z tyłu?
Bo to nie koniecznie od dziur w podłodze musi być mokre.

jeszcze dwie możliwości mi sie nasuwają
- jedna to rzeczywiście wyciek tylko ciepłego płynu gdzieś na blok, wydech czy w przestrzeń pod silnikiem, tutaj raczej podłóż jakis karton na pod samochód odpal i zobacz.

- druga to delikatny wyciek do któregoś z cylindrów i wyrzucanie płynu wydechem... rzuć okiem na świece (wiem jak parszywie sie wykręca tylny rząd, ale zmienisz sobie kpl przy okazji Wink

pzdrw

K
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
kuba_mysluk
*
*


Dołączył: Mar 19, 2010
Posty: 17

PostWysłany: Sob Kwi 03, 2010 9:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jeszcze coś:
-zobacz czy nie masz przetartego lub poluzowanego wężyka od zbiorniczka wyrównawczego (jak z tamtąd leci, to po nadkolu nie zobaczysz, szczególnie w taką pogode jak teraz)

- zakładam że korek chłodnicy masz zjustowany tzn te strzałki na korku pokazują na rurkę odpływową (pytam bo mi tak mechanik nie dokręcił i spieprzało korkirm, gotowało sie etc a facet nie kumał dlaczego)

- pozycz od kogos inny korek, tam sa w nim dwa zaworki i jako ze stare są już sprężynki i gumki - moze powodować rozszczelnianie i wyrzut przez korek jak i zagotowanie i wypchnięcie przez zbiorniczek.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Sob Kwi 03, 2010 13:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

> zebyś Ty czasem nie miał padniętej uszczelki kolektora albo głowicy. >Właśnie z tego powodu zostawiłem 2900 pln w warsztacie ...

powaznie skroili cie prawie 3kzl za padnieta uszczelke pod glowica???
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
kuba_mysluk
*
*


Dołączył: Mar 19, 2010
Posty: 17

PostWysłany: Nie Kwi 04, 2010 11:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Serio, serio... przedwczoraj.
Tzn padnieta była uszczelka pod kolektorem ssącym, typowe dla GM V6 3.4 (ostatnie TS, Montany i Ventury), ale zdarza sie i w 3.1 i 3.8 też.
Sam kpl uszczelek obu głowic to koszt ok 1200pln, do tego jeszcze wymieniłem termostat i pompe wody, aha i jeszcze dekiel kolektora ssącego bo był spękany. No i został zrobiony porządek z wężykami podciśnienia i zaworkiem odpowietrzającym silnik. Sama wymiana kpl uszczelek na dwu głowicach to ok 2400 (w Warsiaffce obowiązują ceny Warsiaffskie niestety.. Sad.
Żałuje ze nie robiłem tego sam, myślałem że trzeba opuścić/wyjąć silnik... a sie okazało że można bez. Pewno byłoby szybciej, i o połowę taniej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Nie Kwi 04, 2010 12:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

w USA komplet całej góry za $150 można kupić
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pon Kwi 05, 2010 17:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

kuba_mysluk napisał:
Serio, serio... przedwczoraj.
Tzn padnieta była uszczelka pod kolektorem ssącym,
Sam kpl uszczelek obu głowic to koszt ok 1200pln, .


no ale czy do wymiany uszczelek pod kolektorem ssacym rzeba zrzucac glowice???
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Wto Kwi 06, 2010 11:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W naszych autach napewno nie,wiec cie skroili na frajera.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
s1wy
*
*


Dołączył: Oct 24, 2004
Posty: 733
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto Kwi 06, 2010 22:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Brakuje mi dni, aby zajrzeć pod maskę i posprawdzać przewody. Ale obiecuję, że jak się z tym problemem uporam, to od razu dam znać
_________________
Chevrolet Blazer LT 4.3 V6 1995 4x4 (zagazowany)
Mercury Cougar XR7 4.2 V8 1980 RWD
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
kuba_mysluk
*
*


Dołączył: Mar 19, 2010
Posty: 17

PostWysłany: Pon Kwi 12, 2010 7:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Noo...
Nie wiem jak to jest w 3.1 i 3.8 ale
padła dolna uszczelka pod kolektorem ssącym w silniku 3.4 Zeby ją wymienić nie trzeba zrzucac głowic ale kolektor na pewno, a z tego co widziałem to dośc sporo jednak roboty. Moje uszczelki była strzelone w dwu miejscach, sam widziałem. Niestety - po tygodniu znów mam to samo, czyli - szykuje sie wizyta w serwisie.

