www.asu.pl :: Zobacz temat - Czyżby przez tarcze?
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Czyżby przez tarcze?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Zawieszenie
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Dako
*
*


Dołączył: May 06, 2007
Posty: 40

PostWysłany: Wto Mar 02, 2010 7:59    Temat postu: Czyżby przez tarcze? Odpowiedz z cytatem

Witam wszystkich podczas hamowania lekko przód auta wpada w drżenie dodam że na tarczach są rowki na całej powierzchni więc tylko do wymiany wiadomo i klocki, mam pytanie zanim się zabiorę za robotę czy możliwe że jest coś jeszcze czy ten zabieg powinien pomóc? Dodge Grand 2002r.Pozdrawiam

Ostatnio zmieniony przez Dako dnia Wto Mar 02, 2010 15:47, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Wto Mar 02, 2010 9:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A jesteś pewien ,że to nie z ABSu.

Jeśli chodzi o rowki to raczej nie przeszkadzają bo i tak klocek się dopasuje jedynie mogło by to powodować tarcza zwichrowana.tj.bicie na boki.

A może masz tarcze cienkie i je zwichrowało.

Trzeba sprawdzić czy tarcze mają bicie.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Dako
*
*


Dołączył: May 06, 2007
Posty: 40

PostWysłany: Wto Mar 02, 2010 9:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

One generalnie są obie nie równe kiedyś też to było ale prawie nie wyczuwalne a ABS raczej wiem jak działa Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Dako
*
*


Dołączył: May 06, 2007
Posty: 40

PostWysłany: Wto Mar 02, 2010 9:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dodam że próbowałem hamowania przy prędkości między 80-100 km jak lekko był naciśnięty pedał to było lekkie drżenie i bicie powiedzmy tak,mocno wciśnięty hamulec naprawdę mocno równe branie i spokój no przynajmniej nie odczuwalne to tak mogę ubrać w słowa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
kitt78
*
*


Dołączył: May 25, 2009
Posty: 474
Skąd: Torun

PostWysłany: Sro Mar 03, 2010 7:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja miałem takie drżenie ale z tyłu w moim MB W124 kiedy tarcze się skończyły. trzeba sprawdzić czy grubość tarcz nie jest czasem na minimum.
_________________
2004 Dodge Stratus 2.4 LPG (A604)
był: Dodge Grand Caravan 3,3l AWD rok 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
cyberda_
*
*


Dołączył: May 09, 2008
Posty: 641
Skąd: Katowice

PostWysłany: Sro Mar 03, 2010 19:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja miałem podobnie i jak się okazało - przy wymianie klocków - odkleiły się od nich okładziny i sobie szalały w zacisku jak chciały (jedna pękła na pół) - wymiana pomogła na 90 procent bo niestety zanim się zorientowałem to przez to że okładziny odpadły bardzo nierówno były zbierane lekko już poszły tarcze. Widać że klocki miałem z "górnej półki" Rolling Eyes Laughing Laughing Laughing

Pozdrowionka
_________________
DODGE Grand  Caravan SPORT 3,3 LPG model 2001
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wader71
*
*


Dołączył: Oct 30, 2006
Posty: 889
Skąd: -=Wrocław=-

PostWysłany: Sro Mar 03, 2010 23:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeżeli nie masz żadnego luzu na zawieszeniu a szczególnie na układzie kierowniczym to 100%, któraś tarcza jest krzywa.
Można to sprawdzić w prosty sposób:
Bierzesz np. śrubokręt i przekładasz do zacisku dotykając lekko czołem do powierzchni pracy klocka i kręcisz tarczą cały obrót.
Powtarzasz zabieg z obydwu stron tarczy najlepiej dla pewności w kilku miejscach.
Tarcze najczęściej odkształcają się z trzech naturalnych powodów :
1. wykonane z gorszych gatunkowo materiałów
2. pod wpływem nagłej zmiany temperatury np gdy po bardzo długim hamowaniu nagle wjedziesz w głęboką kałużę i woda będzie działać bezpośrednio na tarczę
3. tarcze będą zużyte ponad krytyczną dopuszczalną grubość.

No i oczywiście gdy zostaną mocno bezpośrednio uderzone z boku z tym że w tym przypadku może dojść nawet do pęknięcia.
_________________
Pontiac VIBE '04 LPG-Luky
Chlopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Dako
*
*


Dołączył: May 06, 2007
Posty: 40

PostWysłany: Czw Mar 04, 2010 7:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dzięki wader71też tak myślałem nierówności tak jak byś cyrklem porobił to też świadczyć może o ich krzywiźnie,a z zawieszeniem jest ok jedzie auto jak po sznurku.Dzięki pozdrawiam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Dako
*
*


Dołączył: May 06, 2007
Posty: 40

PostWysłany: Sro Mar 17, 2010 16:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

I sprawa wyjaśniona winę ponosiły tarcze wymienione wszystko hula jak należy Very Happy Very Happy temat zamykam i pozdrawiam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Zawieszenie Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group