Moje głowice nie były zdejmowane, Panu sie wydawało że nie powinno im nic byc i nie ściągał... no i chyba jednak źle mu sie wydawało, zapewne jedna lub obie sa po prostu pęknięte.

Istnieje mozliwość że dokręcili kolektor złymi momentami, albo że strzelona jest uszczelka pod głowica (podobno niezwykle rzadko pada)

Mam całkiem spore doświadczenie z silnikami (choć jestem amatorem) i na serio sie zastanawiam nad samodzielnym ściąganiem kolektora i głowic, ich ew. remontem (w jakims warsztacie) i ponownym poskładaniem. Pytanie: ktos to robił? Wygląda że da sie wyjąć głowice bez wyciągania silnika.

pzdrw

Kuba
_________________
Pontiac Transsport 3.4 '96 DT Gas by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Pon Kwi 12, 2010 7:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wycieki (pocenie) zawsze się pojawią gdy silnik jest zimny nigdy gdy jest trochę podgrzany.

Wyciek taki poważny będzie widoczny wtedy gdy przekroczy możliwość odparowania.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
s1wy
*
*


Dołączył: Oct 24, 2004
Posty: 733
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie Kwi 18, 2010 7:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No i już wiadomo co się stało - padła tylna nagrzewnica (umieszczona w przedziale pasażerskim, przy dolnej kratce pobierającej powietrze), puściły spawy i płyn z niej wyciekał. Wylewał się na listwę progową i po niej spływał aż do wysokości tylnego koła - dlatego pod silnikiem było zawsze sucho, a cieczy ubywało. Nagrzewnica jest już wyciągnięta i jedzie do remontu. Dzięki za wszystkie podpowiedzi Smile
_________________
Chevrolet Blazer LT 4.3 V6 1995 4x4 (zagazowany)
Mercury Cougar XR7 4.2 V8 1980 RWD
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
kuba_mysluk
*
*


Dołączył: Mar 19, 2010
Posty: 17

PostWysłany: Sro Kwi 21, 2010 5:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No to i u mnie ciąg dalszy historii.

Samochodzik po powrocie od Pana Mechanika pojechał na tydzień do Czech. Jakoś takoś drugiego dnia zorientowałem sie że płynu znowu ubywa.
Tak z pół litra dziennie. Rzut oka pod korek oleju - majonezik znowu.
Tiaaa...
Ostrożnie wróciłem ciągle dolewając płynu, będąc pewien że mam znowu uszkodzoną uszczelkę lub pękniętą głowicę...
Dopiero wczoraj samochodzik trafił do tego samego warsztatu po przejechaniu jakichs 1500km. No i sie okazało że:

1. Głowica/uszczelka chyba nie sa trafione, pan podłączył cisnienie do chłodnicy i jego spadek był zbyt mały.

2. Na razie znalazł dwa wycieki: jeden pod ogrzewaną przepustnica, ciekło na goracą osłonę rury wydechowej, a drugi wyciek parszywy, bo spod grzałki silnika (i trzeba sciągać skrzynke, przy okazji wymienią mi cieknącą maglownice)

3. Majonez pod korkiem po takiej naprawie moze sie pojawic, pomimo płukania i zmiany oleju. Po prostu nie wypłukał sie cały płyn.

pzdrw

K
_________________
Pontiac Transsport 3.4 '96 DT Gas by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group